بگ هولدر (Bag Holder) کیست و به چه معناست؟

بگ هولدر (Bag Holder) کیست و به چه معناست؟

بگ هولدر (Bag holder) به شخصی گفته می‌شود که ارز دیجیتالی را با قیمت بالایی خریداری کرده است و در حال حاضر ارزش ارز دیجیتالی خریداری شده به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

بگ هولدرها (Bag Holder) هیچ گاه ارزهای دیجیتال خود را نمی فروشند؛ حتی اگر ارزش تمام توکن ها به صفر برسد. چندین دلیل مختلف برای این اتفاق وجود دارد. همیشه بگ هولدرها تصور می کنند ارزش دارایی در بلندمدت افزایش خواهد یافت و روزی زیان های کوتاه مدت جبران می شوند. از طرفی برخی از آنها به دنبال جبران هزینه های اولیه هستند و ممکن است به همین خاطر تمام دارایی خود را از دست بدهند. به عبارت دیگر، بگ هولدر شخصی است که در بازار ارزهای دیجیتال، به دلیل خرید ارز با قیمت بالا و سپس افت قیمت، دچار ضرر شده است و هنوز از خرید خود نتوانسته است به سود خارج شود.

بگ هولدر‌ها معمولاً با تصمیمات نادرست در بازار ارز دیجیتال مواجه شده‌اند، مانند خرید ارز با قیمت بالا در زمان رشد قیمت یا عدم تحلیل دقیق قبل از خرید. در بسیاری از موارد، بگ هولدرها به دنبال این هستند که به قیمتی نزدیک به قیمت خرید خود، ارز دیجیتالی خود را بفروشند، اما به دلیل عدم وجود تقاضا و/یا وجود فروشندگان دیگر با قیمت پایین‌تر، نمی‌توانند این کار را به راحتی انجام دهند.

لازم به ذکر است که بگ هولدر بودن به تنهایی نشان دهنده این نیست که شخص در آینده به سود نخواهد خارج شد؛ با این حال، باید توجه داشت که به دلیل طبیعت نوسانات بازار ارزهای دیجیتال، ممکن است این فرآیند برای شخصی که بگ هولدر است، زمان‌بر و پرهزینه باشد.

نمونه‌هایی از بگ هولدر در ارزدیجیتال

بگ هولدر بودن در بازار ارزهای دیجیتال به دلیل نوسانات شدید قیمت این بازار و نارسایی در تحلیل درست و قطعی این بازار، معمول است. برخی از نمونه‌هایی از بگ هولدرهای معروف در بازار ارزهای دیجیتال عبارتند از:

  1. راجر ور: راجر ور، یکی از موسسان ارز دیجیتال بیتکوین کش است که در ژوئن ۲۰۱۸، بیش از ۷۵۰۰ بیتکوین کش را به قیمتی در حدود ۱۸ میلیون دلار خریداری کرد. اما این خرید به دلیل افت قیمت بیتکوین کش و دیگر ارزهای دیجیتال، وی را به یکی از بگ هولدرهای مشهور در بازار ارزهای دیجیتال تبدیل کرد.

  2. تایلر وینکلوس: تایلر وینکلوس، یکی از بنیانگذاران بورس ارز دیجیتال Gemini است که در سال ۲۰۱۷، بیش از ۳۰۰۰ بیتکوین را به قیمتی در حدود ۱۱ میلیون دلار خریداری کرد. اما افت قیمت بیتکوین و دیگر ارزهای دیجیتال، او را به بگ هولدری تبدیل کرد.

  3. بیل هامپتون: بیل هامپتون، یکی از سرمایه‌گذاران مشهور در بازار ارزهای دیجیتال است. او در سال ۲۰۱۷، بیش از ۱۰۰۰۰ بیتکوین را به قیمتی در حدود ۲۴ میلیون دلار خریداری کرد. اما افت قیمت بیتکوین و دیگر ارزهای دیجیتال، او را به یکی از بگ هولدرهای مشهور در بازار ارزهای دیجیتال تبدیل کرد.

لازم به ذکر است که این نمونه‌ها تنها چند نمونه از بگ هولدرهای مشهور در بازار ارزهای دیجیتال هستند و بسیاری از سرمایه‌گذاران در این بازار در طول سال‌های گذشته، به دلیل نوسانات شدید قیمت، به بگ هولدری دچار شده‌اند.

ویژگی‌های بگ هولدر چیست؟

ویژگی‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد شما یک بگ هولدر هستید. شما در موقعیت‌های باخت بزرگی قرار دارید. شما معاملات کوتاه مدت را به سرمایه گذاری‌های بلندمدت تبدیل می‌کنید. شما از مواضع بازنده خود دفاع می‌کنید. ویژگی‌های بگ هولدر در بازار ارزهای دیجیتال عبارتند از:

  1. خرید ارز با قیمت بالا: بگ هولدرها معمولاً ارز دیجیتالی را با قیمت بالایی خریداری کرده‌اند، به دلیل اینکه فکر می‌کنند قیمت آینده ارز به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

  2. ضعیف بودن در تحلیل بازار: بعضی از بگ هولدرها در تحلیل صحیح بازار ارزهای دیجیتال ضعیف عمل می‌کنند و تصمیمات نادرستی را برای خرید ارز دیجیتال می‌گیرند.

