بیت کوین سبز: تأثیر و اهمیت استفاده از انرژی برای PoW

بیت کوین سبز: تأثیر و اهمیت استفاده از انرژی برای PoW

برای دستیابی به هدف “یک شبکه سبز بیت کوین”، شرکت های ماینینگ رمز ارز باید تولید با استفاده کمتر از سوخت های فسیلی، را شروع کنند. ساتوشی ناکاماتو(Satoshi Nakamoto) هنگام نوشتن معروف ترین مقاله سفید جهان، روند ماینینگ

بیت کوین (BTC) را تشریح کرد. مشخص شد که ضرب رمز ارز های جدید از طریق اثبات کار انجام می شود. برای انجام و تأیید این پروسه ی ماینینگ، رایانه ها باید محاسبات پیچیده ریاضی را حل کنند. در آغاز، ماینرهای رمز ارز زیاد نبودند. این امر قبل از شروع اولین رقابت گاوی بیت کوین تغییر کرد. رقابت ماینرها سر به فلک کشید و باعث افزایش چشمگیر قیمت ماشین آلات ماینینگ شد. از همه مهمتر، انرژی مصرفی ماشین های جدید بسیار زیاد شد – که عمدتا برای پردازش و خنک سازی به انرژی نیاز داشتند.

استفاده از انرژی در ماینینگ بیت کوین

برخی از تأثیرگذاران اخیراً در رسانه های اجتماعی ظاهر شده اند و بیت کوین را با افزایش استفاده از انرژی سوخت های فسیلی، به ویژه ذغال سنگ مرتبط می کنند. در واقع، برخی از کشورها – مانند چین – از زغال سنگ به عنوان منبع مهم انرژی استفاده می کنند. طبق اعلام CBECI، سالانه 25،082 تراوایت/ساعت(TWh)، انرژی در جهان تولید می شود. میزان20،863 TWh از آن مصرف می شود، یعنی 16.82٪ از انرژی تولید شده به هدر می رود. میزان مصرف بیت کوین به میزان 0.47٪ از کل انرژی تولید شده است، و فقط 0.54٪ از میزان هدر رفت انرژی در سراسر جهان است.

نظرسنجی دیگری که به تازگی توسط گلکسی دیجیتال(Galaxy Digital) منتشر شده است، میزان مصرف انرژی بیت کوین را با انرژی مصرفی بانک ها و استخراج طلا مقایسه می کند. طبق این مقایسه، صنعت طلا سالانه 240.61 TWh انرژی استفاده می کند، و سیستم بانکی 263.72 TWh از انرژی استفاده می کند.

بنابراین، واضح است که مصرف انرژی بیت کوین در مقایسه با تولید انرژی و پسماند جهانی، به اندازه آنچه گفته می شود نیست. ناگفته نماند که این مصرف انرژی تقریبی 116 TWh، وظیفه تأمین امنیت و دسترسی به زندگی آبرومندانه برای میلیونها نفر در سراسر جهان را برعهده دارد.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.