آزمایشگاه لایتنینگ ابزارهایی را برای ادغام بیت کوین، شبکه لایتنینگ با هوش مصنوعی منتشر می کند

آزمایشگاه لایتنینگ ابزارهایی را برای ادغام بیت کوین، شبکه لایتنینگ با هوش مصنوعی منتشر می کند

لایتنینگ لبز، یک شرکت متخصص در توسعه زیرساخت شبکه لایتنینگ بیت کوین، مجموعه جدیدی از ابزارهای توسعه دهنده را معرفی کرده است که برای ادغام بیت کوین با برنامه های کاربردی

هوش مصنوعی (AI) و مدل های زبان بزرگ (LLM) مانند Google Bard یا ChatGPT طراحی شده اند.

لایتنینگ لبز از مجموعه ابزاری برای فعال کردن تراکنش‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی در شبکه بیت کوین رونمایی کرد. هدف این مجموعه ابزار اتصال شبکه بیت کوین با حوزه رو به رشد هوش مصنوعی (AI) است. توسعه‌دهندگان با استفاده از این ابزار جدید هوش مصنوعی لایتنینگ می‌توانند از ربات‌های AI مانند چت‌جی‌پی‌تی برای تراکنش‌های بیت کوین استفاده کنند.

به نقل از کوین تلگراف، با توجه به رونق گرفتن هوش مصنوعی (AI)، به نظر می‌رسد صنعت دارایی‌های دیجیتال با آغوش باز از این فناوری استقبال می‌کند. در این میان، لایتنینگ لبز (Lightning Labs) به جدیدترین پلتفرم برای دستیابی به این حوزه تبدیل شده است. تیم پشتیبان شبکه لایتنینگ بیت کوین از انتشار مجموعه جدیدی از ابزارهای توسعه‌‌ای خبر داد تا جوامع توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی بتوانند به صورت یکپارچه با بیت کوین تعامل داشته باشند.

آزمایشگاه لایتنینگ ابزارهای جدیدی را برای ردیابی سریع یکپارچه سازی هوش مصنوعی منتشر می کند

از جمله ابزارهای منتشر شده می توان به LangChainBitcoin برای عوامل هوش مصنوعی اشاره کرد تا به طور مستقیم با بیت کوین و پلتفرم لایه 2 آن یعنی شبکه لایتنینگ تعامل داشته باشند.

موارد دیگر عبارتند از Aperture، که می تواند هر API را از طریق شبکه لایتنینگ به درگاه پرداخت تبدیل کند.

آزمایشگاه لایتنینگ همچنین L402 bLIP را منتشر کرده است تا جامعه بتواند اجزای لازم را برای ساخت راه حل های پرداخت ارزیابی کند. همچنین ممکن است این موارد را دوست داشته باشید: متا سابق، راه حل پرداخت ساختمان اجرایی PayPal در شبکه لایتنینگ بیت کوین

این ابزارها با استفاده از پروتکل L402، برنامه‌های هوش مصنوعی را قادر می‌سازند تا پرداخت‌های بیت‌کوین، از جمله ارسال و دریافت وجوه، هم در زنجیره و هم در شبکه لایتنینگ را انجام دهند. پروتکل L402 به صراحت توسط تیم لایتنینگ لبز توسعه داده شد و به عنوان استانداردی پدیدار شد که از طریق آن این پلتفرم با ارزش‌ترین سکه جهان را با راه‌حل‌های محبوب هوش مصنوعی مرتبط می‌کند.

ادغام پروتکل L402، بیت کوین و شبکه لایتنینگ

شبکه لایتنینگ یک شبکه لایه ۲ در بلاک چین بیت کوین است. این امکان پرداخت سریع، ارزان و مقیاس پذیر را فراهم می کند. این ویژگی است که لایتنینگ لبز در انتشار خود گفت که در حال ایجاد راه حلی ارزان تر برای خدمات LLM است.

در ارزیابی آنها، ظهور LLMها به چندین چالش از جمله هزینه آموزش GPUها، اتکا به کارتهای اعتباری و عدم دسترسی میلیاردها نفر منجر شده است. با این حال، پروتکل‌های پرداخت جدید می‌توانند با ارائه روشی فراگیرتر و حفظ حریم خصوصی برای پرداخت خدمات LLM به رفع این چالش‌ها کمک کنند.

با استفاده از پروتکل L402 در شبکه لایتنینگ، امکان پرداخت هزینه خدمات LLM بدون نیاز به استفاده از فیات یا کارت اعتباری برای مردم فراهم خواهد شد.

علاوه بر این، پروتکل L402، تیم می گوید، تراکنش ها امن هستند و نمی توان آنها را با اشخاص ثالث به اشتراک گذاشت. به این ترتیب، پروتکل L402 و شبکه لایتنینگ می توانند به مقرون به صرفه تر، فراگیرتر و حفظ حریم خصوصی خدمات LLM کمک کنند. این امر خدمات LLM را برای طیف وسیع تری از افراد باز می کند و به ایجاد نوآوری در هوش مصنوعی کمک می کند.

رشد شبکه لاتنینگ (LN)

شبکه لایتنینگ علی‌رغم شروع کند، به طور فزاینده‌ای مورد استقبال نهادهای کریپتویی قرار گرفته است. این راه حل مقیاس‌پذیری شاهد رشد فوق‌العاده‌ای بوده است که با مقدار BTC قفل شده در آن ارزیابی می‌شود. آخرین داده‌ها نشان می‌دهند اکنون بیش از ۵.۴ هزار بیت کوین در شبکه لایتنینگ وجود دارد.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.