نقش XRP به‌عنوان یک ارز پل یک پیشرفت هیجان‌انگیز است.

نقش XRP به‌عنوان یک ارز پل یک پیشرفت هیجان‌انگیز است.

XRP به عنوان یک ارز پل عمل می کند و ارزهای مختلف فیات و رمزارز را به هم متصل می کند.عملکرد پل می تواند باعث افزایش قیمت عظیم برای XRP شود.این نقش منحصر به فرد بین انواع مختلف ارز تفاوتی قائل نمی شود.

XRP که بیشتر به دلیل پروتکل پرداخت دیجیتالی خود شناخته شده است تا ارز دیجیتال، نقش جدیدی را ایفا کرده است که جامعه رمزنگاری را سر و صدا کرده است. این ارز به عنوان پل ارتباطی با ارزهای دیگر عمل می کند و خود را منحصر به فرد در چشم انداز مالی قرار داده است.

این عملکرد پل به این معنی است که XRP بین یک فیات یا ارز دیجیتال و دیگری فرقی نمی‌گذارد. این به عنوان یک عامل اتصال عمل می کند و به طور یکپارچه اشکال مختلف ارز را به هم مرتبط می کند.

با خدمت به عنوان یک پل، XRP می تواند معاملات بین مرزی سریعتر و کارآمدتر را تسهیل کند. این به تنهایی گمانه زنی های زیادی در مورد پتانسیل افزایش قیمت گسترده دارد.

سرمایه گذاران و تحلیلگران به دقت حرکت XRP را زیر نظر دارند. نقش یک ارز پل می تواند آن را از سایر ارزهای دیجیتال متمایز کند و ممکن است سرمایه گذاری قابل توجهی را جذب کند.

مفهوم ارز پل جدید نیست، اما اجرای XRP جدید است. با عدم تبعیض بین فیات و ارزهای دیجیتال، یک محیط مالی فراگیر ایجاد می کند که می تواند نحوه انجام تراکنش ها را متحول کند.

البته پتانسیل افزایش قیمت به عوامل مختلفی بستگی دارد. پذیرش، مقررات، روندهای بازار و پیشرفت‌های تکنولوژیک همگی در تعیین موفقیت آتی XRP نقش دارند.

اما هیجان پیرامون عملکرد جدید XRP قابل لمس است. این نشان دهنده گامی رو به جلو در ایجاد دنیای مالی مرتبط تر است، جایی که ارزهای مختلف می توانند به راحتی با یکدیگر تعامل داشته باشند.

خواه این منجر به افزایش قیمت عظیمی شود که برخی پیش‌بینی می‌کنند، نقش XRP به‌عنوان یک ارز پل یک پیشرفت هیجان‌انگیز است. این پتانسیل ارزهای دیجیتال برای نوآوری و تغییر سیستم های مالی سنتی را به نمایش می گذارد.

آینده XRP امیدوارکننده به نظر می رسد و این آخرین پیشرفت ممکن است تازه شروع باشد. تنها زمان نشان خواهد داد که چگونه این عملکرد پل بر قیمت XRP تأثیر می گذارد، اما یک چیز واضح است: XRP را به روشی کاملاً جدید روی نقشه قرار داده است.

شبکه XRP چیست؟

ریپل یک شرکت بزرگ آمریکایی است که شبکه ریپل و ارز دیجیتال XRP یکی از محصولات آن محسوب می‌شود. شبکه ریپل یک پروتکل متن باز است که برای امکان انجام تراکنش‌های سریع و ارزان طراحی شده است.

برخلاف بیت کوین که به عنوان یک سیستم پرداخت همتا‌به‌همتا طراحی شده، Ripple برای انجام تراکنش‌های بین‌المللی در سراسر جهان ایجاد شده است. در شبکه Ripple می‌توان ارزهای فیات و انواع ارزهای دیجیتال را با یکدیگر مبادله کرد.

شبکه ریپل رمز‌ارز مخصوص خود به نام XRP را دارد که می‌تواند در پلتفرم آن مورد استفاده قرار گیرد و با هر ارز یا دارایی دیجیتال قابل تعویض است؛ اما استفاده از XRP مستقل از شبکه ریپل است. برای انجام یک مبادله جهانی بین ارزهای مختلف نیازی به XRP وجود ندارد. بنابراین، ارزش شبکه ریپل در رمزارز XRP نیست، بلکه در خود شبکه و توانایی آن برای انتقال سریع دارایی‌ها، در سراسر جهان است. در واقع می‌توان گفت این شبکه به عنوان رقیبی برای سیستم‌های پرداخت موجود مانند سوئیفت (Swift) عمل می‌کند.

