استیبل کوین با پشتوانه اورانیوم؟

استیبل کوین با پشتوانه اورانیوم؟

پیشنهاد جدیدی به دنبال افزودن اورانیوم توکن شده است. هدف ما دموکراتیک کردن مالکیت اورانیوم با ارائه ارزش ثبات و دسترسی آسان تر به قرار گرفتن در معرض کالایی است که اهمیت آن در حال افزایش است.

این عنصر اخیراً در حال افزایش است زیرا کشورهای مختلف یا جاه طلبی های هسته ای خود را به نام انرژی از سر می گیرند یا برنامه های جدیدی برای راه اندازی مجدد شبکه های برق خود ارائه می دهند.

پس از افزودن، تمام DAI شناور در اطراف اتر می‌تواند از اورانیوم توکن‌سازی‌شده تقویت هسته‌ای دریافت کند.

زمانی که برای اظهار نظر در مورد جدی بودن این پیشنهاد صحبت شد، سخنگوی Uranium3o8 به Decrypt گفت که واقعاً به طور قانونی علاقه مند به تبدیل شدن به یک حامی DAI است.

“اگر آنها نیز به این موضوع علاقه دارند، مطمئن هستم که می‌توانیم راهی برای تحقق آن پیدا کنیم. کارهای زیادی باید انجام شود تا به آن نقطه برسیم – اما ما برای برنده شدن در آن هستیم. آنها گفتند.

با یک خزانه داری عظیم و مقاوم در برابر سانسور، این تفکر وجود دارد که استیبل کوین غیرمتمرکز Maker از تصرف دولت مصون خواهد بود. (به یاد داشته باشید، این طرح مدت کوتاهی پس از تحریم تورنادو کش اجرا شد.)

هر دو ایده – توکن کردن یک عنصر فرار و سپس استفاده از آن برای حمایت از دلارهای کریپتو – تا حدی مفید هستند. افزایش نرخ‌ها جان تازه‌ای به استیبل کوین‌های بهره‌دار می‌دهد

اولین مورد آجیل است زیرا، بر اساس پیشنهاد و مواد بازاریابی پروژه، اورانیوم واقعی با درجه هسته ای را توصیف می کند.

این پروژه همچنین به طور خلاصه به مکانیسم بازخرید برای بازیابی یک پوند اورانیوم پشتیبان هر توکن می‌پردازد.

وقتی در توییتر درباره فرآیند بازخرید سوال شد، این پروژه گفت که افرادی که مجوز دارند و “حداقل آستانه را رعایت می کنند” می توانند آن اورانیوم را به خانه خود ارسال کنند.

این حداقل آستانه، به هر حال، به معنای نگهداری حداقل ۲۰۰۰۰ توکن با پشتوانه اورانیوم است – که در هر Uranium3o8، همچنین نشان دهنده ۲۰،۰۰۰ پوند یا ۱۰ تن اورانیوم واقعی است.

سخنگوی Uranium3o8 همچنین اضافه کرد که مسئولیتی در قبال حمل و نقل اورانیوم زنده ندارد. در عوض، آنها از یک شرکت معدنی کانادایی به نام Madison Metals استفاده کرده‌اند. مدیر عامل بلک راک می گوید “نسل بعدی برای بازارها” توکن سازی است

آنها گفتند: “هر چیزی که در ارتباط با لمس، حمل و نقل یا تایید تحویل اورانیوم زیربنایی باشد، توسط آنها مطابق با استانداردها و مقررات صنعت اجرا می شود.”

بعضی‌ها هنوز متقاعد نشده‌اند و حساب دیگری به سادگی نوشته شده است: «فدر می‌شود».

و تنها نظری که به این پیشنهاد نسبتاً دیوانه‌وار پاسخ می‌دهد، تصویری از یک مامور اف‌بی‌آی است که روی لپ‌تاپ کار می‌کند و گلوکش درست در کنار ایستگاه کار از خانه‌اش قرار دارد.

برای یک استیبل کوین، افزودن اورانیوم به عنوان وثیقه به نظر می رسد… خوب، فرار.

استیبل کوین (Stablecoin) چیست؟

استیبل کوین‌ یا ارزهای باثبات به عنوان راه‌حلی برای کمک به ثبات معاملات و کم‌کردن نوسان جفت‌ارزهای معاملاتی به وجود آمده‌اند. تا قبل از این، ‌همه‌ی معاملات با بیت کوین صورت می‌گرفت.

