(Cosmos) بهترین پروژ‌ه‌های کازماس

 (Cosmos) بهترین پروژ‌ه‌های کازماس

شبکه‌ی کازماس (Cosmos) یک شبکه غیرمتمرکز از بلاک چین‌ های موازی مختلف است. بلاک چین اصلی، Cosmos Hub نام دارد که به عنوان مرکز شبکه عمل کرده و تمام فعالیت‌ها را روی آن ثبت می‌کند.

چندین بلاک چین دیگر نیز بخشی از Cosmos هستند که به آنها منطقه می‌گویند و همه آنها به هاب اصلی بلاک چین متصل هستند. در بستر این شبکه، پرو‌ژه‌های مختلف و قدرتمندی توسعه یافته که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و خدماتی را ارائه می‌کنند.

شبکه‌ی کازماس

شبکه کازماس (Kazmaas Network) یک شبکه بلاکچین نسل سوم است که به منظور توسعه برنامه‌های قابل اجرا در بستر بلاکچین و ارائه خدمات محاسبات ابری بر پایه بلاکچین ایجاد شده است. این شبکه با هدف ارائه یک بستر قابل اطمینان، پایدار و قابل اعتماد برای اجرای قراردادهای هوشمند و ارائه خدمات محاسبات ابری متمرکز و غیرمتمرکز، طراحی و پیاده‌سازی شده است.

ویژگی‌های کلیدی شبکه کازماس عبارتند از:

. قراردادهای هوشمند پیشرفته: شبکه کازماس از قراردادهای هوشمند قدرتمند استفاده می‌کند که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌های پیچیده را روی بلاکچین اجرا کنند و تعاملات پیچیده و منطق تجاری را پشتیبانی کنند. . زنجیره‌های پارالل: کازماس قابلیت اجرای زنجیره‌های پارالل را دارد، به این معنی که می‌تواند چندین زنجیره مستقل را همزمان اجرا کند که عملکرد شبکه را بهبود می‌بخشد و قابلیت اسکالابیلیت را افزایش می‌دهد.

. استفاده از Proof of Stake (PoS): شبکه کازماس بر اساس الگوریتم Proof of Stake کار می‌کند که به جای مصرف بالای انرژی برای استخراج بلاک، به دارندگان توکن‌ها اجازه می‌دهد بر اساس میزان مالکیت خود، بلاک‌ها را ایجاد و تأیید کنند. این باعث می‌شود که شبکه سریعتر و کارآمدتر عمل کند و هزینه‌های انرژی را کاهش دهد.

. امنیت بالا: با استفاده از روش‌های رمزنگاری و الگوریتم‌های امنیتی پیشرفته، شبکه کازماس امنیت بالایی را برای تراکنش‌ها و داده‌های ذخیره شده در بلاکچین فراهم می‌کند.

شبکه کازماس در حال حاضر در مرحله توسعه و آزمایش قرار دارد و هدف آن ایجاد یک زیرساخت قابل اعتماد برای ارائه خدمات محاسبات ابری و اجرای قراردادهای هوشمند است.

بهترین پروژ‌ه‌ های کازماس

  • Stargaze در لیست بهترین پروژ‌ه‌ های کازماس، Stargaze را داریم. Stargaze یک بازار غیرمتمرکز NFT است که در اکوسیستم Cosmos فعالیت می‌کند. این منطقه‌ای در شبکه Cosmos است که سطوح بالایی از امنیت، تمرکززدایی، شفافیت و انعطاف پذیری را نشان می‌دهد.

Stargaze به عنوان یک منطقه Proof-of-Stake طراحی شده و تضمین می‌کند که دارای انعطاف پذیری، سازگاری و مقیاس پذیری طراحی پروتکل است. Stargaze با استفاده از رویکرد توسعه مبتنی بر حاکمیت زنجیره‌های Cosmos، ایجاد شده و تکرار سریع را امکان‌پذیر می‌کند؛ به ویژه برای پروتکل‌های اجتماعی مصرف‌کننده مناسب است. علاوه بر این، Stargaze می‌تواند به‌طور یکپارچه با دیگر بلاک‌ چین‌ها از جمله Terra ،Cosmos و احتمالا در آینده با شبکه‌های Ethereum و Ethereum L2 ارتباط برقرار کند که توسط IBC و احتمالا Gravity Bridge تسهیل می‌شود.

