Ethereum Testnet "Holesky" در ماه سپتامبر و پیش از انحلال Goerli راه اندازی می شود

Ethereum Testnet "Holesky" در ماه سپتامبر و پیش از انحلال Goerli راه اندازی می شود

شبکه آزمایشی جدید اتریوم (ETH)، Holesky، قرار است ماه آینده و در زمان بازنشستگی شبکه آزمایشی Goerli در سال 2024 راه اندازی شود.هولسکی که نام آن از ایستگاه متروی پراگ گرفته شده است،

برای توسعه زیرساخت و پروتکل طراحی شده است. این نرم افزار در کنار Sepolia که جایگزین Goerli به عنوان شبکه آزمایشی اولیه توسعه دهندگان برنامه اتریوم است، کار خواهد کرد.

با بازنشستگی شبکه آزمایشی Goerli در سال آینده، یک شبکه آزمایشی جدید اتریوم (ETH) با نام "Holesky" در ماه آینده راه اندازی خواهد شد.

قدیمی‌تر از این دو، Goerli، در سال 2019 راه‌اندازی شد. از آن زمان، به یک محیط آزمایشی محبوب در میان توسعه‌دهندگان اتریوم (ETH) تبدیل شده است. با فراهم کردن فضایی برای آزمایش، از Goerli برای آزمایش ایده های جدید بدون صرف هزینه های بنزین و رفع اشکالات قبل از انتشار Mainnet استفاده می شود.

در حالی که Goerli برای رشد اکوسیستم اتریوم (ETH) بسیار ارزشمند بوده است، شبکه آزمایشی در ژانویه 2024 بازنشسته خواهد شد. و در ماه‌های اخیر، بنیاد اتریوم توسعه‌دهندگان را تشویق کرده است تا به Sepolia جدیدتر در پیش‌بینی افزونگی آتی Goerli بروند.

با این حال، قبل از آن، یک شبکه آزمایشی جدید وارد خانواده خواهد شد. و طی جلسه ای که در این هفته برگزار شد، توسعه دهندگان هسته اتریوم (ETH) تایید کردند که Holesky اولین نمایش خود را در ماه سپتامبر خواهد داشت.

اگرچه Holesky تا حد زیادی شبیه Sepolia است، اما در نظر گرفته شده است که بیشتر برای زیرساخت ها و توسعه پروتکل استفاده شود. در همین حال، Sepolia همچنان محل آزمایش برنامه های مبتنی بر اتریوم (ETH) خواهد بود.

کلاهک بزرگ در منبع Holesky ETH

یکی از مزیت‌های اصلی شبکه‌های آزمایشی اتریوم (ETH) این است که آنها بر روی ارزهای موازی به جای Mainnet ETH کار می‌کنند. به عنوان مثال، Goerli از Go ETH استفاده می کند.

توکن های تست به صورت رایگان برای توسعه دهندگان در دسترس هستند. با این حال، در Goerli، توزیع آنها مستعد گلوگاه است. به دلیل عرضه محدود Go ETH، بیشتر شیرهای Goerli میزان دریافت روزانه توسعه دهندگان را محدود می کنند.

برای رفع این مشکل، Sepolia هیچ محدودیتی برای کل توکن‌های در گردش ندارد. به این ترتیب، ارائه دهندگان شیر آب می توانند مقادیر بسیار بیشتری از Sep ETH را در اختیار توسعه دهندگان قرار دهند.

برخلاف Sepolia، Holesky یک منبع ثابت از توکن های شبکه تست خواهد داشت. با این حال، با 1.6 میلیارد، سقف همچنان بسیار بیشتر از کل عرضه Mainnet ETH است که در حال حاضر حدود 120 میلیون است.

توسعه دهندگان اتریوم (ETH) با ورود به بازار Goerli ETH، شبکه آزمایشی جدید Holli را برنامه ریزی می کنند

توسعه دهندگان هسته اتریوم (ETH) می خواهند یک شبکه آزمایشی جدید به نام Holesky بسازند که مشکل توزیع توکن تست نت را برای توسعه دهندگانی که در حال حاضر از شبکه آزمایشی Goerli استفاده می کنند، حل کند.

در توییتی در 23 فوریه، توسعه‌دهنده اصلی اتریوم، تیم بیکو، گفت که توسعه‌دهندگان در حال برنامه‌ریزی یک شبکه آزمایشی جدید Holli برای اواخر امسال هستند. شبکه آزمایشی می تواند به "Holesky" تغییر نام دهد.

شبکه آزمایشی جدید ضروری شده است زیرا ارزش پولی به توکن‌های شبکه آزمایشی Goerli متصل شده است که به معنای بی‌ارزش بودن هستند. این کار را برای توسعه دهندگان دشوار می کند تا بتوانند به طور رایگان از testnet به طور رایگان استفاده کنند.

شبکه های آزمایشی برای توسعه اتریوم (ETH) بسیار مهم هستند. توسعه دهندگان از آنها برای آزمایش برنامه های کاربردی، ارتقاء و نرم افزار قبل از استقرار در شبکه اصلی استفاده می کنند

گورلی تست نت

در حالی که اتریوم چندین شبکه آزمایشی دارد، Goerli یکی از حیاتی ترین آنهاست زیرا اولین شبکه آزمایشی چند مشتری بومی است. این بدان معنی است که بسیاری از توسعه دهندگان فعال از آن برای کار خود استفاده می کنند.

بازار LayerZero برای Go ETH انتقاد جامعه را به خود جلب می کند

برای حل این مشکل، LayerZero Labs یک پل تست شبکه راه اندازی کرد که به توسعه دهندگان اجازه می دهد اتریوم (ETH) را با Go ETH تعویض کنند. این شرکت ادعا کرد که توسعه دهندگان دیگر مجبور نیستند منتظر ارائه دهندگان شیرآلات باشند و پل را به عنوان کالاهای عمومی توصیف کرد. دارپیت رنگاری، یک توسعه‌دهنده قرارداد هوشمند اشاره کرد که تخصیص ارزش دنیای واقعی به اتریوم (ETH) شبکه آزمایشی با تعریف اولیه توکن شبکه آزمایشی در تضاد است.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.