رمپ دیفای (RAMP DeFi) چیست؟

رمپ دیفای (RAMP DeFi) چیست؟

رمپ دیفای RAMP DeFi یک پروتکل غیرمتمرکزه که قصد داره پذیرش DeFi رو با اجازه دادن به کاربران غیراتریوم (ETH) برای اشتراک توکن‌ها در پلتفرم‌ های ETH تقویت کنه.

در عین حال، کاربران اتریوم می تونن با پروتکل رمپ RAMP تعامل داشته و بازده خودشون رو افزایش بدن. بهتره بدونین بازار مالی سنتی به شدت متمرکز هست و همین موضوع باعث شده تا فرصت خوبی برای پروژه های DeFi یا امور مالی غیر متمرکز به وجود بیاد. همچنین دیفای نیز به معنی سیستم مالی غیر متمرکز هست که شامل دارایی های دیجیتال، پروتکل، قراردادهای هوشمند و نرم افزارهای غیر متمرکز بر بستر فناوری بلاک چین هست و با توجه به انعطاف پذیری اتریوم در حال حاضر بهترین گزینه برای پیاده سازی دیفای هست.

بازار ارزهای دیجیتال و امور مالی غیر متمرکز یا DeFi دارای مفاهیم و اصطلاحات زیادی هست. توصیه میشه تا قبل از وارد شدن به بازار ارزهای دیجیتال و امور دیفای آموزش های لازم رو فرا بگیرین و با انواع مفاهیم و اصطلاحات رایج بازار اشنایی داشته باشین. یکی از این مفاهیم پرکاربرد در امور مالی غیر متمرکز، رمپ دیفای یا Ramp DeFi هست. نکته قابل توجه این هست که رمپ دیفای سعی می کنه تا فرصت های ییلد فارمینگ رو برای کاربرانی که قبلا توکن های خودشون رو در پلتفرم های غیر ERC-20 ذخیره کردن، بیشتر کنه و به این ترتیب اون ها رو قادر کنه تا پوزیشن های لوریج خودشون رو به حداکثر برسونن. رمپ دیفای Ramp DeFi قصد داره تا رویه استیکینگ رو تغییر بده و به کاربران اجازه بده تا به صورت انعطاف پذیر از نقدینگی خودشون استفاده کنند، حتی زمانی که سرمایه اون ها در استیکینگ قفل شده باشه. رمپ دیفای Ramp DeFi نوعی پروتکل میان زنجیره ای نقدینگی هست که برای شناسایی فرصت های استیکینگ یا سپرده گذاری ارزهای دیجیتال به کاربران که از توکن های غیر ERC-20 بر روی بلاک چین اتریوم استفاده می کنند، تمرکز داره.

به این ترتیب، اگه شما نیز قصد استیکینگ یا سپرده گذاری توکن های مبتنی بر شبکه های بلاک چینی به غیر از استاندارد ERC-20 رو دارین، می تونین از رمپ دیفای استفاده کرده و بهترین گزینه های استیکنیگ رو پیدا کنین.

بهتره بدونین نحوه کار پلتفرم رمپ دیفای از طریق استیبل کوین اون یعنی Rusd انجام میشه که به عنوان یه پل بین پلتفرم های غیر ERC-20 و زنجیره بلاک چین اتریوم عمل میکنه. همچنین کاربران این امکان رو دارن تا توکن های مبتنی بر شبکه ERC-20 خودشون رو در استخرهای نقدینگی رمپ به استیبل کوین eUSD تبدیل کرده و از فرصت های شناسایی شده توسط رمپ دیفای استفاده کنند.

چون همونطور که گفتیم، پلتفرم رمپ دیفای Ramp DeFi از توکن های مبتنی بر ERC-20 پشتیبانی نمیکنه. به این ترتیب، دارنده های استیبل کوین های rUSD و eUSD می تونن به خدمات مالی رمپ مثل وام دهی، وام گیری و مبادله بین rUSD و eUSD دسترسی داشته باشن.

