ارز شیبا چیست؟

ارز شیبا چیست؟

ارز شیبا را باید در دسته‌بندی میم کوین ‌ها قرار داد. میم کوین‌ ها نوعی سرگرمی در دنیای کریپتو هستند. آن‌ها منطق و خط‌مشی دقیق و روشن کوین‌‌های معمول را ندارند و معمولا برای سرگرمی به وجود می‌آیند. برای مثال، ارز شیبا لقب قاتل دوج کوین را برای خود برگزیده

است و از عکس یک سگ شکاری استفاده کرده تا نشان دهد که قصد شکار سگ نماد دوج کوین را دارد!

شیبا اینو Shiba Inu (SHIB):

در آگوست 2020 توسط فردی که با نام مستعار ریوشی شناخته می‌شود، به دنیای ارز دیجیتال معرفی شد. این نام تقلیدی از نام ساتوشی، بنیان گذار ارز دیجیتال بیت کوین است.

ارز دیجیتال شیبا اینو، یک توکن ERC-20 مبتنی بر اتریوم است. بنیانگذار رمز ارز شیبا همان اول تصمیم گرفت توکن خود را روی شبکه ERC20 راه‌اندازی کند چرا که این شبکه را امن و تثبیت شده می‌دانست. ریوشی اعلام کرد هیچ سکه‌ شیبایی را برای خود نگه نداشته و تقریبا نیمی از عرضه آن در یک استخر نقدینگی در صرافی غیر متمرکز Uniswap قفل شده است. او بقیه سکه‌‌های ارز شیبا را به ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم داد اما بوترین، بخش زیادی از آن‌ها را از بین برد و بخشی را هم برای اهداف خیرخواهانه اهدا کرد. او با این کار نشان داد هیچ علاقه‌ای به این میم کوین ندارد!

ریوشی در گفت و گویی اعلام کرد: «ما بدون اینکه از قیمت 0.01 دلار عبور کنیم، می‌توانیم از ارزش بازار دوج کوین پیشی بگیریم!» به این ترتیب، جامعه‌ای از طرفداران را به دور خود جمع کرده و عده زیادی را به خرید Shiba ترغیب کرد. اگر دوج کوین حمایت تام و تمام ایلان ماسک مشهور و پول‌دار را دارد، طرفداران شیبا هم می‌خواهند نشان دهند که: آری به اتفاق، جهان می‌توان گرفت!

به همین علت، طرفداران ارز شیبا همه توان و انرژی خود را برای ترند شدن ارز دیجیتال شیبا در شبکه‌های اجتماعی و حمایت از این رمز ارز متمرکز کرده‌اند. به این ترتیب، از میان حدود 19000 ارز دیجیتال شناخته شده، آن‌ها توانسته‌اند یک ارز دیجیتال بدون هیچ مزیت خاصی را با برندسازی مؤثر، به یکی از بیست ارز دیجیتال برتر جهان تبدیل کنند. اما طرفداران شیبا به همین موفقیت نیز بسنده نکرده و سعی می‌کنند باز هم شیبا را در اوج نگه دارند.

آن‌ها برای این کار، صرافی غیر متمرکز Shibaswap را راه‌اندازی کردند و با فشار وارد کردن بر صرافی‌های مشهور (مانند کمپین جمع آوری امضا خطاب به صرافی رابین هود) ارز دیجیتال شیبا را به فهرست ارزهای دیجیتال صرافی‌‌های بزرگ اضافه کردند.

جامعه هواداران شیبا اینو، چنان در طرفداری از این سکه جدی و مصمم هستند که خود را ارتش شیبا می‌نامند و با ترند کردن هشتگ ارتش شیبا (ShibArmy) سعی می‌کنند نام این ارز دیجیتال را همیشه در اوج نگه دارند. اما دلیل این طرفداری و شور و شوق چیست؟ میم کوین‌‌ها نمونه‌ای از میل به داشتن جامعه‌ای سرخوش، بدون مرکزیت و دارای امکان استقلال فردی هستند. افرادی که میل به مبارزه با ساختارهای بزرگ و مسلط قدرت و ثروت را دارند؛ سعی می‌کنند با حمایت از این نوع کوین‌‌ها، به جنگ این ساختارها بروند. البته این حمایت و پشتیبانی پرشور در نهایت به سود سرمایه‌گذاران تمام می‌شود. آن‌ها یک سکه را تبلیغ می‌کنند، مردم زیادی آن را می‌خرند و با افزایش ارزش آن سکه، پول بیشتری نصیب سرمایه گذاران می‌شود. خرید شیبا نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر قصد سرمایه گذاری روی آن را دارید، بهتر است بسیار محتاطانه عمل کنید.

امنیت، از چالش‌های خرید ارز Shiba است چرا که این ارز به شدت به جو موجود در بازار ارزهای دیجیتال واکنش نشان می‌دهد و ممکن است یک‌شبه شما را پول‌دار کند یا تمام سرمایه شما را از بین ببرد. علاوه بر این، از آنجایی که قیمت شیبا در حال حاضر بسیار کم بوده و هیچ بنیاد مرکزی اداره و توسعه آن را بر عهده ندارد، ممکن است افراد سودجو درصدد کلاهبرداری با استفاده از این ارز باشند. توصیه می‌کنیم اگر قصد خرید ارز شیبا را دارید، این کار را در بستر یک صرافی‌ آنلاین معتبر انجام دهید تا از سرمایه‌ خود حراست کنید.

آینده ارز شیبا

شیبا در طول تاریخ کوتاه راه‌اندازی خود، رشد زیادی را تجربه کرده است. حمایت‌های افراد مشهور و اتحاد جامعه وفادار آن، باعث افزایش قیمت شیبا و حضور آن در بین بزرگ ترین ارزهای دیجیتال جهان شده است. با لیست شدن شیبا در صرافی‌های بزرگ، در کمتر از یک هفته، قیمت شیبا اینو بیش از 10 برابر افزایش یافت. هرچند رشدهای ناگهانی شیبا طرفداران زیادی پیدا کرده است اما برخی کارشناسان با این ارز مخالف‌اند. آن‌ها معتقدند رشدهای ناگهانی این ارز دیجیتال به دلیل هیاهوی تبلیغاتی و شبکه‌های اجتماعی بوده است و میم کوین ‌ها کاربرد چندانی برای مردم ندارد. از طرف دیگر، طرفداران شیبا معتقدند این ارز دیجیتال در حوزه‌هایی مانند قراردادهای هوشمند و انتقالات مالی، ظرفیت زیادی برای رشد دارد و می‌توان به کاربردهای آن امید بست.

اما واقعا قیمت شیبا در آینده به کجا خواهد رفت؟ پیش‌بینی دقیق آینده شیبا ممکن نیست. بیشتر تحلیل‌گران معتقدند اگر شیبا بتواند محبوبیت خود را در بین طرفدارانش حفظ کرده و با ارتقا پلتفرم خود خدمات بیشتری به آن‌ها ارائه دهد، می‌توان آینده بسیار روشنی برای آن متصور بود.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.