راه‌اندازی پروژه غیرمتمرکز سوشی بر بستر شبکه آپتوس

راه‌اندازی پروژه غیرمتمرکز سوشی بر بستر شبکه آپتوس

سوشی با گسترش فعالیت‌های خود بر بستر شبکه آپتوس راه‌اندازی می‌شود. باید اشاره داشت که با قرار گرفتن سوشی بر بستر آپتوس، این پروژه غیرمتمرکز برای اولین بار است که بر بستر شبکه‌ای قرار می‌گیرد که با ماشین مجازی اتریوم سازگار نیست.

سوشی بر بستر شبکه آپتوس

به‌عنوان بخشی از گسترش فعالیت‌های خود، بازار ساز خودکار نسخه 2 سوشی نیز بر بستر شبکه آپتوس قرار خواهد گرفت و در این شبکه بلاک چینی ادغام خواهد شد. در رابطه با این گام مهم رو به جلو، تیم توسعه پروژه سوشی در بیانیه‌ای توضیح دادند که ورود به آپتوس اولین ادغام پروژه با زنجیره‌ای است که با ماشین مجازی اتریوم سازگار نیست.

آپتوس به‌عنوان اولین شبکه بدون ماشین مجازی اتریوم برای پروژه سوشی می‌تواند دستاورد کلیدی برای اهداف پروژه در مسیر رسیدن به برتری و پیشروی چند و میان زنجیره‌ای باشد.

قابل‌ذکر است که پیش از این، سوشی به‌صورت کامل بر بستر شبکه‌های سازگار با ماشین مجازی قرارگرفته بود و کاربران شبکه‌هایی مانند اتریوم، فانتوم، آربیتروم، بی ان بی چین، پالیگان و … توانایی استفاده از برنامه‌های این پلتفرم از جمله صرافی غیرمتمرکز و مطرح سوشی سواپ را دارند.

در رابطه با شبکه آپتوس که از این پس میزبان جدید سوشی خواهد بود نیز باید اشاره داشت که این شبکه بلاک چینی لایه 1 توسط شرکت a16z پشتیبانی و حمایت می‌شود. علاوه بر آن، این شبکه توسط کارمندان سابق شرکت متا ساخته شده است و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا با استفاده از زبان Move، یک زبان برنامه‌نویسی مبتنی بر راست (Rust) برنامه‌های غیرمتمرکز خود را در این پروتکل ساخته و در دسترس کاربران قرار دهند.

انتظار می‌رود که با راه‌اندازی و قرار گرفتن سوشی بر بستر آپتوس، کاربران بیشتری به پروژه‌های این پلتفرم اضافه شوند و در کنار شاهد بیشتر شدن حجم و تعداد معاملات صرافی غیرمتمرکز این پروژه نیز باشیم. اتفاقی که می‌تواند در رشد بیشتر و رقابت با دیگر پلتفرم‌های معاملاتی کمک زیادی به این صرافی کند.

پروژه غیرمتمرکز سوشی

پروژه غیرمتمرکز سوشی احتمالاً به یک پروژه مرتبط با سوشی با استفاده از فناوری بلاکچین اشاره دارد. ایده اصلی پشت یک پروژه غیرمتمرکز معمولاً استفاده از فناوری بلاکچین است که امکان ایجاد یک شبکه توزیع شده و بدون وجود یک نهاد مرکزی را فراهم می‌کند.

در این صورت، پروژه غیرمتمرکز سوشی می‌تواند شامل سیستمی باشد که از طریق بلاکچین، سفارش‌های سوشی و تراکنش‌های مربوط به آن را ثبت و پردازش کند، بدون نیاز به واسطه‌های مرکزی مانند رستوران‌ها یا پلتفرم‌های سفارش آنلاین.

این سیستم می‌تواند به مشتریان اجازه دهد سفارش‌های خود را مستقیماً با سایر اعضای شبکه توزیع شده به اشتراک بگذارند، و تراکنش‌ها را با استفاده از توکن‌های بلاکچینی نظیر بیتکوین یا اتریوم انجام دهند.

از مزایای استفاده از بلاکچین در پروژه‌های غیرمتمرکز می‌توان به شفافیت بیشتر، کاهش وابستگی به نهادهای مرکزی، امنیت بالا و عدم قابل تغییر بودن اطلاعات اشاره کرد.

شبکه آپتوس

شبکه آپتوس یک سیستم متمرکز بر مدیریت رستوران‌ها و فروشگاه‌های آنلاین است. این سیستم به صاحبان کسب و کار کمک می‌کند فرآیندهای مختلف را مدیریت کنند و عملکرد بهتری را در ارتباط با سفارش‌گیری آنلاین، مدیریت منو، مدیریت موجودی، پرداخت، پیگیری سفارش و موارد مشابه فراهم کنند.

شبکه آپتوس امکان سفارش‌گیری آنلاین را برای مشتریان فراهم می‌کند. مشتریان می‌توانند از طریق اپلیکیشن موبایل یا وبسایت آپتوس به منوی رستوران یا فروشگاه دسترسی پیدا کرده و سفارش خود را انتخاب کنند. سپس سفارش به رستوران یا فروشگاه ارسال می‌شود و فرآیند آماده‌سازی سفارش آغاز می‌شود.

صاحبان کسب و کار نیز از طریق شبکه آپتوس قابلیت مدیریت منو و موجودی را دارند. آن‌ها می‌توانند منوی خود را در پلتفرم آپتوس ایجاد و مدیریت کنند، قیمت‌ها و توضیحات را به‌روزرسانی کنند و موجودی کالاها را پیگیری کنند.

علاوه بر این، شبکه آپتوس امکان پرداخت آنلاین را فراهم می‌کند. مشتریان می‌توانند پرداخت خود را از طریق اپلیکیشن آپتوس انجام داده و به راحتی مبلغ سفارش خود را پرداخت کنند.

با استفاده از شبکه آپتوس، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها می‌توانند بهبود عملکرد و بهره‌وری خود را افزایش داده و تجربه بهتری را به مشتریان خود ارائه دهند.

این نخستین باری است که سوشی سواپ در بلاکچینی که با ماشین مجازی اتریوم (EVM) سازگار نیست عرضه می‌شود.

این اولین باری است که سوشی سواپ از یک زنجیره ناسازگار با EVM پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از اولین زنجیره غیر EVM، یعنی آپتوس باعث می‌شود که سوشی سواپ بتواند به اهداف مهم خود در فناوری‌های میان‌زنجیره‌ای و چندزنجیره‌ای دست یابد.

اتریوم، فانتوم، پالیگان، آربیتروم و بی‌ان‌بی چین (BNB Chain) از جمله شبکه‌های سازگار با EVMای هستند که در حال حاضر سوشی سواپ از آنها پشتیبانی می‌کند.

آپتوس یک بلاکچین لایه ۱ است که به پشتوانه شرکت خطرپذیر اندرسون هوروویتز (a16z) راه‌اندازی شده است. این شبکه توسط کارمندان شرکت متا (Meta) توسعه یافته و به توسعه‌دهندگان مختلف اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز خود را با زبان برنامه‌نویسی موو (Move) ایجاد کنند. گفتنی است که موو هم بر اساس زبان برنامه‌نویسی راست (Rust) توسعه یافته است.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.