بهترین پروژه های متاورس در شبکه بایننس اسمارت چین

بهترین پروژه های متاورس در شبکه بایننس اسمارت چین

فضای متاورس در سال‌های اخیر شاهد رشد و توسعه بسیار زیاد در بلاک چین های مختلف از جمله بایننس اسمارت چین یا زنجیره هوشمند بایننس (Binance Smart Chain) بوده است.

و پروژه های متاورسی بسیار فعال و ارزشمند با ساخت دنیاهای وسیع و منحصربه‌فرد، جایی برای خود در این شبکه باز کرده‌اند. بایننس اسمارت چین به لطف سرعت تایید تراکنش و هزینه پایین شبکه خود فضایی مناسب و بهینه برای رشد و ساخت بهترین پروژه های متاورس بر بستر این بلاک چین به وجود آورده است.

تقریبا تمام تکنولوژی‌های استفاده شده در دنیاهای متاورسی کنونی بسیار ابتدایی و ساده هستند و هنوز چند سالی تا رسیدن به یک دنیای مجازی واقع‌گرایانه باقی مانده است. اما پروژه های برتر متعددی وجود دارند که در این مسیر پیش می‌روند و تعدادی از آن‌ها نیز روی شبکه بایننس اسمارت چین ساخته شده‌اند.

متاورس (Metaverse)

متاورس فضایی سه بعدی و آنلاین است که می‌تواند زندگی واقعی و مجازی افراد را به همدیگر گره بزند. کاربران با استفاده از پلتفرم‌ها و پروتکل‌های مختلف متصل به وب 2، راهی برای اتصال به فضای وب 3 خواهند داشت تا در آن کار، استراحت و کنکاش کنند و با دیگران تعامل داشته باشند. بلاک چین 6 مشخصه اصلی دارد گه آن را برای استفاده در متاورس بسیار مناسب می‌کند. واقعیت افزوده به کمک ترکیبی از آواتار یا کاراکترهای مجازی یکی از بنیادی‌ترین راهکارهای پیشرفت و بهبود وضعیت متاورس محسوب می‌شود. به عنوان مثال می‌توانید با یک هدست واقعیت مجازی در جلسه‌های کاری خود شرکت کنید، سپس به کنسرت خواننده محبوب‌تان بروید و بعد با دوست‌هایتان مشغول بازی‌های رایانه‌ای شوید. بلاک چین بایننس اسمارت چین نیز از جمله شبکه‌هایی است که امکان تمام این موارد و همچنین بازی‌های بلاک چینی را برای کاربران به وجود آورده است.

  • اثبات دیجیتال مالکیت: اثبات اینکه دارایی‌های دیجیتال و رمز ارزی موجود در کیف پول رمز ارزی شما متعلق به خودتان است کار بسیار ساده‌ای است. از طرفی این دارایی‌ها در پایگاه داده بلاک چین به آدرس شما ذخیره شده‌اند و مالکیت شما را اثبات می‌کنند.
  • کلکسیون‌های دیجیتال: به کمک فناوری بلاک چین می‌توانیم بسیاری از آیتم‌های دیجیتال همچون آثار هنری و حتی اشیا واقعی توکنیزه شده در فضای کریپتو را جمع‌آوری و در کلکسیون خود نگهداری کنیم. به این نوع از دارایی‌ها توکن غیر مثلی یا ان اف تی (NFT) می‌گویند. انتقال دارایی: به کمک دارایی‌های دیجیتال می‌توانید به هر کسی در هر جای دنیا پرداخت مالی داشته باشید و نگران مالیات یا تحریم‌های وارده از سمت دولت‌های مختلف نباشید.
  • حاکمیت: فناوری بلاک چین به کمک الگوریتم‌های اجماع و مکانیزم‌های رای‌گیری، این امکان را به وجود می‌آورد که سرمایه گذاران حقیقی هر شبکه برای اتفاقات آن تصمیم بگیرند و سرنوشتش را تعیین کنند.
  • دسترسی: هر کسی با ساختن یک والت دیجیتال می‌تواند در کمتر از یک دقیقه برای خود هویتی دیجیتالی بسازد و در دنیای کریپتو و متاورس از آن استفاده کند. سازگاری: فناوری بلاک چین می‌تواند پلتفرم‌های مختلفی داشته باشد که هر کدام به نوع خود خاص و منحصر به‌فرد باشند و در عین حال با همدیگر سازگاری کامل داشته باشند.

