معرفی ارزدیجیتال سلو (CELO)

معرفی ارزدیجیتال سلو (CELO)

شبکه اصلی سلو (Mainnet) در آوریل سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد. پروتکل سلو (Celo) یک شبکه بلاکچینی متن‌باز، غیرمتمرکز و توزیع‌شده است.

هدف این شبکه ایجاد محیطی برای توسعه و راه‌اندازی برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) سازگار با تلفن‌ هوشمند است. هدف سلو این است که هر کاربری در هر جای جهان به‌وسیله تلفن هوشمند به خدمات مالی، انتقال پول به مخاطبین (Contacts) خود و خرید کالا دسترسی داشته باشد. حساب‌های متصل به شماره تماس یکی از خدمات شبکه Celo است. شماره تلفن‌ها طی یک روش غیرمتمرکز و امن در شبکه سلو ذخیره‌ می‌شوند و کاربران با استفاده از کیف پول خود می‌توانند به مبادله توکن با مخاطبین خود بپردازند و مطمئن باشند که رمزارزها به مخاطب مورد نظر می‌رسد. در پروتکل سلو قابلیت توسعه و استقرار قراردادهای هوشمند (Smart Contract) وجود دارد. کدهای این اسمارت کانترکت‌ها با ماشین مجازی اتریوم سازگاری کامل دارد. کدهای به‌کار رفته در طراحی معماری شبکه بلاکچینی سلو نیز مشابهت‌هایی با کدهای شبکه اتریوم دارد. با این حال سلو کاملاً شبکه متمایزی از اتریوم است و نمی‌توانید به دارایی‌های سلو در شبکه اتریوم دسترسی داشته باشید. این شبکه از فناوری اثبات با دانش صفر (Zero knowledge Proof) و امضای دیجیتال یا BLS Signature Aggregation (به‌اختصار BLS) برای بهینه‌سازی قابلیت‌های خود حتی در شرایط اتصال ضعیف استفاده می‌کند. بدین وسیله همگام‌سازی بسیار امن و فوق‌العاده سریع بین تلفن‌های هوشمند و شبکه سلو (CELO) امکان‌پذیر می‌شود. یعنی حتی کاربرانی که از اینترنت ضعیف، پهنای باند کم، خدمات گران‌قیمت و موبایل‌های ارزان و قدیمی استفاده می‌کنند هم می‌توانند از اپلیکیشن‌های مبتنی بر سلو (CELO) استفاده کنند.

یکی از پروژه های بلاکچین که در تلاش است ارزهای دیجیتال را با ساده سازی روند پرداخت در دسترس همه قرار دهد، سلو (CELO) است. کاربران سلو (CELO) به جای استفاده از رشته های پیچیده و طولانی حروف و اعداد به عنوان آدرس های بلاکچین، می توانند ارزهای دیجیتال را با استفاده از شماره تلفن همراه خود ارسال و دریافت کنند.

تیم سلو (CELO) تصمیم گرفتند از تلفن همراه استفاده کنند زیرا تلفن بسیار همه گیر و قابل فهم است. در حالی که برخی از مناطق جهان در سال 2020 کابل برای اینترنت یا حتی تلفن های ثابت دریافت نکرده اند، افرادی که در این مناطق زندگی می کنند در بسیاری از موارد تلفن های همراه دارند.

تیم سلو (CELO)

سه بنیانگذار سلو (CELO) عبارتند از: سپ کاموار، رنه رینزبرگ و مارک اولشسکی. این سه نفر مسئولیت اجرای پروژه را از طریق cLabs به اشتراک می گذارند.

رنه رینزبرگ مسئول تجارت است. اخیراً، رنه در General Catalyst Partners EIR بود. پیش از این، وی معاون رئیس GoDaddy’s محصولات نوظهور بود. وی شرکت Locu را با پشتیبانی شرکت های بزرگ تأسیس کرد و تا زمان خرید Locu توسط GoDaddy در آگوست 2013 به عنوان مدیر عامل شرکت فعالیت کرد.

