معرفی ارز دیجیتال تتا (THETA)

معرفی ارز دیجیتال تتا (THETA)

بلاکچین تتا (THETA) یک شبکه غیرمتمرکز ارسال ویدئو و ارز دیجیتال است.تتا (THETA) یک پلتفرم منحصر به فرد می باشد که برای حل مشکلات پیش روی حوزه پخش راه حل های فنی و اقتصادی را ارائه می دهد. به این ترتیب،

بلاکچین تتا (THETA) مشوقیبرای به اشتراک گذاری پهنای باند در سراسر شبکه طراحی می باشد. کاربران این فرصت را به دست می‌آورند که با اشتراک گذاری پهنای باند و منابع محاسباتی اضافی خود، پاداش دریافت کنند.

توسعه‌دهندگان تتا (THETA) در تلاش هستند تا از طریق یک بلاک چین جدید و نوآورانه، با چالش‌های مختلفی که امروزه صنعت استریم ویدیو با آن مواجه است، مقابله کنند. پلتفرم تتا (THETA) به شکل مشکلات محدود بودن پهنای باند در روش های سنتی از بین می برد. این موضوع توسط متخصصان به عنوان موضوع “آخرین مایل” شناخته می شود. این یک نگرانی مهم برای پلتفرم‌های پخش با رزولوشن بالا 4k,8k و نسل های بعد می باشد.

مزایای بلاک چین تتا (THETA)

کاربران تتا (THETA) از دسترسی به زیرساخت جهانی برای محتوای ویدیویی و تحویل داده بهره می برند. این پروژه منبع باز بوده و خدماتی از جمله موسیقی، تلویزیون(فیلم)، آموزش، کنفرانس های سازمانی، پخش همتا به همتا و موارد دیگر را ارائه می دهد.با ماهیت غیر متمرکزی که پلتفرم تتا (THETA) دارد کاملا توسط کاربران خود مدیریت می شود.

  • قابلیت همکاری

یکی دیگرازمزایای اصلی شبکه تتا Theta قابلیت همکاری وتوسعه آن است. این شبکه از ایجاد برنامه های غیرمتمرکز(Dapps) پشتیبانی می کند.این برنامه ها بر روی پلتفرم تتا قرار دارند و از مجموعه ابزارهای فنی قدرتمند آن استفاده می کنند. قابل ذکر است، اولین Dapp که در شبکه راه اندازی شد SLIVER.tv نام داشت.

بلاک چین تتا (THETA)

درحال حاضر تنها زیرساخت سرتاسری برای پخش و تحویل ویدئو غیرمتمرکز، بلاک چین تتا (THETA) می باشد. طراحی بلاک چین موجب عملکرد بیشتر در این زمینه می شود. برای مثال، سیستم می‌تواند جریان‌ها را از نودهای ذخیره‌سازی مشابه خارج کند که به پلتفرم های ویدئویی اجازه می دهد تا هزینه های شبکه تحویل محتوا (CDN) را به مقدار قابل توجهی کاهش دهند.

بلاک چین تتا (THETA) چگونه کار می کند؟

تتا (THETA) یک شبکه ارسال ویدئوی غیرمتمرکز مطابق با ERC-20 است. این دسته بندی به این معنی است که کاربران تتا (THETA) می توانند از اکوسیستم اتریوم برای ساده کردن تجربه رمزنگاری خود استفاده کنند.اتریوم بزرگ‌ترین اکوسیستم Dapp در جهان است و توکن‌های ERC-20 دارای تنوع گسترده ی کیف‌پول‌ها، DEX و بازی‌ها می باشند. تتا از امنیت و کارایی اتریوم استفاده می کند و آن را با فناوری های مختلف اختصاصی ترکیب کرده تا کیفیت را بهبود بخشد.

