NFT ها فراتر از سرمایه گذاری هستند

NFT ها فراتر از سرمایه گذاری هستند

اما شاید ناظران باید نگاه دقیق تری به NFT ها به طور کلی داشته باشند. در حالی که حجم فروش و تجارت یک معیار است، کسانی که درگیر هستند اغلب به موارد بسیار بیشتری اهمیت می دهند.

پنج ماه متوالی کاهش برای بازار NFT

در ماه جولای، حجم معاملات NFT نسبت به ژوئن با 29 درصد کاهش به 632 میلیون دلار رسید. تعداد کل فروش NFT نیز با 23 درصد کاهش به 3.7 میلیون دلار رسید. گزارش قبلی از DappRadar در تجزیه و تحلیل سه ماهه دوم سال 2023 نشان داد که حجم معاملات NFT 38٪ کاهش یافته است.

برای تاکید بر این نکته، Nifty's، پورتال سازندگان وب 3 که با برندهایی مانند Looney Tunes و The Matrix معامله می کرد و توسط افرادی مانند Mark Cuban حمایت می شد، ناگهان در 3 آگوست تعطیل شد.

انتقادات زیادی در مورد NFT ها به عنوان دسته ای از دارایی های رمزنگاری شده مطرح شده است. یکی، محبوب‌ترین و گران‌ترین توکن‌ها بر اساس چیزی بیش از انحصار بوده‌اند. اما، انحصار و قیمت یکی هستند. هنگامی که یکی فرو می ریزد، کل عمارت شروع به فرو ریختن می کند.

اکثر «انجمن‌های NFT» مبتنی بر نشانه‌های تصویر نمایه (PFP) مملو از اضطراب در مورد عملکرد بازار NFT‌های خود هستند. بسیاری از دارندگان (کسانی که توکن ها را دارند) به طور قابل درک نگران ارزش فروش مجدد چیزی هستند که اغلب هزاران دلار برای داشتن آن پرداخت کرده اند.

کارشناسان می گویند دارندگان NFT به ابزار بیشتری نیاز دارند

اشتون آدیسون، بنیانگذار و مدیر عامل Crypto Coin Show، یک کانال رسانه ای محبوب رمزنگاری، معتقد است توکن های غیر قابل تعویض باید ارزش واقعی برای دارندگان خود بیافزایند. او به BeInCrypto گفت که دسترسی به انجمن، امتیازات و یک عکس نمایه جالب کافی نیست. پروژه‌های NFT باید ارزش واقعی را برای دارندگان NFT فراتر از دسترسی به انجمن، امتیازات و یک عکس نمایه جالب ایجاد کنند. جنبه سوداگرانه معاملات NFT نیز زمانی کاهش می‌یابد که معاملات بیت‌کوین و کریپتو به سمتی حرکت می‌کنند. با توجه به اینکه بیت کوین در یک ماه گذشته در یک محدوده محدود حرکت می کند، سفته بازان NFT احتمالاً از ترس کاهش قیمت BTC و ETH می ترسند که NFT ها را معامله کنند، که به نوبه خود قیمت های کف مجموعه های برتر را کاهش می دهد.

به گفته مارکوس لوین، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل XYO، توکن‌های منحصربه‌فرد بدون هیچ ابزاری در دنیای واقعی همیشه محکوم به شکست بودند. لوین به BeInCrypto گفت که برای موفقیت این نوع دارایی‌های دیجیتال، باید به چیزی فراتر از کلکسیون تبدیل شوند. او ادامه داد:

در عوض، آنها باید کاربردهای معنی‌داری را نشان دهند، مانند فعال کردن مالکیت قابل تأیید دارایی‌های دنیای واقعی، ساده‌سازی سیستم‌های فروش بلیت، بهبود مدیریت زنجیره تامین، و اعطای دسترسی به محتوا و تجربیات انحصاری. NFT ها با نشان دادن کاربردی بودن و کاربردشان در زندگی روزمره می توانند در برابر نوسانات بازار مقاومت کنند و موقعیت خود را به عنوان ابزاری ارزشمند با پتانسیل پذیرش گسترده مستحکم کنند.

NFT ها فراتر از سرمایه گذاری هستند

اما شاید ناظران باید نگاه دقیق تری به NFT ها به طور کلی داشته باشند. در حالی که حجم فروش و تجارت یک معیار است، کسانی که درگیر هستند اغلب به موارد بسیار بیشتری اهمیت می دهند.

تورن ملچر، افسر ارشد فناوری در استودیویی به نام مزرعه smol، و خود خالق، معتقد است که ما در "محلی از سرخوردگی" هستیم.

ملچر به BeInCrypto گفت اگرچه امیدی برای این فناوری وجود دارد. با این حال، این تغییر مستلزم تغییر در درک آنها به عنوان سرمایه گذاری است. "این NFT ها را با هنر فیزیکی و جهان های کلکسیونی مطابقت می دهد. بله، «گاهی اوقات» ممکن است بتوانید آنها را برای کسب سود برگردانید، اما اکثر مردم هنرهای فیزیکی و کلکسیونی را می خرند، زیرا آنها را دوست دارند، بدون هیچ گونه سرمایه گذاری در سودهای آینده. او ادامه داد که تقویت مجدد بازار NFT مستلزم این است که تمرکز اصلی آن نوع جمع آوری باشد.

جرمی لویتان، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Dew Drops، گفت: اگرچه، برداشت های نقدی NFT احتمالاً به پایان رسیده است و امیدواریم که هرگز باز نگردد. لویتان گفت: «ایجاد یک مخاطب بومی غیر فناوری در مقیاس پذیری بلندمدت بسیار ارزشمند خواهد بود.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.