ارز دیجیتال (Wojak) چیست?

ارز دیجیتال (Wojak) چیست?

در ماه‌های اخیر میم کوین‌های زیادی در بازار ارزهای دیجیتال راه‌اندازی شده‌‌ و با روندهای صعودی چشمگیرشان توجه بسیاری از معامله‌گران را به خود جلب کرده‌اند.

ارز دیجیتال ووجک (Wojak) یکی از میم کوین‌های جدید بازار ارزهای دیجیتال است که بر اساس استاندارد «ERC-20» و روی زنجیره اتریوم راه‌اندازی شد‌ه است. نام این ارز دیجیتال از میم مشهوری به اسم ووجک (Wojak) گرفته شد‌ه‌ و بعد از راه‌اندازی آن در ۱۷ آوریل ۲۰۲۳ (۲۸ فروردین ۱۴۰۲)، توجه‌‌ معامله‌گران زیادی را به خود جلب کرد‌ه‌ است.

با این حال، وقتی از میم کوین‌هایی مثل ووجک (Wojak) صحبت می‌کنیم؛ سرمایه‌گذاران باید توجه داشته باشند که اکثر آن‌ها تنها بر اساس تبلیغات مبالغه‌آمیز خود رشد می‌کنند.

مانند اکثر میم کوین‌های دیگر، تیم توسعه ووجک (Wojak) هم ناشناس هستند. با این وجود، باز هم خوب است که این پروژه یک تیم برای توسعه خود دارد. اعضای این تیم ارزش و احترام زیادی برای جامعه (Wojak) قائل هستند و طبق گفته‌های خود، می‌دانند که پیشرفت و مؤفقیت یک پروژه در دستان حامیان آن قرار دارد.

پس توسعه‌دهندگان ارز دیجیتال ووجک (Wojak) اهمیت داشتن جوامع قوی در پروژه‌های فعال در صنعت ارزهای دیجیتال، علی‌الخصوص میم کوین‌ها را درک کرده‌‌اند. اعضای این تیم تأکید کرده‌اند که قصد دارند محیطی شفاف و جامع برای پیشرفت همه ایجاد کنند.

حتی چشم‌انداز تیم مذکور هم نشان می‌دهد که آن‌ها به ایجاد رابطه‌ای قوی با اعضای جامعه خود باور دارند. آن‌ها قول داده‌‌اند که فعالانه‌ با دنبال‌کنندگان خود ارتباط داشته‌ باشند، از بازخوردها و انتقاد‌ها استقبال کنند و اکوسیستم ووجک را مدام با توجه به نیازهای کاربران تغییر دهند. به‌طور کلی، آن‌ها ادعا کرده‌اند که مطمئن خواهند شد پروژه‌ ووجک به یک جامعه قابل‌اعتماد و مطمئن تبدیل می‌شود و به همان صورت هم باقی می‌ماند. یکی از اهداف اصلی تیم توسعه‌دهنده ووجک ایجاد تجربه‌ای امن و مفید برای کاربران خود است.

چه چیزی ارز دیجیتال ووجک (Wojak) را محبوب می‌کند؟

توکن ووجک (Wojak) از میم اینترنتی معروف ووجک (Wojak) که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد، الهام گرفته شده است. نسخه اصلی این میم کاملاً ساده بوده و به صورت یک نقاشی سیاه و سفید از یک مرد طاس طراحی شده است. شایان ذکر است که کلمه ووجک (Wojak) در زبان لهستانی به معنای «سرباز» یا «جنگجو» است.

ویژگی‌های اصلی توکن ووجک (Wojak)

از جمله ویژگی‌های کلیدی رمزارز ووجک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: جامعه شگفت‌انگیز

  • تیم رمزارز ووجک (Wojak) امیدوار است که با ایجاد یک شبکه غیرمتمرکز برای علاقه‌مندان به میم، به مردم این توانایی را بدهد که با افراد دیگری که علایق مشابه دارند، تعامل داشته باشند، در فعالیت‌های اجتماعی شرکت کنند و جوامعی را بر اساس ارزش‌ها و تجربیات خود بسازند. بنابراین، با استفاده از ارز دیجیتال ووجک، هر کسی می‌تواند به انقلاب میم‌ها بپیوندد و به سوی جهانی غیرمتمرکزتر حرکت کند.
  • توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)

تیم ارز دیجیتال ووجک (Wojak) در تاریخ ۲۲ آوریل ۲۰۲۳ اعلام کرد که یک NFT یادبود به همه کسانی که تا قبل از تاریخ اسنپ‌شات روز ۲۳ آوریل، حداقل یک توکن ووجک در یک آدرس اتریوم ذخیره کرده باشند، اهدا خواهد کرد. در روز ۲۳ آوریل، دارندگانی که الزامات اسنپ‌شات را برآورده کرده بودند، مجاز به ضرب کردن NFT (Wojak) شدند.

  • توکنومیک ارز دیجیتال ووجک

به عنوان یک میم کوین، توکن ووجک (Wojak) در واقع عرضه توکن نسبتاً کمی دارد. برای مثال، تعداد توکن‌های ووجک، ۶ هزار برابر کمتر از تعداد توکن‌های پپه است.

