راه‌اندازی استیبل کوین پکسوس در سنگاپور

راه‌اندازی استیبل کوین پکسوس در سنگاپور

پکسوس، شرکت زیرساختی در فضای ارزهای دیجیتال به‌تازگی تأییدیه‌ای را از نهادهای نظارتی در سنگاپور دریافت کرده

تا با راه‌اندازی یک پلتفرم و مجموعه در این کشور استیبل کوین دلاری خود را عرضه کند. این شرکت روز گذشته و در بیانیه‌ای اعلام کرد که تأییدیه برای راه‌اندازی مجموعه پکسوس دیجیتال سنگاپور را از نهاد قانون‌گذاری مالی (MAS) این کشور دریافت کرده است.

استیبل کوین دلاری پکسوس

شرکت جدید در این کشور خدمات پرداختی دیجیتال ارائه خواهد کرد و قصد دارد استیبل کوین دلاری خود را تحت نظارت این نهاد دولتی و مطابق با قوانین کشور سنگاپور عرضه کند. پس از دریافت تأییدیه کامل، پکسوس با شرکت‌ها و پلتفرم‌های سازمانی همکاری خواهد کرد تا استیبل کوین خود را صادر کند.

والتر هسرت، مدیر استراتژی شرکت پکسوس درباره این اتفاق توضیح داد که تقاضا در سطح جهان برای دلار آمریکا هرگز از این قدرتمندتر نبوده است با این حال برای مصرف‌کنندگان خارج از آمریکا دشوار است که به‌آسانی و با امنیت به آن دسترسی داشته باشند. اکنون اما تأییدیه دریافت شده از نهاد نظارت مالی سنگاپور این اجازه را به پکسوس می‌دهد تا با صدور استیبل کوین دلاری خود به کاربران بیشتری در سطح دنیا اجازه دسترسی به این ارز را بدهد.

باید توجه داشت که پکسوس در راه‌اندازی استیبل کوین‌ها گذشته طولانی دارد. در ماه اوت این پلتفرم استیبل کوین PYUSD متعلق به شرکت پی پال را راه‌اندازی کرد. علاوه بر آن در گذشته این پلتفرم مسئول صدور استیبل کوین BUSD صرافی بایننس بود. با این حال پس از دستور دفتر خدمات مالی نیویورک مبنی بر توقف صدور این ارز تمامی فعالیت‌ها متوقف شد و این استیبل کوین نیز توسط بایننس کنار گذاشته شد.

پکسوس اعلام کرده است که تمام استیبل کوین‌های آن توسط دلار آمریکا و معادل‌های نقدی دارای پشتوانه کامل هستند و پلتفرم با ارائه گواهی‌های ماهانه و گزارش‌های مربوط به میزان ذخایر خود از انطباق با قوانین و همچنین ایجاد شفافیت در این فضا اطمینان حاصل می‌کند.

پکسوس تاییدیه تنظیم کننده سنگاپور را برای نهاد جدیدی دریافت کرده است که قصد دارد یک استیبل کوین با پشتوانه دلار آمریکا را در این کشور راه اندازی کند. شرکت Pexos Digital Singapore تاییدیه اولیه را از اداره پولی سنگاپور دریافت کرده است.

این شرکت جدید خدمات پرداخت دیجیتال مبتنی بر توکن را ارائه خواهد کرد و قصد دارد یک استیبل کوین با دلار را تحت نظارت تنظیم کننده استیبل کوین پیشنهادی کشور راه اندازی کند. والتر هسرت، رئیس استراتژی در Paxos، می‌گوید: تقاضای جهانی برای دلار آمریکا هرگز تا این حد بالا نبوده است؛ با این حال، دریافت دلار به روشی مطمئن، قابل اعتماد و تنظیم‌شده برای مصرف‌کنندگان خارج از ایالات متحده دشوار است.

پکسوس یک استیبل کوین جدید با پشتوانه دلار آمریکا در سنگاپور عرضه می‌کند

پکسوس برای نهاد جدیدی از رگولاتور سنگاپور تأیید دریافت کرده که درحال برنامه‌ریزی برای عرضه یک استیبل کوین با پشتوانه دلار ایالات متحده در این کشور است. این شرکت اعلام کرد که «پکسوس دیجیتال سنگاپور» موافقت اولیه اداره پولی سنگاپور را اخذ کرده است. این شرکت جدید، خدمات پرداخت دیجیتال مبتنی بر توکن ارائه خواهد داد و قصد دارد تا یک استیبل کوین دلاری را که تحت مقررات پیشنهادی استیبل کوین رگولاتور این کشور عرضه کند. والتر هسرت، رئیس استراتژی در پکسوس دراین‌باره گفت: «تقاضای جهانی برای دلار آمریکا هرگز به این میزان زیاد نبوده است؛ بااین‌حال، برای مصرف‌کنندگان خارج از ایالات متحده دریافت دلار به‌صورت ایمن، قابل اعتماد و تحت حمایت‌های نظارتی همچنان دشوار است».

ناشر استیبل کوین پکسوس توسط تنظیم‌کننده‌های نیویورک مورد بررسی قرار گرفت

بر اساس خبرها، ناشر استیبل کوین پکسوس توسط وزارت خدمات مالی نیویورک مورد بررسی قرار گرفته است. با این حال انگیزه دقیق این تحقیقات در حال حاضر مشخص نیست. لازم به ذکر است که استیبل کوین پکسوس در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد و بر اساس داده‌ها ششمین استیبل کوین بزرگ می‌باشد. این شرکت همچنین پشت صرافی آی بیت قرار دارد که در سال ۲۰۱۲ راه‌اندازی شد. یکی از سخنگویان وزارت خدمات مالی نیویورک از اظهار نظر در مورد جزییات این تحقیقات خودداری کرد. اما او افزود که این بخش در حال تلاش برای محافظت از سرمایه‌گذاران در برابر خطرات مرتبط با سرمایه‎گذاری در بازار ارزهای دیجیتال است. این وزارت در چند وقت اخیر اقدامات متعددی را در تلاش برای اعمال کنترل بر بازار ارز دیجیتال انجام داده است. در ژوئن ۲۰۲۲، آن‌ها یک دستورالعمل نظارتی برای استیبل کوین‌های تحت حمایت دلار آمریکا صادر کردند. پکسوس نیز اخیرا شایعات مبنی بر این‎که دفتر کنترل ارز آمریکا قصد دارد تا مانع درخواست آن‌ها برای منشور بانکی شود را رد کرد. این شرکت اخیرا به دلیل تلاش‌های خود برای افزایش حضور در بازار مورد توجه قرار گرفته است. زیرا آن‌ها اخیرا از مقامات پولی سنگاپور مجوز فعالیت دریافت کردند. بنابراین به نظر می‎رسد این کشور هدف اصلی پروژه باشد، به طوری که پکسوس قصد دارد حداقل ۱۳۰ نفر را در سنگاپور استخدام کند. آن‌ها همچنین قصد همکاری با مسترکارت را دارند تا بتوانند معاملات ارزهای دیجیتال را برای بانک‌ها فراهم کنند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.