چگونه در سال 2023 سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را شروع کنیم؟

چگونه در سال 2023 سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را شروع کنیم؟

اگر فکر می کنید برای شروع سرمایه گذاری در سال 2023 آماده هستید، در اینجا چند مرحله وجود دارد که باید قبل از هر گونه اقدامی در نظر داشته باشید:قبل از شروع سرمایه گذاری،

مقداری پول را به عنوان پس انداز برای شرایط اضطراری خود کنار بگذارید و آن را جدا از پولی که قصد سرمایه گذاری دارید نگه دارید.

سرمایه‌گذاری یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است، و اگرچه به نظر می‌رسد ورود به آن و کسب درآمد زیاد در عرض چند هفته یا حتی چند روز آسان است، اما معمولاً سرمایه‌گذاری اینطور نیست.

گاهی اوقات، زمانی که سرمایه گذاری شما خوب نیست، باید منتظر بمانید تا آن را بازیابی کنید یا آن را با ضرر بفروشید. ممکن است در اسرع وقت به پول نیاز داشته باشید و نتوانید منتظر رکود سرمایه گذاری خود باشید. با این حال، این بدان معنا نیست که باید پس از 6 ماه رشد، حساب پس انداز خود را خالی کنید. این واقعاً به شما بستگی دارد زیرا می توانید انتخاب کنید که تا 1 سال در هزینه ها صرفه جویی کنید. در پایان، حساب پس انداز شما قرار است به عنوان یک “احساس امنیت” عمل کند که اگر اتفاقی برای منبع درآمد اصلی شما بیفتد از شما محافظت می کند.

در عین حال، نباید پول زیادی را به صورت پس انداز نگهداری کنید و با آن کاری انجام ندهید، زیرا همانطور که می دانید، تورم به آرامی ارزش پولی که در حساب پس انداز شما است را کاهش می دهد. بنابراین، به طور کلی 3-6 ماه پس انداز باید برای محافظت از شما در شرایط اضطراری کافی باشد.

اکنون، هنگامی که از حساب پس انداز برای شرایط اضطراری ایجاد کردید، وقت آن است بودجه ای را که می خواهید سرمایه گذاری کنید را تعیین نمایید. دانستن اینکه در حال حاضر پول خود را کجا سرمایه گذاری کنید آسان نیست. با توجه به تورم بی‌رویه و بازار سهام، یک تصمیم مناسب می‌تواند بسیار سخت باشد. داده های سرمایه گذاری موجود می تواند بسیار زیاد باشد. ممکن است به راحتی متوجه شوید که در حال بررسی گزینه های سرمایه گذاری نادرست و دنبال کردن اخبار بیهوده هستید. به همین دلیل است که ما برخی از بهترین گزینه های سرمایه گذاری برای سال 2023 را گردآوری کرده ایم تا به شما کمک کنیم از ثروت و آینده مالی خود محافظت کنید.

بودجه و استراتژی سرمایه گذاری خود را در نظر بگیرید

بعد از اینکه پول کافی برای شرایط اضطراری خود کنار گذاشتید، بودجه خود را بررسی کنید و مقداری سرمایه گذاری کنید که اضطراب نداشته باشید و احساس راحتی داشته باشید.

به خاطر داشته باشید که گاهی اوقات حتی 5 دلار برای سرمایه گذاری کافی است. مبالغ اندک در طول زمان اضافه می شوند، اما مهم است که ثابت قدم باشید و در اسرع وقت شروع به سرمایه گذاری کنید.

دو استراتژی سرمایه گذاری ساده وجود دارد که می توانید بلافاصله از آنها استفاده کنید:

  • سرمایه گذاری یکجا: همانطور که از نام آن پیداست، این استراتژی مستلزم سرمایه گذاری مقدار زیادی پول در یک زمان است. اگر اتفاقاً مبلغ زیادی را از طریق ارث، بازپرداخت مالیات یا فقط خوش شانسی به دست آوردید، می توانید کل مبلغ را به یکباره سرمایه گذاری کنید. این به شما امکان می دهد بازدهی سریعتر و قابل توجه تری را در سرمایه گذاری خود داشته باشید.

اما به خاطر داشته باشید که این استراتژی می تواند کاملاً اعصاب خردکن باشد و حتی در کوتاه مدت منجر به ضررهای شدید شود. این استراتژی صرفاً به معنای خرید مقدار مشخصی از دارایی در فواصل زمانی معین، صرف نظر از قیمت آن است.

  • سرمایه گذاری در یک بازه زمانی مشخص: این استراتژی صرفاً به معنای خرید مقدار مشخصی از دارایی در فواصل زمانی معین، صرف نظر از قیمت آن است. برخی از تحلیلگران بازار پیشنهاد می کنند که این استراتژی ممکن است بهترین گزینه برای شما در سال جاری باشد، به خصوص پس از آشفتگی اخیر بازار سهام.

