مخالفت بنیاد سولانا با طبقه بندی امنیتی SOL SEC

مخالفت بنیاد سولانا با طبقه بندی امنیتی SOL SEC

در توئیتی اخیر، بنیاد سولانا (SOL) پاسخ خود را به طبقه‌بندی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده از ارز رمزنگاری شده بومی خود، سولانا (SOL)، به عنوان یک امنیت بیان کرد.

این اعلام باعث کاهش ارزش سولانا (SOL) شد و قیمت سولانا (SOL) به 15 دلار کاهش یافت.

این بنیاد به وضوح مخالفت خود را با طبقه بندی SEC اعلام کرد و تأکید کرد که آنها معتقدند سولانا (SOL) نباید یک امنیت در نظر گرفته شود.

آنها همچنین تمایل خود را برای همکاری با سیاست گذاران به منظور ایجاد وضوح قانونی در حوزه دارایی های دیجیتال ابراز کردند. توکن بومی سولانا (SOL) که در مارس 2020 به صورت عمومی راه اندازی شد، هم به عنوان یک ارز دیجیتال کاربردی و هم به عنوان ارز دیجیتال بومی عمل می کند. دارندگان سولانا (SOL) توکن های خود را برای اعتبارسنجی تراکنش ها از طریق مکانیسم اجماع شبکه به اشتراک می گذارند. علاوه بر این، توکن می تواند برای اهداف مختلفی مانند دریافت پاداش، پرداخت هزینه تراکنش و شرکت در فعالیت های حاکمیتی مورد استفاده قرار گیرد. SEC اخیراً دو شکایت جداگانه علیه صرافی‌های اصلی ارزهای دیجیتال، Binance و Coinbase تنظیم کرده است و توکن سولانا (SOL) را به عنوان یک امنیت طبقه‌بندی کرده است.

  • این طبقه بندی بر اساس عوامل مختلفی از جمله انتظار سود حاصل از تلاش دیگران و همچنین استفاده و استراتژی های بازاریابی مرتبط با توکن ها است.

  • بنیاد سولانا (SOL) اهمیت این طبقه‌بندی را تصدیق کرد زیرا سولانا و فعالیت‌های مرتبط را تحت مجموعه‌ای متفاوت از مقررات و الزامات انطباق قرار می‌دهد.

  • این بنیاد تعهد خود را به تعامل با کارشناسان حقوقی و داشتن ارتباط مستمر با SEC برای درک بهتر و رسیدگی به نگرانی های آنها اعلام کرد.

علاوه بر سولانا (SOL)، SEC 9 ارز دیجیتال دیگر را در طبقه بندی اوراق بهادار در شکایت علیه بایننس گنجانده است، از جمله BNB، BUSD، Cardano، Polygon، Cosmos، The Sandbox، Decentraland، Axie Infinity و COTI. شکایت SEC علیه کوین بیس در مجموع 13 ارز رمزنگاری شده، از جمله توکن های طبقه بندی شده قبلی و اضافه کردن Chiliz، Flow، Internet Computer، Near، Voyager Token و Nexo را نام برد.

طبق گفته کمیسیون بورس و اوراق بهادار، اصطلاح «اوراق» شامل «قرارداد سرمایه‌گذاری» و سایر ابزارها مانند سهام، اوراق قرضه و سهام قابل انتقال است.

دستورالعمل تنظیم کننده بر نیاز به تجزیه و تحلیل دارایی های دیجیتال برای تعیین اینکه آیا دارای ویژگی هایی هستند که با تعریف "امنیت" مطابق قوانین فدرال اوراق بهادار مطابقت دارند، تأکید می کند.

در چند سال گذشته، بنیاد سولانا (SOL) فروش توکن های خصوصی را انجام داد، که در آن اوراق بهادار را به سرمایه گذاران نهادی و شرکت های سرمایه گذاری ارائه داد. طبق گزارش‌ها، این فروش‌های خصوصی شامل صدور توافق‌نامه‌های ساده برای توکن‌های آینده (SAFT) است که برای انتقال توکن‌های دیجیتال از توسعه‌دهندگان ارزهای دیجیتال به سرمایه‌گذاران به روشی امن استفاده می‌شود.

در طول این فروش توکن مبتنی بر SAFT، سولانا همچنین فرم‌های پیشنهادی خصوصی را به SEC ارسال کرد و سرمایه‌گذاران در معرض دوره‌های قفل قرار گرفتند. در مارس 2020، سولانا یک عرضه اولیه سکه (ICO) انجام داد که شامل فروش عمومی توکن های سولانا (SOL) بود. این ICO 8 میلیون توکن را که 1.6 درصد از عرضه اولیه توکن را به خود اختصاص داده بود، به عموم مردم اختصاص داد. قیمت فروش هر توکن 0.22 دلار بود که در نتیجه بنیاد سولانا (SOL) 1.76 میلیون دلار از این فروش عمومی جمع آوری کرد. مت لوین، کارشناس حقوقی و مشارکت کننده بلومبرگ، در یک مقاله نظری که در مورد تحولات اخیر بحث می کند، تأکید کرد که ارائه قبلی اوراق بهادار در قالب توکن های SOL در حال حاضر نباید به طور خودکار توکن را به عنوان یک اوراق بهادار طبقه بندی کند.

لوین خاطرنشان کرد که اگرچه SEC ممکن است معاملات عمومی فعلی این توکن ها را که ممکن است شامل افشای کمتر و تدابیر امنیتی سرمایه گذار نسبت به آنچه SEC می خواهد باشد را تاسف بار ببیند، این لزوماً تقصیر سولانا (SOL) نیست. در عوض، سولانا (SOL) هنگام انجام پیشنهادات قبلی خود در محدوده های قانونی عمل می کرد.

پست بنیاد سولانا (SOL) با طبقه بندی امنیتی SOL SEC مخالف است و به آن پاسخ می دهد اولین بار در UNLOCK Blockchain ظاهر شد.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.