پلتفرم رمپ دیفای Ramp DeFi قصد داره تا روش استیکینگ ارزهای دیجیتال رو تغییر بده و به کاربران این امکان رو بده تا به صورت انعطاف پذیر و بدون هیچ محدودیتی از نقدینگی خودشون استفاده کنند، حتی زمانی که سرمایه اون ها در استیکینگ قفل شده باشه.

انواع بخش های رمپ DeFi کدامند؟

پلتفرم رمپ دیفای Ramp DeFi خدمات و امکانات زیادی رو برای کاربرانی قصد استیکینگ ارزهای دیجیتال خودشون به غیر از توکن های ERC-20 دارن، ارائه می کنه. همچنین اکوسیستم دمپ DeFi از چندین بخش اصلی تشکیل شده. • rStake و rMint

یکی از انواع بخش های رمپ دیفای Ramp DeFi، بخش rMint و rStake هست. رمپ دیفای پلتفرمی هست که در اون میشه از توکن های غیر ERC-20 به عنوان وثیقه استفاده کرد تا توکن rUSD رو وام گرفت. وثیقه های مشخص شده برای rStake توسط نودهای مختلف در بلاک چین همکار و غیر ERC-20 جمع میشن. همچنین اونها برای به دست آوردن پاداش استیکنیگ نیز مورد استفاده قرار می گیرن. • rFarm و eMint

یکی دیگه از بخش های رمپ دیفای Ramp DeFi، بخش eMint و rFarm هست. بهتره بدونین بخش eMint اجازه میده تا واریز استیبل کوین های ERC-20 کاربران برای ایجاد eUSD انجام بشه. این توکن های به دست اومده نشون دهنده مقدار واریز شده توسط کاربران هست و برای ایجاد فرصت های ییلد فارمینگ به کاربران rFarm واریز میشه. • rFinance

یکی دیگه از بخش های رمپ دیفای Ramp DeFi، بخش rFinance هست. خدمات وام دهی و وام گیری در این پلتفرم توسط این بخش انجام میشه. دارنده های توکن های rUSD و eUSD می تونن به صورت آزادانه از همدیگه قرض و وام بگیرن. علاوه بر این، از طریق فرمول هایی که توسط شاخص های عرضه و تقاضا و نسبیت بازار به دست میان، به تنظیم نرخ بهره در سطح عادلانه کمک می کنند. • rPool

rPool نیز یکی دیگه از بخش های رمپ DeFi هست. بهتره بدونین رمپ دیفای Ramp DeFi استخر نقدینگی مخصوص خودش رو داره که به کاربران اجازه میده تا برای دارایی های خودشون بیمه وثیقه نحوه اجرا نقدینگی و مبادله بین زنجیره مشخص کنند. rPool از طریق پاداش های استیکنیگ و ییلد فارمینگ و دریافت کارمزدها کسب درآمد می کنه که در این درآمدها بعدا بین دارنده های توکن های رمپ توزیع میشه. • rSwap

rSwap نیز یکی دیگه از بخش های رمپ دیفای هست. کاربران این امکان رو دارن تا استیبل کوین های ERC-20 خودشون رو با هر توکن غیر ERC-20 دیگه مبادله کنند، به شرطی که این توکن ها بخشی از بلاک چین های همکار رمپ باشن. اون ها این کار رو با مبادله استیبل کوین های ERC-20 با ارزهای دیجیتال ذخیره شده در استخر rPool انجام میدن و نرخ تبدیل قیمت توسط اوراکل مشخص میشه.

چه چیزی رمپ RAMP را منحصر به فرد می کند؟

برای تقویت کارآمد مبادلات توکن بین سیستم‌های بلاک چین، شبکه از طرح‌های روشن/خارج از رمپ نقدینگی بهره میبره. دراین چارچوب، توکن‌هایی که ازاستاندارد غیراتریوم استفاده میکنن، ابتدا به استیبل کوین‌هایی به نام rUSD برای استفاده در بلاک چین اتریوم تبدیل میشن.

