ارز دیجیتال سندباکس SAND چیست؟

ارز دیجیتال سندباکس SAND چیست؟

ارز دیجیتال سندباکس The Sandbox با نام اختصاری SAND، توکن بومی پلتفرم سندباکس، یک توکن ERC-20 با تعداد عرضه حداکثر ۳ میلیارد (Total Supply) است. پلتفرم سندباکس بر روی بلاک چین اتریوم بنا شده

و با استفاده از قراردادهای هوشمند اتریوم مدیریت می شود. توکن ‌های سند برای انجام تراکنش‌ ها در اکوسیستم سند باکس استفاده می‌شوند. این به معنای آن است که کاربران پلتفرم سندباکس، برای خرید آیتم‌های مختلف در بازی، ساخت شخصیت مورد علاقه خود یا تصاحب زمین در پلتفرم سندباکس، باید توکن‌ های سند را در کیف پول خود داشته باشند.

علاوه بر این، هولدرهای سند می‌توانند با استیک کردن (سپرده گذاری) توکن ‌های خود در بازی، پاداش بگیرند. شانس پیدا کردن جوایز و الماس ‌های ارزشمند بازی سند باکس، با خریداری و استیکینگ توکن ‌های سند در بازی افزایش خواهد یافت.

اما کاربرد رمزارز سند به بازی سند باکس محدود نمی‌شود. این توکن نیز مانند دیگر ارزهای دیجیتال، در صرافی‌ های معتبر ایرانی و خارجی عرضه شده و به سرمایه گذارانی که قصد شرکت در بازی سندباکس را ندارند نیز فرصت سرمایه گذاری در این پلتفرم را می دهد.

اما پیش از سرمایه گذاری، بهتر است این مقاله را تا انتها بخوانید تا از ماهیت پلتفرم سندباکس مطلع شده و با دیدی بازتر نسبت به سرمایه گذاری در آن تصمیم گیری کنید.

بازی سندباکس (Sandbox) و توکن سند (SAND)

پلتفرم سند باکس، با استفاده از تکنولوژی بلاک چین، اپلیکیشن های غیر متمرکز و توکن های غیر قابل تعویض، یک متاورس سه بعدی به وجود آورده است. متاورس، دنیایی مجازی است که با استفاده از شبکه‌های بلاک چینی ایجاد شده و یکی از اهداف آن بازی و سرگرمی کاربران و همچنین کسب درامد از طریق خرید و فروش توکن‌های غیر قابل تعویض است.

واقعیت مجازی ایجاد شده توسط پلتفرم سندباکس، به گیمرها اجازه می دهد که بازی ها یا آیتم های مورد نیاز خود را با ابزارهای طراحی که به رایگان در اختیارشان قرار گرفته طراحی کنند و آن ها را به عنوان توکن های غیر قابل تعویض، به دیگر بازیکنان بفروشند. برای طراحی بازی یا آیتم‌ های منحصر به فرد در پلتفرم سند باکس، نیازی به دانش برنامه نویسی نیست. این کار تنها به کمی خلاقیت نیاز دارد.

پلتفرم سند، به عنوان یک بازی Play to Earn (P2E) شناخته می‌شود. این، به معنی این است که کاربران می‌توانند با بازی کردن در این پلتفرم، دارایی‌های ارزشمند به دست آورده و دنیای مجازی خود را با استفاده از توکن های غیر قابل تعویض بر روی بلاک چین اتریوم بنا کنند. رمزارز سند، به عنوان پول رایج دنیای سندباکس شناخته می‌شود. این پول را می‌توان با بازی کردن در این پلتفرم یا با خرید ارز سند از صرافی ها به دست آورد.

تاریخچه سند باکس

سند باکس در سال 2011 توسط شرکت Pixowlایجاد شد. در ابتدا، این پلتفرم یک بازی موبایلی ساده بود که برای رقابت با بازی Minecraft طراحی شد. اما پس از مدتی، نظر افراد زیادی را به خود جلب کرد و بیش از 40 میلیون بار در سراسر دنیا دانلود شد. در سال 2018، بنیانگذاران سندباکس، Arthur Madrid و Sebastien Borget تصمیم گرفتند این بازی را در حالت سه بعدی، در قالب یک متاورس و بر بستر بلاک چین راه اندازی کنند. آن ها می‌خواستند پلتفرمی ایجاد کنند که کاربران آن بتوانند مالکیت دارایی ‌های مجازی خود را در قالب توکن های NFT داشته باشند و در حین بازی نیز، دارایی‌ های بیشتری به دست بیاورند. سرانجام در سال 2020، پروژه جدید سندباکس ارائه شد و به یکی از سریع ‌ترین بازی‌ های در حال رشد دنیای کریپتو کارنسی تبدیل شد.

