استیبل کوین EURC در شبکه استلار

استیبل کوین EURC در شبکه استلار

شرکت سیرکل در همکاری با بنیاد توسعه استلار (Stellar) راه اندازی استیبل کوین EURC را در شبکه استلار اعلام کردند. استیبل کوین‌ EURC اکنون می‌تواند روی سه بلاکچین‌ لایه یک (L1) اتریوم (ETH)، آولانچ (AVAX) و شبکه استلار (XLM) اجرا شود.

صادرکننده استیبل کوین سیرکل با بنیاد توسعه استلار برای راه‌اندازی EURC، استیبل کوینی با پشتوانه فیات، در شبکه استلار همکاری می‌کند.

تینا بیکر تیلور، معاون سیاست‌گذاری و استراتژی نظارتی سیرکل در طول کنفرانس سالانه مریدین استلار در مادرید اعلام کرد، مشابه USDC با پشتوانه دلار آمریکا – دومین استیبل کوین بزرگ صنعت کریپتو – – EURC با یورو تحت یک مدل ذخیره کامل با این فیات رابطه 1:1 دارد.

استلار اکنون سومین شبکه بلاکچینی است که EURC در آن در دسترس است و به اتریوم و اولانچ می‌پیوندد که هر دو در حال حاضر از این استیبل کوین پشتیبانی می‌کنند.

با این همکاری دسترسی افراد بیشتری که ممکن است خدمات بانکداری سنتی را به آسانی در دسترس نداشته باشند، تسهیل می‌شود.

این همکاری همچنین برای کمک به افراد آسیب‌دیده از بلایای انسانی کار خواهد کرد. به عنوان مثال، انتظار می‌رود EURC در شبکه استلار به طور یکپارچه با سیستم‌های پرداخت انبوه و کمک نقدی مانند Stellar Aid Assist ادغام شود و توزیع سریع، مقرون‌به‌صرفه و شفاف وجوه امدادی را برای افرادی که با بحران مواجه هستند، ممکن سازد.

Ripio و استفاده پیشگام از EURC در استلار

در میان اطلاعیه امروز، سباستین سرانو، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Ripio، شرکت رمزارزی پیشرو در آمریکای لاتین، گفت که شرکت او اولین کسی خواهد بود که در کیف پول رمزارزی درون برنامه‌ای خود به یورو روی می‌آورد.

با ارزش بازار کمی بیش از 3 میلیارد دلار، رمزارز بومی استلار XLM در حال حاضر بیست و پنجمین بازار بزرگ است.

استیبل کوین EURC در شبکه استلار

راه‌اندازی این ارز، توسعه دهندگان قادرند اکوسیستم‌های مالی بسازند که در آن با استفاده از EURC بازار اروپا را تصرف کنند. علاوه بر این، EURC در هفت روز هفته به یورو و با نسبت 1:1 قابل خرید است.

شبکه استلار یک انتخاب آسان برای تیم Circle بود، چرا که یک اکوسیستم امن، مقیاس‌پذیر و مقرون به صرفه را برای اجرای دارایی‌های توکن‌شده ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، شبکه استلار در بازار اروپا از جمله تسهیل انتقال بی‌وقفه کمک به مردم آسیب‌دیده در اوکراین فعال بوده است. با این وجود، شبکه استلار و Circle قبل از اینکه بازار USDC را شامل شود، در پروژه‌های دیگری نیز همکاری کرده‌اند.

پس از راه اندازی EURC در شبکه استلار، کل دارایی‌های در گردش هر سه زنجیره به حدود 49.2 میلیون یورو و مقدار مشابهی در ذخایر اضافه شد. قابل ذکر است که ذخیره نقدی EURC در موسسات مالی مستقر در ایالات متحده نگهداری می شود.

راشل مایر، معاون مدیریت محصول سیرکل، خاطرنشان کرد: «راه‌اندازی EURC در استلار این پتانسیل را دارد که درگاه‌های حواله اروپایی، پرداخت‌های برون مرزی، مدیریت خزانه‌داری و پرداخت کمک‌ها را به‌طور قابل توجهی افزایش دهد.»

پیامدهای EURC برای استلار

معرفی استیبل کوین EURC در شبکه استلار به باز شدن بازار اروپا برای اقتصاد جهانی کمک می کند و در نتیجه به رقابت منصفانه با سایر کشورهای پیشرو کمک می کند. بر اساس این اعلامیه، شرکت رمزارزی Ripio در آمریکای لاتین که اخیراً در اسپانیا گسترش یافته است، اولین پروژه وب 3 بود که EURC را از شبکه استلار به برنامه کیف پول خود اضافه کرد، بنابراین امکان واریز و برداشت بی‌وقفه یورو را فراهم کرد.

سباستین سرانو، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران ریپیو بیان داشت

:«ما طی 10 سال محصولات خود را در سرتاسر آمریکای لاتین گسترش داده‌ایم و اکنون آماده هستیم تا با این ادغام کلیدی، ردپای خود را در اروپا بر جای بگذاریم. از اینکه مردم اسپانیا اکنون به دارایی‌های دیجیتال مانند EURC دسترسی دارند و از تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تر در سراسر جهان لذت می‌برند، هیجان‌زده هستیم.»

به گفته دنل دیکسون، مدیرعامل و مدیر اجرایی بنیاد توسعه استلار، راه‌اندازی EURC در شبکه استلار برای تضمین چشم‌انداز رشد آینده‌ی هر دو نهاد استراتژیک است. علاوه بر این، محصولات مشابهی از شرکت های مختلف مانند تتر وجود دارد که رقیب اصلی EURC خواهد بود. با این وجود، شبکه Stellar به دلیل ارائه خدمات دارایی دیجیتال با کیفیت و قابل اعتماد شهرت زیادی به دست آورده است.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.