معرفی دیوار خرید و دیوار فروش ارزهای دیجیتال

معرفی دیوار خرید و دیوار فروش ارزهای دیجیتال

دیوار خرید (Buy Wall) و دیوار فروش (Sell Wall) دو اصطلاح رایج در این بازار هستند که ویژگی خاصی از بازار ارزهای دیجیتال را توصیف می‌کنند.دیوار خرید (Buy Wall) وضعیتی هست

که در اون زمانی که یه ارز دیجیتال به یه ارزش خاصی میرسه،یه سفارش محدود بزرگ برای خرید انجام میشه. بعضی وقت ها نیز معامله گران این امکان رو دارن تا از این وضعیت برای ایجاد یه تصور خاص در بازار استفاده کنند و از سقوط یه رمز ارز به زیر این قیمت جلوگیری کنند، چون احتمالا هنگام اجرای سفارش تقاضا از عرضه سبقت می گیره. در اکثر مواقع دیوار خرید (Buy Wall) ارزهای دیجیتال با یه سفارش محدود برای مقدار نامتناسب زیادی از سکه ها که توسط نهنگ ارز دیجیتال قرار داده میشه، به وجود میاد. همچنین دیوار خرید ارزهای دیجیتال در نتیجه یه سفارش خرید بزرگ و یا ترکیب چندین سفارش خرید بزرگ که با قیمت یکسان در بخش سفارشات یه صرافی به وجود میاد، ایجاد میشه. نکته قابل توجه این هست که دیوار خرید می تونه توسط شخصی ثروتمند یا گروهی از مبادله کننده ها و یا حتی موسسه ها به وجود بیاد. به عبارت دیگه نهنگ های بازار کریپتوکارنسی این امکان رو دارن تا دیوار خرید به وجود بیارن و از پایین رفتن قیمت به پایین دیوار خرید جلوگیری کنند. دیوار خرید (Buy Wall) بزرگ اگه واقعی باشه، نشون دهنده روند سالم یه ارز دیجیتال هست. این وضعیت نیز هنگامی اتفاق می افته که معامله گران و سرمایه گذاران دوست دارن تا دارایی کوین خاصی رو در سبد سرمایه گذاری خودشون افزایش بدن. وقتی هم این اتفاق برای یه ارز دیجیتال به صورت سالم می افته، قیمت پیشنهادی با قیمت دارایی به صورت نسبی مطابقت داره و سفارشات خرید به سرعت پر میشن. همچنین دیوار خرید (Buy Wall) ارز دیجیتال همون سطح حمایتی رمز ارز هست که در تحلیل تکنیکال مورد استفاده تحلیلگران قرار می گیره.

دیوار خرید (Buy Wall) چیست؟

اصطلاح دیوار خرید (Buy Wall) به یک مجموعه سفارش خرید گسترده یا تجمع سفارشات خرید در یک سطح قیمتی خاص گفته می‌شود. در این حالت به قدری حجم سفارشات خرید بالا است که در صورت انجام معامله، باعث افزایش قیمت دارایی می‌شود. در واقع ایجاد دیوار خرید باعث می‌شود که قیمت‌ها قبل از انجام سفارشات افزایش پیدا کند. دلیل این اتفاق این است که پس از برخورد قیمت با دیوار، با کاهش قابل توجهی از عرضه دارایی روبرو خواهیم بود. همچنین دیوار خرید اطمینان بازار از بالا بودن سطح قیمت بالاتر از دیوار را نشان می‌دهد.

چگونه دیوارهایی برای خرید (Buy Wall) پیدا کنیم؟

معامله‌گران در بازار رمزارز سفارشات خرید خود را بالاتر از دیوار خرید تعیین می‌کنند تا به رمزارزها یا سهام آن‌ها دست پیدا کنند. این کار باعث افزایش بیشتر قیمت‌ها می‌شود. با همه این موارد باید توجه کرد که دیوارهای خرید (Buy Wall) نشان دهنده احساسات واقعی بازار نیستند. همانطور که اشاره شد با توجه به جوان بودن بازار ترید ارز دیجیتال، امکان ایجاد دیوار خرید به صورت مصنوعی نیز وجود دارد. در واقع با استفاده از این دیوارها می‌توان به نوعی بازار را دستکاری کرد که نشان دهنده علاقه واقعی برای خرید یک دارایی با آن قیمت نباشد.

