اشتباهات ساده و خطرناک معامله گران مبتدی؛ سرمایه گذاری روی ارز های دیجیتال

اشتباهات ساده و خطرناک معامله گران مبتدی؛ سرمایه گذاری روی ارز های دیجیتال

به دلیل ساده بودن بیش از حد و تنها آشنایی با اتصال به اینترنت و ساخت کیف پول، تقریبا هر کسی می تواند روی رمز ارز ها مخصوصا بیت کوین سرمایه گذاری کند. شاید در چنین حالتی بهتر باشد نیمه خالی لیوان را ببینیم،

همان افرادی که به دلیل آشنا نبود با این تکنولوژی بیشترین و شاید هم مهلک ترین اشتباهات را مرتکب می شوند.افرادی که دانسته یا نادانسته روی ارز های دیجیتال سرمایه گذاری می کنند و ضرر های هنگفتی مرتکب می شود. افرادی که با زحمت بسیار زیاد و عرق ریخت درآمد کسب می کنند و به هوای چند برابر شدن درآمد شان روی این حوزه (و حتی دیگر حوزه های شناخته شده و ناشناخته) سرمایه گذاری میکنند، چشمتان روز بد نبیند!

شروع به سرمایه گذاری با پول واقعی

وقتی میتوان در محیط شبیه سازی شده بدون نیاز به خرج کردن پول هایتان در محیط شبیه سازی شده سرمایه گذاری کنید چرا باید ریسک از دست دادن سرمایه اصلی تان را بپذیرید؟ پلتفرم های بسیار که برای شبیه سازی مبادلات وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید. کسی که قصد دارد یک معامله گر حرفه ای شود ابتدا باید با قواعد و دستورالعمل ها آشنا شود و آنها را خوب یاد بگیرد. این کار توسط پلتفرم های شبیه سازی شده به سادگی و بدون ریسک انجام پذیر است.

مبادله بدون توجه به حد ضرر

حد ضرر یا stop less اصلی ترین مهارتی است که معامله گر باید در یک معامله کاملا از آن آگاه باشد. از آنجایی که معامله گران مبتدی معمولا معاملات خود را احساسی انجام می دهند، لازم است ابتدا برای خود یک حد ضرر و پذیرش ریسک در نظر بگیرند و توانایی پذیرش ضرر خود را در هر معامله مشخص کنند و بعد به دنبال معامله بعدی بروند.

بازنده بودن

سرمایه گذار موفق یک میزان سرمایه نزولی (average down) را در اساس سرمایه گذاری های خود در نظر میگیرند. سرمایه گذاری و تجارت دو مقوله متفاوت هستند. معامله گران باید میزان ریسک و تحمل ضرر خود را مشخص کنند. زمانی که یک معامله گر به حد ضرر مشخص شده خود میرسند باید معامله را تمام کرده و به سراغ معامله بعدی بروند و نباید این معامله به چشم یک قمار نگاه کنند.

توجه نکردن به جزییات معامله

یک معامله گر خوب اید با برنامه کار کند، باید خود را مسئول کار هایی که انجام میدهد بداند. این کار تنها با ثبت جزییات دقیق معامله مشخص می شود. وقتی به جزییات ثبت شده ی خود در معاملات پیشین خود نگاه می کند می تواند اشتباهات خود را متوجه شود. بهتر است برای این کار یک دفتر ساده تهیه کنید و تمام جزییات و اقداماتی که در معاملات خود انجام می دهید یا مو به مو یادداشت کنید. این کار میتواند کمک بسیار زیادی به شما بکند.

بالاتر از توان خود ریسک کردن

با قرار گرفتن در شرایطی که افراد حاضر به ریسک کردن هستند، ممکن است برخی افراد شتاب زده یا احساسی عمل کنند و بیشتر از حد توان و سرمایه خود ریسک کنند. ارزهای دیجیتال قیمت های غیر قابل پیش بینی و نامعقولی را به خود دیده اند، از این رو بازاری نیست که توسط یک یا چند نفر قابل کنترل باشد، پس افرادی که می خواهند بش از توان خود ریسک خطر کردن را بپذیرند معملا بازنده هستند چرا که ضرر بخشی از معامله است.

مانند سایرین عمل کردن

یکی از اشتباهات رایج مبتدیان این است که در معاملات خود بدون تفکر از دیگران تقلید می کنند. این کاربران معمولا در نوسانات شدید ارز ها مبالغ زیادی را از دست می دهند. یک معامله گر حرفه ای میداند چه زمان باید جلوی ضرر خود را بگیرد و دست از ادامه معالمه بردارد. درحال که یک فرد مبتدی بدلیل نا آشنا بودن برای جلوگیری از ضرر خد در ادامه معامله اصرار کند و ضرر بیشتری را متحمل شود. افراد مبتدی معمولا به صرف فالو کردن افرادی در توییتر و اینستا گرام و دنباله روی کردن از آنها، طبق پیش بینی های آنها عمل میکنند و ضرر های بسیاری را متحمل می شوند، مخصوصا افرادی که برای کسب سود بیشتر در کار خود آنان را ترغیب به سرمایه گذاری هایی میکنند که در آخر چیزی جز ضرر ندارد.

سرمایه گذاری روی هر تجاری مانند ارز های دیجیتال (یا بورس و غیره) کار ساده ای نیست و کسی یک شبه نمی تواند مهارت کسب سود در این زمینه ها را کسب کند. اساس یادگیری این معاملات و کسب سود نیاز به مهارت و آموزش های تخصصی دارد، تا با این حرفه و سود و زیان ها آشنا شوید. هیچ کدام از افراد کار کشته و ماهر در یک زمینه ای دیگران را کور کورانه دعوت به سرمایه گذاری در کاری نمیکنند، این کار فقط از افراد نابخرد که تازه وارد این زمینه شدند و سودای سود و شهرت دارند بر می آید.

پس پیش از انجام هر کاری با مطالعه فراوان اطلاعات جامعی راجب آن کار کسب کنید. اشتباه نکنید منظور از مطالعه فالو کردن چند اکانت اینستاگرام یا توئیتر نیست، بلکه مطالعه کتاب های این زمینه توسط افراد خبره و کار بلدی که تخصص آنها در گذر زمان و سال ها به اثبات رسیده و منطقی و از روی دانش صحبت می کنند، و نه افرادی که صرفا چند روز یا چند ماه از فعالیت آنها میگذرد و هیچ راهی بابت اثبات تخص آنها وجود ندارد و صرفا با گرفتن چند ژست معامله گری سعی در فریب شما به قصد سود بیشتر دارند!

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.