سندباکس چگونه کار می کند؟

محیط بازی سندباکس، توسط بازی کنان آن ساخته می‌شود. بازی کنان می‌توانند به کمک ابزارهای VoxEdit وGame Maker، آواتار ویژه خود، آیتم‌ های منحصر به فرد و حتی بازی های متفاوتی را در دل سند باکس ایجاد کنند. آن‌ ها همچنین می‌توانند محصولات خود را در بازار سند باکس (Sandbox Marketplace) بفروشند.

VoxEdit نرم افزاری با رابط کاربری آسان، برای ساخت و متحرک سازی NFT های مبتنی بر وکسل (Voxel) است. وکسل ها، پیکسل‌های مربعی سه بعدی هستند که مانند لوگو در کنار یکدیگر قرار گرفته و یک شکل ایجاد می‌کنند.

دارایی (Asset) در محیط بازی سندباکس، امکان ایجاد دارایی‌ هایی با نام Asset‌ وجود دارد. Asset ها با استفاده از نرم افزار VoxEdit ایجاد می‌شوند. آن ها را می‌توان در مارکت پلیس سندباکس نیز یافت. گیمر ها پس از ساخت یک دارایی، می‌توانند آن را در بازار سندباکس به فروش برسانند. دارایی ها‌ یا assets در بازی سندباکس، از توکن های NFT هستند.

Game Maker این نرم افزار نیز به کاربران اجازه می‌دهد بازی های منحصر به فرد سه بعدی در متاورس سندباکس ایجاد کنند. استفاده از این نرم افزار نیازی به دانش برنامه نویسی ندارد. در این بازی ها می‌توان از اشیا و کاراکترهایی که توسط نرم افزار VoxEdit‌ ساخته شده استفاده کرد.

الماس و کاتالیزور الماس ها که با نام جم (GEMs) در بازی سندباکس شناخته می‌شوند، ارزش دارایی های شما را مشخص می‌کنند. هر کاراکتر در بازی با توجه به تعداد الماسی که دارد ارزش گذاری می‌شود. جم ها، شانس شما را برای داشتن یک زندگی بهتر در دنیای متاورس افزایش می‌دهند. یک جم، میتواند ۲۵ ویژگی به کاراکتر اضافه کند. انواع مختلفی از جم دربازی وجود دارد، جم شجاعت، جم شانس، جم سرعت و جم جادو، چند نمونه از جم های موجود در بازی هستند.

برای به دست آوردن جم، میتوانید در بازار سندباکس آن‌ ها را خریداری کنید یا با استیک کردن توکن های SAND الماس به دست بیاورید.

کاتالیزورها، قدرت الماس را ۴ برابر می‌کنند. با استفاده از یک کاتالیزور، میتوانید به جای 25 ویژگی، 100 ویژگی به کاراکتر خود اختصاص دهید.

آینده ارز سندباکس

عملکرد ارز سند باکس در سال 2021 فوق‌العاده بود. این ارز رشد قیمتی خیره‌ کننده ای از خود به نمایش گذاشت. بسیاری از کارشناسان معتقدند، این تازه آغاز کار ارزهای متاورس است. آن ها معتقدند سال 2022 حتی از سال 2021 پتانسیل بیشتری برای رشد ارز سند دارد. مدیرعامل لینکدین، Reid Hoffman، اخیرا اعلام کرده است که حجم عظیمی از سرمایه گذاری در سال 2022 بر روی پلتفرم‌های متاورس از جمله سندباکس انجام خواهد شد. هافمن معتقد است دنیای متاورس چیز جدیدی نیست و اینترنت، یکی از اولین نسخه های آن بوده است اما در حال حاضر، شاهد ورود اشکال دیگری از متاورس به زندگی مردم هستیم.

پذیرش پروژه‌های متاورس، می‌تواند منجر به رشد قیمتی ازرهای مبتی بر پلتفرم های واقعیت مجازی شود. پلتفرم سند، به عنوان یکی از جذاب ترین پلتفرم های متاورس شناخته می‌شود. بر اساس پیش بینی های بانک سرمایه گذاری Morgan Stanley، این پلتفرم در سال 2022 بیش از پیش مورد توجه و استقبال مردم قرار خواهد گرفت و در صورتی که بتواند میزبان نسل بعدی شبکه های اجتماعی و پلتفرم های بازی باشد، به یک تجارت 8 تریلیون دلاری تبدیل خواهد شد.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.