دیوار فروش (Sell Wall) چیست؟

درست در نقطه مقابل دیوار خرید (Sell Wall)، دیوار فروش (Sell Wall) قرار دارد که بر این اساس به یک مجموعه سفارش فروش گسترده یا تجمع سفارشات فروش در یک سطح قیمتی خاص گفته می‌شود. دیوارهای فروش در اغلب معاملات ارزهای دیجیتال دیده می‌شوند که می‌توانند کاهش قیمت دارایی را به همراه داشته باشند. به نوعی دیوارهای فروش نشان دهنده افزایش عرضه دارایی با آن قیمت هستند که تقاضا را تحت فشار قرار داده و باعث کاهش قیمت‌ها می‌شود.

چگونه دیوارهایی برای فروش (Sell Wall) پیدا کنم؟

معامله‌گرانی که در بازار قصد فروش دارایی خود را دارند از این آگاهی برخوردار هستند که در صورت تعیین قیمت بالاتر از دیوار فروش، ممکن است ارزش دارایی هرگز به قیمت سفارش آن‌ها نرسد. به همین دلیل این افراد سفارشات خود را پیشاپیش زیر دیوار قرار می‌دهند. در نتیجه این کار قیمت دارایی‌ها بیش از پیش کاهش می‌یابد. در این حالت با توجه به مقاومت زیادی که در برابر رمزارز در آن محدوده قیمتی وجود دارد، قیمت دارایی کاهش پیدا می‌کند. دیوارهای فروش نیز مانند دیوار خرید (Buy Wall) می‌توانند توسط نهنگ‌ها یا ربات ارز دیجیتال به صورت مصنوعی در بازار ایجاد شوند.

اهمیت دیوار خرید (Buy Wall) چیست؟

شاید بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد Buy Wall این سوال برای شما پیش بیاد که اهمیت دیوار خرید چیست؟ بهتره بدونین بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره و برای اینکه بتونین بیشترین سود رو به دست بیارین، باید معامله های خودتون رو در بهترین نقاط ببندین. برای این کار نیز باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و سطوح حمایتی رو تشخیص بدین. نکته قابل توجه این هست که به سطوح حمایتی دیوار خرید (Buy Wall) ارزهای دیجیتال نیز گفته میشه که باعث میشه تا قیمت ارزهای دیجیتال از اون سطح پایین نیاد. بنابراین برای اینکه بتونین بیشترین سود رو از معامله های خودتون به دست بیارین، باید دیوار خرید و سطوح حمایتی رو شناسایی کنین. مهم ترین ویژگی دیوار خرید، جلوگیری از افت ناگهانی قیمت ارزهای دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی هست. به عبارت دیگه اهمیت دیوار خرید این هست که از ریزش شدید قیمت ها جلوگیری می کنه و به معامله گران فرصت میده تا معامله های خودشون رو بدون ضرر ببندن. همچنین این دیوارها بخش بزرگی از سفارش ها رو در یه زمان به وجود میارن و این موضوع باعث میشه تا میزان پرداخت و جابجای پول زیادی اتفاق بیفته که همین موضوع نیز باعث میشه تا اهمیت دیوار خرید بیشتر بشه. بنابراین شما نیز می تونین با تشخیص دیوار خرید (Buy Wall) ارزهای دیجیتال، معامله های خودتون رو با بیشترین سود و کمترین ضرر ببندین. دیوار خرید (Buy Wall) و دیوار فروش زمانی به وجود میان که نهنگ های هر کدوم از ارزهای دیجیتال قصد کنترل کردن قیمت ها در سطح مورد نظر خودشون رو داشته باشن. به این ترتیب نهنگ های تریدر معمولا دیوارهای خرید و فروش رو در تلاش برای دستکاری کردن و مدیریت قیمت ارزهای دیجیتتال به وجود میارن تا با استفاده از این دیوارها معامله های خودشون رو با سودهای زیادی انجام بدن.

