ارز دیجیتال ملد (MELD) چیست؟

ارز دیجیتال ملد (MELD) چیست؟

در یک جمله، ارز دیجیتال ملد MELD یک پروتکل بانکی غیرمتمرکز است. این پروتکل در آوریل 2021 آغاز شد و توسعه آن توسط آزمایشگاه ملد مستقر در سنگاپور انجام شده است.

مدیریت توسط بنیاد این پروتکل مستقر در سوئیس انجام می شود. برای مثال، آنها بر تمام حساب های بانکی فیات ملد (MELD) نظارت می کنند.

در حالی که تنها یک پروژه جوان است، این پروتکل دارای یک تیم بزرگ متشکل از 25 نفر به اضافه 9 مشاور معتبر است. شرکا شامل پروژه‌های رمزنگاری بومی مانند پالیگان و شرکت‌های سنتی مانند شرکت Agri-Fintech Tingo است. در نهایت، ملد (MELD) تعداد انگشت شماری از سرمایه گذاران محترم از جمله انجمن بلاک چین و برادری دره سیلیکون دارد. ملد (MELD) یک ارز دیجیتال است که بر اساس فناوری بلاکچین ایجاد شده است. این ارز دیجیتال در واقع از اتصال بین ارزهای دیجیتال و ارزهای قابل تبدیل به پول تجارتی تشکیل شده است و هدف آن تسهیل تراکنش‌های مالی بین کاربران است.

ملد (MELD) بر اساس پروتکل ERC-20 ساخته شده است که بر روی بلاکچین اتریوم اجرا می شود. این ارز دیجیتال قابلیت تبدیل به ارزهای مختلف دیجیتال و همچنین پول تجارتی را داراست. با استفاده از این ارز دیجیتال، کاربران می توانند تراکنش های خود را با سرعت بالا و کمترین هزینه انجام دهند.

همچنین، ملد (MELD) دارای یک سیستم اعتبارسنجی مبتنی بر هویت است که به کاربران این امکان را می دهد تا هویت خود را تأیید کنند و از این طریق امنیت تراکنش های خود را بالا ببرند. این ارز دیجیتال به عنوان یکی از پروژه های نوآورانه و مبتنی بر بلاکچین در حوزه مالی شناخته شده است.

هدف ملد (MELD) حل این مشکلات با ارائه استقراض/وام دادن ارزهای دیجیتال و فیات به عنوان پروتکل بانکداری است. درست است که چندین پروتکل به دنبال انجام همین کار هستند، و منصفانه بگویم، من فکر کردم که این نیز یکی دیگر از پروتکل‌های مشابه در انبوهی از پروتکل‌ها خواهد بود. با این حال من اشتباه کردم. ملد ویژگی های جالبی دارد که آن را به شدت از رقبای خود متمایز می کند.

یک تفاوت عمده این است که این پروتکل بر روی کاردانو ساخته شده است . به گفته ملد، این امکان تراکنش های بسیار ارزان تری را نسبت به رقبای مبتنی بر اتریوم فراهم می کند. کاردانو همچنین به عنوان یک جایگزین بسیار دوستدار محیط زیست برای اتریوم در نظر گرفته می شود که می تواند به جمع آوری مشتریان، حداقل مشتریان سازمانی و سرمایه گذاران کمک کند.

از آنجایی که آنها در مراحل بسیار اولیه هستند، هنوز بسیاری از ویژگی های برنامه ریزی شده خود را راه اندازی نکرده اند، اما طبق نقشه راه آنها، که بعداً به آن خواهم پرداخت، چیزهای زیادی در طول این سال در راه است. هنگامی که به طور کامل عملیاتی شد، ملد (MELD) در IOS، Android، مرورگر وب و به عنوان یک افزونه کروم یافت می شود. در حال حاضر، شما فقط می توانید به dapp این پلتفرم در مرورگر دسترسی داشته باشید.

برنامه های تلفن همراه باید در Q2 یا Q3 در دسترس باشند. این پلتفرم هنوز به طور کامل غیرمتمرکز نیست، اما آنها یک نقشه راه برای آن نیز دارند. همچنین، اگرچه غیرمتمرکز است، اما برای دسترسی به اکثر ویژگی‌ها باید KYC/AML را تکمیل کنید. این به طور طبیعی قابل درک است زیرا شما وجوهی را به حساب بانکی خود و غیره دریافت خواهید کرد.

