اروپا گران ترین مرکز استخراج بیت کوین است

اروپا گران ترین مرکز استخراج بیت کوین است

گزارش اخیر نشان داد که در مورد هزینه‌های برق خانگی، اروپا نه کشور از ده کشور دارای رتبه پایین را در بر می‌گیرد که استخراج بیت‌کوین با کمترین شرایط اقتصادی مطلوب مواجه است.

همچنین نشان داد که تنها 65 کشور با در نظر گرفتن هزینه‌های برق خانگی، سودآوری را برای استخراج‌کنندگان جداگانه بیت‌کوین به ارمغان می‌آورند. از این تعداد، 34 کشور در آسیا قرار دارند. اروپا فقط پنج کشور داشت.

ایتالیا به عنوان زیان ده ترین کشور برای استخراج 1 بیت کوین شناخته می شود

بر اساس این گزارش، ایتالیا به عنوان گران ترین کشور برای استخراج بیت کوین خانگی شناخته شد. این هزینه برای استخراج یک بیت کوین 208560 دلار بود. این نشان می دهد که هزینه استخراج یک بیت کوین در ایتالیا برابر با ارزش حدود هشت بیت کوین است. اتریش و بلژیک هم همین روند را دنبال کردند.

در مقابل، در لبنان، استخراج‌کنندگان فردی می‌توانند یک بیت کوین را با استفاده از برق خانگی با هزینه 266 دلار تولید کنند. این آمار حاکی از تفاوت قابل توجهی بود. لبنان تقریباً 783 برابر مقرون به صرفه تر از هزینه های انجام شده برای استخراج بیت کوین در ایتالیا است.

بخش استخراج بیت کوین پس از بازار نزولی سال 2022 احیای قابل توجهی را تجربه کرد. با این حال، افزایش مصرف انرژی و هزینه های مرتبط با عملیات استخراج، زنگ خطر را برای دولت های مختلف به صدا درآورده است. در حالی که تنظیم کننده های خاصی در حال اجرای استراتژی هایی برای افزایش بهره وری استخراج هستند، برخی دیگر با افزایش هزینه های تولید برای هر بیت کوین دست و پنجه نرم می کنند.

جایگاه آمریکا کجاست؟

ایالات متحده در محدوده متوسط ​​قرار دارد. این نشان می‌دهد که هزینه استخراج رمزارز اولیه خیلی گران یا فوق‌العاده ارزان نیست. به طور متوسط، استخراج بیت کوین خانگی در ایالات متحده حدود 46.28 هزار دلار به ازای هر بیت کوین است. مهم این است که ماینرهای ارزهای دیجیتال در ایالات متحده پیشرفت چشمگیری داشته باشند. طبق به‌روزرسانی اخیر، آنها در حال برداشتن گام‌هایی برای ایجاد حضور تازه در محافل سیاسی ایالات متحده هستند. این امر با راه اندازی شورای انرژی دیجیتال انجام خواهد شد. هدف این سازمان حمایت از سیاست‌های مطلوب است، به‌ویژه در زمانی که نهادهای نظارتی و کنگره با مراحل آتی مقررات ارزهای دیجیتال دست و پنجه نرم می‌کنند.

استخراج بیت کوین کارآمدتر می شود؟

استخراج بیتکوین یا ماینینگ بیتکوین به فرآیندی گفته می‌شود که در آن از قدرت پردازش ماشین‌ها برای حل مسائل ریاضی پیچیده (معماهای رمزنگاری) استفاده می‌شود تا تراکنش‌های بیتکوین را تأیید و به بلاک‌های جدیدی اضافه کند. با اضافه کردن بلاک‌های جدید، معاملات ثبت شده در شبکه بلاکچین بیتکوین تأیید و تثبیت می‌شوند.