اهمیت دیوار فروش (Sell Wall) چیست؟

معامله گران و تریدرهایی که دوست دارن ارزهای دیجیتال خودشون رو بفروشن، می دونن که اگه قیمت خودشون رو بالاتر از دیوار فروش قرار بدن، ممکنه دارایی هاشون هرگز به قیمت سفارش اون ها نرسه. به این ترتیب از قبل سفارشات فروش خودشون رو زیر دیوار قرار میدن تا با رسیدن قیمت به اون ناحیه، معامله هاشون بسته بشه و سود مورد نظر خودشون رو به دست میارن. شما نیز می تونین سفارشات یا اوردهای فروش خودتون رو در ناحیه قیمت مورد نظر ثبت کنین. سفارشات فروش باعث میشه تا قیمت ارزهای دیجیتال کاهش پیدا کنه، چون تریدرها سفارشات فروش خودشون رو در زیر دیوار فروش قرار میدن و با رسیدن قیمت به اون ناحیه، مقداری زیادی ارز دیجیتال فروخته میشه در نتیجه با غلبه عرضه بر تقاضا، قیمت ها کاهش پیدا می کنه. نکته قابل توجه این هست که سطوح مقاومتی در تحلیل تکنیکال، در واقع توسط دیوارهای فروش به وجود اومده. ارزهای دیجیتال در نزدیکی دیوار فروش یا سطوح مقاومتی با مقاومت زیادی روبرو میشن و با قیمت پایین نگهداری میشن. با این حال، همانند دیوار خرید (Buy Wall)، دیوار فروش نیز می تونه توسط نهنگ های بازار ارزهای دیجیتال و گروهی از معامله گران به وجود میاد. شاید واسه شما هم پیش اومده باشه که خواستین تا ارزهای دیجیتال خودتون رو در قیمت ها خاصی بفروشین و از این بترسین که وقتی قیمت به اون محدوده مورد نظر شما رسید، شما باخبر نشین و نتونین ارزهای دیجیتال خودتون رو بفروشین. بنابراین شما می تونین با تعیین سفارش فروش، تعیین کنین که ارزهای دیجیتال شما در محدوده قیمتی انتخابی شما فروخته بشه و سود به دست بیارین.

ویژگی های دیوار فروش (Sell Wall) چیست؟

• جلوگیری از افزایش قیمت یکی از ویژگی های دیوار فروش (Sell Wall) ارزهای دیجیتال که از خصوصیات اصلی Sell Wall محسوب میشه این هست که از افزایش قیمت ارزهای دیجیتال جلوگیری میشه. بهتره بدونین از اونجایی که دیوار فروش (Sell Wall) شامل سفارشات زیاد فروش هست، با رسیدن قیمت ارز دیجیتال به این ناحیه، مقداری زیادی ارز دیجیتال فروخته میشه و همین موضوع باعث میشه تا قیمت ارز دیجیتال کاهش پیدا کنه و نتونه رشد داشته باشه.

• سفارشات فروش بزرگ یکی دیگه از ویژگی های دیوار فروش (Sell Wall) ارزهای دیجیتال این هست که از تعدادی سفارشات فروش تشکیل شده هست. به عبارت دیگه مجموعه از سفارش های بزرگ یا یه سفارش بزرگ در بازه قیمتی مشخص، باعث میشه تا دیوار فروش به وجود بیاد و قیمت ارزهای دیجیتال کاهش پیدا کنند.

• کنترل قیمت ارزهای دیجیتال یکی دیگه از ویژگی های دیوار فروش (Sell Wall) ارزهای دیجیتال این هست که قیمت ارزهای دیجیتال در این ناحیه کنترل میشه. بهتره بدونین هدف نهنگ های بازار ارزهای دیجیتال از ایجاد دیوار فروش این هست که قیمت ارزهای دیجیتال رو به نفع خودشون کاهش بدن و قیمت رمز ارزها رو کنترل کنند.

ویژگی های دیوار خرید (Buy Wall) چیست؟

• جلوگیری از افت شدید قیمت یکی از ویژگی های دیوار خرید (Buy Wall) ارزهای دیجیتال که از خصوصیت اصلی این سطوح محسوب میشه و مورد توجه معامله گران و تریدرها قرار می گیره، جلوگیری از افت شدید قیمت هاست. بهتره بدونین دیوار خرید ارزهای دیجیتال از اونجایی که توسط سفارشات خرید بزرگ به وجود اومده، از ریزش شدید قیمت ها جلوگیری می کنه و به معامله گران فرصت خروج از معامله رو میده.

• سفارشات خرید بزرگ یکی دیگه از ویژگی های دیوار خرید (Buy Wall) ارزهای دیجیتال این هست که شامل سفارشات خرید بزرگ هست. به عبارت دیگه دیوار خرید توسط سفارش های خرید زیادی که توسط نهنگ های بازار کریپتوکارنسی یا تعداد معامله گران زیادی در یه بازه زمانی و قیمت مشخص به وجود میاد.

• کنترل قیمت ارزهای دیجیتال یکی دیگه از ویژگی های دیوار خرید ارزهای دیجیتال این هست که قیمت ارزهای دیجیتال در سطوح دیوار خرید کنترل میشه. بهتره بدونین یکی از اهداف نهنگ های بازار ارزهای دیجیتال این هست که سطوحی به وجود میارن و در اون سطوح قیمت ارزهای دیجیتال رو به نفع خودشون دستکاری یا کنترل می کنند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.