Hash Target چیست؟

Hash Target چیست؟

Hash Target یا هدف Hash Target، مقداری است که برای تولید یک بلاک جدید در شبکه بیتکوین مشخص می‌کند که چقدر باید مقدار هش بلاک جدید کوچکتر از آن باشد. این مقدار به صورت دوره‌ای توسط بیتکوین تعیین می‌شود

و هدف آن این است که زمان تولید بلاک جدید در شبکه بیتکوین ثابت باقی بماند.

زمانی که یک کاندید بلاک جدید برای اضافه شدن به شبکه بیتکوین ایجاد می‌شود، باید یک مقدار Hash Target جدید با استفاده از الگوریتم SHA-256 برای آن محاسبه شود. سپس این مقدار Hash Target با هدف هش مقایسه می‌شود. اگر مقدار هش کاندید بلاک کوچکتر از هدف هش باشد، بلاک جدید به شبکه اضافه می‌شود و ماینر که بلاک را تولید کرده است، پاداش ماینینگ را دریافت می‌کند.

اگر مقدار Hash Target کاندید بلاک بزرگتر از هدف Hash Target باشد، ماینر باید دوباره با استفاده از داده‌های متفاوتی برای تولید مقدار هش جدید تلاش کند. این فرآیند تا زمانی ادامه خواهد داشت که یک مقدار Hash Target کوچکتر از هدف هش برای کاندید بلاک تولید شود.

هدف Hash Target به منظور حفظ ثبات زمان تولید بلاک‌ها در شبکه بیتکوین به کار می‌رود. با تنظیم هدف هش، زمان تولید بلاک‌ها در شبکه بیتکوین به طور میانگین هر 10 دقیقه اتفاق می‌افتد، که این هدف اصطلاحاً «نرخ هش» یا Hashrate نامیده می‌شود.

نکات کلیدی Hash Target

در زیر نکات کلیدی Hash Target یا هدف Hash Target در شبکه بیتکوین آمده است:

  1. ثابت نگه داشتن زمان تولید بلاک: هدف Hash Target برای حفظ ثبات زمان تولید بلاک در شبکه بیتکوین استفاده می‌شود و به منظور این کار تنظیم می‌شود.

  2. تعیین نرخ Hash Target: هدف هش برای تنظیم نرخ هش در شبکه بیتکوین استفاده می‌شود، که به طور میانگین هر 10 دقیقه یک بلاک جدید تولید می‌شود.

  3. تنظیم هدف Hash Target: هدف هش به صورت دوره‌ای توسط شبکه بیتکوین تنظیم می‌شود تا برای حفظ نرخ Hash Target، زمان تولید بلاک‌ها ثابت باقی بماند.

  4. تلاش ماینرها: ماینرها برای تولید بلاک جدید باید مقدار هشی تولید کنند که کوچکتر از هدف هHash Target ش باشد. این تلاش ماینرها باعث ایجاد رقابت بین آنها می‌شود تا بتوانند پاداش ماینینگ را دریافت کنند.

  5. تغییر هدف Hash Target: هدف Hash Target به صورت دوره‌ای تنظیم می‌شود و ممکن است در صورت تغییرات در نرخ هش و تعداد ماینرها، تغییر کند تا زمان تولید بلاک‌ها ثابت باقی بماند.

  6. اهمیت هدف Hash Target در امنیت شبکه: هدف Hash Target به عنوان یکی از عوامل امنیتی در شبکه بیتکوین بسیار مهم است، زیرا اگر مقدار هدف Hash Target خیلی زیاد باشد، این به معنی وجود تعداد زیادی ماینر است که نیاز به توان پردازشی بسیار بالایی برای تولید بلاک دارند و این ممکن است باعث کاهش امنیت شبکه شود.

Hash Target چگونه کار می کند؟

Hash Target در شبکه بیتکوین برای حفظ ثبات زمان تولید بلاک‌ها و تنظیم نرخ هش به کار می‌رود. هدف Hash Target یک مقدار ثابت است که برای تولید بلاک جدید در شبکه بیتکوین باید مقدار هشی کوچکتر از آن تولید شود. این هدف Hash Target به صورت دوره‌ای توسط شبکه بیتکوین تنظیم می‌شود و بر اساس تعداد ماینرها و نرخ هش شبکه، تغییر می‌کند.

