تأثیر تایید شدن ETF بیت کوین بر بازار

تأثیر تایید شدن ETF بیت کوین بر بازار

ETF های بیت کوین نقطه ای سرانجام پس از یک دهه تلاش در ایالات متحده تایید شدند. مرحله بعدی: انجام معاملات آنها در صبح پنجشنبه. پس از تایید ETF بیت‌کوین، تحلیلگران رشد بلندمدت قوی برای قیمت BTC، همراه با حرکات بالقوه بازار کوتاه مدت پیش بینی می کنند.

در حالی که برخی کاهش احتمالی BTC را ماه آینده به دلیل واکنش احتمالی به ” sell the news” پیش بینی می کنند، این پیشرفت قابل توجه، نقطه عطفی در صنعت ارزهای دیجیتال است و به سرمایه گذاران مالی سنتی اجازه می دهد تا BTC را مستقیماً از طریق این ETF ها نگهداری کنند.

تأثیر تایید شدن ETF بیت کوین بر قیمت بیت کوین

انتظار می‌رود ورود ETF بیت کوین به دلیل افزایش دسترسی و نقدینگی تأثیر قابل توجهی بر قیمت بیت کوین داشته باشد. این تقاضای افزایش یافته، همراه با محدودیت عرضه بیت کوین، احتمالاً منجر به افزایش قیمت‌ها خواهد شد. یک ETF اسپات به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهد تا از طریق یک ابزار سرمایه‌گذاری تأیید شده، به استفاده از نوسانات قیمت بیت کوین دسترسی پیدا کنند که برای طیف گسترده‌تری از سرمایه‌گذاران جذاب خواهد بود. تأیید احتمالی ETF بیت کوین در ایالات متحده، به معنای پذیرش بیت کوین توسط نهادها است. اگرچه این صندوق‌ها ممکن است فوراً بیت کوین‌ خریداری نکنند، اما انتظار می‌رود تأثیر آنها بر بازار و قیمت بیت کوین قابل توجه باشد.

با افزایش دسترسی بیت کوین در بورس‌های سهام، این موضوع می‌تواند منجر به ورود سرمایه‌های بزرگ و نهنگ های جدید به بازار شود.

در حالی که برخی از نگهدارندگان بلندمدت بیت کوین ممکن است در زمان‌هایی که قیمت‌ها بالا هستند، بفروشند، بسیاری از آنها، که به عنوان هولدرها شناخته می‌شوند، بدون توجه به نوسانات بازار به نگهداری بیت کوین خود ادامه می‌دهند. برای این سرمایه‌گذاران، بیت کوین نماد یک انقلاب اقتصادی است، که نماینده موضع‌گیری در برابر بانکداری مرکزی و طرفدار حاکمیت مالی است.

تأیید یک ETF اسپات بیت کوین می‌تواند سرمایه‌گذاران فردی و علاقه‌مندی نهادی را جذب کند. نظارت تنظیمی SEC بر ETF‌های تأیید شده، حس امنیت را در سرمایه‌گذارانی که به دنبال تأیید نهادی هستند، ایجاد کرده و تشویق به پذیرش گسترده‌تر می‌کند. بعد از تایید طرح ETF بیت کوین، معمولا شرکت های سرمایه گذار و بازارساز مجوز ایجاد خرید سهام ETF را دریافت میکنند و میتوانند به نوعی بیت کوین را در سبد معاملات خود داشته باشند.

سینتیا لو بست، رئیس مدیریت دارایی دیجیتال در Fidelity، یکی از صادرکنندگان ETF بیت کوین، گفت: این ETF ها به سرمایه گذاران علاقه مند به دارایی های دیجیتالی، انتخاب های بیشتری می دهند. جدیدترین محصولات با محصولات تایید شده در سال ۲۰۲۱ در ایالات متحده، ETFهای آتی بیت کوین، که بر روی مشتقات سرمایه گذاری می کنند، نه خود دارایی دیجیتال، متفاوت است. او گفت: «ما مدت‌ها بر این باور بودیم که یک محصول معامله‌شده با قیمت نقطه‌ای، راهی کارآمد برای سرمایه‌گذاران برای قرار گرفتن در معرض بیت‌کوین است. “به عنوان یک شرکت، ما همچنان متعهد به پاسخگویی به تقاضای فزاینده سرمایه گذاران با ارائه ابزارهایی به آنها هستیم که از انتخاب های آنها پشتیبانی می کند و دسترسی ایمن به بازارها را تسهیل می کند.”

به طور مشابه، سخنگوی Cboe Global Markets گفت که ETF ها به سرمایه گذاران روشی شفاف و تنظیم شده برای ردیابی قیمت بیت کوین می دهد. “تصویب نشان دهنده یک گام بزرگ رو به جلو در ایجاد رمزارز به عنوان یک طبقه دارایی قابل معامله است که راه را برای فرصت های تجاری جدید هموار می کند.”

