بجردائو (Badger DAO) چیست؟ پلتفرم دیفای بیت کوین

 بجردائو (Badger DAO) چیست؟ پلتفرم دیفای بیت کوین

بجردائو (Badger DAO) یک پروتکل دیفای مبتنی بر بلاکچین Ethereum است که به ارائه و خدمات سرمایه گذاری در بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال مرتبط با بیت‌کوین می‌پردازد.

هدف اصلی این پروتکل، فراهم کردن یک اکوسیستم کامل برای بیت‌کوین در بلاکچین Ethereum و تسهیل استفاده از آن برای کاربران است.

بجردائو (Badger DAO) از یک توکن خود به نام BADGER استفاده می‌کند، که می‌توان با آن به یک سری خدمات در این پروتکل دسترسی پیدا کرد، از جمله استفاده از ابزارهای مدیریت دارایی، شرکت در معاملات و پرداخت کارمزد‌های شبکه. همچنین، برای افزایش جذابیت بیشتر برای سرمایه‌گذاران، بجردائو از یک توکن دیگر به نام DIGG نیز استفاده می‌کند که یک توکن مرتبط با بیت‌کوین است و قیمت آن به قیمت بیت‌کوین وابسته است.

بجردائو (Badger DAO) تلاش می‌کند تا با فراهم کردن ابزارهایی برای مدیریت دارایی و ارائه امکاناتی برای استفاده از بیت‌کوین در بلاکچین Ethereum، زمینه را برای استفاده گسترده‌تر از بیت‌کوین در بلاکچین Ethereum فراهم کند. همچنین، این پروتکل به دنبال توسعه اکوسیستمی برای بیت‌کوین است که امکانات و خدمات متنوعی در اختیار کاربران بیت‌کوین در بلاکچین Ethereum قرار دهد.

Badger Builders

Badger Builders یک برنامه برای پشتیبانی و توسعه پروژه های مرتبط با بیت‌کوین در بلاکچین Ethereum و بجردائو (Badger DAO) است. این برنامه به افراد و تیم‌هایی که به توسعه پروژه‌های مرتبط با بیت‌کوین علاقه‌مند هستند، کمک می‌کند تا آن‌ها با استفاده از توانایی‌های خود در این حوزه، پروژه‌های خود را اجرا کنند.

برنامه Badger Builders شامل چند بخش است که به شرح زیر است:

1- Badger Grants: برای پشتیبانی از توسعه پروژه‌هایی که با بیت‌کوین مرتبط هستند، بجردائو (Badger DAO) از برنامه‌ی Badger Grants استفاده می‌کند. این برنامه به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا برای پشتیبانی مالی از پروژه‌های خود درخواست بدهند.

2- Badger Boost: این بخش برای افرادی طراحی شده است که در حوزه‌ی توسعه‌ی پروژه‌های مرتبط با بیت‌کوین فعالیت می‌کنند و به دنبال تسریع فرآیند توسعه‌ی پروژه‌های خود هستند. با استفاده از این بخش، توسعه دهندگان می‌توانند از ابزارها و فناوری‌های مختلف استفاده کنند تا پروژه‌های خود را بهبود ببخشند و تسریع کنند.

3- Badger Academy: این بخش برای آموزش و پرورش توسعه دهندگان جدیدی طراحی شده است که به توسعه پروژه‌های مرتبط با بیت‌کوین علاقه‌مند هستند. در این بخش، آموزش‌هایی در زمینه‌های مختلفی از جمله بلاکچین، بیت‌کوین و توسعه پروژه‌های مرتبط با بیت‌کوین ارائه می‌شود.

نحوه عملکرد DAOs چگونه است؟

DAO به معنی سازمان‌های خودکار و توزیع‌شده (Decentralized Autonomous Organizations) هستند که توسط ارائه کنندگان خدمات بلاکچین برای مدیریت و رسیدگی به تصمیمات گروهی و مالیاتی ایجاد شده‌اند. عملکرد این سازمان‌ها بر اساس قراردادهای هوشمند بلاکچین مانند Ethereum تعریف می‌شود که تصمیماتی که توسط اعضای سازمان اتخاذ می‌شود، به صورت خودکار اجرا می‌شود.

اعضای یک DAO می‌توانند به طور آنلاین با استفاده از توکن‌های دیجیتال سهامی که در قرارداد هوشمند DAO تعریف شده‌اند، شرکت کنند. هر سهام‌دار به اندازه سهم خود در DAO حق رأی دارد و می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های مختلف سازمان شرکت کند. تصمیمات این سازمان‌ها به صورت اکثریت یا بیشینه آراء تصمیم‌گیری می‌شود که به نوبه خود بر اساس قوانین و مقرراتی که در قرارداد هوشمند DAO تعریف شده‌اند، اجرا می‌شود.

در یک DAO، عملکرد مالی به صورت خودکار انجام می‌شود. مثلاً، اگر یک تصمیم برای سرمایه‌گذاری در یک پروژه‌ی خاص اتخاذ شود، توکن‌های دیجیتال سهامی اعضای DAO به صورت خودکار از حساب این سازمان کم شده و وجوه لازم برای سرمایه‌گذاری در پروژه به حساب مربوطه انتقال داده می‌شود.

