چگونه MiCA می تواند اروپا را به یک مرکز دارایی دیجیتال تبدیل کند

چگونه MiCA می تواند اروپا را به یک مرکز دارایی دیجیتال تبدیل کند

اتحادیه اروپا مقررات بازار دارایی‌های رمزنگاری (MiCA) را در ۳۱ می امضا کرد و راه را برای اجرایی شدن دستورالعمل‌های نظارتی شاخص در مورد دارایی‌های کریپتو و ارائه‌دهندگان خدمات هموار کرد.

پارلمان اروپا مقررات MiCA را در ۲۰ آوریل تصویب کرد و پس از آن این لایحه برای تصویب به شورای اروپا ارسال شد. در ۳۱ می، رئیس پارلمان اروپا، روبرتا مزولا، و وزیر کشاورزی سوئد، پیتر کروگرن، چارچوب را امضا کردند. سوئد در حال حاضر ریاست شورای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد.

MiCA در ۹ ژوئن در مجله رسمی اتحادیه اروپا (OJEU) منتشر شد که شمارش معکوس برای لازم الاجرا شدن این قانون است. این بدان معناست که کسب و کارهای ارزهای دیجیتال جدول زمانی را برای پیاده سازی و مطابقت با الزامات MiCA تعیین کرده اند. قوانین استیبل کوین از ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴ اعمال می شود و قوانین مبادله از ۳۰ دسامبر ۲۰۲۴ اعمال می شود.

MiCA دارایی های رمزنگاری شده را به عنوان “نمایندگی دیجیتالی ارزش یا حقوقی که می تواند به صورت الکترونیکی با استفاده از فناوری دفتر کل توزیع شده یا فناوری مشابه منتقل و ذخیره شود” تعریف می کند. این قانون همچنین راهنمایی هایی را در مورد اینکه چه چیزی “ارز رمزنگاری” در نظر گرفته می شود و چه چیزی “توکن” برای یک دارایی دیجیتال خاص است ارائه می دهد.

علاوه بر این، MiCA استانداردهایی را برای ارائه دهندگان خدمات کریپتو (CASP) و صادرکنندگان رمزارز ایجاد می کند. صادرکنندگان دارایی‌های کریپتو باید از استانداردهای حاکم بر افشا و تبلیغات پیروی کنند و اطلاعات کامل و شفاف درباره دارایی‌های کریپتو صادر کنند. CASPها همچنین ملزم به اتخاذ تدابیر امنیتی و رعایت مقررات مبارزه با پولشویی هستند.

قانون MiCA CASP را به عنوان یک نهاد حقوقی جداگانه ایجاد می کند. ارائه دهندگان خدمات می توانند مجوز داشته باشند و در هر یک از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تجارت کنند. ارائه دهندگان خدمات باید بتوانند در برابر دستکاری و سوء استفاده از بازار مقاومت کنند و تحت نظارت نظارتی مانند سازمان بانکداری اروپا قرار خواهند گرفت.

ارائه دهندگان خدمات استیبل کوین ملزم به ارائه کاغذ سفید حاوی جزئیات مهم در مورد محصول و بازیگران اصلی درگیر در تجارت هستند. وایت پیپر شامل شرایط عرضه عمومی، انواع مکانیسم‌های تأیید بلاک چین برای استفاده در عرضه عمومی، حقوق مرتبط با دارایی‌های رمزنگاری مربوطه، ریسک‌های اصلی سرمایه‌گذاران و نحوه اطلاع خریداران بالقوه خواهد بود. همچنین شامل یک نمای کلی مفید است. تصمیمات سرمایه گذاری

MiCA دارایی های دیجیتالی را که به عنوان اوراق بهادار قابل انتقال تایید شده و دارای ارزش سهام یا عملکردی معادل هستند را مدیریت نمی کند. قوانین اتحادیه اروپا توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) یا دارایی‌های رمزنگاری شده را که در حال حاضر به‌عنوان ابزارهای مالی بر اساس قوانین فعلی شناخته می‌شوند، پوشش نمی‌دهد.

MiCA دارایی‌های دیجیتال صادر شده توسط بانک‌های مرکزی، حتی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی اروپا، دارایی‌های دیجیتال بانک‌های مرکزی ملی، یا خدمات مرتبط با رمزنگاری ارائه شده توسط آن موسسات را تنظیم نمی‌کند.

مقررات بازار اتحادیه اروپا در دارایی‌های رمزنگاری شده MiCA به عنوان اولین چارچوب قانونی جامع جهان برای دارایی‌های رمزنگاری مطرح شده است. هدف اصلی این نقطه عطف نظارتی، تبدیل صنعت کریپتو در منطقه یورو به یک محیط شفاف و امن برای سرمایه‌گذاران است. مقررات MiCA در برابر صادرکنندگان دارایی‌های رمزنگاری و ارائه‌دهندگان خدمات قابل اعمال است.

