معرفی ارز دیجیتال ایپ کوین (ApeCoin)

معرفی ارز دیجیتال ایپ کوین (ApeCoin)

ایپ کوین (ApeCoin) با نماد APE توکن حاکمیتی و کاربردی اکوسیستم ایپ و یک لایه پروتکلی غیر متمرکز است که دسترسی کاربران این جامعه را به وب 3 ممکن می‌کند.

ایپ کوین (ApeCoin) استاندارد ERC-20 ساخته شده است و عرضه کل 1 میلیارد واحدی دارد. گفتنی است بیش از 50 درصد توکن‌های در گردش این رمز ارز در چنگ تنها 100 والت نهنگ قدرتمند قرار دارد، اما کنترل و ساخت بر بستر این پروتکل تماما در اختیار جامعه کاربری آن است. سرمایه‌گذاران توکن ایپ به کمک سازمانی غیر متمرکز به نام ApeCoin DAO (سازمان مستقل غیر متمرکز ایپ کوین) می‌توانند درباره تصمیمات حاکمیتی شبکه رای دهند.

به علاوه، یوگا لبز ایپ کوین (ApeCoin) را به عنوان توکن اصلی خود برای تمام محصولات و خدمات جدید در نظر گرفته است. یوگا لبز خالق کلکسیون ان اف تی مشهور بورد ایپ یات کلاب است و همچنین مالکیت دو کلکسیون NFT محبوب دیگر به نام‌های کریپتوپانکس (CryptoPunks) و می بیتس (Meebits) را در اختیار دارد.

توکن ایپ کوین (ApeCoin) در حقیقت برای استفاده در اکوسیستم ایپ ساخته شد. ApeCoin DAO مسئولیت حاکمیت این توکن را بر عهده دارد و بنیاد ایپ نیز از آن پشتیبانی می‌کند. دائو ایپ کوین در حقیقت یک سازمان مستقل غیر متمرکز برای شرکت دادن تمام سرمایه گذاران رمز ارز ایپ کوین (ApeCoin) در فرآیند تصمیم‌گیری‌های حاکمیتی شبکه است. به کمک این سازمان، کاربران می‌توانند تصمیم بگیرند که سرمایه اکوسیستم در کجا خرج شود، قوانین حاکمیتی بسازند، پروژه‌های جدید انتخاب کنند و درباره شراکت‌های جدید تصمیم بگیرند. پس از رای‌دهی اعضای دائو به پروپوزال‌ها، بنیاد ایپ مسئولیت اجرای تصمیمات گرفته شده توسط جامعه کاربری این شبکه را بر عهده می‌گیرد.

رمز ارز ایپ کوین (ApeCoin) چه اهداف و کاربردهایی دارد؟

ارز دیجیتال ایپ کوین در اکوسیستم ایپ کوین (ApeCoin) استفاده‌های متعددی دارد. سرمایه گذاران این رمز ارز می‌توانند از آن به عنوان توکن حاکمیتی برای رای‌دهی در دائو ایپ کوین استفاده کنند. همچنین بسیاری از مزایای خاص اکوسیستم ایپ مثل بازی‌ها، کالاهای خریدنی، رویدادها و خدمات محدود به سرمایه گذاران این ارز دیجیتال است.

ایپ همچنین یک ابزار جانبی برای توسعه دهندگانی است که می‌خواهند در اکوسیستم ایپ کوین (ApeCoin) مشارکت داشته باشند. این افراد می‌توانند برای ارائه خدمات و بازی‌های خود از توکن ایپ کوین به عنوان مشوق کاربران استفاده کنند. به عنوان مثال در بازی موبایلی Benji Bananas که یک بازی Play To Earn ساخته شده توسط Animoca Brands است، کاربران می‌توانند با بازی کردن توکن ایپ دریافت کنند. در حقیقت در این بازی کاربران ابتدا یک NFT به عنوان مجوز عضویت به نام Benji Pass می‌خرند و بعد در ازای فعالیت خود در بازی بنجی توکن‌هایی خاص دریافت می‌کنند که قابل معاوضه با ایپ کوین است.

ارز دیجیتال ایپ کوین (ApeCoin) چگونه کار می‌کند؟

دارندگان ارز دیجیتال ایپ کوین (ApeCoin) تصمیمات حاکمیتی را به صورت جمعی اتخاذ می‌کنند. آن‌ها با آرای خود در مورد موضوعاتی مانند تخصیص بودجه، چارچوب‌بندی قوانین، مشارکت، انتخاب پروژه و موارد دیگر تصمیم‌گیری می‌کنند. بنیاد ApeCoin هم تصمیمات گرفته شده توسط کاربران را به مرحله اجرا می‌گذارد. ایپ کوین (ApeCoin) یک ارز غیرمتمرکز است که پرداخت فوری و کارمزد تقریبا صفر را به کاربران ارائه می‌دهد. این ارز در بلاکچین اتریوم اجرا می‌شود، بنابراین برای تایید تراکنش‌ها از مکانیسم اجماع اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کند. شبکه ایپ کوین (ApeCoin) کاربران را تشویق می‌کند تا تراکنش‌ها را در ازای پاداش با ارز APE پردازش و تایید نمایند. شبکه ایپ کوین (ApeCoin) به‌گونه‌ای طراحی شده است تا کاملا مقیاس‌پذیر باشد و بتواند تعداد زیادی از تراکنش‌ها را در هرلحظه مدیریت کند.

تیم توسعه‌دهنده ارز دیجیتال ایپ کوین (ApeCoin)

پروژه غیرمتمرکز ApeCoin از مجموعه NFTهای باشگاه میمون‌های کسل، ساخته شده توسط بنیاد یوگا الهام گرفته شده است. این ارز برای استفاده در اکوسیستم در حال رشد ایپ کوین (ApeCoin) تاسیس شد و هدف آن ایجاد و حفظ اکوسیستم ایپ کوین (ApeCoin) به روش جمع‌آوری کمک مالی است. همچنین زیرساختی را برای دارندگان ایپ کوین (ApeCoin) فراهم می‌کند تا از طریق فرایندهای حاکمیتی باز و بدون مجوز با یکدیگر همکاری کنند. بنیاد ایپ کوین (ApeCoin) به عنوان نماینده قانونی DAO به تسهیل رشد اکوسیستم ارز دیجیتال ایپ کوین می‌پردازد. این بنیاد یک نهاد ویژه به نام هیئت‌مدیره دارد که دیدگاه‌های کاربران را اجرا می‌کند. پنج عضو از جامعه فناوری و رمزنگاری، اعضای هیئت‌مدیره ایپ کوین (ApeCoin) را تشکیل می‌دهند. اعضای هیئت‌مدیره جدید را دارندگان ایپ کوین (ApeCoin)، با آرای سالانه خود انتخاب می‌کنند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.