برای تولید بلاک جدید در شبکه بیتکوین، ماینرها باید یک مقدار Hash Target برای بلاک جدید تولید کنند که کوچکتر از هدف Hash Target باشد. برای این کار، ماینرها از داده‌های بلاک قبلی و داده‌های جدیدی که به بلاک جدید اضافه می‌شوند، استفاده می‌کنند. سپس با استفاده از الگوریتم SHA-256، یک مقدار Hash Target برای بلاک جدید تولید می‌کنند. این مقدار Hash Target با هدف هش مقایسه می‌شود. اگر مقدار Hash Target کوچکتر از هدف هش باشد، بلاک جدید به شبکه اضافه می‌شود و ماینر موفق به تولید بلاک، پاداش ماینینگ را دریافت می‌کند.

اگر مقدار Hash Target کاندید بلاک بزرگتر از هدف Hash Target باشد، ماینر باید دوباره با استفاده از داده‌های متفاوتی برای تولید مقدار Hash Target جدید تلاش کند تا یک مقدار Hash Target کوچکتر از هدف هش برای بلاک جدید تولید شود. هدف هش به صورت دوره‌ای تنظیم می‌شود تا برای حفظ نرخ هش، زمان تولید بلاک‌ها ثابت باقی بماند.

با توجه به این که هدف Hash Target به عنوان یکی از عوامل امنیتی در شبکه بیتکوین بسیار مهم است، تغییر آن به صورت دوره‌ای و با توجه به شرایط شبکه انجام می‌شود تا امنیت شبکه حفظ شود.

از آنجا که Hash Target هدف می تواند تعداد زیادی باشد ، استخراج کننده ممکن است مجبور باشد قبل از موفقیت تعداد زیادی مقادیر را آزمایش کند. یک ماینر ناموفق باید منتظر بلوک بعدی باشد ، به همین دلیل ماینرهایی که راه حل Hash Target پیدا می کنند ، به برندگان یک مسابقه یا قرعه کشی تشبیه می شوند.

Hash Target هدف به صورت دوره ای تنظیم می شود. توابع Hash Target مورد استفاده برای تولید هدف جدید دارای ویژگی های خاصی هستند که برای ایمن سازی بلاکچین (و ارز رمزنگاری شده آن) طراحی شده اند. این فرایند قطعی است ، بدین معنی که هر بار که از ورودی یکسان استفاده شود ، نتیجه یکسانی حاصل خواهد شد. آنقدر سریع است که برای بازگرداندن هش ورودی خیلی زیاد طول نمی کشد. همچنین تعیین ورودی به خصوص برای تعداد زیاد بسیار دشوار است و تغییرات کوچکی در نتیجه ورودی در یک خروجی هش بسیار متفاوت ایجاد می کند.

چگونه تغییرات هدف Hash Target امنیت شبکه را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

تغییرات هدف Hash Target در شبکه بیتکوین، به طور مستقیم امنیت شبکه را تحت تأثیر قرار می‌دهد. هدف Hash Target به عنوان یکی از عوامل اصلی در تنظیم نرخ هش و ثبات زمان تولید بلاک‌ها در شبکه بیتکوین، بسیار مهم است.

اگر هدف Hash Target خیلی سخت باشد، به این معنی است که برای تولید بلاک‌های جدید، تعداد زیادی ماینر نیاز است که توان پردازشی بسیار بالایی داشته باشند. این ممکن است باعث کاهش امنیت شبکه بشود، زیرا تعداد کمی از ماینرها ممکن است توان پردازشی بالایی داشته باشند و بیشتر ماینرها ممکن است به دنبال اتصال به استخر‌های استخراج باشند که به اشتراک گذاشتن توان پردازشی را ممکن می‌کنند. این کار ممکن است باعث افزایش احتمال حملات ۵۱٪ به شبکه بیتکوین شود.

از طرف دیگر، هدف Hash Target خیلی آسان هم نباید باشد، زیرا به این معنی است که تعداد زیادی از ماینرها می‌توانند با استفاده از توان پردازشی کم، بلاک‌های جعلی تولید کنند و بیشترین تعداد رای بیشترین قدرت پردازشی را دارد.

بنابراین، تنظیم هدف Hash Target به گونه‌ای است که تعداد ماینرها و توان پردازشی آنها با توجه به تنظیمات هدف Hash Target، تعادل داشته باشد. این تعادل برای حفظ امنیت شبکه بسیار مهم است و تغییرات در هدف هش به صورت دوره‌ای و با توجه به شرایط شبکه انجام می‌شود تا امنیت شبکه حفظ شود. به عبارت دیگر، تغییرات در هدف Hash Target به منظور حفظ تعادل بین توان پردازشی ماینرها و تنظیم نرخ هش در شبکه بیتکوین انجام می‌شود که به طور مستقیم به امنیت شبکه بیتکوین و اعتماد کاربران به آن کمک می‌کند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.