استیبل کوین ها چگونه کار می کنند؟

استیبل کوین ها چگونه کار می کنند؟

استیبل کوین یک ارز دیجیتال باثبات است. این بدان معناست که ارزش ارز دیجیتال مانند دارایی ‌های رمزنگاری معمولی نباید مکررا در نوسان باشد. اگرچه این محدوده قیمت ثابت اغلب به دلار آمریکا گره خورده است، ارزهایی نیز وجود دارند

که با شاخص ‌های قیمت متفاوت ثابت می‌شوند. برخی از استیبل کوین ‌ها که به تازگی آماده ورود به بازار می‌شوند، با هدف تثبیت شدن بر روی شاخص قیمت مصرف‌کننده یا شاخص ‌های مشابه برخی کشورها هستند.

از آنجایی که استیبل‌کوین‌ ها را می‌توان در تئوری تقریبا روی هر چیزی ثابت کرد، استیبل‌کوین ‌هایی وجود دارند که روی چندین سکه فیات و حتی به اقلام گرانبهایی مانند طلا یا نقره ثابت می‌شوند. عامل تعیین کننده برای استیبل کوین ها این است که لچ (Latch) چگونه حفظ می شود و کل سیستم بر چه چیزی استوار است.

به عبارت دیگر، برگزارکننده سکه چگونه ارزش ارز را حفظ می کند؟ برخی از استیبل کوین‌های مرکزی، مانند تتر، به یک متولی نیاز دارند تا ارز را تنظیم کند و سپس مقدار مشخصی وثیقه را رزرو کند.

تتر دلار آمریکا را در یک حساب بانکی نگه می‌دارد و مبلغ نگهداری شده باید برابر با چیزی باشد که برای حفظ نظم سیستم صادر می‌کند. به این ترتیب از نوسانات قیمت جلوگیری می شود. با این حال، ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز پایدار دیگری مانند دای (Dai) وجود دارند که بدون یک شخصیت مرکزی به این هدف می‌رسند. آن ها از قراردادهای هوشمند در بلاک چین اتریوم برای مدیریت وثیقه و حفظ نظم استفاده می کنند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.