انواع روش های باینری آپشن چیست؟

انواع روش های باینری آپشن چیست؟

اهمیت و محبوبیت باینری آپشن به عنوان یک روش ترید بر کسی پوشیده نیست. امروزه افراد زیادی وجود دارند که ترید باینری آپشن به عنوان روش اصلی کسب درآمد آنها محسوب می شود.

اما اغلب ما فقط یک نوع از باینری آپشن را می شناسیم در حالی که در برخی از انواع باینری آپشن می توان تا 700 درصد سود بدست آورد.معاملات به روش باینری آپشن در سال ۲۰۰۸ با تصویب کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده برای معامله‌گران خرد به رسمیت شناخته شد. در طی این مدت تنوع آپشن‌ها و حجم معاملات بسیار افزایش یافته است. لازم به ذکر است که باینری آپشن‌ سال‌ها پیش از سال ۲۰۰۸ وجود داشته، و توسط تجار بزرگ و نهادهای رسمی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. باینری آپشن (Binary Option) یک بازار مالی است که افراد در آن قیمت سهام یا ارزهای مختلف را پیش‌بینی می‌کنند. حال اگر این پیش‌بینی درست از آب درآید، درصدی از نرخ پیش‌بینی به عنوان سود به حساب فرد واریز می‌شود. اما در صورتی که پیش‌بینی اشتباه باشد، تمام مبلغ از بین می‌رود. باید استراتژی خوبی داشته باشید تا بتوانید در سیستم‌های باینری آپشن به سود زیادی برسید و پیش بینی معاملاتتان را با موفقیت ببندید. داشتن استراتژی برای کسب درآمد از باینری آپشن بسیار مهم است.بدون استراتژی نمی‌توانید در سیستم‌های باینری آپشن فعالیت کنید و ممکن است پولتان را از دست بدهید.

اصلی‌ترین عامل موفقیت در بازار معاملاتی باینری آپشن استفاده صحیح از تحلیل تکنیکال و داشتن یک استراتژی معاملاتی است. برخلاف آن‌ چه تصور می‌شود، شانس، میزان اندکی در موفیقت افراد دخیل است و انجام یک تحلیل درست بر روی بازار می‌تواند شما را در این بازار به سود‌های کلان برساند. انجام درست تحلیل و ایجاد یک استراتژی مناسب، نیاز به تمرین زیادی دارد و یک‌باره به دست نخواهد آمد.

  • Touch option تاچ آپشن نوعی از باینزی آپشن است که بروکر ها برای ترید به کاربران خود پیشنهاد می دهند. در touch option تریدر بایستی نقطه ای که تصور می کند که قیمت ارز به آن می رسد (یا نمی رسد) را مشخص کند و منتظر نتیجه پیش بینی خود باشد. تاچ آپشن خود انواع مختلفی دارد.

  • one touch در one-touch option سرمایه گذار قیمت هدف، زمان انقضا و میزان جایزه ای که در صورت درست بودن پیش بینی دریافت می کند، را مشخص می کند. در این نوع ترید کاربران می توانند از خاصیت باینری، ترید باینری آپشن استفاده کنند. زمانی که تریدر این نوع از ترید را انتخاب می کند، نتیجه یکی از این دو حالت است:

1- قیمت ها به آن نقطه هدف که معامله گر مشخص کرده است، می رسد و لذا مبلغی که خود برای پاداش در ابتدا تعیین کرده است، تریدر دریافت می کند.

2- روند قیمت ها به قیمتی که که معامله گر تعیین کرده است نمی رسد و تریدر همان مبلغی که به عنوان جایزه در نظر گرفته است، از دست می دهد.

  • No-Option یکی دیگر از انواع تاچ آپشن No touch option است. درست نقطه مقابل One Touch option است و شما فقط باید پیشبینی کنید که قیمت ارز مورد نظر به آن نقطه مشخص نمی رسد.

استفاده از این نوع از باینری آپشن می تواند برای شما بین 200 تا 400 درصد سود داشته باشد، و قطعا نیز ریسک بالاتری دارد. برای فعالیت در این ترید، بایستی به دنبال بروکری باشید که از این ترید پشتیبانی کند. این نکته را در نظر داشته باشید که برخی مواقع بروکر ها استفاده از این نوع از باینری آپشن را محدود می کنند و کاربران فقط چند ساعت در روز و یا فقط آخر هفته ها می توانند از این گزینه استفاده کنند.

