چگونه استفاده جهانی استیبل کوین از برتری دلار پشتیبانی می کند?

چگونه استفاده جهانی استیبل کوین از برتری دلار پشتیبانی می کند?

استیبل کوین ها باعث پذیرش دلار در سطح جهانی می شوند و تقاضای زیادی برای استیبل کوین های دلاری در بازارهای غیر ایالات متحده وجود دارد.

استیبل کوین‌ها (Stablecoin) ارزهای رمزنگاری شده هستند که با هدف ایجاد پایداری قیمت در بازارهای رمزنگاری طراحی شده‌اند. این ارزها به عنوان جایگزینی برای ارزهای معمولی مانند دلار آمریکا و یا یورو استفاده می‌شوند و قیمت آن‌ها به قیمت یک ارز معتبر دیگر مرتبط می‌شود.

جهانی شدن یک استیبل کوین (Stablecoin) به معنای قبول و استفاده گسترده آن در سطح بین المللی است. یکی از ارزهای معتبر و پراستفاده در سطح جهانی، دلار آمریکا است. برتری دلار به این معناست که دلار آمریکا به عنوان ارز مرجع و پایه شناخته می‌شود و بیشترین استفاده را در تجارت بین المللی و معاملات بین کشوری دارد.

با توجه به این موضوع، استیبل کوین‌ها می‌توانند با استفاده از برتری دلار پشتیبانی کننده خود، به عنوان واسطه‌ای معتبر برای انجام تراکنش‌ها در سطح جهانی عمل کنند. این استیبل کوین‌ها معمولاً به صورت مستقیم به دلار آمریکا مرتبط می‌شوند و هر یک واحد از استیبل کوین معادل یک دلار آمریکا (یا مقدار دیگری از پول مرجع) است.

استفاده از استیبل کوین‌ها (Stablecoin) در تراکنش‌ها و معاملات بین المللی می‌تواند مزایایی داشته باشد. این مزایا عبارتند از:

۱. پایداری قیمت: استیبل کوین‌ها (Stablecoin) با مرتبط شدن به یک ارز پایه مانند دلار آمریکا، قیمت پایداری را حفظ می‌کنند و از نوسانات شدید قیمتی که برخی از ارزهای رمزنگاری شده دارند جلوگیری می‌کنند.

۲. سرعت و کارایی: استفاده از استیبل کوین‌ها (Stablecoin) در تراکنش‌ها می‌تواند سرعت و کارایی را بالا ببرد. زمانی که ارزهای معمولی مانند دلار آمریکا بین کشورها جابجا می‌شوند، نیاز به فرآیندهای پیچیده و هزینه‌بر وجود دارد. با استفاده از استیبل کوین‌ (Stablecoin)ها، می‌توان این فرآیندها را ساده‌تر و سریع‌تر انجام داد.

۳. دسترسی آسان: استیبل کوین‌ها (Stablecoin) استفاده جهانی استیبل کوین‌ها از برتری دلار به این معناست که افراد و شرکت‌ها در سراسر جهان می‌توانند با استفاده از این استیبل کوین‌ها به راحتی و با کمترین هزینه‌ها تراکنش‌های بین المللی را انجام دهند. در مقایسه با روش‌های سنتی انتقال وجه بین کشورها که ممکن است نیازمند واسطه‌ها و هزینه‌های بالا باشد، استفاده از استیبل کوین‌ها می‌تواند فرآیند را ساده‌تر و موثرتر کند.

به علاوه، استفاده از استیبل کوین‌ها (Stablecoin) می‌تواند در مواجهه با مشکلاتی مانند نوسانات قیمتی و تورم کمک کند. در کشورهایی با ارزش ناپایدار یا افتضاح، استیبل کوین‌ها می‌توانند به عنوان یک ابزار مقابله با تورم و ارزش‌های ناپایدار عمل کنند، زیرا قیمت آن‌ها به ارزهای پایه پایسته مرتبط است.

به طور کلی، استفاده جهانی استیبل کوین‌ها (Stablecoin) از برتری دلار می‌تواند تراکنش‌های بین المللی را سریعتر، کم هزینه‌تر و پایدارتر کند و به شرکت‌ها و افراد کمک کند تا به راحتی در بازارهای جهانی فعالیت کنند. با این حال، برای دستیابی به این مزایا، نیاز به پذیرش و استفاده گسترده استیبل کوین‌ها (Stablecoin) در سطح جهانی و همچنین ایجاد زیرساخت‌های لازم برای این منظور وجود دارد.این هفته، مدیر عامل Circle گزارش داد که 70 درصد تقاضا برای USDC از خارج از ایالات متحده، به ویژه از اقتصادهای نوظهور است. چنین تقاضایی می تواند برتری دلار را در زمانی که دولت های خارجی به دنبال جدا شدن از پول ایالات متحده هستند، تضمین کند.استیبل کوین ها به حفظ برتری دلار کمک می کنند زیرا کاربران بین المللی تقاضا برای ارزهای رمزنگاری شده با دلار را افزایش می دهند.

