برترین بازارهای NFT

برترین بازارهای NFT

بازارهای NFT دروازه شما برای مشارکت در خرید و فروش این دارایی های دیجیتال هستند، از هنر گرفته تا موسیقی و کل جهان های مجازی. بازارهای NFT را به عنوان آمازون خود در حوزه دیجیتال در نظر بگیرید.

ده ها بازار NFT وجود دارد و بسیاری از آنها تمرکز یا جایگاه خاصی دارند. قبل از اینکه تصمیم بگیرید از کدام یک استفاده کنید باید بدانید به دنبال چه باشید و برترین بازارهای NFT کدامند؟

بازار NFT چیست؟

بازار NFT یک پلتفرم دیجیتال برای خرید و فروش NFT است. این پلتفرم‌ها به افراد اجازه می‌دهند تا NFTهای خود را ذخیره و نمایش دهند و به‌علاوه آن‌ها را برای ارز دیجیتال یا پول به دیگران بفروشند. برخی از بازارهای NFT همچنین به کاربران اجازه می دهند NFT های خود را بر روی خود پلتفرم ضرب کنند. در ازای دریافت هزینه، بازار NFT معمولاً انتقال یک NFT از یک طرف به طرف دیگر را انجام می دهد.

هر بازار NFT سیستم خاص خود را برای نحوه عملکرد خود دارد. انواع بازارهای NFT موجود، کارمزدها، گزینه های پرداخت، بلاک چین های مجاز و سایر قوانین مخصوص به خود را دارد و به این بستگی دارد که از کدام یک استفاده می کنید.

بهترین بازارهای NFT

  • OpenSea

بسیاری از مردم بر این باورند که OpenSea بهترین مکان برای خرید NFT است، زیرا این بازار بزرگترین بازار در جهان در مورد حجم معاملات است. OpenSea اولین پلتفرمی بود که تجارت NFT را وارد جریان اصلی کرد و از زمان راه اندازی آن به بیش از یک میلیون کاربر رسیده است. این بازار بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و انواع مختلف NFT مانند هنر، نام دامنه، آیتم های درون بازی و موارد دیگر را ارائه می دهد.

یکی از بهترین ویژگی های OpenSea این است که این پلتفرم از بیش از 150 ارز دیجیتال به عنوان روش پرداخت پشتیبانی می‌کند. این امر، خرید و فروش NFTها را با استفاده از موجودی رمزنگاری خود برای سرمایه گذاران ساده می‌کند. از نظر کارمزد، OpenSea هنگام فروش کالای فروشندگان، بدون هیچ هزینه‌ای برای خریدار (به جز کارمزدهای شبکه استاندارد) 2.5 درصد کارمزد تراکنش از فروشندگان دریافت می‌کند. در نهایت، OpenSea از 14 کیف پول رمزنگاری مختلف پشتیبانی می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تنها با چند کلیک کیف پول خود را به بازار پیوند دهند.

این بازار NFT برای علاقه مندان به NFT که یک پلتفرم را می خواهند تا بتوانند هر نوع دارایی دیجیتالی را خریداری کنند مناسب است و سازندگانی که به دنبال ارائه محتوای خود در معرض مخاطبان زیادی هستند.

OpenSea اولین و بزرگترین بازار NFT است. همه دسته‌های NFT از جمله هنر دیجیتال، کلکسیون، ورزش و دنیای مجازی را ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند مجموعه‌ها را مرور کنند و NFT بخرند یا خود آن را ضرب کنند و بفروشند.

این بازار پشتیبانی از بلاک چین را در اتریوم، پالیگان، Klatyn و سولانا ارائه می دهد. همچنین دارای یک بازار بدون گس است که در آن خرید، فروش و ایجاد NFT بدون هزینه های معمول بلاک چین است.

  • Axie Infinity Axie Marketplace فروشگاه آنلاین بازی ویدیویی Axie Infinity است. Axies موجودات افسانه‌ای هستند که می‌توان آنها را خرید و آموزش داد. در Axie Marketplace، بازیکنان می‌توانند Axies جدید و همچنین کل زمین‌ها و موارد دیگر را به عنوان NFT برای استفاده در بازی خریداری کنند.

توکن‌های Axie Infinity (به نام Axie Shards) بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده اند. به این ترتیب، می توان آنها را در انواع دیگر بازارهای NFT و همچنین در برخی از صرافی‌های ارزهای دیجیتال مانند Coinbase، Global خرید و فروخت.

یکی از دلایلی که مردم به سمت Axie Infinity جذب شده‌اند این است که این یک بازی رمزنگاری است که می‌توان آن را به دست آورد. بازیکنان از طریق جوایز درون بازی، ارز دیجیتال به دست می آورند. این به شما راه دیگری برای کسب درآمد از طریق سرمایه گذاری در NFT می دهد زیرا فروش آنها تنها راه کسب سود نیست.

برخی از بازیکنان Axies را می خرند و خودشان بازی را انجام می دهند تا رمزارز به دست آورند. دیگران در Axies سرمایه گذاری می کنند و به بازیکنان دیگر اجازه می دهند در ازای کاهش درآمد آنها را اجاره کنند. این نوع ترتیبات بورسیه نامیده می شود.