روزانه حجم زیادی از سرمایه‌های مردم در پلتفرم‌های مختلف بازار ارزهای دیجیتال مثل صرافی‌ها معامله می‌شود. می‌دانیم که قیمت دارایی‌های دیجیتال نوسان زیادی دارد و این عامل باعث افزایش ریسک فعالیت و سرمایه‌گذاری در دنیای کریپتو می‌شود. استیبل کوین‌ها به عنوان راه‌حلی برای کمک به ثبات معاملات و کم‌کردن نوسان جفت‌ارزهای معاملاتی به وجود آمده‌اند.

تا قبل از این، همه‌چیز با بیت کوین مبادله می‌شد،‌ یعنی تمام ارزهای دیجیتال مثل اتر، ریپل و غیره تنها با بیت کوین قابل معامله بودند. در چنین شرایطی، میزان نوسان نهایی، غیرقابل پیش‌بینی و انجام محاسبات سخت بود.

ساخت استیبل کوین‌ها یک ایده‌ی جالب و کاربردی بود که کمک زیادی به روند معاملات ارزهای دیجیتال کرده است.

«استیبل کوین» (Stablecoin) نوعی ارز دیجیتال است که ارزش‌گذاری آن بر اساس قیمت یک دارایی دیگر تعیین می‌شود. درست شبیه زمانی که پول فیات (همان ارز رایج کشورها) توسط طلا و دیگر دارایی‌های ارزشمند پشتیبانی می‌شد، استیبل کوین‌ها نیز توسط یک دارایی ارزشمند پشتیبانی می‌شوند. این دارایی می‌تواند یک ارز فیات مثل دلار آمریکا یا یک ارز دیجیتال دیگر باشد.

مزایا و معایب استیبل کوین

  • مزایا

  • ثابت بودن قیمت استیبل کوین‌های رایج و داشتن پشتوانه‌ی دلاری باعث می‌شود کاربرها به‌راحتی به آن‌ها اعتماد و از آن‌ها استفاده کنند.

  • خیلی از صرافی‌ها، تنها از واحدهای پولی خاصی پشتیبانی می‌کنند و در بیشتر مواقع، امکان معامله‌ی ارزهای دیجیتال با پول فیات وجود ندارد. با کمک استیبل کوین‌ها می‌توان پول خود را در قالب ارز دیجیتال بین تمام صرافی‌ها جابه‌جا یا در انواع معاملات شرکت کرد.

  • با کمک استیبل کوین‌ها می‌توان تا حد زیادی از نوسانات بازار در امان ماند و همچنین محاسبات در انجام معاملات ساده‌تر می‌شود.

  • معایب

  • اطمینان از ذخیره‌ی پشتوانه‌ی استیبل کوین (مخصوصاً نوع اول) کار ساده‌ای نیست. برای مثال در مورد تتر سال‌ها این نقد وجود داشت که این کمپانی پشتوانه‌ی کافی به اندازه‌های سکه‌های در گردش ندارد. (البته اخیراً شفاف‌سازی‌هایی در این زمینه صورت گرفت که باعث کاهش نگرانی‌ها شد.)

  • قیمت استیبل کوین‌ها در معنای واقعی کلمه ثابت نیست و درصد خیلی کمی نوسان دارد.

کاربرد استیبل کوین‌ها

استیبل کوین‌ها ارزهای دیجیتالی هستند که قیمت آنها به قیمت دارایی پایه متصل شده (Peg) است.

پگ کردن یا پیوند دادن یک دارایی به دارایی دیگر به این معنی است که شما همیشه از یکسان ماندن ارزش هر دو اطمینان دارید.

بیشتر استیبل کوین‌ها با ارزهای سنتی مانند دلار آمریکا با نسبت ۱:۱ پیوند داده شده‌اند.

سایر استیبل کوین‌ها نیز به انواع دیگری از دارایی‌ها مانند کالاهایی از جمله طلا و حتی سایر ارزهای دیجیتال پگ شده‌اند.

برای حفظ این پیوند، استیبل کوین‌ها می‌توانند توسط دارایی‌های خارجی پشتیبانی شوند یا از الگوریتم‌هایی استفاده کنند که به‌طور پویا عرضه خود را نسبت به تقاضای خود در یک زمان معین تنظیم کنند.

به عنوان مثال، تتر را می‌توان در هر زمان با ۱ دلار آمریکا مبادله کرد زیرا نهاد پشتیبان تتر ادعا می‌کند که هر تتر با یک دلار آمریکا حمایت می‌شود که در ذخایر آن‌ها که مملو از دلار آمریکا یا دارایی‌هایی نقدی دیگر است، نگهداری می‌شوند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.