رشد فوق‌العاده درآمد اتریوم (Ethereum) در چند سال گذشته

رشد فوق‌العاده درآمد اتریوم (Ethereum) در چند سال گذشته

اتریوم (Ethereum)، بزرگ‌ترین پلتفرم قرارداد هوشمند جهان موفق شده در 7 سال گذشته آمار بسیار شگفت‌انگیزی را از نظر درآمد ثبت کند. بر اساس داده‌ها، درآمد اتریوم (Ethereum) در 7 سال گذشته به بیش از 10 میلیارد دلار رسیده است.

اتریوم (Ethereum) از برخی غول‌های تکنولوژی مانند مایکروسافت و متا نیز بهتر عمل کرده است.

اتریوم (Ethereum) در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم قرارداد هوشمند جهان شناخته می‌شود. اتریوم یک پلتفرم بلاکچین متن‌باز است که امکان اجرای قراردادهای هوشمند و توسعه برنامه‌های تحت وب غیرمتمرکز را فراهم می‌کند.

اتریوم (Ethereum) با استفاده از زبان برنامه‌نویسی Solidity، قراردادهای هوشمند را اجرا می‌کند. این قراردادهای هوشمند، برنامه‌هایی هستند که بر روی بلاکچین اجرا می‌شوند و توسط طرف‌های مختلف بدون نیاز به واسطه‌گر مرکزی و تحت هرگونه تقسیم قدرتی قابل اثبات هستند.

اتریوم (Ethereum) در سال 2015 توسط ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) و تیم توسعه‌دهنده‌ها تأسیس شد. از آن زمان به بعد، اتریوم (Ethereum) به عنوان پلتفرمی برای توسعه برنامه‌های قابل اجرا و قراردادهای هوشمند با استفاده از توکن‌های قابل تبدیل به نام ERC-20 شناخته شده است. همچنین، اتریوم در دهه گذشته شاهد رشد قابل توجهی در جامعه توسعه دهندگان و پروژه‌های مبتنی بر آن بوده است.

با توجه به اکوسیستم گسترده اتریوم (Ethereum) و استفاده گسترده از قراردادهای هوشمند، آن به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم قرارداد هوشمند جهان شناخته می‌شود. با این حال، ارزش و میزان استفاده از پلتفرم‌های دیگر مانند کاردانو (Cardano)، بایننس اسمارت چین (Binance Smart Chain) و اتریوم کلاسیک (Ethereum Classic) نیز نباید نادیده گرفته شود. هر یک از این پلتفرم‌ها ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند و در توسعه برنامه‌های قابل اجرا و قراردادهای هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کارشناسان معتقدند که افزایش درآمد و رشد فوق‌العاده این شبکه بلاکچینی به دلیل قابلیت‌های آن بوده است. برخلاف بیت کوین که اولین شبکه تراکنشی را منتشر کرد، اتریوم (Ethereum) به پروتکل‌های مختلف در صنایع متعددی از جمله هنر، بازی و امور مالی اجازه فعالیت و توسعه در این شبکه را می‌دهد.

بسیاری از کارشناسان قیمت فعلی را پایین‌تر از ارزش واقعی اتریوم (Ethereum) می‌دانند و بر این باورند که در رالی بعدی بازار شاهد عملکرد مناسبی از این ارز خواهیم بود.

درآمد ناشی از فعالیت و کارمزدها

علیرغم نقش داشتن قابلیت‌های شبکه در درآمد اتریوم (Ethereum)، بخش زیادی از این موضوع به کارمزدهای تراکنش‌های شبکه بازمی‌گردد که بر اساس گس محاسبه می‌شوند. باید اشاره داشت که بر اساس پیچیدگی تراکنش، شبکه اتریوم (Ethereum) کارمزدهای متفاوتی را در نظر می‌گیرد.

تراکنش‌هایی که نیازمند قراردادهای هوشمند نباشند، ارزان‌تر خواهند بود. باید اشاره داشت که درآمد حاصل از کارمزدها میان اعتبارسنج‌ها توزیع می‌شود. اعتبارسنج‌ها در حقیقت وظیفه ایمن نگه‌داشتن شبکه از طریق تأیید اعتبار تراکنش‌ها را در اختیار دارند.

علاوه بر این موضوع، فعالیت شبکه نیز نقش بسزایی در درآمد شبکه دارد. هرچه فعالیت شبکه بیشتر باشد، تراکنش‌های بیشتری پردازش خواهند شد و کارمزد بیشتری به اعتبارسنج‌ها تعلق خواهد گرفت. علاوه بر آن، افزایش فعالیت شبکه معمولاً با افزایش کارمزدها نیز همراه هست که خود یکی از عوامل بیشتر شدن درآمد اتریوم (Ethereum) است.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.