توکن تتا (THETA)

توکن‌های تتا (THETA) نشانه حاکمیت شبکه تتا هستند و قابلیت هایی را در اختیار کاربران قرار می دهند. این توکن همان چیزی است که شما برای تولید بلاک‌ها، برای به اشتراک گذاشتن به‌عنوان یک نود اعتبارسنجی یا نگهبان و مشارکت در حاکمیت پروتکل استفاده می‌کنید. در حال حاضر ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ توکن تتا در گردش است و این مقدار کل توکن هایی می باشد که پلتفرم قصد دارد صادر کند. توکن‌های TFUEL، یک توکن مفید و مهم در اکوسیستم تتا (THETA) می باشد که این توکن ها دارای اهداف متعددی در شبکه هستند. در درجه اول، توکن‌های TFUEL، کاربران را تشویق می‌کنند تا محاسبات و منابع پهنای باند اضافی خود را به‌عنوان نودهای کش یا رله برای جریان‌های ویدئویی به اشتراک بگذارند.همچنین توکن TFUEL به عنوان فی تراکنش ها در شبکه تتا مورد استفاده قرار می گیرد.

تاریخچه بلاک چین تتا (THETA)

تتا پس از فروش توکن خصوصی 20 میلیون دلاری ، در سال 2018 وارد بازار شد. Theta Labs شرکتی درسانفرانسیسکو پشت این پروژه می باشد.در ابتدا لازم به ذکر است که بنیانگذاران تتا (THETA)، میزبانی این پلتفرم را روی اتریوم انتخاب کردند. از آن زمان، این شرکت به ساخت یک بلاکچین مخصوص به خود، ادامه داد.

تتا (THETA) شاهد بیشتر شدن علاقه سرمایه گذاران بوده است. میچ لیو، بنیانگذار و مدیر اجرایی پلتفرم، به عنوان یک نیروی پیشگام در صنعت شناخته شده است. علاوه بر این، تتا موفق شد مشاورانی به نامی را جذب کند که این مشاوران شامل یکی از بنیانگذاران یوتیوب، استیو چن، و جاستین کان، یکی از بنیانگذاران پلتفرم پخش بازی، Twitch هستند. در نوامبر 2018، Tencent Games اعلام کرد که با SLIVER.tv همکاری خواهد کرد تا جوایز Theta را برای بازیکنان Ring of Elysium به ارمغان بیاورد.

ارز دیجیتال تتا (THETA) چیست؟

ارز تتا (THETA) یکی از رمزارزهایی است که پیش‌بینی‌های مختلف و اکثرا مثبتی در مورد آینده آن صورت گرفته است. شاید بخشی از این نگرش مثبت به آینده این کوین را بتوانیم با ایده آن در ترکیب دو فناوری جدید مرتبط بدانیم. این ارز، توکن اختصاصی بلاکچین تتا (THETA) است و کاربردهای مختلفی دارد.

پیدایش بسترهای پخش مستقیم (لایو) ویدیویی تا حدودی همزمان با گسترش فناوری بلاکچین بوده است. این همزمانی، فعالان، سرمایه‌گذاران و توسعه‌دهندگان در ارز دیجیتال تتا (THETA) را به ترکیب‌کردن دو تکنولوژی در یک بستر واحد تحت عنوان پلتفرم تتا متمایل کرد. با توجه به این تصمیم، توسعه‌دهندگان ارز تتا تصمیم گرفتند تا در یک ایده کاملا جدید، یک شبکه ویدیویی روی بلاکچین تتا (THETA) طراحی کنند.

شبکه ویدیویی طراحی شده به عنوان بستری غیرمتمرکز برای ویدیوها فعالیت می‌کند. البته این تنها فعالیت عمده شبکه فوق نیست. تتا به صورت همزمان شرایط مناسبی برای استفاده از توکن تتا یا همان تتا کوین نیز ایجاد کرده است. این دو فعالیت در شبکه تتا را می‌توانیم مستقل از هم اما تأثیرگذار بر روی یکدیگر بدانیم.

پلتفرم تتا (THETA) توانسته است با استفاده از ایده اولیه خود و ترکیب آن با محیط فراهم‌شده برای خرید و فروش و استفاده از رمزارز تتا (THETA)، یک بستر درآمدی قابل‌توجه و جدید ایجاد کند. شبکه یادشده در Roadmap یا نقشه راه خود، اهداف بزرگتری در نظر گرفته است که در صورت تحقق می‌توانند به افزایش قیمت ارز دیجیتال اختصاصی آن و افزایش تعداد کاربران کمک شایانی کنند.

