معرفی بهترین پروژه های Cash Grab در زمینه NFT

معرفی بهترین پروژه های Cash Grab در زمینه NFT

اصطلاح "Cash Grab" به پروژه‌هایی اشاره دارد که هدف اصلی آنها جذب سرمایه‌گذاران و کسب سود سریع است، به جای ارائه یک ارزش واقعی به جامعه.

در زمینه NFT (Non-Fungible Token) نیز، پروژه‌هایی وجود دارند که برخی افراد آنها را به عنوان Cash Grab معرفی می‌کنند. اما مهم است که بدانید انتخاب بهترین پروژه برای سرمایه‌گذاری بستگی به عوامل مختلفی مانند هدف سرمایه‌گذاری، ریسک پذیری، تحقیقات شخصی و دیگر عوامل دارد.

در هر صورت، برخی از پروژه‌های NFT محبوب و موفق در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال عبارتند از:

  1. Cryptopunks: Cryptopunks یکی از اولین پروژه‌های NFT بوده و هر یک از این توکن‌ها که از طریق بلاکچین Ethereum صادر شده‌اند، یک کاراکتر دیجیتالی منحصر به فرد را نمایش می‌دهند. Cryptopunks به عنوان یکی از پیشگامان بازار NFT شناخته می‌شوند و ارزش قابل توجهی دارند.

  2. Decentraland: Decentraland یک جهان مجازی مبتنی بر بلاکچین است که اجازه می‌دهد به کاربران اراضی مجازی بخرند، ساختمان‌ها و محتواهای دیجیتال را بسازند و تجربه‌ی تعامل با دیگران را تجربه کنند. این پروژه بر پایه استاندارد ERC-721 بلاکچین Ethereum ساخته شده است.

  3. NBA Top Shot: NBA Top Shot یک بازار NFT برای کارت‌های جمع‌آوری‌پذیر دیجیتال NBA است. در این پروژه، کاربران می‌توانند کارت‌های دیجیتالی حاوی لحظات مهم و تاریخی در مسابقات بسکتبال NBA را خریداری و فروش کنند.

  4. Axie Infinity: Axie Infinity یک بازی دیجیتال بر اساس بلاکچین Ethereum است که اجازه می‌دهد کاربران بلاک‌های NFT موجود در بازی را تحت مالکیت خود قرار دهند و بازی کنند. این بازی بسیار محبوب شده است و بر اساس مکانیزم Play-to-Earn عمل می‌کند، به این معنی که کاربران می‌توانند درآمد واقعی از بازی کسب کنند.

  5. الد روس کلاب

این پروژه یک مجموعه جدید NFT بر اساس شبکه سولانا بود اما پس از ضرب توکن های آن، اعلام شد که یکی از بنیانگذاران این پروژه درگذشته است. پس از این خبر، قیمت NFT ها افزایش یافت و بنیانگذار فقید دوباره زنده شد! 16 دقیقه پس از این خبر، پلتفرم Magic Eden اعلام کرد که پرداخت حق امتیاز را اختیاری می کند. این بدان معناست که پروژه Old Roos Club از NFT های خود درآمد کمتری خواهد داشت. در پی این خبر دوباره اعلام شد که بانی پروژه فوت کرده است. 6. تای لوپز

تای لوپز یکی دیگر از پروژه های Cash Grab است. ممکن است تای لوپز را از ویدیوی معروفش در یوتیوب بشناسید (اینجا در گاراژ من…). او سعی کرد یک پروژه میلیون دلاری NFT Cash Grab را راه اندازی کند. NFT های لوپز کاربردهای مختلفی داشتند. یکی از NFT ها به شما این شانس را داد که با شکست دادن تای در یک بازی بسکتبال 1v1، 10,000 دلار برنده شوید. حالا قیمت خود NFT چقدر بود؟ 50 هزار تومان! به گفته اکثر کاربران، خرید این NFT ها یک کار احمقانه بود و تنها 10 درصد از توکن های بی نظیر لوپز فروخته شد. حتی با وجود اینکه تای تنها 2 هزار NFT فروخته بود، او ادعا کرد که "بلاک چین را شکسته است"! 7. پیکسلمون

هدف پروژه Pixelmon توسعه بهترین بازی در فضای NFT بود و به سرعت تبدیل به یکی از ترندهای سال 2022 شد. در واقع بازاریابی پیکسلمون جواب داد و به لطف چند برابر شدن توکن ها توانست بیش از 70 میلیون دلار درآمد کسب کند اما یک هفته بعد Pixelmon NFT منتشر شد که کیفیت بسیار پایینی داشت. NFT ها آنقدر بد بودند که توییتر پر از میم ها و جوک ها در مورد آنها بود اما این تمام ماجرا نبود. ظاهراً بسیاری از مدل‌های پیکسلمون از Unity Marketplace خریداری شده‌اند. 8. بلاکی داگ مهم است که قبل از سرمایه‌گذاری در هر پروژه‌ای، تحقیقات کافی را انجام دهید و با ارزش‌توجه داشته باشید که معرفی پروژه‌ها براساس آخرین اطلاعات و وضعیت بازار در زمان پاسخ‌گویی من نوشته شده است و ممکن است تغییر کند. همچنین، همیشه خوب است قبل از سرمایه‌گذاری، نظر خبرگان مالی و افراد متخصص را مشورت کنید.

Blocky Dog یک مجموعه NFT از ده هزار توکن است که توسط خالق دوج کوین ایجاد شده است. این پروژه همچنین هیچ نقشه راه و یا کاربردی ندارد. مشکل پروژه از آنجا شروع شد که تیم مجموعه 250 واحد از NFT های خود را به نیکول بهنام، اینفلوئنسر معروف وب 3 داد. نیکول به طور گسترده رویداد توکن سازی را در توییتر تبلیغ کرد و توییت های متعددی را در این پروژه ارسال کرد (که اکنون حذف شده اند) اما انگار داشت NFT هایش را در کنار هیاهو می فروخت. او تقریباً 20 اتریوم از فروش توکن به دست آورد.

نیکول بعداً تا حدودی عذرخواهی کرد و نوشت: "در کیف پولی که تحت کنترل من بود مشکلی پیش آمد." البته این یک بهانه مضحک برای فروش بالای 200 NFT بود! مشترکین به این توییت واکنش نشان داده و از او توضیح خواستند.اما نیکول بسیاری از تکرارها را پنهان کرد. صرف نظر از این، عذرخواهی نیکول پذیرفته نشد و جامعه کاربران NFT میم های زیادی پیرامون عذرخواهی او ساختند. 9. کریپتو زو

CryptoZoo یک کیف پول NFT است که توسط Logan Paul راه اندازی شده است. پاول پروژه خود را به عنوان "یک بازی جالب که برای شما درآمد دارد" ارائه کرد اما این مجموعه برای هیچ کاربری درآمدی نداشت. در عوض، بسیاری از کاربران پول خود را از دست دادند. بیش از یک سال و نیم از ایجاد NFT می گذرد و بازی جالبی که لوگان وعده داده بود هرگز منتشر نشده است. بعداً مشخص شد که این "اثر هنری دست ساز" که پاول گفت طراحی آنها 6 ماه طول کشیده است، عکس های Adobe هستند که کمی روتوش شده اند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.