  • High/Low option این نوع ترید که با نام Above/Below در برخی منابع از آن یاد می شود، یکی از معروف ترین انواع باینری آپشن است که بسیاری از افراد نیز باینری آپشن را به همین نوع می شناسند. در این روش، شما سطحی را به عنوان مرزی که ارز از آن بالا تر یا پایین تر می رود، در نظر می گیرید. اگر فکر می کنید روند قیمتی ارز صعودی خواهد بود ( و مثلا از قیمت مشخص 1000 دلار بالاتر می رود) پیش بینی خود را برای این قیمت مشخص می کنید. علاوه بر این شما باید مشخص کنید در چه بازه زمانی روند صعودی باقی خواهد ماند. مبلغی که بر اساس آن پیش بینی می کنید نیز در این مرحله مشخص باشد.

  • Boundary option یا Range trade یکی از انواع باینری آپشن است که خود به دو نوع تبدیل می شود.

  • Range Trade

  • Out of Range Trade در Range trade شما یک بازه قیمتی مشخص می کنید و بر اساس پیش بینی شما نوسان ارز مورد نظر فقط در همان بازه باقی مانده و از آن محدوده خارج نمی شود. اما در Out Of Range اگر قیمت از بازه مشخص شده خارج شود، تریدر سود بدست می آورد.

استراتژی در بازار معاملاتی باینری آپشن

استراتژی‌های متفاوتی برای فعالیت در بازار باینری آپشن وجود دارد که هرکسی باید براساس شرایط خود یک یا چند مورد از آنها را انتخاب کند. هرچند شما می‌توانید در این بازار بدون استراتژی نیز عمل کنید، اما استراتژی کمک می‌کند که شما استرس و احساسات خود را در معاملات وارد نکرده و بر اساس واقعیت تصمیم‌گیری کنید. عدم تصمیم‌گیری احساسی در بازار پر ریسک باینری آپشن اهمیت زیادی دارد. همچنین به یاد داشته باشید که اندیکاتورها و استراتژی‌هایی نیز وجود دارند که رایگان نیستند و با پرداخت مبلغی می‌توانید از آنها استفاده کنید.

باینری آپشن چیست و ریسک خطر آن چقدر است؟

در بازار باینری آپشن، سود و ضرر کاملا مشخص و غیرقابل تغییر هستند، نوسانات قیمت نیز بر سود و ضرر معامله‌گر تاثیری ندارند. فقط یک مسئله وجود دارد و آن درست یا غلط از آب درآمدن پیش‌بینی انجام شده است. در صورتی که معامله‌گر درست پیش‌بینی کند با توجه به بروکری که دارد حدود ۷۰ تا ۸۵ درصد سود می‌کند و در صورتی هم که پس از انقضای آپشن، نتیجه پیش‌بینی او درست نباشد، ۱۰۰ درصد ضرر خواهد کرد.

روش کار با باینری آپشن

سیستم باینری آپشن دارای دو نوع معامله اصلی و تعدادی آپشن فرعی است. ابتدا با معاملات اصلی آشنا می‌شویم؛ دو نوع دستور اصلی در باینری آپشن وجود دارد. یکی دستور انجام معامله خرید است که به آن Call Binary Option می‌گویند و دیگری معامله فروش است که در اصطلاح به آن Put Binary option می‌گویند.

نکات مهم باینری آپشن

حال که فهمیدیم باینری آپشن چیست لازم است تعدادی از نکات مهم این بازار را یادآور شویم:

  • کمترین میزان معامله در اکثر بروکرها ۱ دلار است.
  • در هر معامله فقط نرخی که برای پیش‌بینی تعیین می‌کنید در معرض ریسک قرار می‌گیرد و بقیه سرمایه داخل کیف پولتان باقی خواهد ماند.
  • در باینری آپشن شما هرگز مالک سهام یا ارز نخواهید شد و تنها از پیش‌بینی نوسانات آن سود می‌کنید.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.