Wojak Crypto که با نام Wojak Finance نیز شناخته می‌شود، نوعی پروژه مالی غیرمتمرکز (DeFi) است که بر روی بلاک چین اتریوم توسعه یافته و از استاندارد ERC-20 پشتیبانی می‌کند. نام این رمز ارز از یک شخصیت اینترنتی محبوب (میم) به نام ووجک گرفته شده که معمولاً به صورت چهره‌ای غمگین یا افسرده به تصویر کشیده می‌شود. این میم اینترنتی معروف نخستین بار در سال 2009 ایجاد شد. شکل اصلی این میم کاملاً ابتدایی و ساده بوده و در واقع یک نقاشی سیاه و سفید از یک مرد جسور است. شایان ذکر است که کلمه “wojak” در زبان لهستانی به معنای “سرباز” یا “جنگنده” است – بنابراین این میم می‌تواند نماینده یک سرباز لهستانی باشد. منشا دقیق تصویر ارائه شده در بالا مشخص نیست. با این حال، برای اولین بار این میم در یک فروم لهستانی به نام “Vichan” استفاده شد. ارتباط این تصویر با کلمه (Wojak)ووجک به زمانی مربوط می‌شود که یک کاربر اینترنتی به نام (Wojak) ووجک آن را در یک فروم آلمانی به نام Krautchan آپلود کرد. به طور کلی میم‌ها اغلب برای انتقال احساسات یا تجربیات مرتبط استفاده می‌شوند. یکی از دلایل موفقیت این رمز ارز این است که در بین علاقه مندان به میم، ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاران محبوبیت بالایی بدست آورده است. این رمز ارز برای اولین بار در 17 آوریل 2023 ضرب شد و از آن زمان تاکنون محبوبیت زیادی بدست آورده است.

بنیان‌گذاران و تاریخچه ارز ووجک (Wojak)

گروهی از متخصصین ‌که با دیدگاهی مشترک به دنبال ایجاد یک ارز دیجیتال منحصر به فرد و جامعه محور بودند، با همکاری یکدیگر ووجک (Wojak) coin را توسعه دادند. در حالی که هویت دقیق بنیانگذاران این رمز ارز ناشناس باقی مانده، اما در فضای مجازی از آن‌ها به عنوان “تیم ووجک (Wojak) ” یاد می‌شود. رویکرد تیم حاضر با اصول تمرکززدایی و حفظ حریم خصوصی که معمولاً با ارزهای دیجیتال مرتبط است، هماهنگ است. طبق اطلاعات موجود ساخت این پروژه به سال 2018 بازمی‌گردد. طرح اصلی این پروژه روی بایننس اسمارت چین توسعه یافت و در 27 سپتامبر 2021 در دسترس عموم قرار گرفت.

Wojak Finance چیست؟

Wojak Finance یک پروژه ارز دیجیتال است که به شکلی هیجان انگیز و خلاقانه، قدرت فناوری بلاک چین را با تأثیر فرهنگی میم‌های اینترنتی ترکیب می‌کند. همانطور که پیش از این اشاره کردیم (Wojak)یک شخصیت محبوب اینترنتی است که الهام بخش این پروژه منحصر به ووجک فرد بوده و متخصصین این رمز ارز با هدف ایجاد یک اکوسیستم جامعه محور پر جنب و جوش، این شخصیت میم را در هسته خود ادغام کردند.

بررسی کامل پروژه ووجک (Wojak)

Wojak Finance که با نام WOJ Token نیز شناخته می‌شود، یک میم کوین است که شهرت زیادی را در مدت کوتاهی بدست آورده است. ووجک کوین جدا از بحث رمز ارز، بعنوان یک پروژه خیریه پایدار نیز شناخته می‌شود. فلوید می‌ودر یکی از شخصیت‌های مشهوری است که از این رمز ارز حمایت کرده است. این پروژه پیش از این در بیش از شش صرافی فهرست شده است. با این حال، سرمایه‌گذاری در این پروژه خالی از ریسک نیست. در حال حاضر جامعه کریپتو با روزهای سختی روبرو شده است که در آن بازار در شرایط خوبی نیست، اما روزهایی مانند این بخشی از روند رمزارزها هستند. مهم است که اطمینان حاصل کنید که در هنگام سرمایه‌گذاری به اندازه کافی اطلاعات کسب کرده‌اید. طیق گفته توسعه‌دهندگان این پروژه، چیزی که به Wojak Finance کمک می‌کند تا از بسیاری از توکن‌های دیگر متمایز شود، امنیت آن است. مهندسین ووجک فایننس مدعی هستند که سیستم آن‌ها امنیت اطلاعات مبادله‌ای را به شیوه صادقانه‌ای حفظ می‌کند. ایجاد جامعه‌ای از افراد همفکر که به یک هدف اعتقاد دارند دشوار است، اما Wojak Finance سخت تلاش می‌کند تا این اتفاق بیفتد.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.