شبکه پایت (Pyth Network) چیست؟

شبکه پایت (Pyth Network) چیست؟

شبکه پایت (Pyth Network) یک زنجیره‌باز (blockchain) و پروتکل مبتنی بر بلاکچین است که برای انتقال داده‌های بازار مالی در زمینه داده‌های قراردادهای مالی (Financial Market Data) استفاده می‌شود.

هدف اصلی این شبکه، فراهم کردن داده‌های بازار مالی برای استفاده در برنامه‌ها و سرویس‌های مبتنی بر بلاکچین است.

شبکه پایت (Pyth Network) با استفاده از زنجیره‌باز Solana که یک زنجیره‌باز سریع و مقیاس‌پذیر است، عمل می‌کند. این شبکه از تکنولوژی Oracle (اوراکل) استفاده می‌کند تا داده‌های بازار مالی را از منابع معتبر و خارج از بلاکچین، مانند صرافی‌ها و اطلاعات مالی، به بلاکچین انتقال دهد.

با استفاده از شبکه پایت (Pyth Network)، توسعه‌دهندگان و مشتریان می‌توانند به داده‌های بازار مالی در زمینه قیمت‌ها، نرخ‌ها، حجم معاملات و سایر اطلاعات مربوط به دارایی‌ها دسترسی داشته باشند. این داده‌ها می‌توانند در برنامه‌ها و سرویس‌های مبتنی بر بلاکچین مانند سوق‌های مالی دسنترالایز شده (DeFi)، بازارهای پیش‌بینی (Prediction Markets) و سایر برنامه‌های مالی مورد استفاده قرار گیرند.

شبکه پایت (Pyth Network) با ارائه داده‌های بازار مالی به صورت بی‌واسطه و شفاف، قابلیت شفافیت و اعتماد را در بازار مالی افزایش می‌دهد. همچنین، این شبکه امکان توسعه برنامه‌ها و سرویس‌های مبتنی بر داده‌های بازار مالی را در بستر بلاکچین فراهم می‌کند.

شبکه پایت (Pyth Network): یک ارز دیجیتال امیدوارکننده مبتنی بر سولانا

شبکه پایت (Pyth Network) به عنوان یک بازیگر قابل‌توجه به ویژه به دلیل ارتباط آن با بلاک‌چین سولانا، در عرصه ارزهای دیجیتال مطرح شده است. به عنوان یک شبکه اوراکل بلاک‌چین، پایت نقش منحصربفرد ارائه داده‌های بازار در زمان واقعی و با وفاداری بالا را دارد که برای برنامه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) حیاتی است. توکن بومی این شبکه به نام (Pyth Network) اخیراً موضوع پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه تحلیلگران مطرح ارزهای دیجیتال بوده است.

یکی از این پیش‌بینی‌ها از کانال یوتیوبی InvestAnswers می‌آید که مجری آن توسط بیش از 453 هزار مشترک دنبال می‌شود و نگاه بسیار خوش‌بینانه‌ای نسبت به آینده PYTH ارائه کرده است. این تحلیل بر اساس مقایسه سهم بازار PYTH در مقایسه با چین‌لینک، بازیگر دیگر مهم در فضای اوراکل بلاک‌چین، انجام شده است. به نظ این تحلیلگر، همزمان با رشد سهم بازار PYTH، به ویژه فراتر از نقطه 20٪ در مقایسه با چین‌لینک، ارزش آن می‌تواند به طور قابل‌توجهی افزایش یابد. این پیش‌بینی رشد نشان‌دهنده افزایش بالقوه 188٪ نسبت به سطح فعلی است.

ایردراپ شبکه پایت (Pyth Network): یک رویداد مهم در DeFi

ایردراپ شبکه پایت (Pyth Network) یک رویداد برجسته در فضای DeFi و وب3 محسوب می‌شود که به دلیل مقیاس و ماهیت بین زنجیره‌ای آن متمایز است. این ایردراپ به عنوان ابراز قدردانی نسبت به جامعه پایت (Pyth Network) آغاز شد و اعضایی را هدف قرار داده است که به طور قابل‌توجهی به اکوسیستم اوراکل پایت کمک کرده‌اند. این شامل کاربران در 27 بلاک‌چین مختلف است که از داده‌های پایت (Pyth Network) استفاده می‌کنند و همچنین کسانی‌که در برنامه‌هایی مشارکت داشته‌اند که توسط پایت (Pyth Network) قدرت گرفته‌اند.

چه تعدادی از کاربران شامل ایردراپ شبکه پایت (Pyth Network) شده‌اند؟

ایردراپ به دلیل اندازه آن قابل‌توجه است، به طوری‌که بیش از 90 هزار کیف پول بر اساس فعالیت‌های آن‌چین آنها در چندین بلاک‌چین و بیش از 200 برنامه غیرمتمرکز واجد شرایط دریافت توکن PYTH هستند. هدف این برنامه تشویق مشارکت بیشتر در حاکمیت آن‌چین است که گامی حیاتی به سمت دستیابی به یک مین‌نت غیرمتمرکز و خودکفا برای شبکه پایت محسوب می‌شود. این رویکرد با اهداف گسترده‌تر غیرمتمرکزسازی در دنیای بلاک‌چین همسو است.

معیارهای واجد شرایط بودن و تخصیص ایردراپ شبکه پایت (Pyth Network)

  • ایردراپ شبکه پایت (Pyth Network) در تاریخ 1 نوامبر (10 آبان) 2023 اعلام شد. این برنامه ایردراپ، توکن‌های PYTH را به تعدادی از ذی‌نفعان در سراسر اکوسیستم شبکه پایت ارائه خواهد داد.

دسته‌های دریافت‌کنندگان واجد شرایط برای دریافت سهمیه ایردراپ عبارتند از:

  • شرکت‌کنندگان فعال DeFi که با برنامه‌های غیرمتمرکزی تعامل داشته‌اند که از داده‌های پایت استفاده می‌کنند. اعضای فعال جامعه که در کانال‌های شبکه‌های اجتماعی مشارکت داشته‌اند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.