پیام‌رسان امن بلاک‌چین TON

پیام‌رسان امن بلاک‌چین TON

TON یا Telegram Open Network، یک بلاکچین جدید است که توسط تلگرام توسعه داده شده است. این بلاکچین از تکنولوژی‌هایی مانند دسترسی بهتر به اینترنت و پروتکل‌های

مبتنی بر هوش مصنوعی بهره می‌گیرد و از ویژگی‌هایی مانند سرعت بالا و کاهش هزینه تراکنش برخوردار است.

تلگرام همچنین یک پیام‌رسان امن و پرطرفدار است که برای حفظ امنیت کاربران خود، از رمزنگاری قوی استفاده می‌کند. اخیراً، تلگرام اعلام کرده است که قصد دارد یک پیام‌رسان جدید با نام TON‌‌‌Grams را بر روی بلاکچین TON راه‌اندازی کند. این پیام‌رسان جدید برای حفظ امنیت کاربران، از تکنولوژی رمزنگاری قوی استفاده خواهد کرد و می‌تواند جایگزینی قابل اعتماد برای پیام‌رسان‌های موجود در حال حاضر باشد.

همچنین، TON‌‌‌Grams قرار است به کاربران این امکان را بدهد تا به روشی امن و خصوصی با یکدیگر تعامل کنند و تراکنش‌های پرداخت آنلاین را انجام دهند. این پیام‌رسان همچنین برای تامین امنیت کاربران از ویژگی‌هایی مانند کنترل دسترسی و تأیید هویت استفاده خواهد کرد.

در نتیجه، راه‌اندازی پیام‌رسان TON‌‌‌Grams بر روی بلاکچین TON می‌تواند به دو علت مهم در زمینه امنیت و کاهش هزینه‌های تراکنش، بهبود وضعیت این بلاکچین و ارزش ارز TON منجر شود. با این حال، همانند هر سرمایه‌گذاری دیگری، سرمایه‌گذاران باید به دقت تحلیل کنند که آیا سرمایه‌گذاری در این بلاکچین و ارز با هدف و ریسک‌های آنان سازگار است یا خیر.

بلاکچین TON قابلیت پیام‌رسانی کریپتوی امن روی زنجیره را راه‌اندازی می‌کند.

پیام‌رسان امن بلاک‌چین TON

این شبکه قبلاً به کاربران اجازه می‌داد پیام های زنجیره ای را ارسال کنند. اما فقط به صورت رمزگذاری نشده و کاملاً عمومی.

طبق اعلامیه 3 جولای توسعه دهنده شبکه، بنیاد TON، شبکه باز (TON) یک ویژگی پیام‌رسانی رمزگذاری شده روی زنجیره را منتشر کرده است. ویژگی جدید امکان ارسال پیام های خصوصی بین کاربران TON را فراهم می‌کند.

TON یک شبکه بلاک‌چین از کد تیم برنامه پیام‌رسانی فوری تلگرام است. تلگرام در جولای 2020 پروژه را کنار گذاشت. قبل از اینکه شبکه اصلی راه‌اندازی شود. با این حال، کد TON را قبل از ترک منبع باز کرد.. سپس ادامه‎‌ی فعالیت بر اساس سوابق و پیشرفت قبلی فراهم کرد.

شبکه فعلی به نام “TON” توسط بنیاد TON ساخته‌ می‌شود. به ادعای این بنیاد این شبکه مقیاس پذیری و توان عملیاتی تراکنش بیشتری را نسبت به سایر گزینه ها در اکوسیستم Web3 ارائه می دهد. و البته در عین حال غیرمتمرکز باقی می ماند.

TON همیشه به کاربران امکان ارسال پیام در تراکنش‌ها را داده است. اما در گذشته این پیام‌ها کاملاً عمومی بود. ویژگی جدید به کاربران این امکان را می‌دهد که این پیام‌ها را از انتها به انتها رمزگذاری کنند. و تنها توسط گیرنده مورد نظر قابل خواندن باشند.

توسعه‌‌دهنده‌ی پروژه TON

به ادهای آناتولی ماکوسوف، توسعه‌دهنده اصلی TON، این ویژگی برای «شخصی‌سازی» تراکنش‌ها است.

«هنگام ارسال Toncoin، Jettons، یا NFT در TON، همیشه می‌توانید متنی مانند «برای قهوه» یا «تولدت مبارک» برای گیرنده قرار دهید و بدین ترتیب تعامل را شخصی‌سازی کنید. اکنون این ویژگی محبوب با رمزگذاری کامل در دسترس است.

ماکوسف افزود که اگر یک «آخرالزمان» رخ دهد که باعث از کار افتادن سرورهای پیام‌رسان سنتی شود، مفید خواهد بود. در این مورد، TON به عنوان یک روش “قابل اعتماد” و “محافظتی” برای برقراری ارتباط خصوصی عمل می‌کند.

در ماه مه، بنیاد TON یک برنامه شتاب دهنده 25 میلیون دلاری را راه اندازی کرد. تا توسعه دهندگان برنامه را تشویق کند تا در شبکه بسازند. در ماه نوامبر، یک تیم توسعه مستقل یک ربات تجاری تلگرام را برای کاربران داخلی TON ایجاد کرد.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.