استیبل کوین های مبتنی برERC-20 نیزمی تونن برای استفاده در استخر نقدینگی Ramp DeFi به eUSD تبدیل بشن. دارندگان rUSD توانایی استفاده از وجوه قفل شده در بلاک چین های غیراتریوم وهمچنین توانایی استفاده از استیبل کوین های کاملاً وثیقه شده و کسب مشوق های سهام پس از تبدیل رو دارند. دارندگان eUSD از وام دادن به ثروت دیجیتال خود وهمچنین فرصتی برای ارائه نقدینگی در پروتکل های DeFi سود کسب می کنند.

شبکه رمپ دیفای Ramp DeFi چگونه ایمن است؟

شبکه رمپ RAMP با Crust Network برای ذخیره سازی غیرمتمرکز داده روی زنجیره ایمن همکاری میکنه. به این ترتیب، RAMP DeFi یک پروژه مالی بازه و این پتانسیل رو داره که نقدینگی رو از دارایی‌های دیجیتالی سهام باز کنه، و به همه کاربران اجازه میده تا دارایی‌های دیجیتال خودشون رو وثیقه بذارن درحالی که درسرمایه نقدی قفل هستند. رمپ دیفای (RAMP DeFi) چیست؟

Crust پروتکل لایه انگیزشی رو برای ذخیره سازی غیرمتمرکز پیاده سازی میکنه. این پروتکل با چندین پروتکل لایه ذخیره سازی از جمله IPFS سازگاره و حتی ازلایه برنامه پشتیبانی میکنه. معماری مبتنی بر اون قابلیت پشتیبانی از یک لایه محاسباتی غیرمتمرکز و ایجاد یک اکوسیستم ابری کامل رو داره.

نحوه پیدایش رمپ دیفای Ramp DeFi چگونه است؟

موفقیت زیاد پلتفرم دیفای با پشت سر گذاشتن 13 میلیارد دلار ارزش بازار باعث شد تا چندین پروژه در پاسخ به تقاضاهای زیاد در اون به وجود بیان که اکوسیستم رمپ دیفای Ramp DeFi نیز یکی از این پروژه هاست. با این حال امور مالی دیفای هنوز از نظر راحتی، قابلیت دسترسی و انعطاف پذیری با مشکلاتی روبرو هست.

ولی رمپ دیفای Ramp DeFi سعی داره تا این مشکلات رو برطرف کنه. بنیانگذار رمپ دیفای Ramp DeFi، این اکوسیستم رو به عنوان مفهومی که به کاربران این فرصت رو بده تا با انعطاف پذیری بهینه تر ارزش دارایی های استیکنیگ خودشون رو به حداکثر برسونن، به وجود اورد. هم اکنون اکوسیستم رمپ دیفای توانایی آزادسازی 22 میلیارد دلار از دارایی های ذخیره شده در فضای دیفای رو داره.

مزایای استفاده از رمپ دیفای Ramp DeFi چیست؟

اکوسیستم رمپ دیفای Ramp DeFi مزایای زیادی به همراه داره و همین موضوع باعث میشه تا مورد استقبال سرمایه گذاران و استیکرهای زیادی قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره. شما نیز می تونین با استفاده از رمپ دیفای Ramp DeFi از این مزایا برخوردار بشین.