شبکه ریپل مانند بیت کوین از الگوریتم اجماع گواه اثبات کار (POW) و یا مثل اتریوم از الگوریتم اجماع گواه اثبات سهام (POS) استفاده نمی‌کند. ریپل از الگوریتم اجماع مخصوص به خود به نام RPCA استفاده می‌کند. تمامی افراد می‌توانند در شبکه ریپل به عنوان یک نود اعتبار‌سنج فعالیت کنند؛ اما شبکه ریپل تنها به شرکت‌کنندگان منتخب شبکه اجازه می‌دهد تا به اعتبارسنجی تراکنش‌ها و ایمن‌سازی شبکه کمک کنند. بیش از ۱۵۰ نود اعتبارسنج در این شبکه فعالیت می‌کنند و به عنوان لیست نودهای منحصر‌به‌فرد یا (UNL) شناخته می‌شوند.

نودهای شبکه با رسیدن به اجماع تصمیم می‌گیرند که کدام تراکنش اول ایجاد شده است. این کار را با یک نظرسنجی برای تعیین اکثریت آرا انجام می‌دهند. تایید تراکنش‌ها تقریبا بلافاصله انجام می‌شود و حدودا پنج ثانیه طول می‌کشد. از آنجایی که هیچ نهاد مرکزی وجود ندارد که تصمیم بگیرد چه کسی می‌تواند نود ایجاد کند و تراکنش‌ها را تایید کند، پلتفرم ریپل به عنوان پلتفرمی غیرمتمرکز در نظر گرفته می‌شود.

مکانیسم اجماع ریپل با سایر شبکه‌های بلاکچینی متفاوت است. در این شبکه تمامی نودها به یکدیگر متصل هستند و به محض این که یک تراکنش توسط تعداد مشخصی از نودها مورد پذیرش قرار بگیرد، تراکنش انجام می‌شود. به عبارت ساده‌تر برای انجام یک تراکنش در شبکه Ripple نیازی به اجماع بین تمامی نودها نیست؛ بلکه زمانی که بیش از ۸۰ درصد از UNL‌ها تراکنش‌ها را تایید کنند، تراکنش انجام می‌پذیرد.

ریپل لیست تمام تراکنش‌ها در IOU (مدرکی که میزان بدهی را در خود ثبت می‌کند) را که با یک ارز معین انجام شده است، برای هر کاربر یا Gateway نگه می‌دارد. IOU و جریان‌های معاملاتی که بین کیف پول‌های ریپل رخ می‌دهد، به طور عمومی در فهرست شبکه ریپل موجود است.

XRP از واسطه‌ای به نام Gateway استفاده می‌کند که به عنوان لینکی در زنجیره اعتماد بین دو طرفی عمل می‌کند که قصد انجام یک تراکنش را دارند. گیت‌وی به عنوان واسطه اعتباری عمل می‌کند که در سراسر شبکه ریپل، ارزها را به آدرس‌های عمومی ارسال و از آنها دریافت می‌کند. هر شخص یا بیزینسی می‌تواند یک گیت‌وی را ثبت کرده و باز کند و از طریق آن، مجوز تقاضا برای عمل به عنوان واسطه تبادل ارزها، حفظ نقدینگی و انتقال پرداخت‌ها روی شبکه را دریافت کند.

دفتر کل توزیع شده ریپل در سال ۲۰۱۲ و با نام RCL ایجاد شد. RCL بعدا به دفتر کل XRP یا XRP Ledger تغییر نام یافت. ارز دیجیتال XRP رمزارز بومی شبکه ریپل است و تمامی اطلاعات تراکنش‌های آن بر روی دفتر کل این شبکه ذخیره می‌شود. XRPL یک دفتر کل توزیع شده متن‌باز است و تراکنش‌ها توسط نودهای شبکه و از طریق سازوکار اجماع آن تایید و در این دفتر کل ثبت می‌شوند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.