استخرهای نقدینگی

با ارائه ۱۱ صندوق نقدینگی ETF بیت کوین – که برخی از آنها در حال حاضر میلیاردها دلار دارایی را برای راه اندازی ذخیره کرده اند – ارائه دهندگان نقدینگی و بازارسازان ماه های گذشته را صرف آماده سازی برای این روز کردند و اطمینان حاصل کردند که بازار بیت کوین در حال آماده سازی است. – و می ماند – کارآمد با موج جدید علاقه مندی که در روز پنجشنبه وارد می شود.

داگلاس یونس، رئیس بخش محصولات معامله شده بورس نیویورک گفت: بازار نقدی بیت کوین، بازارهای آتی بیت کوین و ETF های آتی بیت کوین همگی به نقدینگی ETF های نقدی در روز اول کمک خواهند کرد. او گفت که NYSE همچنین تعدادی برنامه نقدینگی دارد. او گفت: «برای بازارسازانی که در آنجا حضور دارند – و ما ده‌ها بازارساز داریم که نقدینگی را برای صندوق‌های ETF ما فراهم می‌کنند و می‌خواهند وارد عمل شوند – آن‌ها پوشش‌های پوششی طبیعی در اختیارشان قرار داده‌اند.» “ما یک فرآیند کشف قیمت بسیار خوب داریم که یک شبه در بازار بورس نیویورک اتفاق می‌افتد، بنابراین ما فردا یک بازار بسیار پویا و روان را انتظار داریم.”

رابرت میچنیک، رئیس دارایی‌های دیجیتال BlackRock، در مصاحبه‌ای به CoinDesk گفت که مدیر دارایی از مشارکت خود با Coinbase استفاده خواهد کرد. این شرکت Coinbase Prime را با ابزار مدیریت پورتفولیوی خود، علاءالدین، در سال ۲۰۲۱ ادغام کرد. در حالی که او در مورد میزان دارایی های تحت مدیریت BlackRock در هنگام راه اندازی برای بیت کوین ETF خود صحبتی نکرد، او اشاره کرد که این شرکت قبلاً این کار را انجام داده است. یک سرمایه گذاری اولیه ۱۰۰۰۰۰ دلاری را افشا کرد.

او گفت: “همانطور که عمومی است، سرمایه گذاری اولیه در ETF که توسط BlackRock انجام شده بود، وجود داشت.” “یکی از چیزهایی که درک آن واقعا مهم است این است که ما این را به عنوان یک فرآیند طولانی می بینیم.”

بدون عجله

دیوید مان، رئیس محصولات و بازارهای سرمایه ETF فرانکلین تمپلتون، در مصاحبه‌ای به CoinDesk گفت که پیش‌بینی این که جریان ورودی در چند روز اول چگونه خواهد بود، دشوار است. در حالی که او انتظار “انبوهی از هیجان” را در روز اول دارد، گفت که ممکن است افزایش تدریجی علاقه و سرمایه گذاری بیشتر از آنچه مردم بدانند وجود داشته باشد.

“من را شوکه نمی کند اگر کاربران ETF به طور گسترده ای که اکنون به دنبال قرار گرفتن در معرض بیت کوین در وسیله نقلیه ETF هستند، روند عادی بررسی خود را طی کنند تا مطمئن شوند که با ETF راحت هستند، و این اغلب زمان می برد.

ممکن است “خارج شدن از دروازه” وجود داشته باشد، اما سرمایه گذاران ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد تا با وسیله نقلیه بیت کوین ETF راحت شوند و بررسی کنند که به گونه ای رفتار می کند که آنها مایل به سرمایه گذاری هستند. .

میچنیک از بلک راک این نکته را تکرار کرد و گفت که این یک “سفر طولانی” پس از راه اندازی برای سرمایه گذاران خواهد بود. او به عنوان مثال به مشاوران ثروت اشاره کرد و گفت که آنها ممکن است بخشی از بزرگترین کانال سرمایه گذاری برای ETF باشند. از آنجایی که آن‌ها هنوز در معرض وسایل سرمایه‌گذاری حاوی بیت کوین قرار نگرفته‌اند، قبل از تخصیص بودجه، «یک سفر آموزشی» وجود دارد.

او گفت: “مکالمات مناسب بین مشاوران و مشتریان وجود خواهد داشت.” “این چیزی نیست که بلافاصله خارج از دروازه تحقق یابد، و همان چیزی است که برای سرمایه گذاران نهادی که تاکنون واقعاً راه حل های مناسبی برای مواجهه نداشتند.”

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.