خودداری از 3 اشتباه در هنگام افت قیمت بیت کوین

خودداری از 3 اشتباه در هنگام افت قیمت بیت کوین

ترید و یا سرمایه گذاری در بازار ارزهای رمزپایه در واقع مشابه یک جنگ روانی علیه خود شماست. سرمایه گذاری و کسب سود در این بازار مستلزم نظم شدید ذهنی است تا وقتی که بازار متزلزل است، سرمایه گذار بتواند خود را کنترل کند.

بازار ارزهای دیجیتال بی ثبات تر از هر بازاری است که جهان تا به حال دیده است. هنگامی که قیمت بیت کوین کاهش می یابد و می بینید که بقیه دارایی های رمزنگاری شده شما نیز ارزش خود را از دست می دهند، آرام ماندن سخت است. وقتی بازار خونین می شود، ممکن است مدام این سوال در ذهن شما تکرار شود که آیا بازار دوباره صعود می کند یا خیر. هیچ کس یک گوی بلوری برای پیش بینی آینده در دست ندارد ولی هیچ روندی در بازار چه نزولی و چه صعودی تا ابد طول نمی کشد. در ادامه 3 اشتباه رایجی که هر سرمایه گذاری ممکن است در مواجهه با افت قیمت ها در بازار مرتکب شود، بیان شده است.

سعی نکنید کف دقیق قیمت را به دست بگیرید

اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید، وقتی که بازار درگیر یک چرخش می‌شود، می‌تواند زمان خوبی برای افزایش موجودی سرمایه گذاری شما باشد. اصلاحات قیمت بازار یا همان «فروش برق‌آسای کریپتو». من تقریبا همیشه مقداری بیت کوین یا فیات را در مواقع سقوط شدید بازار نگه میدارم – اما وسواس من برای اقدام به خرید در کف روند نزولی، باعث شده تا من فرصت‌های زیادی برای پیروزی‌های بزرگی را از دست بدهم.

وقتی که قیمت‌ها در حال کاهش هستند، شما منتظر توقف این سقوط یا همان کف روند نزولی هستید تا اقدام به خرید کنید. به دست آوردن دقیق ترین حالت کف نزولی به حدی دشوار است که سختی آن به مانند گرفتن یک چاقوی در حال سقوط است.

وقتی در تلاش برای یافتن دقیق کف قیمتی باشید، شانس‌های زیادی را برای معاملات پرسود از دست می‌دهید. حساب اینکه چندبار برای ورود به یک معامله منتظر رسیدن به کف قیمت بودم، از دستم خارج شده است. در این انتظارهای بیش از اندازه، همیشه ضرر من بیشتر از سودم بوده است. گاهی اوقات، اگر در حال برنامه ریزی برای ورود به یک معامله هستید، به جای صبر کردن و یافتن کف دقیق قیمتی بهتر است در نزدیکی کف قیمت وارد معامله شوید.

هر چقدر شما تحلیل تکنیکال بهتری داشته باشید احتمالا کف قیمتی را درست تر اندازه گیری می‌کنید اما پیشبینی دقیق کف قیمت خیلی مهم نیست. در بازار ارزهای دیجیتال اکثریت افراد فعال سرمایه گذاران خرد و کوچک هستند. شما گرگ وال استریت نیستید و اگر فکر کردن بیش از اندازه را تمام کنید، ارز دیجیتال بیشتری خواهید داشت.اکثر سرمایه گذاران و تریدر های حرفه ای همیشه فیات یا تتر را برای خرید در صورت افت شدید در بازار کنار می گذارند – اما وسواس برخی از آن برای رسیدن به انتهای یک روند نزولی و خرید در کف باعث شده است که فرصت برخی از سود های بزرگ را از دست بدهند.

