ریپل (XRP) به بانک‌های اندونزی، فیلیپین و ویتنام راه یافت

 ریپل (XRP) به بانک‌های اندونزی، فیلیپین و ویتنام راه یافت

شرکت ژاپنی «SBI Remit» که در زمینه پرداخت حواله در سراسر جهان فعالیت دارد، اعلام کرده است که می‌خواهد به کمک ریپل (XRP) خدمات خود در جنوب شرق آسیا را گسترش دهد.

SBI اعلام کرده است که خدمات انتقال پول برون‌مرزی خود را تحت این همکاری به کشورهای فیلیپین، ویتنام و اندونزی ارائه خواهد کرد. SBI Remit (XRP)که از سال ۲۰۱۷ پرداخت‌های ریپل (XRP) را ارائه می‌کرده، نقل‌وانتقال بین‌المللی پول را در سال ۲۰۲۱ آغاز نموده است. استفاده از XRP به ‌عنوان یک پل ارتباطی بین ارزهای فیات و کیف پول‌های ارز دیجیتال در فیلیپین، این شرکت را به اولین شرکت ژاپنی تبدیل می‌کند که خدمات مذکور را ارائه کرده است.

با توجه به اینکه حواله‌های بین‌المللی کاربرد زیادی در بین ساکنین فیلیپین، ویتنام و اندونزی دارد، SBI تصمیم گرفته است خدمات خود را به این کشورها گسترش دهد. هدف SBI این است که انتقال پول در سطح جهان سریع‌تر، کم هزینه‌تر و مقیا‌ پذیر‌تر شود و همکاری خود با ریپل (XRP) را در این صنعت تقویت کند.

طبق گزارش‌های موجود، SBI Remit قرار است درخواست‌های انتقال پول را از مشتریان ارسال کند و (XRP) را با توجه به این درخواست‌ها به صورت آنی ارسال نماید. علاوه بر این، SBI قرار است با شرکت ترنگلو (Tranglo)، یکی دیگر از شرکای ریپل، همکاری کند تا مشتریان آن بتوانند حواله‌های مذکور را دریافت نمایند.

توکن XRP و شرکت ریپل (XRP) مدت‌ها است که در ژاپن فعالیت می‌کنند. برای مثال در آوریل ۲۰۲۳ (فروردین ۱۴۰۲) بانک های ژاپنی یاماگوچی (Yamaguchi)، مومیجی (Momiji) و کیتاکیوشو (Kitakyushu) اپلیکیشن مانی تپ (MoneyTap) را پذیرفتند. این برنامه وام‌دهی همتا‌به‌همتا از «RippleNet» استفاده می‌کند و به طور مشترک توسط ریپل (XRP) و SBI Holdings در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شده است.

شرکت SBI در اطلاعیه خود اعلام کرده که خدمات انتقال پول برون‌مرزی را به فیلیپین، ویتنام و اندونزی ارائه خواهد داد. SBI Remit که از سال ۲۰۱۷ از طریق ریپل (XRP) پرداخت‌های کاربران خود را تسهیل کرده، خدمات انتقال پول بین‌المللی را در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی کرد. استفاده از ریپل XRP به عنوان یک پل بین ارزهای قانونی و یک کیف پول رمزارزی در فیلیپین، آن‌ها را به اولین شرکت ارائه‌دهنده این خدمات در ژاپن تبدیل می‌کند.

انتقالات سریع، ارزان و مقیاس‌پذیر

با توجه به فعالیت‌های سنگین انتقال وجه در این کشورها، SBI این خدمت را به حساب‌های بانکی کاربران در فیلیپین، ویتنام و اندونزی نیز گسترش می‌دهد. هدف این است که انتقال پول سریع، ارزان و مقیاس‌پذیری را در سطح بین‌المللی ارائه دهند و رقابت‌پذیری ریپل (XRP) و SBI در این صنعت را تقویت کنند.

SBI Remit درخواست‌های انتقال پول از مشتریان را ارسال کرده و ریپل (XRP) را در پاسخ به این درخواست‌ها به صورت لحظه‌ای ارسال می‌کند. SBI با همکاری Tranglo، یکی دیگر از شرکای ریپل (XRP)، به مشتریان امکان دریافت حواله‌ها در واحد ارز قانونی محلی را فراهم می‌کند.

ژاپن یک سابقه طولانی در همکاری با ریپل (XRP) و ریپل دارد، به طوری به تازگی یعنی در آوریل ۲۰۲۳، بانک‌های یاماگوچی (Yamaguchi)، مومیجی (Momiji) و کیتاکیوشو (Kitakyushu) به MoneyTap پیوستند. این برنامه وام‌دهی و اعتبارات همتا به همتا از ریپل نت (RippleNet) استفاده می‌کند و در سال ۲۰۱۸ به همت ریپل و SBI Holdings راه‌اندازی شد. بانک‌هایی که MoneyTap را در خدمات خود پذیرفته‌اند، چند صد شعبه در ژاپن دارند که نمایانگر گسترش ادامه‌دار خدمات مبتنی بر رمزارزهاست.

به روز رسانی جدید خدمات فناوری پرداخت را به حساب های بانکی در فیلیپین، ویتنام و اندونزی گسترش می دهد. از طریق این برنامه، SBI Remit از ریپل (XRP) به عنوان ارز پل استفاده می کند و امکان ارسال سریع و مقرون به صرفه را فراهم می کند.

بر اساس این اطلاعیه، SBI انتظار دارد با توجه به بالا بودن حجم حواله‌ها به حساب‌های بانکی در کشورهای فوق، اجرای آن تسریع شود. در همین حال، SBI همچنین تاکید کرد که با شرکت راه حل های پرداخت فرامرزی Tranglo برای فعال کردن این توسعه همکاری کرده است.

SBI تاریخ دقیقی را اعلام نکرد که این سرویس چه زمانی در دسترس خواهد بود، اما این شرکت تاکید کرد که انتظار می‌رود اواخر این ماه عرضه شود.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.