شبکه بایننس اسمارت چین (BSC)

بایننس اسمارت چین یک شبکه بلاک چین با قابلیت پشتیبانی از پروژه های قرارداد هوشمند، اپلیکیشن غیر متمرکز و متاورس است که به صورت موازی با زنجیره بیکن بایننس (Binance Beacon Chain) کار می‌کند. زنجیره هوشمند بایننس یا Binance Smart Chain که به اختصار BSC نیز نامیده می‌شود، برخلاف زنجیره بیکن با پشتیبانی از ساخت و اجرای قراردادهای هوشمند این امکان را به وجود آورده است که توسعه دهندگان پروژه های مورد نظر خود را با یک قرارداد روی آن اجرا کنند.

باید در نظر داشت که زنجیره هوشمند بایننس یک راه حل لایه دوم برای بیکن چین نیست و در حقیقت دو بلاک چین کاملا از همدیگر جدا و در عین حال موازی هستند. حتی اگر زمانی بیکن چین خاموش شود، زنجیره هوشمند بایننس به فعالیت خود ادامه می‌دهد. هدف اصلی موازی‌سازی زنجیره بیکن و هوشمند بایننس در حقیقت معرفی کردن قراردادهای هوشمند به اکوسیستم Binance در عین بالا نگه داشتن تعداد تراکنش‌های تاییدشده در ثانیه بود.

بایننس اسمارت چین همچنین با ماشین مجازی اتریوم سازگار است و توسعه دهندگان این بلاک چین عظیم و محبوب می‌توانند پروژه های اپلیکیشن خود را با فرآیندی ساده روی زنجیره هوشمند بایننس منتقل کنند. برای کاربران نیز این سازگاری به معنای راحتی استفاده از اپلیکیشن‌هایی همچون متامسک در بایننس اسمارت چین است.

رابطه متاورس و بازی‌های بلاک چینی

ترکیب متاورس و بازی‌های رایانه‌ای مبتنی بر شبکه بلاک چین تلاشی برای سه بعدی سازی صنعت گیمینگ و غرق شدن بیشتر بازیکنان در آن است. بیشتر بازی های متاورسی کنونی وابسته به شبکه بلاک چین هستند و برای جذب کاربران از المان‌های بازی برای کسب درآمد (Play to Earn) و گیم‌فای (GameFi) استفاده می‌کنند.

فضای بازی‌های رایانه‌ای در حال حاضر نزدیک‌ترین تجربه به متاورس را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و پیوسته مرز فعالیت‌های ممکن در فضاهای مجازی را در می‌نوردد. به عنوان مثال اکنون بسیاری از پروژه های بلاک چینی در شبکه اتریوم و بایننس اسمارت چین از برگزاری کنسرت یا رویدادهای اجتماعی در متاورس پشتیبانی می‌کنند. اقتصاد دیجیتال درون متاورس نیز به امری عادی بدل شده است و طرح و آیتم‌های درون بازی به راحتی قابل خرید و فروش هستند. فناوری بلاک چین با ممکن کردن این موارد، پیوندی عمیق میان متاورس و صنعت گیمینگ ایجاد کرده است.

بهترین پروژه های متاورس شبکه بایننس اسمارت چین

از زمان عرضه اولین دنیای متاورسی تاکنون، پروژه های متعددی تلاش کرده‌اند در این زمینه خودی نشان دهند. اکثر پروژه های متاورس تا مدت‌ها تنها بر بستر شبکه اتریوم عرضه و راه اندازی می‌شدند، اما یکی دیگر از بلاک چین هایی که بسیار بین توسعه دهندگان این حوزه محبوب شد و بایننس اسمارت چین بود. گفتنی است که در متاورس‌های مبتنی بر شبکه بایننس اسمارت چین، بازیکنان برای شرکت در اقتصاد اکوسیستم باید ارز دیجیتال BNB داشته باشند و به این منظور، ابتدا باید اقدام به خرید بایننس کوین کنند.