با این حال، برای تصمیم‌گیری‌هایی که به طور غیرمالی در یک DAO اتخاذ می‌شود، مانند تصمیم‌گیری در مورد تغییرات در قانون‌نامه سازمان، نیاز به اجرای دستی و از طریق ارتباطات بین اعضا با هم دارد.

هنگام طراحی DAO در بجردائو (Badger DAO) به رهبری جامعه یک ایده آل وجود دارد ، با این حال در دنیای واقعی DAO ها معمولاً مشارکت زیادی از جوامع خود جلب نمی کنند. لیستی از دلایل صحت این امر وجود دارد ، از جمله هزینه های گاز مربوط به رای گیری در زنجیره.

در بسیاری از موارد عدم مشارکت صرفاً به دلیل عدم درک مالکیت یا مسئولیت در برابر DAO است. رأی دادن و مشارکت در اجتماع ایده آل خوبی است ، اما وقتی بیشتر آنها را نادیده می گیرند ، بی فایده می شود ، یا وقتی تغییرات پیشنهادی به طور ناخواسته کنار گذاشته می شوند و مورد تأیید قرار نمی گیرند ، بدتر می شوند. اگر رأی مهم نباشد و شانس کمی برای تغییر وجود داشته باشد ، مردم به سرعت علاقه خود را از دست می دهند.

راه اندازی توکن BADGER

توکن BADGER از بلاکچین Ethereum استفاده می‌کند و بر اساس استاندارد ERC-20 شناخته می‌شود. برای راه‌اندازی توکن BADGER، مراحل زیر را می‌توان انجام داد:

1- ایجاد یک قرارداد هوشمند ERC-20 با استفاده از Solidity، که باعث ساخت توکن BADGER می‌شود.

2- تعریف جزئیات توکن BADGER، از جمله نام، نماد، تعداد کل توکن‌ها و تعداد توکن‌ها در مرحله اول (به عنوان نمونه، در ابتدا می‌توان یک میلیون توکن BADGER را منتشر کرد).

3- برای معرفی توکن BADGER به جامعه، می‌توان از روش‌های مختلفی مانند توزیع توکن در یک ICO، بازاریابی و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و وب سایت‌های مرتبط، و یا استفاده از روش‌های جذب سرمایه‌گذاری مختلف استفاده کرد.

4- پس از انتشار توکن BADGER، برای تبادل و معامله آن، باید آن را در صرافی‌های دیجیتالی معتبر و یا با استفاده از پروتکل‌های مبادله‌ی دیجیتالی مانند Uniswap و SushiSwap لیست کرد.

در مراحل بعدی، برای ارائه خدمات و استفاده از قابلیت‌هایی که توکن BADGER در اختیار کاربران قرار می‌دهد، می‌توان با استفاده از قرارداد‌های هوشمند مربوطه، برنامه‌های مختلفی را برای مدیریت، توسعه و استفاده از این توکن ایجاد کرد.

تیم بجردائو (Badger DAO)

تیم بجردائو یا Badger DAO یک سازمان توزیع شده است که به توسعه و رشد اکوسیستم DeFi (تمرکز بر مالیات های توزیع شده) برای بیتکوین متمرکز شده است. اعضای تیم بجردائو از افراد با تجربه و موفق در حوزه‌هایی مانند برنامه نویسی، مهندسی نرم‌افزار، طراحی و امور مالی تشکیل شده است.

تیم بجردائو (Badger DAO) شامل بسیاری از رهبران برجسته در صنعت بلاکچین می‌شود، از جمله:

1- کریس سبونت: موسس و مدیر عامل بجردائو، که قبلاً در شرکت‌های مشابهی مانند Synthetix، Havven و Chronobank کار کرده است.

2- برندان کوان: مدیر مالی بجردائو و قبلاً در شرکت‌های مشابهی مانند Synthetix و Havven کار کرده است.

3- جوش دیکسون: مدیر توسعه اجرایی بجردائو، که قبلاً در شرکت‌های مشابهی مانند Compound Labs و dYdX کار کرده است.

4- تایلر سمیت: مدیر روابط عمومی بجردائو، که قبلاً در شرکت‌های مشابهی مانند MyEtherWallet و BlockFi کار کرده است.

همچنین، تیم بجردائو با همکاری با افراد و شرکت‌هایی مانند Yearn Finance، SushiSwap، Curve و Aave به توسعه اکوسیستم DeFi برای بیتکوین متمرکز شده است.

بجردائو (Badger DAO) شروع فوق العاده ای دارد و اگر بتواند با شتاب تولیدش ادامه دهد ، می تواند خود را به عنوان یکی از پروژه های برتر DeFi پیدا کند. مطمئناً به اندازه کافی کاربران هستند که می توانند از پلتفرمی که DeFi را به طور کامل به اکوسیستم بیت کوین وارد کرده است ، سود ببرند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.