بنیان‌گذاران تتا (THETA)

شبکه فوق در سال ۲۰۱۷ توسط میچ لیو Mitch Liu بنیان‌گذار استارتاپ در تبلیغات آنلاین و بازی موبایل به همراه جیئی لانگ Jieyi Long که قبلا بر روی تکنولوژی‌های پخش مستقیم VR کار می‌کرد، ایجاد شد.در هیئت مشاوران این شبکه نیز نام‌های بزرگی دیده می‌شد و همچنان می‌شود. استیو چن بنیان‌گذار یوتیوب، جاستین کانا بنیان‌گذار Twitch، راکوتن ویکی و سی جی هلو از مدیران ارشد Verizon، افراد مشهور در تیم مشاوران هستند. تتا (THETA) در سال ۲۰۱۷ توانست در یک فروش خصوصی با فروش ۳۰ درصد از عرضه کل ۱ میلیارد ارز دیجیتال خود توانست ۲۰ میلیون دلار سرمایه به دست بیاورد.

در حال حاضر علاوه بر جیئی لانگ به عنوان مدیر ارشد فناوری و میچ لیو به عنوان مدیرعامل، رایان نیکولز نیز به عنوان مدیر ارشد محصولات در تیم اصلی و عامل شبکه حضور دارد. او در سوابق خود، مدیریت در Tencent برای اپلیکیشن Wechat را دارد. همچنین در حال حاضر در تیم بلاکچین و توسعه تتا نیز نام ۱۵ نفر که اکثرا از کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا هستند، دیده می‌شود.

چرا ارز دیجیتال تتا (THETA) ارزشمند است؟

ارز تتا (THETA) در واقع عامل اصلی و پشتیبان شبکه فوق است. کسانی که می‌خواهند نقش تأییدکننده یا نگهبان را به عنوان نود در شبکه ایفا کنند، باید مقدار خاصی از ارز دیجیتال اختصاصی تتا را ذخیره‌سازی کنند. تتا (THETA) به نودها اجازه می‌دهد تا تراکنش‌ها را تأیید کنند، بلوک جدید بسازند، در نظرسنجی‌های مربوط به تغییرات شبکه شرکت کنند و در نهایت به عنوان پاداش حضور فعال TFUEL دریافت کنند.

کاربران می‌توانند از سوخت تتا (THETA) یا همان TFUEL برای پرداخت‌های خود در تراکنش‌های شبکه تتا استفاده کنند. همچنین زمانی که قرار است کاربران نود سوم یعنی Edge Nodes برای اشتراک محتوای ویدیویی، پاداش دریافت کنند، TFUEL به آن‌ها پرداخت می‌شود.

در سومین کاربرد رمزارز تتا (THETA)، توسعه‌دهندگان برای انتشار و استقرار برنامه‌های غیرمتمرکز خود بر بستر بلاکچین فوق، از TFUEL برای استقرار نهایی و اجراکردن آن‌ها استفاده می‌کنند.

مطابق همان بازار گاوی و خرسی که در مقاطع مختلف در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ مشاهده کردیم، برخی ارزهای دیجیتال از جمله تتا (THETA)، به دلیل استعدادی که در سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ در آینده دارند، نوسانات قیمتی شدیدی را تجربه کرد. با مشاهده کلی نوسانات در این دو سال متوجه می‌شویم حتی با در نظر گرفتن تمام سقوط‌های این ارز، بازهم نسبت به سه سال پیش قیمت آن چندین برابر شده است.

همچنین الگوهای تکراری و مشاهدات بازار تأیید می‌کنند که روند نزولی روزهای اخیر تتا (THETA) متوقف خواهد شد. از طرفی به سختی می‌توان ادعا کرد که شرایط دو سال اخیر در بازار و نوسانات شدید در مقاطع دیگر تکرار نشود. انتظار می‌رود برای ۲ یا ۳ سال آینده مجددا بازار ارزهای دیجیتالی چنین شرایطی را تجربه کند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.