پتانسیل DeFi در روند صعودی بعدی توجه بخش بانکداری سنتی را به خود جلب کرده است.

پتانسیل DeFi در روند صعودی بعدی توجه بخش بانکداری سنتی را به خود جلب کرده است.

پس از بحران مالی جهانی 2008، سیستم مالی با چالش های متعددی از جمله گنجاندن و دیجیتالی شدن دست و پنجه نرم می کند. مالی سنتی (TradFi) انعطاف‌پذیری نشان داده است، اما به بهای گنجاندن مالی.

بر اساس گزارش بانک جهانی، 1.4 میلیارد نفر در سراسر جهان به حساب بانکی دسترسی ندارند. این امر «معمولاً زنان، فقیرتر، کم تحصیلات و زندگی در مناطق روستایی» را از خدمات مالی ضروری باز می دارد و چرخه فقر را تداوم می بخشد.

برای دستیابی به آنها، دولت ها و بخش خصوصی باید دست به دست هم بدهند تا سیاست ها و شیوه های مورد نیاز برای ایجاد اعتماد در ارائه دهندگان خدمات مالی، اعتماد به استفاده از محصولات مالی، طراحی های جدید محصول متناسب و همچنین یک محصول قوی را ایجاد کنند. لئورا کلاپر، اقتصاددان ارشد در بخش اقتصاد توسعه، معاون رئیس‌جمهور گزارش جهانی Findex، گفت.

DeFi یک شکل مالی مبتنی بر بلاک چین است که به واسطه های مالی مرکزی متکی نیست. اینها شامل کارگزاری ها، صرافی ها یا بانک ها برای ارائه ابزارهای مالی سنتی است.

در عوض، DeFi خدمات مالی زیادی ارائه می دهد. از اعطای وام گرفته تا استقراض و تجارت در یک بلاک چین، DeFI تضمین می کند که تراکنش ها در دسترس عموم، شفاف و غیرقابل تغییر هستند.

DeFi آماده است تا کتاب قوانین سیستم های مالی جهانی را بازنویسی کند، زیرا مزایای زیادی نسبت به TradFi دارد. حرکت ارزش در زمان واقعی را امکان پذیر می کند، موانع ورود را کاهش می دهد و اطمینان می دهد که کاربران کنترل دارایی های خود را حفظ می کنند. «فرآیندهای طولانی مدت ورود، و همچنین مدت زمان درگیر در اجرای تجارت و فعالیت‌های پس از معامله، TradFi را بسیار گران‌تر از آنچه که باید باشد، می‌سازد. این بخش می‌تواند تا 80 درصد از آنچه را که در حال حاضر صرف هزینه‌های تسویه پس از معامله می‌کند، با بهره‌گیری کامل از فناوری بلاک چین کاهش دهد... به طور کلی، تخمین زده می‌شود که «تحرک اوراق بهادار روی بلاک چین می‌تواند 17 تا 24 میلیارد دلار در سال در پردازش تجارت جهانی صرفه‌جویی کند. در گزارش DeFi-TradFi Concordium آمده است.

پتانسیل DeFi در روند صعودی بعدی توجه بخش بانکداری سنتی را به خود جلب کرده است.

ساختار غیرمتمرکز DeFi باعث رشد سریع آن می شود. این نیاز به واسطه ها را از بین می برد و هزینه های سربار و پردازش را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

این یک تغییر بازی برای جمعیت بدون بانک در اقتصادهای نوظهور است. اکنون آنها می توانند بدون نیاز به حساب بانکی سنتی به خدمات مالی دسترسی داشته باشند. «با حذف نیاز به مدیریت واسطه‌ای دارایی‌ها، بلاک چین تخصیص حداکثری کارآمد منابع را امکان‌پذیر می‌سازد، بنابراین تضمین می‌کند که هر عضو جامعه می‌تواند از دسترسی بی‌طرفانه به خدمات اعتباری برخوردار شود. لارس سیر کریستنسن، رئیس و موسس کنکوردیوم، اظهار داشت: بلاک چین ابزار قدرتمندی برای اصلاح فهرست ناکارآمدی‌ها در بخش مالی سنتی با ساده‌سازی فرآیندها و تسهیل فراگیری بیشتر و درجات بالاتر دسترسی جهانی است.

