معرفی ارز دیجیتال تن کوین Toncoin (TON)

معرفی ارز دیجیتال تن کوین Toncoin (TON)

ارز دیجیتال تن کوین TON توکن اختصاصی تلگرام است که به منظور پرداخت‌های درون برنامه‌ای تلگرام ایجاد شده است. جدا از پردازش میلیون‌ها تراکنش در ثانیه،

اکوسیستم مبتنی‌بر بلاکچین تن کوین TON همه شانس‌ها را برای ایجاد یک اینترنت Web3.0 واقعی با ذخیره‌سازی غیرمتمرکز، شبکه ناشناس، پرداخت‌های فوری و خدمات غیرمتمرکز مختلف دارد. با گسترش اکوسیستم، پتانسیل عظیمی از سکه تن کوین TON و راه‌های متعددی برای کارکرد آن در اقتصاد جدید مشاهده می‌کنیم. انتظار می‌روید تن‌کوین فراتر از ابزار پرداخت باشد. بلاک چین تون (TON)، یک بلاک چین منحصربه‌فرد کامیونتی محور است که محصولات زیادی برای ارائه دارد. تن کوین TON توسط تلگرام تأسیس شد و میلیاردها کاربر را جذب کرد و امکان انجام تراکنش‌های سریع، ارزان و کم‌هزینه را در این بلاک چین فراهم کرد. تمام ویژگی‌های آن با در نظر گرفتن نیازمندی‌های روزانه کاربران توسعه داده شده است. تن کوین TON علاوه بر ارائه تراکنش‌های فوق سریع، کارمزدهای کم و برنامه‌های کاربردی آسان، به دلیل معماری منعطف و مقیاس‌پذیر خود نیز مشهور است و سازگاری مثال‌زدنی با محیط زیست دارد.

ویژگی‌های تن کوین TON می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمیسیون (گاز) برای پردازش معاملات و قراردادهای هوشمند پرداخت می‌شود.
  • کمیسیون معاملات زنجیره‌ای در شبکه باز پرداخت برای خدمات ارائه شده توسط برنامه‌های ساخته شده بر روی پلتفرم (خدمات TON).
  • پرداخت برای ذخیره ایمن داده‌ها به روش غیر متمرکز (TON Storage).
  • پرداخت برای ثبت نام دامنه‌های مبتنی‌بر بلاکچین (TON DNS) و میزبانی سایت‌های TON (TON WWW)
  • پرداخت برای TON Proxy.
  • پرداخت برای ایجاد ارزهای اضافی.
  • پرداخت برای ایجاد زنجیره کار جدید.
  • سهام سپرده شده توسط اعتبار سنجی‌ها برای واجد شرایط بودن برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها و تولید بلوک‌ها و سکه‌های جدید.

ارز دیجیتال تن کوین TON چیست؟

تن کوین TON ، توکن بومی بلاک چین لایه 1 و غیرمتمرکز The Open Network است. Toncoin که قبلا به عنوان Gram شناخته می‌شد، می‌تواند برای پرداخت کارمزد و اعتبارسنجی تراکنش‌ها با استفاده از الگوریتم اثبات سهام (PoS) استفاده شود.

تاریخچه ارز تن کوین TON

دو برادر روسی به نام‌های پاول دروف «Pavel Durov» و نیکلای دورف «Nikolai Durov» در سال ۲۰۱۳ پیام‌رسان تلگرام را ایجاد کردند. اگرچه نیکلای دارای دانش فنی بیشتری است، اما بیشتر پاول دروف به عنوان بنیان‌گذار تلگرام شناخته می‌شود.

بنیاد تن کوین TON

پس از اینکه تلگرام مجبور به ترک پروژه شد، جامعه توسعه دهندگان منبع باز به رهبری EmelyanenkoK و Anatoliy Makosov به توسعه و پشتیبانی از بلاکچین ادامه دادند تا جایی که ممکن بود اصول پیاده سازی با توجه به وایت پیپر را جلو ببرند. تاکنون بیش از 40 توسعه‌دهنده مستقل غیرشرکت‌شده از مناطق جغرافیایی مختلف به‌عنوان جامعه غیرانتفاعی بنیاد تن کوین TON که از طریق کمک‌های مالی تامین می‌شود، روی این پروژه کار می‌کنند. می‌توانید نمایه‌های آنها را در بخش GitHub افراد پیدا کنید. ما از همه توسعه دهندگان استقبال می‌کنیم تا به بنیاد تن کوین TONبپیوندند و به این فناوری کمک کنند.