اما در واقعیت، مهم است که به یاد داشته باشید که هر کدام از این روش ها به صورت مجزا سرمایه گذاری مناسبی نیست. برای برخی از سرمایه گذاران، ترکیبی از سرمایه گذاری یکجا و فصلی ممکن است انتخاب خوبی باشد.

بنابراین، هر استراتژی که انتخاب می کنید، باید بهترین راهبرد را برای شما و اهداف سرمایه گذاری شما داشته باشد.

  • میزان تحمل ریسک خود را تعیین کنید قبل از اینکه تمام پول خود را مثلاً در سهام یا ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید، ابتدا میزان ریسک پذیری خود را بسنجید.

به زبان ساده، تحمل ریسک ترکیبی از دو چیز است:

  • چقدر خوب می توانید در طول دوره های نوسان بازار در شب بخوابید.
  • چه مدت تا زمانی که به پول نیاز دارید.

به همین دلیل است که ساخت پرتفوی شما (ترکیبی از سهام، اوراق قرضه، کریپتو، فلزات گرانبها و غیره) باید این تحمل ریسک را منعکس کند.

همانطور که قبلاً در بالا ذکر کردیم، سرمایه گذاری یکجا بدون ریسک نیست، اما می تواند راه خوبی برای ایجاد ثروت سریع و غیرمنتظره باشد.

از سوی دیگر، استراتژی DCA برای کسانی که می‌خواهند ریسک را کاهش دهند و بازده را در بلندمدت به حداکثر برسانند، خوب است. اما با این استراتژی، مهم این است که واقعاً به برنامه پایبند باشید، مهم نیست در یک روز یا هفته خاص چه اتفاقی در بازار می افتد.

⁉️اکنون، همانطور که ما برخی از مراحل ضروری را که باید برای آماده سازی خود برای سرمایه گذاری بدانید، مشخص کرده ایم، اجازه دهید به برخی از سرمایه گذاری های محبوبی که می توانید با آنها شروع کنید نگاهی بیندازیم.

از کجا باید سرمایه گذاری را شروع کنم؟

به طور خلاصه، شما با دانستن گزینه های خود شروع می کنید که اغلب به کشوری که در آن زندگی می کنید و مقدار پولی که برای سرمایه گذاری در دسترس دارید بستگی دارد.

به عنوان مثال، افراد ثروتمند فرصت های بیشتری برای سرمایه گذاری در استارت آپ ها یا شرکت های جوان دارند و بنابراین می توانند در مقایسه با سرمایه گذاران معمولی که باید منتظر بمانند تا شرکت سهامی عام شود (یا به عبارت دیگر شروع به فروش سهام خود کند) سود بیشتری به دست آورند.

بنابراین، احتمالاً باید تحقیقات خود را انجام دهید تا ببینید با توجه به شرایط شما چه گزینه هایی در دسترس شما هستند و چگونه پول خود را دو برابر کنید.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

رمز ارزها به عنوان یک سرمایه گذاری به طور فزاینده ای محبوب شده اند، به طوری که بیت کوین اولین پول دیجیتال مدرن جهان است که فناوری بلاک چین، کنترل غیرمتمرکز و ناشناس بودن کاربر را ترکیب می کند.

چند سالی است که طرفداران کریپتو بحث می کنند که بیت کوین قرار است روزی جایگزین طلا به عنوان ذخیره ارزش شود.

بنابراین، اگر قصد دارید به زودی در ارز های دیجیتال سرمایه گذاری کنید، با بررسی این چک لیست ساده مطمئن شوید که به خوبی برای خطرات احتمالی پیش رو آماده هستید:

  • به یاد داشته باشید که از خرید یا فروش به دلیل ترس یا FOMO خودداری کنید.

  • اطمینان حاصل کنید که دارایی های رمزنگاری خود را در یک مکان امن یا صرافی ذخیره می کنید.

  • با سرمایه گذاری در دارایی های با ثبات تر مانند طلا، از خود در برابر نوسانات محافظت کنید. لزوماً به این معنی نیست که برای شروع سرمایه گذاری باید منتظر بمانید تا یک صندوق سرمایه گذاری یا پس انداز ایجاد کنید. صندوق اضطراری شما بیشتر شبیه یک «صندوق ایمنی» است تا در صورت سقوط بازار و شروع به ضرر سرمایه‌گذاری، از شما محافظت کند.

دوم، بودجه و مقدار پولی را که مایلید (یا می توانید) سرمایه گذاری کنید در نظر بگیرید. هنگامی که این کار را انجام دادید، می توانید یک استراتژی سرمایه گذاری را انتخاب کنید که برای شما و اهداف سرمایه گذاری شما بهترین کار را دارد.

هنگامی که همه اینها تنظیم شد، شما آماده هستید تا ماجراجویی سرمایه گذاری خود را شروع کنید!

همچنین مطمئن شوید که سبد سرمایه گذاری شما همیشه دارای تنوع خوبی با ترکیبی از دارایی های مخاطره آمیز و امن برای تعادل کامل و محافظت در برابر هرگونه رکود احتمالی بازار است.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.