شبکه Sui ارتباط ادعایی با پروژه ‘Sui Mermaid’ را رد کرد

شبکه Sui ارتباط ادعایی با پروژه ‘Sui Mermaid’ را رد کرد

در رویدادهای اخیر و غیرمنتظره، شرکت Sui Network به عنوان یکی از عوامل مهم در صنعت فناوری، هرگونه ارتباط با پروژه “Sui Mermaid” یا “Mermaid” را قاطعانه رد کرده است.

ادعاهای دروغینی که توسط دومی مطرح شده و ادعا می‌کند در ارتباط با بنیاد محترم سوئی قرار دارد، منجر به بروز جنجالی شده است. به عنوان پاسخ، شبکه Sui بیانیه‌ای جامع صادر کرده است تا ادعاهای دروغین را رد کرده و بر عدم مشارکت خود تأکید نموده است. همچنین، شرکت Sui Network خواستار توقف فوری استفاده غیرمجاز از دارایی‌های برند Sui توسط پروژه “پری دریایی” شده است. در میان گمانه‌زنی‌های گسترده که با بیانیه‌های عمومی پروژه “Sui Mermaid” ایجاد شده است، شبکه Sui ادعاها را رد می‌کند. پروژه “پری دریایی” علیرغم عدم وجود هیچ گونه ارتباط قانونی با بنیاد Sui، به طور فعال خود را با استفاده از دارایی‌های برند Sui تبلیغ می‌کند و باعث ایجاد سردرگمی در جامعه فناوری و به طور بالقوه گمراهی مردم می‌شود. اینگونه ادعاهای نادرست می‌توانند بر شهرت شبکه Sui و بنیاد Sui تأثیر منفی داشته باشند.

شبکه Sui، که به دلیل تعهد خود به شفافیت و شیوه‌های تجاری اخلاقی شناخته شده است، موقعیت قاطعی نسبت به استفاده غیرمجاز از دارایی‌های برند خود اتخاذ می‌کند. این شرکت تمایل دارد وضعیت را اصلاح کند و به دنبال فاصله گرفتن از هرگونه ارتباط گمراه‌کننده‌ای است که می‌تواند وجهه و یکپارچگی آن را به خطر بیاندازد.

شبکه Sui چیست؟

شبکه Sui یک بلاکچین لایه ۱ بدون نیاز به مجوز و پلتفرمی برای ایجاد قرارداد هوشمند است که مقیاس‌پذیری افقی (Horizontally) دارد و می‌تواند تراکنش‌ها را به صورت موازی پردازش کند. مقیاس‌پذیری افقی بدین معناست که هر تراکنش به چند بخش تقسیم می‌شود و هر بخش توسط یک نود پردازش می‌شود و نودها دیتاهای کامل تراکنش را در اختیار ندارند.

این شبکه از اجماع برای تراکنش‌های ساده (ارسال دارایی‌ها) چشم‌پوشی می‌کند و از اصول ساده‌تر و با تاخیر کمتر برای تراکنش‌های پرداختی و انتقال دارایی‌ها استفاده می‌کند. این موضوع می‌تواند تعدادی از برنامه‌های کاربردی جدید حساس به تاخیر، از بازی گرفته تا پرداخت خرده‌فروشی در نقاط فیزیکی فروش را امکان‌پذیر کند؛ زیرا رسیدن به اجماع در نودها مقداری زمان‌بر است و عدم استفاده از این سیستم، می‌تواند سرعت فرآیندها را افزایش دهد.

سویی با زبان برنامه‌نویسی Rust (زبان سولانا) نوشته شده و اسمارت کانترکت‌های آن نیز با زبان Move نوشته می‌شوند. برنامه‌های نوشته شده با Move، عملیات مختلف مربوط به دارایی‌ها را تعریف می‌کنند؛ عملیاتی مانند قوانین شخصی‌سازی شده برای ساخت دارایی‌ها، انتقال دارایی‌ها بین مالکان جدید و عملیاتی که دارایی‌ها را تغییر می‌دهد.

