آشنایی با ارز دیجیتال فرکس شیر (Frax Share)

آشنایی با ارز دیجیتال فرکس شیر (Frax Share)

فرکس شیر (Frax Share) یک ارز دیجیتال است که تلاش می‌کند با ارتباط قیمتی به دلار آمریکا، پایداری قیمتی بیشتری را در مقایسه با ارزهای دیجیتال دیگر ارائه دهد.

این ارز دیجیتال در سال 2020 توسط یک تیم توسعه‌دهنده به نام "Frax" ایجاد شد.

Frax Share در واقع یک پروتکل پایدارسازی قیمت است که در آن دارندگان ارز دیجیتال Frax می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را به فرکس شیر (Frax Share)تبدیل کنند و در آینده آن‌ها را به دلار آمریکا بازگردانند. این پروتکل به صورت خودکار فرایند تنظیم تامین ارزش را انجام می‌دهد و تلاش می‌کند تا تغییرات قیمتی را به حداقل برساند.

از آنجا که قیمت فرکس شیر (Frax Share) به دلار آمریکا مرتبط است، این ارز دیجیتال معمولاً در بازارهای مالی و ارزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، Frax Share معمولاً در صنعت Defi (Decentralized Finance) استفاده می‌شود و به عنوان یک ارز پایدار، به دلیل پایداری قیمتی بیشتر، به عنوان یک جایگزین برای ارزهای دیجیتال نامتعادل استفاده می‌شود.

بنیانگذاران پروتکل فرکس شیر (Frax Share) چه کسانی هستند؟

تیم توسعه‌دهنده پروتکل فرکس شیر (Frax Share) شامل چندین فرد با تخصص‌های مختلف است. بنیانگذاران این پروتکل عبارت‌اند از:

  1. سام کازمن (Sam Kazem)، بنیانگذار Frax و یکی از بنیانگذاران تیم راه‌اندازی آن، که تجربه قبلی در حوزه مالی داشته و قبلاً در شرکت‌های مالی مانند BlackRock و Deutsche Bank کار کرده است.

  2. تری دانیلز (Tory Daniels)، هم‌بنیانگذار فرکس شیر (Frax Share) و بنیانگذار تیم راه‌اندازی آن، که قبلاً در حوزه فناوری‌های جدید و بازاریابی دیجیتال فعالیت می‌کرده است.

  3. سمرسون وانگ (Samsong Wang)، هم‌بنیانگذار فرکس شیر (Frax Share) و یکی از اعضای تیم راه‌اندازی آن، که در زمینه‌های توسعه نرم‌افزار و بلاکچین فعالیت دارد.

این تیم متشکل از افراد با تخصص‌های مختلف است، از جمله مالی، فنی و بازاریابی، و به منظور ارائه‌ی یک پروتکل پایدارسازی قیمت قدرتمند و موثر برای ارزهای دیجیتال، با همکاری و هماهنگی در حال کار هستند.

چه چیزی پروتکل فرکس شیر (Frax Share) را منحصر به فرد کرده است؟

پروتکل فرکس شیر (Frax Share) را منحصر به فرد می‌کند که یک پایدارسازی قیمت دیجیتال است که بر خلاف پایدارکننده‌های دیگر، از یک مکانیزم دوگانه استفاده می‌کند که به طور همزمان از تعادل بازار و همچنین از ارتباط مستقیم با دلار آمریکا به عنوان یک پایه پشتیبانی می‌کند.

در واقع، فرکس شیر (Frax Share) از یک سیستم هیبریدی بهره می‌برد که شامل دو بخش اصلی است: Frax Token و Frax Shares. Frax Token به عنوان یک ارز دیجیتال پایدار با ارتباط مستقیم به دلار آمریکا عمل می‌کند، در حالی که فرکس شیر (Frax Share) به عنوان یک ارز دیجیتال معمولی، با قیمت واقعی ارزی عرضه و تقاضا مواجه می‌شود.

با استفاده از این سیستم هیبریدی، فرکس شیر (Frax Share) برای کاربران خود یک ارز دیجیتال پایدار با ارزش و مقرون به صرفه فراهم می‌کند، که به طور همزمان از تعادل بازار و ارتباط مستقیم با دلار آمریکا به عنوان یک پایه پشتیبانی می‌کند. این سیستم بسیار پایدار و موثر است و می‌تواند به عنوان یک جایگزین برای ارزهای دیجیتال نامتعادل و پایدارکننده‌های دیگر در بازار هدف قرار گیرد.

عملکرد مینت و آزادسازی استیبل کوین فرکس شیر (Frax Share) و چگونگی به کارگیری ارز دیجیتال FXS

مینت و آزادسازی استیبل کوین فرکس شیر (Frax Share) برای کاربران به شکل زیر است:

  1. کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال مختلف خود را به فرکس شیر (Frax Share) تبدیل کنند.

  2. ارزهای دیجیتال وارد شده به Frax، به صورت خودکار به سمت تامین‌کننده‌های لیکویدیتی (Liquidity Providers) ارسال می‌شود.

  3. تامین‌کنندگان لیکویدیتی در مقابل Frax Token، مقدار FXS را دریافت می‌کنند.

  4. FXS به عنوان یک ارز دیجیتال معمولی با ارزش واقعی عرضه و تقاضا مواجه می‌شود و می‌تواند در بازار هدف خود مانند دیگر ارزهای دیجیتال معمولی معامله شود.

به عنوان یک استیبل کوین، فرکس شیر (Frax Share) با داشتن ارتباط مستقیم با دلار آمریکا به عنوان پایه پشتیبانی، کاربران را قادر می‌سازد تا به صورت آنی و با کمترین هزینه، ارزش سرمایه خود را حفظ کنند و از نوسانات بازار جلوگیری کنند.

همچنین، ارز دیجیتال فرکس شیر (Frax Share)، به عنوان یک ارز دیجیتال معمولی، به صورت جداگانه در بازار تجارت می‌شود و می‌تواند به عنوان یک ابزار برای ثبات قیمت Frax و همچنین جذب سرمایه‌گذاران جدید به کار گرفته شود. تامین‌کنندگان لیکویدیتی همچنین می‌توانند از FXS برای بهبود پاداش خود استفاده کنند.

اکثر پروژه‌های استیبل کوین برای تضمین ثباتشان تمایل دارند یا صد در صد از مدل وثیقه گذاری یا تمام و کمال از مدل الگوریتمی‌ استفاده کنند. با‌ این حال، فرکس فایننس رویکرد ترکیبی جدیدی اتخاذ کرده که می‌تواند متناسب زمان و شرایط عمل کند. پروتکل Frax Finance با به کارگیری ارز دیجیتال فرکس شیر (Frax Share) و توکن کاربردی درون پلتفرمی veFXS در روش نیمه-الگوریتمی خود، سعی دارد پایداری استیبل کوین فرکس شیر (Frax Share) و کارایی پلتفرم فرکس فایننس را در آینده هم تضمین کند و انعطاف پذیری برای کاربران به ارمغان آورد.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.