وقتی به نمودار نزولی رمز ارزها خیره می شوید از خود می پرسید چه زمانی کاهش قیمت متوقف می شود و نکند که در این قیمت بخرم و چند ساعت دیگر قیمت پایین تر بیاید. خرید در کف یا “buy the dip” به این معنی است که شما سعی می کنید در انتهای یک روند نزولی وارد معامله شوید اگر دائماً در تلاش برای دستیابی به انتهای دقیق هستید، احتمالاً فرصت های خود را از دست خواهید داد چرا که ممکن است قیمت قبل از ورود شما معکوس شود. بنابراین اجازه ندهید که احساس حرص و طمع بر شما غلبه کند و فرصت های فعلی را به امید فرصت های بهتر از دست ندهید.

اگر مطمئن هستید که هنوز قیمت ها کاهش می یابد می توانید از استراتژی های خرید و ورود پله ای استفاده کنید تا ریسک از دست دادن فرصت ها را مدیریت نمایید.

رمز ارزهای خود را برای خرید ارزهای صعودی نفروشید!

به جرات میتوان گفت همه سرمایه گذاران یا تریدر ها حداقل یک بار این اشتباه را مرتکب شده اند که دارایی های خود را در ته یک روند نزولی فروخته اند.

سرمایه گذاران بسیاری تحت تاثیر احساس فومو (ترس از دست دادن فرصت ها) دارایی های خود را فروخته اند تا ارزی که قیمت آن در حال افزایش است را بخرند و معمولا با این نتیجه مواجه شده اند که کوینی که فروخته شده بیشتر رشد کرده است و ارزی که خریده اند اصلاح شده است. FOMO مخفف Fear of Missing Out است ، این ترس رایجی است که باعث بسیاری از تصمیمات بد در معاملات می شود. ارزهای دیجیتال خود را برای خرید آن‌هایی که در حال رشد قیمت هستند، نفروشید. همه این کار را انجام داده اند. لازم نیست شرمنده باشید. این خاصیت انسان است. اکثریت ما حتی برای یک بار هم که شده در پایین ترین قیمت ارز دیجیتال خود را برای خرید یک ارز دیجیتال دیگر و به امید رشد قیمت آن فروخته ایم. احساسی به نام FOMO یا همان ترس از دست دادن باعث می‌شود که فردی ارزهای دیجیتال خود را در قیمت پایین بفروشد و در ارز دیجیتال دیگری که در حال رشد قیمت است، سرمایه گذاری کند. ترس از دست دادن یک احساس بسیار رایج در بازار ارزهای دیجیتال است.

مدام به نمودار ها خیره نشوید!

مطمئن باشید که با خیره شدن به نمودار قیمت یک رمز ارز نمیتوانید آن را مجبور کنید که تغییر روند بدهد.

بسیاری از سرمایه گذاران تازه کار، ساعت های بی شماری را صرف “نگاه کردن به نمودار” در زمان نزولی بودن بازار می کنند و بدون شک بسیاری از آن ساعت ها تلف شده اند. سعی کنید این زمان را صرف مطالعه و بکارگیری آموخته های خود در معاملات کنید. تماشای نمودار ها و گفتگو های بی پایه در گروه های شبکه های اجتماعی می توانند احساسات شک تردید و عدم اطمینان را در سرمایه گذار به وجود آورد و منجر به تصمیمات غلط شود.

گاهی اوقات بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که یک حد سود یا ضرر برای موقعیت معاملاتی خود تعیین کنید و یا تصمیم بگیرید که دارایی های خود را برای مدتی طولانی تر هولد کنید. سپس از نمودار ها دور شوید. به استراتژی خود اعتماد کنید و همیشه به خاطر داشته باشید – اگر با استراتژی معامله نمی کنید ، در واقع قمار می کنید. تجارت یا سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به نوعی جنگ روانی علیه خودشماست. معامله گران سهام اغلب می گویند که سرمایه گذاری در بازارهای سنتی نیازمند پرورش ذهنی فوق العاده بالاست. پرورش این است که وقتی بازار بی ثبات است، آن‌ها چگونه خود را کنترل کنند. چگونه از تصمیم گیری احمقانه جلوگیری کنند و با استراتژی خود ادامه دهند.

