معرفی ارز دیجیتال استورج (storj)

معرفی ارز دیجیتال استورج (storj)

ارز دیجیتال استورج با نماد اختصاری Storj نوعی ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست.در رتبه 131 بازار کریپتوکارنسی ها قرار داره. همچنین ارز دیجیتال استورج (storj) نوعی رمز ارز متن باز هست

که به صورت غیر متمرکز فایل های مختلف رو در پروتکل خودش ذخیره می کنه. پروتکل استورج (storj) به این منظور از رمزگذاری، جدول هش و تقسیم پرونده ها به صورت همتا به همتا از شبکه بلاک چین استفاده می کنه. به عبارت دیگه ارز استورج (storj) نوعی توکن مبتنی بر اتریوم و یکی از سیستم عامل های ذخیره سازی ابر رمزنگاری شده، به هر رایانه ای اجازه میده تا فضای هارد دیسک استفاده نشده رو به کاربرانی که قصد ذخیره فایل ها رو دارن، اجازه بده. به این ترتیب شما می تونین پروتکل استورج (storj) رو به عنوان جایگزینی برای سیستم عامل های ذخیره سازی ابری مثل موارد ارائه شده توسط شرکت امازون یا گوگل در نظر بگیرین. با این حال، به جای اینکه یه شرکت مصاحب این نرم افزار باشه، پروتکل استورج (storj) برای مدیریت ذخیره اطلاعات خود به نرم افزار و شبکه ای از رایانه ها اعتماد می کنه. پروتکل استورج (storj) که به عنوان استورج (storj) تلفظ میشه، نوعی پلتفرم ذخیره سازی ابری منبع باز هست. همچنین در وایت پیپر گفته شده که در دسامبر 2014، ارز استورج (storj) برای اولین بار به عنوان یه مفهوم به جهان معرفی شد. علاوه بر این، اولین هدف راه اندازی ارز استورج (storj) این بود که نوعی پلتفرمی برای ذخیره سازی ابری رمرنگاری شده همتا به همتا غیر متمرکز باشه. ارز دیجیتال استورج (storj) محیطی غیرمتمرکز و متن بازی است که امکان ذخیره سازی ایمن با رعایت حریم خصوصی، به کاربران خود می‌دهد. ذخیره سازی از این طریق بدون داشتن مرجعی مرکزی کار می‌کند. و داده‌ها با تقسیم شدن به بخش‌های کوچکتر و توزیع آن در یک شبکه سراسری امکان پذیر است. استورج (storj) شبکه ای متن باز بر پایه بلاک چین اتریوم است که برای نگهداری غیرمتمرکز داده‌ها، طراحی و توسعه داده شده است. به آن فضای ذخیره سازی غیر متمرکز (Decentralized Cloud Storage) نیز گفته می‌شود.

همچنین استورج (storj) به عنوان بستری برای انتقال و پشتیبانی رسانه نیز شناخته می‌شود. ابداع کنندگان، این پلتفرم را فراتر از یک فضای ذخیره سازی ابری می‌دانند و به دنبال ارائه خدمات بیشتری به کاربران خود هستند. استورج در واقع تصمیم دارد تا با کمک وجود مقادیر زیادی از فایل‌های ویدیویی، عکس و صوتی و غیره، باید به یک بستر تحویل محتوای همه جانبه تبدیل شود.

استورج (storj) چگونه کار می کند؟

ماهیت کار پلتفرم ارز دیجیتال استورج (storj) شباهت‌های زیادی به فناوری تورنت دارد. شاید بدانید که تورنت با استفاده از یک شبکه P2P عمل می‌کند. در این روش، هر کدام از فایل‌های ذخیره شده به بخش‌های کوچکتری تبدیل شده و سپس بین کاربران شبکه توزیع می‌شود. در این حالت کاربران نسخه‌های مختلفی را ذخیره سازی خواهند کرد.