• یکی از مزایای استفاده از رمپ دیفای Ramp DeFi این هست که rUSD هدف مشخصی داره. تیم توسعه دهنده اکوسیستم رمپ Ramp اعلام کرده که تصویب یه استیبل کوین کار راحتی نیست. برای مثال، مدت زمان زیادی طول کشید تا میکر دائو بتونه استقبال زیادی از دای رو جذب کنه. به این ترتیب، اون ها استیبل کوین rUSD رو با یه ابزار اصلی به عنوان پلی برای ثبات ارزش این اکوسیستم صادر کردن. • یکی دیگه از مزایای استفاده از رمپ دیفای Ramp DeFi این هست که rUSD نیازی به کارمزد نداره. بهتره بدونین در زمان تولید rUSD اکوسیستم Ramp هیچ کارمزدی رو در نظر نگرفته که این امکان رو برای کاربران فراهم می کنه تا با حساسیت کمتری به اکوسیستم رمپ دسترسی داشته باشن. • یکی دیگه از مزایای استفاده از رمپ دیفای Ramp DeFi این هست خسارات رو در مواقع خرابی های ناگهانی جبران می کنه. منظور از خرابی های ناگهانی یه اتفاق غیرمحتمل هست که در اون ممکنه ارزش دارایی ها در مدت زمان بسیار کمی به طور قابل توجه کاهش پیدا کنه. • یکی دیگه از مزایای استفاده از رمپ دیفای Ramp DeFi، مقیاس پذیری سریع اون هست. اکوسیستم Rampرمپ برای ترغیب بیشتر به تصویب خود در دسترس توصعه دهنده های مختلف قرار گرفته که این کار بنیادها رو قادر می کنه تا به راحتی استیبل کوین بومی خودشون رو در اکوسیستم رمپ Ramp ادغام کنند. • یکی دیگه از مزایای استفاده از رمپ دیفای Ramp DeFi این هست که شما می تونین نقدینگی خودتون رو که در استیکنیگ قفل کردین، مورد استفاده قرار بدین و بتونین با استفاده از نقدینگی خودتون سایر سرمایه گذاری های خودتون رو انجام بدین.

چگونه با استفاده از DeFi درآمد غیرفعال ایجاد کنیم؟

با استفاده از DeFi، مردم می‌تونن سرمایه‌ گذاری کنند، وام بدن، و همونطور که با پول نقد کار میکنن وام بگیرن و فرصت‌های شغلی جدیدی ایجاد کنند. این بخش به این مشاغل و راه های مختلف افزایش درآمد غیرفعال شما می پردازه.همونطور که DeFi تلاش کرد نحوه کار موسسات مالی رو تغییر بده، می تونید از پلتفرم به همان روش برای به حداکثر رساندن سود خودتون استفاده کنید. تنها تفاوت اینه که DeFi به موسسات مالی متمرکز متکی نیست. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید هنگام ثبت نام در DeFi، توکن های خود را دو یا سه برابر کنید.

  • انجام Staking

سهامداری فرآیند قرار دادن دارایی های رمزنگاری شما در یک قرارداد هوشمنده که به طور موثر شما رو به یکی از سهامداران قرارداد تبدیل میکنه. برخی از قراردادهای هوشمند از طریق اثبات سهام کار می کنند، به این معنیه که اگر یک قرارداد هوشمند دارای توکن هایی باشه، اعتبار بیشتری به دست میاره. شما با همان رمز پول دریافت می کنید، در مورد DeFi، اتریوم است،

به عنوان انگیزه ای برای کمک به یک قرارداد هوشمند برای کسب اعتبار. این نوع درآمدزایی مشابه خرید اوراق قرضه از شرکت ها یا دولته. با این حال، نکته دیگر در مورد سهام اینه که معادل دریافت سود سهام هنگام سرمایه گذاری در سهام است. هر چه مدت بیشتری در یک قرارداد هوشمند سهام داشته باشید، بیشتر از مزایای انجام آن بهره مند خواهید شد.

  • تبدیل شدن به یک تامین کننده نقدینگی

تامین نقدینگی فرآیندیه که دراون ارائه‌ دهندگان نقدینگی یا افرادی که در قراردادهای هوشمند سرمایه‌ گذاری کرده‌اند، می‌تونند 0.3 درصد از ارزش به ‌دست‌ آمده از طریق مبادله توکن‌ها رو به دست بیارن. به عنوان مثال، اگر توکن‌های اتریوم با USDT مبادله بشن، یک ارائه ‌دهنده نقدینگی می‌تونه 0.3 درصد اضافی رو متناسب با مقداری که در قرارداد هوشمند سرمایه‌گذاری کرده است، دریافت کنه.

