ساکنان جزیره کارائیب می توانند معاملات محلی را با استفاده از بیت کوین انجام دهند

ساکنان جزیره کارائیب می توانند معاملات محلی را با استفاده از بیت کوین انجام دهند

بیت کوین در سال ۲۰۰۹ با هدف ایجاد انقلاب در سیستم‌های پرداختی پا به عرصه وجود گذاشت؛ یعنی امکان انتقال پول، بدون نیاز به بانک‌ها به‌عنوان واسطه. این موضوع بدین معناست که میلیاردها انسانی که به بانک‌ها دسترسی ندارند (اصطلاحا به آنها Unbanked گفته می‌شود)

، می‌توانند بدون نیاز به موسسات مالی، پرداخت‌های خود را انجام دهند و مدیریت دارایی‌های خود را در اختیار داشته باشند. امروزه بیش از ۱۱۰۰۰ رمزارز و بیش از ۴۰۰ صرافی ارز دیجیتال در دنیا وجود دارد، حدود ۱۴ درصد از شهروندان آمریکایی کریپتو دارند و کشور السالوادور نیز بیت کوین را قانونی کرده است. با وجود تمام این پیشرفت‌ها، شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که در کدام فروشگاه‌ها می‌توان بیت کوین و سایر رمزارزها را خرج کرد؟ در این مقاله، ابتدا تاریخچه‌ای از پذیرش بیت کوین به‌عنوان روش پرداخت را بررسی می‌کنیم و سپس به معرفی جزیره کارائیب که پرداخت با بیت کوین و سایر ارز دیجیتال را می‌پذیرند

شاید به‌نظر برسد که پرداخت با بیتکوین، به تازگی در فروشگاه‌ها و سرویس‌های مختلف رواج یافته، اما این‌گونه نیست. BTC از سال ۲۰۱۰ یعنی یک سال پس از عرضه، توسط برخی وبسایت‌ها و خدمات پذیرفته شد.

یکی از کارآفرینان پروژه توسعه املاک در این جزیره گفت: “تصویب ارزهای دیجیتال دور از تصور نیست.” بیش از 5000 ساکن این جزیره که بخشی از سنت وینسنت و گرنادین ها(Saint Vincent and the Grenadines) را تشکیل می دهند می توانند از بیت کوین به عنوان وسیله پرداختی استفاده کنند. ساکنان و بازدید کنندگان جزیره Bequia می توانند از بیت کوین برای پرداخت کالاها و کلیه خدمات استفاده کنند. پروژه One Bequia با حمایت کارآفرین Storm Gonsalves در حال ساخت ویلاهای لوکس در جزیره برای فروش بااستفاده از بیت کوین است. این کارآفرین می گوید هدف ما پذیرش بیت کوین و حل مشکلاتی است که سیستم های مالی سنتی برای ساکنان مجموع جزایر ایجاد کرده اند.

گونسالوز(Gonsalves) میگوید: “تصویب ارزهای دیجیتال دور از تصور نیست.” این امرپاسخی به چالش های جامعه ای است که به طور روزافزونی از تسهیلات اصلی بانکی محروم است ” وی تصریح کرد:

“ساکنان این مجموع جزایر، ارسال و دریافت پول در سطح بین المللی توسط بانک های بزرگ بسیار دشوار می دانند. همچنین موسسات بزرگ، حضورخود را از بانک ها در جزیره کاهش می دهند که به طبع این مسئله از مبادلات مالی بین المللی بانک ها جلوگیری می کند.”