با توجه به وایت پیپر ملد (MELD)، آنها می خواهند کنترل امور مالی خود را در اختیار افراد قرار دهند. اساساً، هر کسی مشتری اصلی این پلتفرم است، اما آنها چندین بار نیاز به خدمات مالی را برای افراد غیربانکی برجسته می کنند. وایت پیپر از 15 تریلیون دلار کنار گذاشته شدن از سیستم مالی سنتی صحبت می کند. با این حال، در حالی که این فکر عالی است و آن‌ها با مشارکت‌هایی مانند شراکت با تینگو روی تحقق آن کار می‌کنند، من معتقدم که شرکت‌ها و افراد کریپتو حداقل در ابتدا، مشتریان کلیدی خواهند بود.

در بخش بعدی نحوه عملکرد این پلتفرم را بیشتر بررسی خواهیم کرد، اما جزئیات مهم این است که وقتی وام می گیرید، می توانید انتخاب کنید که پول فیات (USD، EUR) را به حساب بانکی خود دریافت کنید. این بدان معناست که شرکت‌ها و افراد می‌توانند از دارایی‌های ارز دیجیتال خود برای پرداخت هزینه‌های موارد استفاده روزمره استفاده کنند. نگهداری وجه نقد برای شرکت ها یک تعهد است اما همچنان برای پوشش هزینه های عملیاتی ضروری است. با این حال، فرض کنید یک شرکت اکنون می خواهد موقعیت نقدی خود را کاهش دهد. در آن صورت، آنها می توانند بیت کوین بخرند و از آن به عنوان وثیقه برای دریافت خط اعتباری یا وام استفاده کنند.

به این ترتیب، آنها همچنان می توانند از سود سرمایه بهره مند شوند و در عین حال پول نقد خود را به حداقل برسانند. یکی از مثال‌های خوب شرکت‌های استخراج ارز دیجیتال است که به طور فزاینده‌ای تمایلی به فروش بیت‌کوین خود ندارند. با این حال، آنها مجبور به تامین هزینه های خود شده اند. با ملد (MELD)، آن‌ها می‌توانند تصمیم نگیرند که بفروشند، اما در عوض از آن به عنوان وثیقه استفاده کنند و فیات دریافت کنند، در حالی که همچنان در معرض صعودی بیت کوین قرار دارند.

ملد (MELD) چگونه کار میکند؟

ملد (MELD) بر اساس تکنولوژی بلاکچین و پروتکل ERC-20 ایجاد شده است و بر روی بلاکچین اتریوم اجرا می شود. این ارز دیجیتال به عنوان یک ابزار تراکنشی و پرداختی طراحی شده است که به کاربران این امکان را می دهد تا تراکنش های خود را با سرعت بالا و هزینه کمتری انجام دهند.

برای استفاده از این ارز دیجیتال، کاربران می توانند آن را به عنوان پرداخت از طریق فروشگاه های آنلاین و فیزیکی استفاده کنند. همچنین، ملد (MELD) به کاربران این امکان را می دهد تا به راحتی ارزهای دیجیتال دیگر را به آن تبدیل کنند و برعکس. این ارز دیجیتال همچنین به کاربران این امکان را می دهد تا تراکنش هایشان را با حداقل هزینه های تراکنش بلاکچین انجام دهند.

علاوه بر این، ملد (MELD) دارای یک سیستم اعتبارسنجی مبتنی بر هویت است که به کاربران این امکان را می دهد تا هویت خود را تأیید کنند و از این طریق امنیت تراکنش های خود را بالا ببرند. این سیستم به کاربران این امکان را می دهد تا از جمله افراد و شرکت‌هایی که هویت آنها تأیید شده است، خرید کنند و به عنوان فروشنده هم فعالیت کنند. به این ترتیب، این ارز دیجیتال به عنوان یک پل ارتباطی بین ارزهای دیجیتال و پول تجارتی عمل می کند و قابلیت تسهیل تراکنش های مالی بین کاربران را فراهم می کند.

