۶ بازی متاورسی که توکن خود را معرفی کردند

۶ بازی متاورسی که توکن خود را معرفی کردند

تا سال‌ها پیش، بازی‌های آنلاین فقط وسیله‌ای برای سرگرمی محسوب می‌شدند؛ ولی در سال‌های اخیر به لطف بازی های متاورس و فناوری‌های خلاقانه مانند NFT و بلاکچین‌ها، بازی‌های آنلاین به منبعی برای کسب درآمد تبدیل شده‌اند.

با ترکیب بازی‌های آنلاین و ارزهای دیجیتال در دنیای مجازی متاورس، رویای بازی کردن و کسب درآمد به واقعیتی شیرین تبدیل شده است.

متاورس (Metaverse) یک مفهوم وسیع است که به دنیایی مجازی و تعاملی اشاره دارد که شامل گستره‌ای از بازی‌ها، برنامه‌ها و تجارب آنلاین است. در حال حاضر، هنوز هیچ بازی خاصی به طور رسمی به عنوان "بازی متاورسی" معرفی نشده است. با این حال، تعدادی از بازی‌ها و پروژه‌ها در حال توسعه هستند که به عنوان بخشی از یک متاورس بزرگتر شناخته می‌شوند.

  • متاورس دیسنترالند (Decentraland) با توکن MANA

یکی دیگر از بازی های درآمدزا متاورس با محبوبیت بالا، بازی دیسنترالند است. دیسنترالند به‌عنوان یک پلتفرم واقعیت مجازی مبتنی بر شبکه اتریوم، امکانات جذابی را برای کاربران فراهم می‌کند. در این بازی جذاب که یک جهان ۳بعدی است، بازیکنان می‌توانند زمین (Land) بخرند، به ساخت‌وساز بپردازند و مینی‌گیم، پارک و هر چیز دیگر بسازند. بازی دیسنترالند، در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی و رفته‌رفته کامل‌تر شد.

در این بازی لندها (Land) از جنس توکن‌های غیرقابل‌معاوضه (NFT) هستند که برای خرید آن‌ها باید از خرید مانا استفاده کنید. در واقع ارز دیجیتال مانا (MANA) توکن بومی بازی دیسنترالند بوده که از نوع ERC20 و بر پایه بلاکچین اتریوم است. برای خرید Land و استفاده از امکانات داخل بازی باید ارز مانا بخرید.

  • متاورس سندباکس (Sandbox) با ارز دیجیتال SAND

زمانی که صحبت از بهترین بازی های متاورس برای کسب درآمد می‌شود، معمولا نام sandbox به ذهن بسیاری از افراد خطور می‌کند. این بازی محبوب بر بستر بلاکچین اتریوم طراحی شده و گرافیک بسیار جذابی دارد. در بازی سندباکس، بازیکنان می‌توانند با طراحی آیتم‌های سه‌بعدی از طریق وکسل‌ها که جزو دارایی آن‌ها محسوب می‌شود و فروش آن‌ها، به کسب درآمد بپردازند. وکسل‌ها (Voxel) پیکسل‌های ۳بعدی هستند که برای طراحی آیتم‌های دیجیتالی ۳D مورداستفاده قرار می‌گیرند.

علاوه‌بر طراحی آیتم‌های سه‌بعدی، اگر به طراحی بازی علاقه دارید، به‌راحتی می‌توانید در sandbox بازی بسازید و آن را به فروش بگذارید. بازیکنان در متاورس sandbox برای انجام بازی‌ها، خرید و فروش تجهیزات و شخصی‌سازی آواتار، باید از ارز دیجیتال بومی این بازی با نام SAND استفاده کنند؛ پیش از شروع بازی یا برای ادامه فعالیت در این بازی متاورسی جذاب می‌توانید از طریق سایت صرافی نوبیتکس برای خرید سند باکس اقدام کنید. بازی sandbox یکی از بازی های متاورس برای موبایل به شمار می‌رود و به همین دلیل از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

  • متاورس اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) با توکن AXS

یکی از بهترین و شناخته‌شده‌ترین بازی های متاورس، بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) است. این بازی مبتنی بر بلاکچین اتریوم بوده و ترکیبی از بازی‌های محبوب پوکمان (Pokemon)، کریپتوکیتیز (CryptoKitties) و برخی از بازی‌های کارتی پرطرفدار محسوب می‌شود. بازی اکسی اینفینیتی در سال ۲۰۱۸ معرفی شد و در طول دوره همه‌گیری ویروس کرونا به شهرتی چشم‌گیر دست پیدا کرد؛ در این دوره بسیاری از افراد از طریق این بازی امرار معاش می‌کردند. در این بازی جذاب، بازیکنان با استفاده از موجوداتی به نام «اکسی» با اکسی بازیکنان دیگر به مبارزه می‌پردازند. در ابتدا برای شروع بازی باید ۳ اکسی از Axie Marketplace خریداری کنید که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های متمایزی دارد و نقش جنگی آن‌ها بر اساس آن ویژگی تعیین می‌شود.