اگر تجارت سنتی نیازمند نظم و پروش ذهنی باشد، تجارت ارزهای دیجیتال نیازمند به پایمردی و شکیبایی جدای ( = قهرمانان فیلم جنگ ستارگان) مانند است. بازار ارزهای دیجیتال بی ثبات تر از هر بازار دیگری است که جهان تاکنون به خود دیده. شما باید مانند یودا ( = شخصیت جنگ ستارگان) که در بالای کوهی در برابر باران شهاب از خود مراقبت می‌کرد، باشید. اصل موضوع این است که این بازار تقریبا به طور کامل یک بازار احساسی است و با احساسات جا به جا می‌شود و این نشان دهنده این است که همیشه بازار طبق منطق و عقل جلو نمی رود. در ارزهای دیجیتال، سرمایه گذاران کوچک و خرده نسبت به بازارهای دیگر بیشتر هستند. برای درک این موضوع که بازار ارزهای دیجیتال بسیار احساسی است، می‌توانید نمودار قیمت بیت کوین را با نمودار جستجوی کلمه بیت کوین در کنار هم مقایسه کنید. نمودارها بسیار شبیه هستند، هر چه قیمت‌ها بالاتر رفته اند میزان جستجوی گوگل هم بیشتر بوده است. حجم جستجوی کلمه بیت کوین دقیقا قبل از افزایش قیمت شدید به اوج خود رسیده است.

در یک بازار احساس، حرکت قیمت هم احساسی است. برای پیروزی در یک بازار احساسی، شما باید احساسات خود را از معاملات حذف کنید.

دلیل این که من به شما این همه این را می گویم این است که شما بدانید همیشه مسئله این نیست که چه کاری انجام می‌دهید، بلکه این است که چه کاری انجام نمی دهید. زمانی که به شهامت و صبر نیاز دارید، دقیقا از آن خودداری می‌کنید. وقتی قیمت بیت کوین پایین می‌آید، و شما پایین آمدن ارزش دارایی‌های خود را می‌بینید حفظ آرامش سخت است. هنگامی که بازار خونین می‌شود، ممکن است حتی در صورتی که هیچ وقت قیمت بیت کوین به قبل باز نگردد تعجب کنید. من یک گوی جادو ندارم، اما می توانم با اعتماد به نفس معقولانه آن را به شکوه سابق خود برگردانم. این سه نکته اساسی را برای موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال جدی بگیرید. آخرین موردی که بین تریدرهای کم‌تجربه یافتیم، علاقه شدید این عده به سرمایه‌گذاری و استفاده از «متوسط هزینه دلاری» روی آلت کوین‌های بدون آینده بود. متوسط هزینه دلاری روشی است که در آن سرمایه‌گذار تلاش می‌کند در یک زمان‌بندی مشخص و از پیش تعیین‌شده اقدام به خرید کند. برای مثال هنگامی‌که قیمت‌ها کاهش می‌یابند این سرمایه‌گذار تعداد بیشتری ارز دیجیتال می‌تواند بخرد و البته هنگام افزایش قیمت‌ها توان خرید تعداد کمتری را خواهد داشت. پس هدف در این روش خریدن و نگه‌داشتن است. در حالی که روش متوسط هزینه دلاری باید بخشی از استراتژی مدیریت ریسک هر سرمایه‌گذار باشد، خرید در قیمت‌های پایین، پایین‌تر و بازهم پایین‌تر آلت کوینی که حجم معامله ندارد، می‌تواند بخشی از سبد سهامتان را غیرنقدینه کند. غیرنقدینه به این معنی که توان نقدینگی سبد سهامتان پایین می‌آید. اصلاً توصیه نمی‌کنیم که سبد سهامتان را با کوین‌هایی پرکنید که نقدینگی نداشته باشند، یا آینده‌ای برای آن‌ها نتوان متصور شد؛ مگر اینکه دوست داشته باشید کلکسیونی از کوین‌های آشغال را در سبد سهامتان نگه‌داری کنید!

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.