هدف پروژه ارز دیجیتال ملد (MELD) چیست؟

هدف اصلی این پروژه، تامین خدمات مالی و وام‌دهی به افرادی است که به هر دلیل به سیستم‌های بانکی دسترسی ندارند یا قادر به استفاده از طرح‌های مالی بانک‌ها نیستند. بر اساس بررسی‌های انجام شده، 97 درصد از مردم دارای مشکلات مادی در زندگی روزمره هستند و این پروتکل می‌تواند سرمایه قفل‌شده در جهان را آزاد کند و به شکل وام در اختیار افراد نیازمند قرار دهد.

ویژگی های ملد (MELD)

از آنجایی که کل صنعت دیفای در کاردانو نسبتاً جدید است، هنوز زیرساخت های زیادی وجود ندارد. به عنوان مثال، این امر در مورد دارایی های بسته بندی شده صدق می کند. همانطور که احتمالاً می توانید حدس بزنید، ملد (MELD) این مشکل را حل خواهد کرد. ملد از زیرساخت های defi برای بسته بندی دارایی ها پشتیبانی می کند. این دارایی های بسته بندی شده دارایی های MELDed نامیده می شوند.

مرحله اولیه فقط شامل BTC، ETH و BNB خواهد بود، اما برنامه این است که از دیگر توکن‌های ERC-20 و BEP20 در آینده پشتیبانی شود. این از طریق MELD DAO مدیریت می شود و برای هر تراکنش 0.2% کارمزد دریافت می شود. بسته بندی BTC و ETH با استفاده از Polygon انجام می شود و برای BNB، آنها با شبکه زنجیره هوشمند بایننس کار خواهند کرد.

بعدی در لیست کارت بدهی این پروتکل است. جزئیات اطراف کارت کاملاً نازک هستند، در حالی که رقابت در این فضا شدید است. ایده این است که به مردم اجازه دهیم پول خود را بدون پول نقد از ارزهای دیجیتال خرج کنند. من مزیت استفاده از کارت آنها را نمی دانم، اما می توانم تصور کنم که می توان مقداری Cashback به دست آورد. اگر کارت به طور یکپارچه در MELD ادغام شده باشد، می‌توانم تصور کنم که اگر از سایر خدمات آنها استفاده می‌کنید، می‌تواند افزوده خوبی باشد. همچنین، کارت در یک تصویر در کاغذ سفید آنها بسیار زیبا به نظر می رسد.

توکن ملد (MELD) در ابتدا از طریق یک ISPO برای عموم توزیع شد (در بخش بعدی توضیح خواهم داد). همه کسانی که شرکت کردند واجد شرایط برای ضرب NFT Banker خواهند بود. این NFT در ابتدا برای تقویت MELD staking APY شما برنامه ریزی شده بود. با این حال، اکنون این مورد حذف شده است ، و ابزار این NFT ها هنوز ناشناخته است .

با این وجود، به نظر من این ایده یک ویژگی سرگرم کننده و جذاب است. اگر شما فعال باشید، NFT ها می توانند تکامل یابند، و با توسعه NFT، جوایز بیشتری کسب خواهید کرد، بنابراین فقط ظاهر NFT ها نیست که تغییر می کند. اساسا، NFT ها به عنوان ورودی یک باشگاه عضویت با سطوح مختلف عمل می کنند.

تیم ارز دیجیتالMELD کار بسیار خوبی انجام داده‌اند، و معتقدم که آنها شانس تبدیل شدن به یک پروتکل رده بالا را دارند. رقابت شدید است، و ممکن است تشخیص آن از آنها سخت باشد، اما به نظر می رسد تیم می داند که پروژه را برای انجام این کار به کجا برساند. با این حال، همه چیز باید ثابت شود، و قبل از دیدن یک محصول کارآمد، سخت است که به همه آنها اعتبار زیادی بدهم.

ارز دیجیتال ملد (MELD) یکی از پروژه‌های رمزنگاری است که با هدف ترکیب بازار ارزهای دیجیتال و فیات به‌ منظور وام‌دهی، ایجاد شده است. در این پروژه از بلاکچین رمزارز کاردانو استفاده شده و افراد می‌توانند بدون سپرده‌گذاری ارز دیجیتال هم تا سقف معینی، وام دریافت کنند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.