هنگامی که کاربری یک نسخه کپی را درخواست می‌کند، یک Seed به سایر بخش‌های مختلفی که در اختیار کاربران قرار دارد ارسال می‌شود. پس از آن تورنت قسمت‌های مختلف فایل را جمع آوری کرده و فایل اصلی باز دوباره سازی می‌کند. این پلتفرم به جای ذخیره سازی یک فایل در جای مشخص، به کاربر این امکان را می‌دهد تا بخش‌های مختلف فایل را از منابع مختلف دانلود کند. این سیستم ذخیره و انتقال غیرمتمرکز به استورج (storj) این امکان را می‌دهد تا خود را به عنوان یک روش دانلود سریعتر معرفی می‌شود.

خالق استورج (storj)

پلتفرم استورج (storj) به وسیله شاون ویلکینسون در سال ۲۰۱۴ بنیان‌گذاری شد. وی توانست تا این نرم افزار تا در آتلانتا توسعه داده و در ساخت آن نیز از فناوری بلاک چین بهره ببرد. در این حین جان کوین نخستین وایت پیپر این شبکه را در سال ۲۰۱۴ انتشار دارد. اگرچه استورج (storj) در طی زمان دستخوش تغییراتی شد اما جزئیات و مفهوم کلی این طرح همان چیزی است که امروزه در اختیار کاربران قرار دارد.

استورج (storj) در سال ۲۰۱۴ موفق شد، تعداد ۹۱۰ بیت کوین را جمع آوری کند. ۳ سال بعد نیز، این شبکه موفق شد تا ۳ میلیون دلار بیت کوین را از طریق استخراج به دست آورد. با رشد چشمگیر ارزش بیت کوین نیز استورج (storj) سودی معادل ۳۰ میلیون دلار کسب کرد. این واقعه قدم بعدی برای توسعه شبکه استورج (storj) به شمار می‌رفت.

ویژگی های استورج (storj)

امروزه بزرگترین ارائه دهندگان خدمات ابری، آمازون و گوگل هستند که در این زمینه با یکدیگر رقابت می‌کنند. استورج (storj) نیز برای اینکه با این دو غول فناوری رقابت کند بایستی مزیت‌های زیر را داشته باشد.

  • کارمزد پایین‌ تر استورج (storj) با مقرون به صرفه دانستن هزینه‌های زیرساخت خود نسبت به گوگل و آمازون، سعی در ارائه راه حلی برای آسان تر کردن امور کاربران دارد. راهکار اصلی این ایده نیز، عدم راه اندازی مراکز داده‌ای است که هزینه‌های نگهداری بالایی نیز دارند. پس در این صورت، هزینه‌ها نیز تا یک سوم کاهش پیدا خواهد کرد.

  • مقیاس پذیری بهتر در عصر افزایش تقاضای روز افزون منابع و فضای نگهداری اطلاعات، این پلتفرم روش مقیاس پذیری را به کاربران ارائه می‌دهد. ذخیره داده‌هایی که حجم بالایی دارند، چالش‌های زیادی را نیز خواهند داشت. توسعه دهندگان این پلتفرم مدعی شده‌اند که فضای کافی برای گسترش مناسب تقاضای عمومی فراهم خواهد کرد. این شبکه با کمک فناوری شاردینگ، توزیع داده‌ها و رمزنگاری در بین نودها، امیدوار است تا از سیستم‌های سنتی پیشی گرفته و عملکرد بهتری را به کاربران ارائه دهد. به پروسه تقسیم داده‌ها در بستر استخراج، شاردینگ می‌گویند.

  • ذخیره سازی امن روش ذخیره سازی معرفی شده توسط storj عملکردی شبیه به اینترنت را دارد. این بدان معناست که هیچگونه کنترلی به وسیله یک نهاد مرکزی بر روی میلیاردها سیستم وجود نخواهد داشت.