  • Akash Akash یک شبکه باز و هدفمند است که خرید و فروش امن و کارآمد منابع محاسباتی را امکان پذیر می‌کند. این موضوع به کاربران اجازه می‌دهد تا زیرساخت‌های ابری خود را داشته باشند. همچنین به آنها اجازه می‌دهد منابع ابری را برای اجرای برنامه‌ها مستقر کنند، بفروشند و بخرند. Akash به عنوان یک شبکه Supercloud باز و یکی از بهترین پروژ‌ه‌ های کازماس عمل کرده و مقیاس پذیری آسان و دسترسی جهانی به خدمات را تسهیل می‌کند.

یکی از جنبه‌های منحصر به فرد Akash، سیستم حراج معکوس آن است که در آن مشتریان قیمت مورد نظر خود را تعیین می‌کنند و ارائه دهندگان برای کسب و کار خود به رقابت می‌پردازند. این فرآیند رقابتی اغلب به قیمت‌های بسیار پایین‌تری منجر می‌شود که در مقایسه با سایر سیستم‌های ابری تا ۸۵ درصد کمتر است. چیزی که آکاش را متمایز می‌کند، رویکرد جامعه محور آن است. همچنین این شبکه تحت مالکیت و مدیریت جامعه خود است و خدمات عمومی رایگان ارائه می‌دهد. به همین ترتیب، کد منبع پشت Akash باز بوده و در دسترس همه است. از سوی دیگر، جامعه که بر اساس فناوری‌های قابل اعتمادی مانند Kubernetes و Cosmos ساخته شده است، فعالانه در تصمیم‌گیری‌هایی از جمله اجرای ویژگی‌های جدید، شرکت می‌کند.

  • Secret Network Secret Network یک شبکه بلاک چین مستقل است که با استفاده از Cosmos SDK ساخته شده و یکی از بهترین پروژ‌ه‌ های کازماس به حساب می‌آید. در حالی که بر حفظ حریم خصوصی داده‌ها به عنوان یک ویژگی اساسی تاکید می‌کند، پایه‌ای هم برای توسعه قراردادهای هوشمند فراهم می‌کند. این رویکرد حفظ حریم خصوصی به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌های غیرمتمرکزی ایجاد کنند که از داده‌های کاربر محافظت کرده تا محرمانه بودن حفظ شود.

چیزی که معمولا افراد در مورد Secret Network دوست دارند، حریم خصوصی قابل تنظیم پیشگامانه آن به شمار می‌آید. به عنوان اولین بلاک چینی که این ویژگی را ارائه می‌کند، شبکه مخفی به کاربران کنترل کامل بر روی اطلاعاتی که افشا می‌کنند و با چه کسانی به اشتراک گذاشته می‌شود، می‌دهد. این نه تنها حفاظت از حریم خصوصی کاربران را تضمین می کند، بلکه توسعه دهندگان را قادر می سازد تا اکوسیستم Web3 پیشرفته‌تری ایجاد کنند.

  • Juno

جونو یکی دیگر از پلتفرم‌هایی است که در شبکه Cosmos فعالیت می‌کند و یکی از بهترین پروژ‌ه‌ های کازماس شمرده می‌شود. این پروژه، یک پلتفرم منبع باز برای قراردادهای هوشمند قابل همکاری به شمار می‌رود. جونو به طور خودکار رویه‌ها و اقداماتی را که در شرایط چنین قراردادهایی نوشته شده، کنترل و مستند می‌کند. به عبارت دیگر، جونو شبکه‌ای از قراردادهای هوشمند به حساب می‌آید. هدف اصلی پلتفرم این است که ازدحام از هاب خارج شده و به نوعی بی‌طرفی هاب حفظ شود.

همانطور که می‌توانید تصور کنید، هدف اصلی Juno به عنوان بهترین پروژ‌ه‌ های کازماس، تبدیل شدن به یک پلتفرم قراردادهای هوشمند بین زنجیره‌ای است. این بدان معنی است که هر عملکرد قراردادهای هوشمند ساخته شده در جای دیگر می‌تواند به راحتی در اکوسیستم Cosmos تکرار شود و بهبود یابد تا از یک زنجیره به آن استفاده شود.