امنیت شبکه Sui

این شبکه برای تضمین امنیت مالکان دارایی‌ها در شبکه، این امکانات امنیتی را فراهم می‌کند:

  • یک دارایی تعلقی، تنها می‌تواند توسط مالک خود استفاده شود. این کار از طریق یک امضای خصوصی که نزد مالک است، انجام می‌شود.
  • دارایی‌های اشتراکی می‌توانند توسط چند نفر مدیریت شوند. تراکنش‌های این نوع دارایی‌ها توسط اجماع تایید می‌شوند و حتی می‌توان از قراردادهای هوشمند، دسترسی به آنها را مدیریت کرد.
  • تراکنش‌ها تنها می‌توانند بر اساس قوانین از پیش تعیین شده توسط سازنده قرارداد هوشمند انجام شوند.
  • پس از نهایی شدن تراکنش، تغییرات در دارایی‌ها یا دارایی‌های جدید ایجاد شده ادامه خواهد داشت و برای پردازش بیشتر در دسترس خواهد بود.
  • از آنجایی که شبکه سویی از طریق یک پروتکل بین مجموعه‌ای از ولیدیتورهای مستقل عمل می‌کند، تمام ویژگی‌های امنیتی حفظ می‌شوند،‌ حتی اگر تعدادی از ولیدیتورها از پروتکل تبعیت نکنند.
  • تمام عملیات روی بلاکچین سویی شفاف و قابل بازبینی هستند.
  • ولیدیتورها توسط کاربران و از طریق دلیگیت کردن (Delegating) کوین‌های SUI تعیین می‌شوند.

اقدامات قانونی انجام شده توسط Sui Network در آینده نزدیک

بعد از بروز جنجال درباره برندسازی، شبکه Sui نه تنها خواستار توقف فوری استفاده غیرمجاز از دارایی‌های برند خود می‌شود، بلکه هشداری جدی درباره عواقب قانونی احتمالی در صورت عدم رعایت پروژه “Sui Mermaid” نیز صادر کرده است. تیم حقوقی که به نمایندگی از شبکه Sui فعالیت می‌کند، به طور فعال وضعیت را پیگیری می‌کند و آماده است اقدامات لازم را برای حفظ یکپارچگی برند Sui انجام دهد.

بنیاد Sui، که به ابتکارات بشردوستانه اختصاص دارد، نگرانی خود را درباره ادعاهای نادرستی که توسط پروژه “پری دریایی” منتشر شده است، بیان کرده است. این بنیاد بر اهمیت نمایندگی دقیق تأکید می‌کند، به ویژه در زمانی که صحبت از مشارکت و انجمن در حوزه عمومی می‌شود.

بازتاب صنعت

در دورانی که اعتماد اساس موفقیت در روابط تجاری است، رویدادهایی که درباره پروژه “پری دریایی سوئی” منتشر شده است، نیاز حیاتی شرکت‌ها را، به ویژه رهبران صنعت مانند شبکه Sui، به حفظ یکپارچگی برند خود تأکید می‌کند.

پاسخ سریع و صریح شبکه Sui، که هرگونه ارتباط با پروژه “پری دریایی” را رد می‌کند، نه تنها نشان می‌دهد که شرکت به شیوه‌های تجاری اخلاقی متعهد است، بلکه تعهد خود را به حفظ بالاترین استانداردهای یکپارچگی به طور مجدد تأیید می‌کند. جداسازی سریع یک حرکت استراتژیک نیست، بلکه نشان از پایبندی ثابت شرکت به اصول صداقت و شفافیت است.

با توجه به پیشرفت وضعیت، جامعه فناوری جهانی انتظار دارد و با شوق منتظر رفع اختلافات است. پیامدها به فراتر از ذینفعان فوری می‌رسد و بازتابی از تمایل صنعتیان، سرمایه‌گذاران و علاقمندان به فناوری است. نگرانی عمده درباره عواقب بالقوه است که ممکن است برای پروژه “پری دریایی سوئی” در صورت عدم انطباق با مطالبات صریح شبکه Sui ادامه یابد.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.