بنابراین اساساً سرمایه گذاری و تامین نقدینگی با هم مرتبط هستند. اگر توکن‌های خودتون رو روی یک قرارداد هوشمند قراربدید که توکن‌ ها رو مبادله می‌کنه، می‌تونید پاداش‌ های اون رو دریافت کنید. تامین نقدینگی می تونه با خطراتی همراه باشه. خطری که خطر اصلی رو برای سهام شما ایجاد می کنه "زیان دائمی" است. زیان دائمی زمانی اتفاق می افته که قیمت یک توکن ادغام شده به طور قابل توجهی تغییر می کنه و امکان مبادله منصفانه رو غیرممکن می کنه.

  • کشاورزی محصول

کشاورزی بازده فرآیند استفاده از نشانه هاییه که شما از ارائه دهنده نقدینگی در یک مزرعه بازده به دست آورده اید. یک مزرعه بازدهی مشابه یک قرارداد هوشمند عمل می‌کنه، زیرا تا زمانی که توکن‌های خودتون رو روی پلتفرم قرار می‌دهید، می‌تونید هرچه زمان می‌گذره، سود بیشتری از همون نشانه کسب کنید. برای عمیق ‌تر شدن مفهوم مزارع بازده، آنها پلتفرم‌های وام‌دهی هستند که از توکن‌های شما برای وام دادن به وام‌ گیرندگان استفاده می‌کنند.

در ازای آن، شما با توکن های مشابه یا متفاوت پاداش دریافت می کنید. مفهوم کشاورزی بازده مشابه سپرده های مدت دار برای پول های سنتیه، تنها تفاوت اینه که می تونه پاداش های بالایی در کشاورزی بازدهی داشته باشد، اما تنها در صورتی که مایل به انجام ریسک های بالا باشید.

  • وام دادن

سایر پلتفرم های DeFi به صراحت برای وام دادن ساخته شده اند. در حالی که برخی از پلتفرم ها بر اساس اصل وام دادن کار میکنن، پلتفرم های وام دهی به طور خاص برای تامین پول شما در یک قرارداد هوشمند ایجاد شده اند. مزیت قرار دادن توکن های خود در یک پلتفرم وام دهی اینه که برخی از این پلتفرم ها نرخ بهره بسیار بالاتری رو ارائه میدن که باعث میشه انگیزه کافی برای برخی افراد باشه.

توکن بومی اکوسیستم رمپ دی فای Ramp DeFi چیست؟

توکن رمپ Ramp توکن بومی و اصلی اکوسیستم رمپ دیفای Ramp DeFi هست که برای تامین ارزش کل پلتفرم و همسویی با رفاه همه شرکت کننده ها در این شبکه مورد استفاده قرار می گیره. در فروش عمومی رمپ دی فای 10 میلیون توکن رمپ RAMP به شرکت کننده ها فروخته میشه. تاریخ این فروش عمومی هنوز اعلام نشده و بعد از اعلام این زمان، توکن رمپ RAMP قراره در صرافی غیر متمرکز یونی سواپ لیست بشه.

توکن رمپ RAMP توسط یه پلتفرم متشکل از پروژه های مختلف دیفای تامین میشه که باعث افزایش ارزش میان زنجیره ای اون میشه. بخش هایی از اکوسیستم اون برای پاسخگویی به هرگونه تعامل معاملاتی بین کاربران و بلاک چین طراحی شده.

رمپ دیفای Ramp DeFi نوعی پروتکل میان زنجیره ای نقدینگی هست که برای شناسایی فرصت های استیکینگ یا سپرده گذاری ارزهای دیجیتال به کاربران که از توکن های غیر ERC-20 بر روی بلاک چین اتریوم استفاده می کنند، تمرکز داره.

شما می تونین با استفاده از اکوسیستم رمپ دیفایRamp DeFi، نقدینگی خودتون رو که در استیکینگ قفل کردین، مورد استفاده قرار بدین. توکن رمپ RAMP نیز توکن اصلی و بومی اکوسیستم رمپ دیفای هست

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.