بنیانگذاران ارز دیجیتال استورج (storj):

ارز دیجیتال استورج (storj) نوعی توکن مبتنی بر اتریوم و یکی از سیستم عامل های ذخیره سازی ابر رمزنگاری شده. ارز دیجیتال استورج (storj) در ماه می سال 2014 توس شخصی به نام Shawn Wilkinson تاسیس شد. ویلکینسون نیز یه توسعه دهنده نرم افزار هست که در کشور آتلانتا زندگی می کنه. او وقتی که دید چجوری میشه از فناوری بلاک چین برای ایجاد یه شبکه ذخیره سازی ابری غیر متمرکز استفاده کرد، کار خودش رو بر روی پروتکل استورج آغاز کرد. در کنار ویلکینسون نیز شخصی به نام جان کوین، اولین نقشه راه ارز استورج (storj) رو در سال 2014 منتشر کرد. از اون زمان تاکنون مفهوم و جزئیات تغیر زیادی کرده. همچنین نسخه فعلی ارز استورج که ورژن سومش هست، در اواسط سال 2019 عرضه شده. علاوه بر این جان کوین علاقه زیادی به بلاک چین داشت و تجربه زیادی در توسعه کسب و کارها به دست اورده بود که قبل از تاسیس پروژه های خودش از جمله پروتکل استورج (storj)، در صنعت بانکداری سرمایه گذاری فعالیت می کرد. در اخر نیز این صنعت به یه شرکت Storj Labs Inc در سال 2015 شناخته شد. در ابتدای راه راه اندازی پروتکل استورج (storj)، ویلکینسون به عنوان مدیر عامل فعالیت می کرد. بعدا او کنار رفت تا افراد با تجربه تری به جای اون بیان و مدیریت این پروژه رو دستشون بگیرن که در حال حاضر شخصی به نام بن گلوب، مدیر عامل پروتکل استورج هست. ویلکینسون نیز اکنون افسر ارشد استراتژی هست و جان کوین نیز به عنوان مدیر ارشد درآمد و همچنین عضو هیئت مدیره شرکت هست. علاوه بر این، پروتکل استورج (storj) در سال 2014 تونست 910 بیت کوین به ارزش حدود 460 هزار دلار رو در یه فروش عمومی به دست بیاره.

آینده ارز دیجیتال استورج (storj):

ارز دیجیتال استورج (storj) یکی از جالب ترین پروژه های بلاک چین در حال حاضر هست. همچنین تیم توسعه دهنده پروتکل استورج (storj) یه مورد استفاده قانونی برای توکن های خودشون دارن که در حال حاضر در حال ارتقاء اساسی هست. علاوه بر این، اون ها توسط تیم بزرگ و شایسته هدایت میشن که میشه با توجه به این گفته ها، قیمت و اینده استورج رو درخشان پیش بینی کنیم. همچنین تیم توسعه دهنده پروتکل استورج (storj)، اهداف مشخص و زیادی دارن که می تونه باعث بشه تا در اینده با اجرایی شدن این اهداف، شاهد رشد قیمت و درخشانی اینده استورج (storj) باشیم. تجزیه و تحلیل خاصی در بازار برای این ارز به چشم نمی خوره ولی بر اساس رتبه بندی کلی ارز دیجیتال استورج (storj)، میشه نظراتی رو در سایت تریدینگ ویو مشاهده کرد. همچنین چیزی که برای این ارز دیجیتال تا سال 2025 پیش بینی میشه، رشد قابل توجه هست. به این دلیل که با توجه به رشد روز افزون داده ها در فضای مجازی، ذخیره سازی اون حتما مشکلی جدی می تونه داشته باشه، بنابراین، میشه گفت که قیمت و اینده استورج (storj)درخشان باشه. علاوه بر این، انتظار میره تا در اینده تقاضا برای خرید این رمز ارز بالا بره و قیمت و اینده استورج (storj) نیز درخشان بشه.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.