پامپ و دامپ ارز دیجیتال چیست؟

پامپ و دامپ ارز دیجیتال چیست؟

پامپ و دامپ یا پمپاژ و تخلیه وضعیتی را توصیف می‌کند که در آن فرد یا گروهی از افراد قصد دارند با بالا بردن قیمت به صورت کاذب سود به دست آورند. اصطلاح پامپ به معنای خرید مقادیر زیادی رمزارز به منظور ایجاد تقاضا و بالا بردن قیمت است.

سپس دارایی‌ها در قیمت بالا می‌فروشند و روی سر تریدرهای خرد خالی می‌کنند. پامپ و دامپ چگونه کار می‌کند؟ در پشت پرده‌ی طرح‌های پامپ و دامپ، تیمی سازمان‌یافته با امکانات پیشرفته وجود دارد. این تیم طوری وانمود می‌کند که تغییرات قیمت طبیعی به نظر برسد. اگر توکن‌های موردنظر معاملات کم حجمی داشته باشند، باید عرضه را کنترل کنند.

همزمان با تیمی که روی عرضه‌ی مصنوعی متمرکز است، تیم دیگری به دنبال ایجاد تقاضاست. در گذشته از تبلیغات شفاهی در تالارهای معاملات استفاده می‌شد. امروزه، تبلیغات اغلب در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، تلگرام، فیسبوک و اینستاگرام انجام می‌شود.

ابتدا باید یک تیم کامل برای دستکاری بازار تشکیل دهید. در اینجا، هدف باید کار با افرادی باشد که تخصص‌های متفاوتی در مورد ارزهای دیجیتال دارند. برای تقویت تقاضا از مناطق مختلف، باید گروه را به واحدهای کوچکتر تقسیم کنید. برخی از اعضای تیم باید تحلیلگران درجه یک باشد تا بتوانند با دقت زمان ورود و خروج را مشخص کنند.

با نزدیک شدن به اوج قیمت، توکن‌ها فروخته می‌شود. این نقطه حداکثر بازدهی است، اما نمی‌توان همه‌ی توکن‌ها را در اینجا فروخت. زمان اوج بسیار کوتاه است، نهایتا چند ساعت. بهتر است در نزدیکی نقطه‌ی اوج فروش آغاز شود تا بتوان همه‌ی توکن‌ها را خالی کرد.

تشخیص الگوی پامپ و دامپ در ارزهای دیجیتال

پیش از سرمایه‌گذاری توکن مورد نظر را به صورت جامع بررسی کنید. فراموش نکنید طرح‌های این چنینی معمولا در توکن‌های بی‌ارزش اتفاق می‌افتد. هیجانات خود را کنترل کنید. اگر چه ممکن است که یک ارز دیجیتال بسیار تبلیغ شود، اما دلیلی بر باارزش بودن آن نیست. یکی از گام‌های مهم در این کلاهبرداری کمپین‌های تبلیغاتی به صورت وسیع است تا شما را فریب دهند. حتما و حتما در هنگام سرمایه‌گذاری دارایی خود را در یک پورتفوی مناسب پخش کنید. هیچوقت بخش زیادی از دارایی را به یک توکن، به خصوص توکن‌های ناشناخته تخصیص ندهید. به هر کسی اعتماد نکنید. اگر هم می‌خواهید از توصیه‌ی تحلیلگران استفاده کنید حتما خوشنام بودن آن فرد را بررسی کنید.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.