MiCA مستلزم چیست؟

MiCA، یا “بازار در دارایی های رمزنگاری”، مقرراتی است که توسط اتحادیه اروپا برای ارائه دهندگان خدمات فعال در تجارت، مدیریت، صدور و مشاوره دارایی های رمزنگاری اعمال می‌شود. این مقررات شامل صرافی‌ها، پلتفرم‌های معاملات ارز دیجیتال، کیف‌پول‌های نگهبانی و شرکت‌های مشاوره و مدیریت در اتحادیه اروپا می‌شود. همچنین، این مقررات برای صادرکنندگان دارایی‌های کریپتو و ارائه‌دهندگان خدمات خارج از اتحادیه اروپا که تمایل به تجارت با کشورهای عضو هستند، اعمال می‌شود.

مقررات رمزنگاری MiCA با وضوح دارایی‌های رمزنگاری‌شده‌ای را که از فناوری دفتر کل DLT استفاده می‌کنند، تعریف می‌کنند و تمایزات خاصی بین ارزهای دیجیتال و توکن‌ها ایجاد می‌کنند. این چارچوب نظارتی سه نوع دارایی رمزنگاری را پوشش می‌دهد: توکن‌های ART، توکن‌های EMT، و توکن‌های ابزار (دارایی‌های رمزنگاری که EMT یا ART نیستند).

MiCA قوانین سخت‌گیرانه‌تری را برای استیبل کوین‌ها اعمال می‌کند و از مکانیسم‌های تثبیت کننده الزام‌آور قانونی استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل شود که آنها به اندازه کافی با نقدینگی قوی پشتیبانی می‌شوند و اعتماد کاربران را جلب می‌کنند.

مقررات MiCA ارائه دهندگان خدمات دارایی رمزنگاری

ارائه‌دهندگان خدمات CASP، اعم از صرافی‌ها، کیف پول‌ها و ارائه‌دهندگان حضانت، در چارچوب MiCA قرار می‌گیرند. برای فعالیت در اتحادیه اروپا، آنها باید یک مجوز ویژه از یکی از تنظیم‌کننده‌های مالی ملی اتحادیه اروپا دریافت کنند. همچنین، آنها باید به الزامات سازمانی سختگیرانه پایبند باشند تا از سرمایه گذاران و یکپارچگی سیستم مالی حفاظت کنند.

MiCA از ارائه‌دهندگان خدمات می‌طلبد که سیستمی برای حفاظت از اطلاعات حساس و نظارت بر موارد سوء استفاده از بازار توسط مشتریان داشته باشند.

همچنین، MiCA بیان می‌کند که CASPها باید تمام سوابق سفارش‌ها و تراکنش‌ها را به‌راحتی در دسترس داشته باشند و برای حفظ شفافیت، سیاست‌های قیمت‌گذاری خود را در وب‌سایت خود منتشر کنند. آنها همچنین باید ارتباطات دقیق و واضحی در مورد محصولات یا خدمات خود داشته باشند که حاوی هشدارهایی در مورد خطرات مربوطه باشد.

علاوه بر این، مقررات رمزنگاری MiCA ملزم می‌کند که پلت‌فرم‌های معاملاتی کریپتو فقط دارایی‌های رمزنگاری شده را با کاغذ سفید نشان دهند و تأیید هویت مشتری را انجام دهند. آنها همچنین باید توکن‌هایی که هویت و سابقه معامله دارنده را مبهم می‌کند و ویژگی‌های ناشناس دارد، رد کنند تا در برابر تروریسم مالی و پیروی از قوانین مبارزه با پولشویی اقدام کنند.

اهداف اجرای MiCA عبارتند از:

برای حل سردرگمی شرکت‌های رمزنگاری در چندین کشور عضو اتحادیه اروپا، مقررات پراکنده را هماهنگ سازی کرده و با یک چارچوب جامع جایگزین نمایید.

  • از طریق ایجاد ضمانت‌های قانونی، شیوه‌های گمراه‌کننده در بازار را کاهش داده و حمایت از مصرف‌کننده و سرمایه‌گذار در صنعت کریپتو را بهبود بخشید.
  • دامنه مقررات مالی برای دارایی‌های رمزنگاری را گسترش داده و نظارت بر خدمات مرتبط با رمزنگاری را تشدید کنید تا از پولشویی در اتحادیه اروپا جلوگیری شود.
  • شفافیت، حاکمیت و نگهداری دارایی‌های کریپتو را بهبود بخشید و از نوآوری حمایت کنید.
  • تأثیر زیست محیطی دارایی‌های رمزنگاری را کاهش دهید.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.