این روند در تضاد با روایت هایی است که رمزارز را تهدیدی برای تسلط دلار آمریکا نشان می دهد. بازارهای غیر آمریکایی تقاضا برای استیبل کوین (Stablecoin) های وابسته به دلار را افزایش می دهند

وی با اشاره به اینکه سریعترین رشد در پذیرش در بازارهای نوظهور مشاهده شده است، گفت که "تقاضا برای دلارهای دیجیتال ایمن و شفاف قوی است" در سراسر آسیا، LATAM و آفریقا.

بزرگترین صادرکننده استیبل کوین (Stablecoin)، تتر، همچنین بر بازارهای نوظهور به عنوان محوری برای ادامه پذیرش USDT تاکید کرده است.

به گفته این شرکت، افراد در کشورهایی که ارزهای داخلی آنها متغیر است، بدون نیاز به حساب بانکی مبتنی بر دلار آمریکا یا نگهداری پول نقد، از استیبل کوین ها (Stablecoin) برای محافظت در برابر تورم استفاده می کنند.

Ex-Binance Exec می گوید استیبل کوین ها می توانند به حفظ برتری دلار کمک کنند

برایان بروکس، مدیر عامل سابق بایننس ایالات متحده، در مورد افزایش تقاضای بین المللی برای استیبل کوین های وابسته به دلار بحث کرد: «شهروندان کشورهایی که تورم بالایی دارند واقعاً به شدت خواهان محصولات دلاری هستند تا پس از به دست آوردن پول، پول خود را ایمن تر نگه دارند […] در بسیاری از کشورهایی که نمی توانید حساب بانکی دلاری دریافت کنید، استیبل کوین بهترین راه حل شماست. "

علاوه بر این، او به طور ضمنی گفت که ایالات متحده می تواند از این تقاضا استفاده کند تا «دلار را دوباره مرتبط کند». در زمانی که دولت‌های سراسر جهان می‌خواهند نقش دلار را در سیستم مالی جهانی محدود کنند، بروکس استدلال کرد که استیبل کوین‌ها می‌توانند موقعیت آن را تثبیت کنند.

با این حال، او هشدار داد که اگر کشور چارچوب نظارتی مناسبی را تصویب نکند، ممکن است این فرصت از دست برود. او با انتقاد از سیاست ایالات متحده در مورد این موضوع، گفت که دولت پذیرش استیبل کوین را با ناتوانی در تنظیم صحیح آن سرکوب کرده است.

صادرکنندگان استیبل کوین (Stablecoin) اکنون برای اقتصاد جهانی حیاتی هستند

طرفداران مقررات استیبل کوین (Stablecoin) مانند بروکس به نقش رو به رشد آنها در اقتصاد جهانی اشاره می کنند و استدلال می کنند که آنها باید مانند بانک ها تحت نظارت باشند.

مطمئناً 81.8 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت که تتر در ماه می گزارش کرد، آن را با یک بانک کوچک آمریکایی یا حتی یک بانک بزرگ در یک اقتصاد در حال ظهور برابری می کند. با این حال تعداد کمی از بانک ها به انحصار تقریباً انحصاری تتر در بازار استیبل کوین نزدیک می شوند.

داده های Blockworks نشان می دهد که USDT بیش از دو سوم کل عرضه استیبل کوین (Stablecoin) را تشکیل می دهد و تسلط آن تنها در ماه های اخیر افزایش یافته است. اغلب، این به ضرر گزینه هایی مانند BUSD بوده است که شاهد کاهش سهم بازار خود بوده است.

علاوه بر این، نزدیک‌ترین رقبای USDT همگی به دلار آمریکا هستند. در مقایسه، برای مثال، بازار پوند دیجیتال یا یورو بسیار کوچک است.

دلار آمریکا یک نیروی غیرقابل انکار قدرتمند در اقتصاد جهانی است. و اگر استیبل کوین‌های وابسته به دلار به تسلط خود ادامه دهند و پذیرش استیبل‌کوین (Stablecoin) به افزایش خود ادامه دهد، همین‌طور باقی خواهد ماند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.