برای خرید موجودات اکسی در این بازی، ابتدا باید برای خرید آکسی اینفینیتی اقدام کنید. اکسی اینفینیتی که به اختصار AXS نوشته می‌شود، ارز بومی این بازی است. بازیکنان در صورت برنده شدن در مبارزه‌ها، می‌توانند توکن‌های غیرقابل‌تعویض را به‌عنوان پاداش دریافت کنند. به جز آن، با پیشرفت در بازی و پیروزی در نبردها، توکن‌های SLP (اسموث لاو پوشن) و AXS (اکسی اینفینیتی) را به عنوان ارزهای دیجیتال بومی درون بازی دریافت خواهید کرد. علاوه‌بر این، برای خرید ارز AXS می‌توانید به‌سادگی از طریق صرافی‌های معتبر مانند نوبیتکس اقدام کنید. این بازی پتانسیل بالایی برای کسب درآمد و توسعه در آینده دارد و میان بازی های پول ساز واقعی متاورس نقشی کلیدی ایفا می‌کند.

  • بازی ایلوویوم (Illuvium) با توکن ILV

یکی دیگر از بازی های درآمدزا متاورس که توکن اختصاصی دارد، بازی ایلوویوم است. این بازی هم مبتنی بر بلاکچین اتریوم بوده و ارز دیجیتال بومی آن ILV نام دارد. در این بازی جذاب که تم نبرد و مبارزه دارد، بازیکنان باید موجوداتی به نام ایلوویال (Illuvial) را به اسارت خود دربیاورند. بازی ایلوویوم یکی از بازی های متاورس رایگان محسوب می‌شود، ولی برای دسترسی به همه امکانات بازی باید پول به صورت ارز دیجیتال پرداخت کنید.

در بازی ایلوویوم ۱۰۰ ایلوویال مختلف با ویژگی‌های منحصربه‌فرد وجود دارند که پیدا کردن بعضی از آن‌ها دشوارتر از بقیه است. بازیکنان می‌توانند با سایر ایلوویال‌ها مبارزه کنند و در صورت برنده شدن، توکن ILV را به‌عنوان پاداش دریافت خواهند کرد. از توکن ILV می‌توانید برای خرید و فروش ایلوویال‌ها، آپگرید‌های ظاهری و تهیه آیتم‌های کاربری نیز استفاده کنید.

  • بازی فارمرز ورلد (Farmers World) با ۳ توکن اختصاصی

یکی دیگر از بازی های nft محور در متاورس که به‌راحتی می‌توانید از طریق آن به کسب درآمد بپردازید، بازی Farmers World است. همه آیتم‌های درون بازی Farmers World به صورت توکن‌های غیرقابل‌معاوضه (NFT) عرضه شده‌اند و ارزش آن‌ها کاملا حفظ می‌شود. این بازی سبک کشاورزی دارد و روی پلتفرم بلاکچین WAX اجرا می‌شود. با بازی کردن در Farmers World می‌توانید از طریق به دست آوردن ۳ توکن اختصاصی درون این بازی که به‌عنوان منابع چوب (FWW)، غذا (FWF) و طلا (FWG) محسوب می‌شوند، کسب درآمد کنید.

همچنین، شما می‌توانید به فعالیت‌های مختلف دیگر مانند تعامل با کشاورزان، کشف منابع، استخراج معادن، رشد مزرعه و پرورش محصولات بپردازید. به جز کشاورزان، شخصیت‌های دیگری چون گاوهای نر، گاوهای شیری، گوساله‌ها، جوجه‌ها و هیولاهای جنگلی در این بازی وجود دارند. در این بازی با فروش حیوانات مزرعه و غذا در بازار یا مبادله منابع، می‌توانید کسب درآمد کنید.

  • بازی مای نیبر آلیس (My Neighbor Alice) با توکن ALICE

بازی همسایه من آلیس (My Neighbor Alice) که به اختصار MNA نیز گفته می‌شود، یک بازی متاورسی درآمدزا است. این بازی به صورت چندنفره اجرا می‌شود و با یک بازی به سبک کشاورزی و ساخت‌وساز روبه‌رو هستید. در این بازی هر کدام از بازیکنان به صورت مجازی یک زمین دارند و در آن اقداماتی را انجام می‌دهند. بازیکنان همسایه یکدیگر محسوب می‌شوند و در تعامل با یکدیگر می‌توانند به خرید و فروش اجناس و آیتم‌های گوناگون بپردازند.

علاوه‌بر این، بازیکنان به صورت روزانه باید چالش‌هایی را پشت سر بگذارند که بعد از انجام دادن آن‌ها جوایزی را به صورت توکن یا اشکال دیگر دریافت خواهند کرد. بازیکنان با انجام کارهایی مانند ماهیگیری، صید حشرات یا زنبورداری می‌توانند کسب درآمد کنند. توکن اختصاصی این بازی ALICE نام دارد که در رتبه ۴۰۹ بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفته است.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.