اصلی‌ترین هدف کازماس

اصلی‌ترین هدف کازماس (Cosmos) ایجاد یک اکوسیستم بلاکچین است که امکان ارتباط و تعامل بین شبکه‌های بلاکچین مختلف را فراهم کند. کازماس سعی دارد به عنوان یک پل ارتباطی بین شبکه‌های مستقل بلاکچین عمل کند و امکان انتقال دارایی‌ها و اطلاعات بین این شبکه‌ها را فراهم سازد.

با استفاده از پروتکل بلاکچین اختصاصی خود به نام "Tendermint"، کازماس از الگوریتم Proof of Stake (PoS) برای امنیت و اجرای ضمانت‌شده تراکنش‌ها استفاده می‌کند. این شبکه همچنین از استانداردهایی مانند "Inter-Blockchain Communication" (IBC) برای ارتباط بین شبکه‌های بلاکچین استفاده می‌کند.

هدف اصلی کازماس ایجاد "اینترنت بلاکچین‌ها" است که به شبکه‌های مختلف این امکان را می‌دهد تا با هم کار کنند و ارزها، دارایی‌ها، داده‌ها و قراردادهای هوشمند را به صورت آزاد و امن به اشتراک بگذارند. این اکوسیستم امکان ساخت برنامه‌های توزیع شده تحت عنوان "Zone" را بر روی شبکه‌های کازماس فراهم می‌کند.

از اهداف دیگر کازماس می‌توان به بهبود مقیاس‌پذیری، کاهش هزینه‌ها و زمان تأیید تراکنش‌ها، افزایش امنیت و حفاظت از حریم خصوصی اشاره کرد. با ایجاد ارتباط بین شبکه‌های بلاکچین مختلف، کازماس به کاربران و توسعه دهندگان امکان می‌دهد تا از تجربه‌های متنوعی در اکوسیستم بلاکچین بهره‌مند شوند و برنامه‌ها و سرویس‌های نوآورانه‌ای را ایجاد کنند.

کازماس هاب چیست؟

کازماس هاب (Cosmos Hub) یکی از شبکه‌های بزرگ و اصلی در اکوسیستم کازماس است. این هاب نقش مرکزی را در ایجاد و مدیریت ارتباطات بین شبکه‌های مستقل بلاکچین در اکوسیستم کازماس دارد. هاب کازماس به عنوان شبکه اصلی و مادری برای شبکه‌های فرعی (Subhub) و زون‌ها عمل می‌کند.

وظیفه اصلی کازماس هاب، تأیید و ضمانت امنیت تراکنش‌ها بر روی شبکه است. این هاب از الگوریتم Proof of Stake (PoS) برای امنیت و اجرای تراکنش‌ها استفاده می‌کند. دارندگان توکن‌های کازماس می‌توانند توکن‌های خود را به عنوان سهام در شبکه استفاده کرده و بر اساس تعداد توکن‌هایی که در اختیار دارند، حق تصمیم‌گیری و شرکت در فرایند امنیتی را داشته باشند.

علاوه بر امنیت بلاکچین، کازماس هاب ارتباطات بین شبکه‌های فرعی (Subhub) و زون‌ها را مدیریت می‌کند. Subhub یا زون‌ها شبکه‌های مستقل بلاکچین هستند که به کازماس هاب متصل شده‌اند و توسط آن مدیریت می‌شوند. این زیرشبکه‌ها می‌توانند قراردادهای هوشمند، دارایی‌ها و اطلاعات را درون خود مدیریت کنند، اما با کازماس هاب در ارتباط هستند و قادر به تبادل اطلاعات و دارایی‌ها با سایر شبکه‌ها هستند.

کازماس هاب به عنوان نقطه مرکزی و متصل‌کننده در اکوسیستم کازماس عمل می‌کند و امکان ارتباط بین شبکه‌های مستقل را فراهم می‌سازد. این امکان به کاربران و توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به صورت سریع و امن ارزها، دارایی‌ها و اطلاعات را بین شبکه‌ها جابجا کنند و برنامه‌ها و سرویس‌های نوآورانه‌ای را ایجاد کنند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.