  • پروژه دیسنترال گیمز (Decentral Games) دیسنترال گیمز یک پلتفرم بازی‌های کارتی است که توسط سازمان خودگردان غیر متمرکز یا دائو (DAO) اداره می‌شود و همچنین رویدادهایی سه بعدی برگزار می‌کند. اکوسیستم این پلتفرم به کمک توکن کاربری آن یعنی DG اداره می‌شود و بازیکنان می‌توانند با بازی کردن، تامین نقدینگی استخرهای مالی و همچنین رای دادن در سیستم حاکمیتی دائوی پلتفرم، ارز دیجیتال DG به دست بیاورند. خزانه مالی دیسنترال گیمز در حقیقت صندوق این پلتفرم برای پرداخت سود به بازیکنان است که همچنین هزینه کارمزد بازی کردن بازیکنان در پلتفرم را بر اساس دو ارز MANA و ارز DAI دریافت و ذخیره می‌کند. بازیکنان می‌توانند با شرکت در بازی‌های این متاورس ساخته شده بر بستر بایننس اسمارت چین، دو المان اصلی متاورس یعنی کسب درآمد و سرگرمی‌های سه بعدی را با یکدیگر ترکیب کنند. خوشبختانه فناوری بلاک چین به گونه‌ای است که خیلی ساده می‌توان پلتفرم‌های بازی‌های کارتی را در آن‌ها راه اندازی و اجرا کرد.
  • پروژه متاورسی سایبر دراگون (Cyber Dragon) بایننس سایبر دراگون یک بازی آنلاین سه بعدی بلاک چینی در ژانر RPG است که توسط BinaryX توسعه داده می‌شود. بازیکنان این بازی می‌توانند قهرمانان آن را در قالب NFT استخدام کنند و دنبال آیتم‌های منحصر به‌فرد و کمیاب بگردند و آن‌ها را جمع کنند. هدف نهایی بازی شکست دادن اژدهایی بزرگ است که کوه بزرگی از جواهرات و طلا را انباشت کرده، البته در اینجا منظور از کوه جواهرات و طلا، همان دارایی درون حساب خزانه بازی است.

بازی متاورس سایبر دراگون که بر بستر بلاک چین بایننس اسمارت چین ساخته شده دو توکن بومی دارد. ارز دیجیتال BNX توکن حاکمیتی این متاورس است و یک توکن Gold نیز درون بازی وجود دارد که کاربران به کمک آن می‌توانند پیشرفت کنند.

  • متاورس سکند لایو (SecondLive) در زنجیره هوشمند بایننس سکند لایو یک سندباکس سه بعدی است که دنیایی مجازی در آن ساخته شده و کاربران می‌توانند به سادگی در این فضا به معاشرت، خرید، کار و زندگی بپردازند. هر شخصی می‌تواند با ساختن یک آواتار مجازی در بازی سکند لایو شرکت کند یا حتی محتوای خلاقانه خودش را بسازد. همچنین این قابلیت وجود دارد که از محتوای تولید خودتان کسب درآمد داشته باشید.
  • پروژه متاورس الین ورلدز (Alien Worlds) بایننس اسمارت چین الین ورلدز یکی از بهترین پروژه های بازی متاورس مبتنی بر تکنولوژی NFT است که بر بستر شبکه بایننس اسمارت چین، اتریوم و وکس ارائه شده است. بازیکنان در این بازی علمی تخیلی در کهکشانی مجازی قرار دارند و می‌توانند در آن زمین خریداری کنند، بجنگند و NFT جمع کنند تا در نهایت ارز دیجیتال تریلیوم (TLM) به دست بیاورند.
  • پروژه متاورس ایکس (Metaverse-X) در زنجیره هوشمند بایننس بازی متاورس ایکس توسط استودیو X کمپانی Fair.Game از صفر تا صد با در نظر گرفتن بازیکنان بازی‌های مولتی پلیر آنلاین و سندباکسی ساخته شده است. این پروژه متاورس ساخته شده در بایننس اسمارت چین از بازی‌های دیگری همچون ماینکرفت و روبلاکس الهام گرفته و سعی در ارائه همان حس و حال گیمینگ و حضور در دنیایی مجازی را دارد. اکوسیستم متاورس ایکس ترکیبی کامل از کلکسیون‌های NFT و یک بازار معاملاتی ساخته شده بر بستر بلاک چین است. اکوسیستم متاورس در بلاک چین بایننس اسمارت چین (Binance Smart Chain) هنوز در مراحل اولیه رشد خود قرار دارد و تا رسیدن به بهترین درجات راه زیادی پیش روی آن است. پروژه های متعدد متاورس و اشخاص جدیدی که در بایننس اسمارت چین وارد این حوزه می‌شوند همچون تکه‌های پازلی بزرگ در حال تکمیل و ساختن فضای آن هستند و به تدریج بهتر از پیش آن را طراحی خواهند کرد.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.