این جزیره در حال حاضر محل استقرار یک شعبه از بانک سنت وینسنت و گرنادین ها(Saint Vincent and the Grenadines) است و دلار کارائیب شرقی را برای معاملات فیات قبول می کند. گونسالوز از گرنادا(Grenada)، سنت كیتس و نویس(St. Kitts and Nevis)، آنتیگوا و باربودا(Antigua and Barbuda) و سنت لوسیا(Saint Lucia) اخیراً DCash را به عنوان نمونه ای از ارز کشورهای مجموع جزایر استفاده می كنند. همچنین باهاما(Bahama) ارزدیجیتال بانک مرکزی خود را با نام Sand Dollar منتشر کرده است

اگرچه این کارآفرین ادعا می کند که بسیاری از مردم “هنوز در مورد ارزدیجیتال تردید دارند اما این فناوری می تواند سرمایه گذاری جذابی را برای ساکنان جزیره فراهم کند. در حال حاضر برخی از مردم، Bequia را “جزیره بیت کوین” می نامند زیرا این فرصت برای ساکنان فراهم شده است تا از ارزدیجیتال به عنوان وسیله مبادلات مالی استفاده کنند.

امروزه کدام فروشگاه‌ها امکان پرداخت با بیت کوین و دیگر رمزارزها را ارائه می‌دهند؟

در سال ۲۰۲۱، بسیاری از شرکت‌ها به دلایل مختلف مانند مارکتینگ یا به‌روز ماندن در دنیای تکنولوژی، پرداخت با بیت کوین یا دیگر رمزارزها را پذیرفتند. برخی از این شرکت‌ها روش پرداخت کریپتویی را در کنار کارت‌های اعتباری پذیرفتند و برخی دیگر نیز به کل کریپتو را جایگزین پرداخت‌های سنتی با پول فیات کردند.

در سال ۲۰۲۲، شرکت‌های زیادی به دنبال راه‌های جدیدی برای استفاده از بیت کوین و دیگر ارزهای رمزنگاری شده هستند، تا خود را نسبت به رقبای خود متمایز کنند. برای مثال، شرکت BTCS اعلام کرده که آنها اولین شرکتی خواهند بود که سود قابل پرداخت به بیت کوین را توزیع می‌کنند. سهام این شرکت در بازار بورس نزدک (Nasdaq) لیست شده و هر سهم آن (که با نام Bividend شناخته می‌شود) به اندازه ۰.۰۵ دلار بیت کوین ارزش دارد. برای دریافت Bividendها، سهامداران باید یک کیف پول بیتکوین داشته باشند و البته می‌توانند این سهام‌های بیت کوینی را به دلار تبدیل کرده و آنها را از کیف پول خود خارج کنند.

حتی آژانس‌های دولتی آمریکا نیز شروع به پذیرش بیت کوین کرده‌اند. در ماه مارچ ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰ و فروردین ۱۴۰۱)، منطقه Phoenix در شهر چندلر ایالت آریزونا، برای شهروندان خود امکان پرداخت قبض‌های آب و برق را به‌صورت BTC از طریق حساب‌های پی‌پال فراهم کرد. شهرداری این منطقه، از صورتحساب‌های Cloud یا ابری برای تبدیل پرداخت‌های کریپتو به فیات استفاده می‌کند.

در طول سال‌ها، بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال حکمرانی کرده و دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده است. امروزه BTC ( بیت کوین ) به‌عنوان یک منبع قانونی برای دارایی‌های بسیاری از شرکت‌ها پذیرفته شده است. برای مثال، شما می‌توانید با پرداخت بیتکوین، از خدمات مایکروسافت استفاده کنید؛ البته Microsoft تنها شرکتی نیست که از پرداخت رمزارزها پشتیبانی می‌کند؛ در یک بررسی که توسط شرکت Hartford Steam Boiler (به اختصار HSB) در سال ۲۰۲۰ انجام شده، حدود ۳۶ درصد از کسب و کارهای کوچک تا متوسط در آمریکا، بیت کوین را به‌عنوان روش پرداخت برای محصولات و خدمات خود پذیرفته‌اند. در ادامه مقاله، به معرفی شرکت‌ها، برندها، فروشگاه‌ها، نمایندگی‌های خودرو، شرکت‌های خودروسازی، بانک‌ها، دانشگاه‌ها، شرکت‌های املاک و مستغلات، شرکت‌های تولید کنسول‌های بازی و فروشگاه‌های آنلاینی می‌پردازیم که پرداخت با بیت کوین را ارائه می‌دهند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.