چه کسی تن کوین TON را تأسیس کرد؟

در اصل، پلتفرم بلاک چین توسط برادران نیکلای و پاول دوروف ایجاد شد و توسط تیم تلگرام توسعه یافت. تلگرام قصد داشت یک توکن زنجیره ای به نام Gram راه اندازی کند و یک پلتفرم برای برنامه های غیرمتمرکز (dApps) ایجاد کند.

گرام توجه زیادی را به خود جلب کرد که شروع به ایجاد دردسر کرد. توسعه آن توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ممنوع شد. Gram به عنوان اوراق بهادار در نظر گرفته شد و SEC انتشار توکن های Gram را ممنوع کرد.

تیم تلگرام تن کوین TON را به وضعیت یک محصول تقریبا تمام عیار رساند. با این حال، در سال 2020، مدیر عامل تلگرام، پاول دوروف، پروژه را ترک کرد و توسعه آن به علاقه مندان مستقل ارزهای دیجیتال واگذار شد.

از همان ابتدا، این پروژه به عنوان یک کد منبع باز ایجاد شد تا هر کسی بتواند توسعه را ادامه دهد. شبکه فعلی توسط Anatoliy Makosov و Kirill Emelianenko، اعضای جامعه ای به نام NewTON (بعدها بنیاد TON) راه اندازی و توسعه داده شد.

تن کوین TON چه اهدافی دارد؟

در حالی که بیت کوین و اتریوم به نام‌های معروفی تبدیل شده‌اند، اما بدون مشکل نیستند. کارمزد تراکنش‌های بالا، سرعت پایین تراکنش، استفاده از ارز دیجیتال برای خریدهای روزمره را برای مردم دشوار می‌کند. به عنوان مثال، هزینه‌های گس فی برای استفاده از بلاک چین اتریوم، نوسان زیادی دارد و حتی گاهی گس فی به ۱۰۰ دلار برای هر تراکنش رسیده است.

اکوسیستم تن کوین TON برای رفع نیازهای میلیون‌ها کاربر که تراکنش‌های روزمره انجام می‌دهند، توسعه یافته است. برخلاف بیت کوین و اتریوم که عمدتاً توسط سرمایه‌گذاران استفاده می‌شوند، تن کوین TON بر روی ارائه خدمات به مصرف‌کننده عمومی تمرکز دارد. این اکوسیستم به گونه‌ای طراحی شده است که در یک برنامه کاربردی ادغام شود و به کاربران امکان می‌دهد تا به سرعت کوین‌ها یا محصولات را خریداری، ارسال و ذخیره کنند.

یکی از بزرگ‌ترین مزایای تن کوین TON معماری انعطاف‌پذیر آن است. اوپن نتوورک (The Open Network) به گونه‌ای طراحی شده است که بسیار کارآمد و مقیاس‌پذیر باشد و به‌خاطر پشتیبانی از شاردینگ، تراکنش‌های بسیار سریع را به ارمغان آورده است. با پشتیبانی از شاردینگ پویا و زنجیره‌های کاری، تن کوین TON می‌تواند میلیون‌ها تراکنش در ثانیه را با موفقیت تأیید و پردازش کند. به عبارت دیگر، معماری انعطاف‌پذیر ارز تن کوین TON به آن اجازه می‌دهد بدون افت عملکرد به طور مداوم رشد کند.

فناوری بلاک چین به سرعت تکامل یافته و تبادل اطلاعات حساس را در یک محیط غیرمتمرکز آسان‌تر کرده است. بلاک چین تن کوین TON تلاش می‌کند تا با رابط کاربری ساده و سرعت بالا، برای کاربران تلگرام امکاناتی از جمله شماره مجازی و یوزرنیم NFT شده را ارائه دهد.

شبکه تن کوین TON چگونه ایمن است؟

این شبکه از مکانیسم اجماع اثبات سهام (PoS) برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها استفاده می‌کند. علاوه بر این، تن کوین TON برای پاداش دادن به اعتبارسنجی‌ها استفاده می‌شود. نامزدها همچنین می‌توانند توکن‌هایی را در اختیار تأییدکنندگان قرار دهند و جوایزی دریافت کنند. اعتبارسنجی‌ها و نامزدها با قراردادهای هوشمند مدیریت می‌شوند و از شبکه محافظت بیشتری می‌کنند. قراردادهای هوشمند با استفاده از ماشین مجازی تن کوین TON (TVM) اجرا می‌شوند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.