  3. نبود استراتژی خروج از بازار: بگ هولدرها معمولاً در صورتی که قیمت ارز دیجیتالی که خریداری کرده‌اند به میزان قابل توجهی کاهش یابد، نمی‌توانند به سرعت تصمیم بگیرند که آیا باید ارز دیجیتالی خود را بفروشند یا نه. به دلیل عدم وجود استراتژی خروج از بازار، این افراد ممکن است برای مدت طولانی به بگ هولدری محکوم شوند.

  4. عدم تعادل در سبد سرمایه‌گذاری: بعضی از بگ هولدرها در سبد سرمایه‌گذاری خود، تعادل مناسبی بین ارزهای دیجیتال مختلف ندارند و به دلیل اینکه بیشترین سرمایه را در یک ارز دیجیتال قرار می‌دهند، در صورت افت قیمت این ارز، به بگ هولدری دچار می‌شوند.

  5. عدم تحمل خسارت: بگ هولدرها معمولاً عدم تحمل خسارت را تجربه می‌کنند و در صورتی که قیمت ارز دیجیتالی که خریداری کرده‌اند به میزان قابل توجهی کاهش یابد، احساس ناامنی و ناامیدی می‌کنند و ممکن است به دلیل فشار روحی، تصمیمات نادرستی برای خروج از بازار بگیرند.

لازم به ذکر است که این ویژگی‌ها تنها برای بعضی از بگ هولدرها صدق می‌کند و هر بگ هولدری ویژگی‌های خاص خود را دارد.

چگونه به یک بگ هولدر تبدیل نشویم؟

تبدیل شدن به یک بگ هولدر در بازار ارزهای دیجیتال به دلیل نوسانات شدید قیمت و نارسایی در تحلیل درست و قطعی این بازار، معمول است. اما اگر شما نمی‌خواهید به بگ هولدر تبدیل شوید و بخواهید به جای آن، به عنوان یک سرمایه‌گذار بازار ارزهای دیجیتال عمل کنید، بهتر است به موارد زیر توجه کنید:

  1. آموزش دیدن درباره بازار ارزهای دیجیتال: برای شروع به سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، بهتر است ابتدا آموزش دیده و با مفاهیم و اصطلاحات این بازار آشنا شوید. شما می‌توانید با خواندن کتاب‌ها، مقالات و دیدن ویدئوهای آموزشی، به طور کامل با بازار ارزهای دیجیتال آشنا شوید.

  2. استفاده از استراتژی‌های سرمایه‌گذاری: برای سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، بهتر است از استراتژی‌های سرمایه‌گذاری مختلف استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید از استراتژی خرید در زمان افت قیمت و فروش در زمان افزایش قیمت استفاده کنید.

  3. استفاده از تحلیل فنی و اصول مالی: برای سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، بهتر است از تحلیل فنی و اصول مالی استفاده کنید. با تحلیل نمودار قیمت و ارزیابی عوامل اقتصادی و سیاسی، می‌توانید تصمیمات خود را برای سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال بهتر تحلیل کنید.

  4. مدیریت ریسک مناسب: برای سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، بهتر است مدیریت ریسک مناسبی داشته باشید. به عنوان مثال، می‌توانید سرمایه خود را در چندین ارز دیجیتال تقسیم کنید تا در صورت افت قیمت یکی از ارزها، سرمایه خود را از دست ندهید.

  5. صبر و استقامت: در بازار ارزهای دیجیتال، نوسانات شدید قیمت رخ می‌دهد و شما باید صبور و استقامت داشته باشید. نباید به دلیل افت قیمت ارز دیجیتالی که سرمایه گذاری کرده‌اید، به عجله خروج از بازار بپردازید.

با رعایت این موارد، می‌توانید بهعنوان یک سرمایه‌گذار بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شوید و از مشکلات بگ هولدری جلوگیری کنید.

حضور پررنگ Bag Holderها در بازار ارزهای دیجیتال

در سال های اخیر شاهد انتشار اخبار زیادی در مورد نوسان قیمت ارزهای دیجیتال و جهش های خارق العاده نمودار برخی از رمزارزها بوده ایم. خیلی زود افرادی که هیچ گونه تجربه ای در بازارهای مالی نداشتند وارد مارکت شدند. پس از گذشت مدت کوتاهی بسیاری از سرمایه گذاران به ناچار علاقه خود را به بازار از دست دادند؛ به خصوص آنهایی که سرمایه های اندکی داشتند.

داستان های زیادی از سرمایه گذاران اولیه بیت کوین شنیده می شود. کسانی که چندده یا حتی چندصد بیت کوین خریداری کرده اند و ماه ها بعد متوجه شدند از چه سرمایه عظیمی برخوردار هستند؛ افرادی که با پول اندک توکن BTC خریداری کردند و برخی از آنها حتی رمز کیف پول خود را فراموش کرده بودند. اصطلاح Bag Holder به کسانی اشاره دارد که هیچ استراتژی خاصی برای معامله ندارند و فقط مقداری رمزارز در کیف پول خود ذخیره کرده اند و امیدوارند روند سال های گذشته تکرار شود.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.