چارچوب های نظارتی برای تقویت پذیرش

با این حال، برای اینکه DeFi به طور کامل از پتانسیل فناوری بلاک چین استفاده کند و پذیرش جریان اصلی را هدایت کند، یک چارچوب نظارتی بسیار مهم است. شفافیت قانونی نه تنها از کاربران محافظت می کند، بلکه از دستکاری بازار نیز جلوگیری می کند و ثبات مالی در DeFi را ارتقا می دهد.

علاوه بر این، یک چارچوب نظارتی باعث پذیرش، پذیرش و اعتماد بیشتر خواهد شد. بنابراین راه را برای رشد نمایی DeFi در روند صعودی بعدی هموار می کند.

«اگر می‌خواهند به پذیرش جریان اصلی برسند، دی‌فای و کریپتو باید برخی از شیوه‌های نظارتی و خودتنظیمی را که ثبات عملکردی را برای TradFi به ارمغان آورده‌اند، ادغام کنند. مایکل کیسی، محقق اقتصاد، گفت، اما همچنین نیاز فوری برای متولیان اقتصاد جهانی وجود دارد که راه‌حل‌های DeFi و رمزنگاری را برای مشکلات متعدد آن بررسی کنند.

ادغام یک چارچوب شناسه مستقل در سطح پروتکل می‌تواند به انطباق با مشتری خود (KYC) رسیدگی کند. از این رو، کاهش خطر سرقت هویت یا کلاهبرداری در عین حصول اطمینان از حریم خصوصی و امنیت. این چارچوب آماده تنظیم مقررات به طور قابل توجهی موانع ورود کسب و کارها را کاهش می دهد و DeFi را به یک راه حل مالی اصلی تبدیل می کند.

همانطور که DeFi به تکامل و ادغام شیوه‌های نظارتی و خودتنظیمی ادامه می‌دهد، به عنوان چراغی از نوآوری مالی است. JPMorgan Chase و Bank of America در حال کاوش در فناوری بلاک چین هستند که نشان دهنده یک انتقال امیدوارکننده به سمت یک اکوسیستم مالی تحت سلطه DeFi است. برنامه‌های DeFi برای تولید محصول متمایز و تجربه کاربری مثبت نیاز به توسعه دارند، که باعث پذیرش و استفاده می‌شود. افزایش پذیرش و استفاده منجر به افزایش درآمد و قدردانی از نشانه های بومی در صورت طراحی مناسب می شود، که هر دو می توانند مجدداً در توسعه سرمایه گذاری شوند. [اگرچه برنامه‌های DeFi نابالغ هستند،] ما در مراحل اولیه یک تغییر عمده در برنامه‌های کاربردی که ممکن است طی 30 سال آینده رخ دهد، باقی می‌مانیم.» Bank of America گزارش داد.

DeFi با پتانسیل خود برای تقویت شمول مالی، کاهش هزینه‌ها و ارتقای نوآوری، می‌تواند بزرگ‌ترین برنده در روند صعودی آینده باشد و چشم‌انداز مالی جهانی را تغییر دهد.

چرا DeFi می‌تواند بزرگ‌ترین سود در گام بعدی باشد؟

  • ماهیت غیرمتمرکز DeFi خدمات مالی شفاف و بدون واسطه را ارائه می دهد و به 1.4 میلیارد فرد بدون بانک در سراسر جهان کمک می کند.
  • چارچوب‌های نظارتی برای پذیرش جریان اصلی DeFi، کاهش نگرانی‌های حقوقی و دستکاری بازار، و تقویت اعتماد، حیاتی هستند.
  • غول های مالی سنتی مانند JPMorgan و Bank of America در حال کاوش در بلاک چین هستند و به تغییر قابل توجهی به سمت DeFi اشاره می کنند. در عصر مدرن تحول دیجیتال، شرکت‌ها تحت فشار قرار می‌گیرند که دائماً نوآوری کنند تا در برابر استارت‌آپ‌های مبتنی بر فناوری و تک‌شاخ‌های متحرک رقابتی باقی بمانند. این امر منجر به کاهش سریع طول عمر شرکت‌هایی شده که در اوج موفقیت قرار دارند و فضایی را برای فناوری‌های جدیدی مانند امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) باز می‌کند.

در حالی که در سال 1958، سازمان های فهرست شده در S&P 500 به طور متوسط ​​61 سال اقامت داشتند، این رقم در حال حاضر تنها به 18 سال کاهش یافته است. سرعت اختلال در حال افزایش است و پیش بینی می شود که تا سال 2027، 75 درصد از شرکت هایی که در حال حاضر در فهرست S&P 500 قرار دارند از بین خواهند رفت.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.