درباره کارآمدی استخراج بیتکوین، باید توجه داشت که این فرآیند تحت تأثیر چندین عامل قرار می‌گیرد و میزان کارآمدی آن به عوامل زیر وابسته است:

. تجهیزات ماینینگ: استفاده از تجهیزات مناسب و قدرتمند برای استخراج بیتکوین می‌تواند کارآمدی را افزایش دهد. امروزه برای استخراج بیتکوین از تراشه‌ها و دستگاه‌هایی مانند ASIC (مدار مجتمع ویژه استخراج) استفاده می‌شود که به طور خاص برای این منظور طراحی شده‌اند.. هزینه برق: استخراج بیتکوین نیاز به مصرف انرژی بالا دارد. در نتیجه، هزینه برق در منطقه‌ای که ماینرها فعالیت می‌کنند، بسیار مهم است. اگر هزینه برق مناسبی داشته باشید، کارآمدی استخراج بیتکوین بیشتر خواهد بود.

. پاداش استخراج: با توجه به پروتکل بیتکوین، پاداشی به نام "بلاک ریوارد" به ماینرها اعطا می‌شود. این پاداش شامل بیتکوین‌های جدید است که به ماینر اضافه می‌شود، همچنین هزینه تراکنش‌هایی که در بلاک جدید ثبت شده‌اند. با توجه به اینکه پاداش بلاک ریوارد هر چه بیتکوین ماین شده بیشتر باشد، کارآمدی استخراج بیتکوین نیز بیشتر می‌شود.

. سختی استخراج: شبکه بیتکوین هر ۲۱۶ بلاک (تقریباً هر ۴ سال) سختی استخراج را تنظیم می‌کند. این به معنی افزایش سختی رقابت در استخراج بیتکوین است. اگر سختی استخراج بیتکوین افزایش یابد، نیاز به تجهیزات قوی‌تر وپیشرفته‌تر برای استخراج بیتکوین خواهید داشت تا بتوانید با رقبای خود رقابت کنید و بیتکوین بیشتری استخراج کنید.

به طور کلی، با توجه به پیشرفت تکنولوژی و بهبود تجهیزات ماینینگ، استخراج بیتکوین به طور کلی به سمت کارآمدتر شدن پیش می‌رود. با این حال، همچنان لازم است که مسئولیت‌های مربوط به هزینه برق، تهاتر و مدیریت تجهیزات را در نظر بگیرید تا به صورت کارآمد و سودآور بتوانید بیتکوین استخراج کنید. همچنین، توجه به تغییرات قوانین و مقررات مربوط به استخراج بیتکوین در منطقه محل اقامتتان نیز ضروری است. پیشرفت قابل توجهی در حوزه استخراج بیت کوین رخ داده است، زیرا شرکت فناوری بلاک چین کوانتومی [QBT]، یک شرکت مستقر در بریتانیا، به نقطه عطف قابل توجهی دست یافته است. آنها یک تکنیک محاسباتی برجسته به نام برنامه‌ریزی پیام برای درهم‌سازی رمزنگاری [MSFCA] را با هدف افزایش کارایی استخراج بیت‌کوین ابداع کرده‌اند. مدیر عامل QBT، فرانچسکو گاردین، گفت:

مفهوم جدید پشت این ایده، تحت شرایط خاص، پارادایم اصلی بلاک چین بیت‌کوین را مختل می کند. محاسبات برای بلوک های آینده می تواند قبل از استخراج بلوک قبلی انجام شود. این یک تغییر کاملاً اساسی در پارادایم است.» با توجه به ظهور مداوم هوش مصنوعی و اهمیت استخراج بیت کوین، این امکان وجود دارد که صنعت شاهد افزایش کارایی در عملیات استخراج باشد. در طی دو سال، این شرکت با موفقیت چندین تکنیک ثبت اختراع را ابداع کرده است. این کار با استفاده از دانش حدود بیست متخصص در زمینه هایی مانند محاسبات کوانتومی، یادگیری ماشین، رمزنگاری، طراحی تراشه ASIC و نظریه بهینه سازی الگوریتم انجام شد. دو روش توسعه یافته توسط تیم های یادگیری ماشین OBT در اینجا برجسته است.

طبق گزارش ها، "روش A" راندمان ماینر را تا 10٪ افزایش می دهد. "روش B" به گونه ای طراحی شده است که احتمال کشف یک هش موفق توسط ماینر را تا 260% به میزان قابل توجهی افزایش دهد. بنابراین، با پذیرش گسترده همان روش، صنعت استخراج بیت کوین می تواند شاهد تحول باشد.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.