راه اندازی بزرگترین شبکه آزمایشی اتریوم به تعویق افتاد

راه اندازی بزرگترین شبکه آزمایشی اتریوم به تعویق افتاد

شبکه آزمایشی Holesky مورد انتظار اتریوم (ETH) به دلیل عدم تطابق پارامترها طبق برنامه راه اندازی نمی شود. با این حال، قرار است به بزرگترین شبکه آزمایشی در شبکه بلاک چین تبدیل شود.

پروتولامبدا، محقق اتریوم (ETH)، گنجاندن داده‌های اضافی در یک فایل نادرست را به‌عنوان علت مشکل پیکربندی اشتباه عنوان کرد. علاوه بر این، ناهماهنگی هایی در برخی پارامترهای فورک گزارش شده است که منجر به خرابی شبکه شده است.

توسعه‌دهندگان اتریوم (ETH) اعلام کرده‌اند شبکه آزمایشی جدیدی به نام هلسکی (Holesky) را راه‌اندازی خواهند کرد تا بخش تست‌نت اکوسیستم اتریوم (ETH) را بهبود دهند و چالش‌‌های عرضه ETHهای آزمایشی در این شبکه‌ها را رفع کنند. این شبکه آزمایشی که در ابتدا هالی (Holli) نامیده می‌شود، در نهایت قصد دارد محیط تست‌نت بهتری را برای توسعه‌دهندگانی ایجاد کند که روی شبکه اتریوم (ETH) کار می‌کنند.

شبکه‌های آزمایشی اتریوم (ETH)

شبکه‌های آزمایشی یا تست‌نت‌ها نسخه‌های شبیه‌سازی‌شده از بلاکچین‌ها هستند که به توسعه‌دهندگان مختلف اجازه می‌دهند اپلیکیشن‌های خود را اجرا کنند و باگ‌های احتمالی آ‌ن‌ها را قبل از راه‌اندازی در شبکه اصلی شناسایی نمایند. در حال حاضر، اکوسیستم اتریوم (ETH) دو شبکه آزمایشی اصلی دارد: گوئرلی (Goerli) و سپولیا (Sepolia). توسعه‌دهندگان اتریوم قصد دارند به زودی شبکه گوئرلی را منسوخ کنند و راه را برای معرفی شبکه آزمایشی Holesky هموار نمایند.

هالسکی ممکن است بتواند بیشتر از ۱ میلیارد اتریومِ آزمایشی را عرضه کند. این ظرفیت قابل‌توجه برای رسیدگی به چالش‌هایی طراحی شده است که توسعه‌دهندگان هنگام به دست آوردن ETHهای آزمایشی در تست‌نت‌های اولیه با آن مواجه می‌شوند.

گفتنی است که ETHهای آزمایشی مانند ETHهای واقعی (در شبکه اصلی اتریوم (ETH)) عمل می‌کنند؛ اما مخصوص تست‌نت‌ها هستند و ارزش واقعی ندارند. با این وجود، حجم بالای ETHهای آزمایشی باعث می‌شود که توسعه‌دهندگان راحت‌تر بتوانند قراردادهای هوشمند اتریوم را آزمایش کنند.

  • راه اندازی شبکه آزمایشی Holesky مورد انتظار اتریوم (ETH) به هفته آینده موکول شد.
  • توسعه دهندگان اتریوم پیکربندی اشتباه فایل genesis و اختلاف در پارامترهای فورک را شناسایی کردند.
  • این رویداد بر قیمت اتریوم (ETH) تاثیری نداشت.

راه اندازی Holesky Testnet برای هفته بعد تغییر برنامه ریزی کرد

راه اندازی Holesky Testnet پس از اجماع بین توسعه دهندگان و مشتریان بنیاد اتریوم (ETH) به هفته آینده موکول شد.

مهم است که توجه داشته باشید که به تعویق افتادن مربوط به نگرانی در مورد اندازه شبکه نیست. در عوض، شبکه آزمایشی همانطور که در ابتدا پیش بینی شده بود، پیش می رود.

ما یک پیکربندی اشتباه در فایل el genesis داشتیم که منجر به راه‌اندازی نادرست شبکه holesky شد. پاریتوش، یکی از DevOpsهای بنیاد اتریوم (ETH)، گفت: برخی از اعتبار سنجی ها به صورت دستی پیکربندی را اصلاح کردند و توانستند زنجیره را راه اندازی کنند، اما برای نهایی کردن شبکه کافی نیست.

Holesky که گسترده‌ترین شبکه آزمایشی اتریوم است، قصد دارد قابلیت‌های تست قرارداد هوشمند را تقویت کند. با 1.46 میلیون گره اعتبار سنجی، ظرفیت دو برابر شبکه اصلی را خواهد داشت. در واقع، شبکه اصلی در حال حاضر تقریباً 700000 گره دارد.

اهمیت Holesky از ارائه یک پلتفرم قوی به توسعه دهندگان اتریوم (ETH) برای آزمایش برنامه های غیرمتمرکز و مکمل گزینه های دیگر مانند Sepolia و Goerli ناشی می شود. برخی از توسعه‌دهندگان به دلیل مجموعه‌های اعتبارسنجی کوچک‌تر، چالش‌هایی با این پلتفرم‌های موجود پیدا کرده‌اند.

انتظار می‌رود مقیاس افزایش‌یافته Holesky ابزاری را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد تا زیرساخت‌ها و ارتقاهای خود را در محیطی شبیه به شبکه اصلی اتریوم آزمایش کنند. این اقدام پیشگیرانه به دنبال شناسایی و حل مشکلات مقیاس پذیری در شبکه آزمایشی قبل از تأثیرگذاری بر بلاک چین اتریوم (ETH) است. بنابراین، راه را برای یک اکوسیستم غیرمتمرکز قوی تر هموار می کنیم.

با وجود تاخیر Holesky، قیمت اتریوم (ETH) به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار نگرفت.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.