  • Larva Labs Larva Labs جایی است که می‌توانید خطی محبوب از NFTهای CryptoPunks را خریداری کنید و برای انجام این کار هیچ هزینه خدماتی دریافت نمی‌کند. این آزمایشگاه همچنین کاراکترهای سه بعدی به نام Meebits و همچنین سایر پروژه های بلاک چین و بازی را ارائه می دهد. با این حال، Larva Labs انتخاب محدودی از NFT در مقایسه با بازارهای NFT اصلی دارد.

این بازار NFT برای طرفداران CryptoPunks یا Meebits که می خواهند اولین NFT خود را بخرند یا مجموعه خود را گسترش دهند مناسب است.

Larva Labs یک شرکت توسعه نرم‌افزار است که بیشتر به خاطر ایجاد CryptoPunks، (مجموعه‌ای از شخصیت‌های دیجیتالی که به محبوبیت NFT کمک می‌کند)، مشهور است. بازار CryptoPunks در وب سایت Larva Labs است. همچنین همانطور که گفته شد دارای یک بازار برای پروژه NFT دیگر تیم، Meebits است.

سایت Larva Labs صرفاً یک بازار NFT نیست. همچنین پروژه های دیگر این شرکت را به نمایش می گذارد که شامل هنر بلاک چین، برنامه ها و بازی می شود. اگرچه Larva Labs بیشتر به خاطر NFT های خود شناخته شده است اما پلتفرم وب آن بسیار متفاوت از آنچه در سایر بازارهای NFT می بینید است.

در مارس 2022، Larva Labs دارایی های فکری CryptoPunks و Meebits را به Yuga Labs، خالق مجموعه NFT رقیب Bored Apes Yacht Club فروخت. اگرچه آزمایشگاه‌های یوگا اکنون مالک هر دو مجموعه هستند، بازارهای کریپتوپانک و میبیتس هنوز در وب‌سایت لابراتوار لاروا هستند.

  • NBA Top Shot Marketplace

NBA Top Shot انجمن ملی بسکتبال و انجمن ملی بسکتبال زنان به دنیای NFT است. در بازار آن، لحظات کلکسیونی (کلیپ های ویدیویی و نکات برجسته بازی) و آثار هنری را می‌توان از لیگ های برتر بسکتبال جهان خریداری کرد.

NBA به عنوان یک بازار بسته (شما فقط می توانید در Top Shot خرید و فروش کنید) با استفاده از بلاک چین Flow توسط Dapper Labs ساخته است. ثبت نام و خرید مستقیم در وب سایت بازار تاپ شات آسان است. لحظه‌های کلکسیونی را می توان با حداقل چند دلار خریداری کرد.

  • Rarible

این بازار NFT برای معامله‌گران NFT که می‌خواهند از چندین بلاک چین مختلف برای تجارت و تولید اقلام دیجیتالی با هزینه‌های معقول استفاده کنند، مناسب است.

Rarible یک بازار NFT محبوب با طیف گسترده ای از اقلام دیجیتال است. چه یک کهنه سرباز کلکسیونی دیجیتال باشید یا فقط انگشتان پای خود را در آب های NFT فرو کرده باشید و تازه کار محسوب شوید، استفاده از این پلتفرم آسان است و برای علاقه مندان به NFT در همه سطوح جذاب خواهد بود. کاربران می توانند انواع مختلفی از NFT ها از جمله هنر، بازی، متاورس و غیره را خریداری کرده، بفروشند یا ضرب کنند. به‌علاوه، توکن RARI آن به جامعه امکان می‌دهد در حکمرانی مشارکت کند و در مورد مسیر این پلتفرم NFT تصمیم بگیرد.

  • SuperRare

این بازار NFT مناسب برای دوستداران هنر و هنرمندانی است که در مورد هنر دیجیتال جدی هستند.

SuperRare یک پلتفرم NFT متمرکز بر هنر است که در آن کاربران می توانند NFT های انتخاب شده را از گروه منتخبی از هنرمندان دستچین شده مبادله کنند. SuperRare شکاف بین گالری‌های هنری واقعی و پلتفرم‌های NFT را پر می‌کند و NFTها را با پلتفرم کاربری آسان خود برای خریداران هنری سنتی‌تر در دسترس قرار می‌دهد.

مشابه SuperRare، Rarible نیز در حال ایجاد بازاری برای سازندگان دیجیتال است. این سایت شامل آثار هنری، فیلم ها و تصاویر سه بعدی است، اما مجموعه داران می توانند آثار هنری را با استفاده از اتریوم خریداری کنند.

SuperRare اخیرا توکن خود را با همین نام بر اساس بلاک چین اتریوم معرفی کرده است. این توکن ها برای یافتن و انتخاب استعدادهای جدید برای بازار استفاده خواهند شد. مانند Rarible، NFT های SuperRare نیز در OpenSea قابل خرید و فروش هستند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.