رنه کار خود را در بازارهای جهانی سرمایه در مورگان استنلی آغاز کرد و همچنین در مک کینزی، بانک جهانی و تکنو سرویس کار کرد. وی دیپلم مالی را از WHU آلمان و MBA را از MIT Sloan دریافت کرد. رنه یک مشاور فعال و سرمایه گذار در بیش از 50 شرکت است.

Sep Kamvar مخترع سیستم شهرت دیجیتال به نام EigenTrust است که زمانی توسط گوگل به عنوان بخشی از الگوریتم Pagerank استفاده می شد. قبل از پیوستن به سلو او در مدرسه Wildflower و دانشیار انستیتوی فناوری ماساچوست شریک بود. در سال های گذشته وی استاد مشاور دانشگاه استنفورد بود و در عین حال به عنوان مهندس برای شخصی سازی در گوگل کار می کرد.

Marek Olszewski مهندس کامپیوتر مشتاق، دارای دکترای علوم کامپیوتر از انستیتوی فناوری ماساچوست است. وی همچنین قبل از ایجاد استارت آپ Locu برای هوش ماشین خود در Microsoft Research ، Google و Sun Labs کار می کرد. پس از آن توسط GoDaddy خریداری شد، وی تا زمان انتقال به سلو به عنوان معاون مهندسی در GoDaddy خدمت کرد.

علاوه بر کارمندان رسمی در cLabs و Celo، همچنین یک گروه 50 سفیر از 16 کشور در سراسر جهان وجود دارند که جامعه Celo را حفظ می کنند، پست های وبلاگ می نویسند، کانال های محلی رسانه های اجتماعی را مدیریت می کنند، رویدادهای محلی را اجرا می کنند و با شرکای محلی Celo ارتباط برقرار می کنند.

سلو (CELO) چگونه کار می کند؟

در حالی که سلو (CELO) برای کاربران بسیار ساده به نظر می رسد، از نظر فنی به اندازه هر پروژه بلاکچین رقابتی می تواند پیچیده باشد. سلو (CELO) با استفاده از اجرای Go Ethereum ساخته شده است، از الگوریتم اجماع Proof-of-Stake استفاده می کند. بنیانگذاران PoS را برای استفاده از منابع آن انتخاب کردند. این سیستم از هر دو اعتبار سنج و گره برای تأیید معاملات و اطمینان از حفظ امنیت شبکه استفاده می کند.

کوین سلو (CELO)

کوین بومی شبکه سلو با تیکر سلو (CELO) شناخته می شود که عرضه کل یک میلیاردی خواهد داشت. درحال حاضر 44.5 درصد یعنی 455 میلیون از این ارز در گردش می باشد. از کاربردهای این ارز می توان به قابلیت استیکینگ برای کسب سود و حق رای اشاره کرد. شبکه سلو دارای دو توکن به نام های cUSD و cEURO می باشد که نقش استیبل کوین های این شبکه را بازی می کنند.

دارایی های سلو (CELO) چیست؟

در حال حاضر دو دارایی رمزنگاری بومی وجود دارد که در شبکه سلو (CELO) استفاده می شود. اینها دلار Celo (cUSD) و سلو (CELO) هستند.

دارایی سومی نیز در Coinbase و تعداد محدودی از مراکز فروش استفاده می شود که Celo Gold نام دارد و از تیکر cGLD استفاده می کند. این توکن ERC-20 است که در حراج هلندی در 12 آوریل سال 2020 در Coinlist فروخته شد. رسانه هایی مانند Coinbase همچنین در آن زمان به عنوان پرداخت سرمایه گذاری اولیه آنها در Celo، توکن cGLD را دریافت کردند. هنگام راه اندازی شبکه اصلی Celo، رمزهای cGLD قفل شدند و می توانند با CELO یا cUSD مبادله شوند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.