تارگت در ارز دیجیتال چیست؟

تارگت در ارز دیجیتال چیست؟

تارگت در فارسی همان هدف می باشد که در معاملات از این کلمه بیشتر استفاده میشود در واقع معنی تارگت زدن این است که وقتی معامله گر به هدف خود میرسد به اصطلاح میگوییم تارگت زده است.

تارگت در معاملات یکی از مهمترین فاکتورهایی است که هر سرمایه گذار و معامله گر حرفه ای باید از آن استفاده کنید. برای انتخاب تارگت در معاملات روش های مختلفی وجود دارد. برخی از سرمایه گذاران و معامله گر ها از روش های تحلیل تکنیکال برای انتخاب این هدف در معاملات خودشان استفاده می کنند و برخی دیگر نیز از دید اقتصاد کلان و وضعیت کلی سهم تارگت در معاملات خودشان را مشخص می کنند. چرا به تارگت در معاملات نیاز داریم؟ اولین سوالی که باید به آن پاسخ دهیم این است که اساسا چه نیازی به تارگت در معاملات یا همان هدف در معاملات ارز دیجیتال یا بازار بورس تهران وجود دارد؟ در ابتدا این سوال به نظر ساده می آید. اما وقتی به یک چالش اساسی رو به رو می شویم، پاسخ دادن به این سوال سختی های خودش را نشان می دهد.

در واقع چالش اساسی این است که انسان همواره در بازارهای سرمایه ای به دنبال سود کردن است. بنابراین در انتخاب تارگت در معاملات اصولا باید نقاطی را انتخاب کند که در آن ها سودآوری وجود دارد. اما از طرف دیگر انسان همواره عاشق سود کردن است و به نوعی از آن سیر نمی شود. همچنین هیچ اقتصاد دانی هنوز ثابت نکرده است که سود بیش از حد می تواند برای کسی مضر باشد!

تارگت در معاملات، استراتژی تعیین می کند!

تا کنون شده است شما بر اساس نوع رانندگی یا به روش رانندگی که دارید، هدف مسافرتی خودتان را انتخاب کنید؟ مثلا تاکنون شده است که با خود بگویید ” چون من آرام تر رانندگی می کنم بهتر است به شهرهایی برویم که محورهای مواصلاتی به آن جاده ای باشد و اتوبانی نداشته باشد” ؟! احتمالا خیر!

شما سرعت و نوع رانندگی خودتان را با مقصد و نوع محور مواصلاتی به آن تنظیم می کنید. همین مسئله نیز در بازارهای سرمایه ای وجود دارد. شما در این بازارها نمی توانید بر اساس نوع استراتژی خودتان در به انتخاب تارگت در معاملات بزنید. مثلا بگویید که ” من بر اساس استراتژی که دارم می خواهم به این نقطه برسم “! بلکه شما باید این گونه بیان کنید که ” من بر اساس نوع تارگت در معاملات می خواهم از این استراتژی استفاده کنم”

تفاوت این دو گزاره می تواند موفقیت یا عدم شما در بازارهای سرمایه ای را مشخص کند. در گزاره اول هدف شما در اختیار خودتان نیست و بیشتر بازار این هدف را تعیین می کند. در واقع در حالت اول استراتژی شما ثابت است. اما این ثابت بودن استراتژی در هر شرایط بازار بدین معنی است که عملا هدف شما نیز به واسطه تغییرات بازار تغییر می کند. بنابراین زمانی که بازار نزولی است، عملا هدف شما چیزی جز ضرر کردن نخواهد بود! زیرا استراتژی شما ثابت است اما بازار تغییر کرده است. بنابراین بر اساس این استراتژی و تغییر بازار هدف شما به جای سود کردن تبدیل به ضرر کردن می شود.

اما در حالت دوم هدف شما حتی با تغییر بازار نیز ثابت است و این استراتژی شماست که بر اساس تارگت در معاملات و نوع بازار تغییر می کند. بنابراین شما در نزولی ترین حالت بازار نیز با ثابت ماندن تارگت در معاملات – سود کردن – و با تغییر استراتژی و انتخاب بهترین استراتژی می توانید سودآوری خوبی داشته باشید.

از این روست که بسیاری در بازارهای مختلف، از جمله بازار ارزهای دیجیتال و بورس تهران در بدترین شرایط بازار نیز همچنان سودآوری دارند. آن ها خوب می دانند که تارگت در معاملات چه اهمیتی دارد و می دانند که چگونه می توانند از آن استفاده کنند. انتخاب تارگت در ارز دیجیتال یکی از مهم‌ترین مسائلی است که تریدرها و سرمایه‌گذارهای ارزهای دیجیتال با آن روبه‌رو هستند. هنگامی که سرمایه‌گذاری نسبت به خرید ارزهای دیجیتال اقدام می‌کند، انتظار دارد تا ارز دیجیتال را در قیمت‌هایی بالاتر بفروشد و از آن کسب سود کند. قیمتی که تریدر یا سرمایه‌گذار برای فروش ارز دیجیتال یا بستن پوزیشن‌های معاملاتی برای کسب سود درنظر می‌گیرد به‌عنوان هدف قیمتی یا تارگت محسوب می‌شود. با توجه به این‌که بازارهای مالی همواره با ریسک‌های زیادی همراه است، بنابراین رعایت اصول مدیریت ریسک در انتخاب تارگت قیمت برای ارزهای دیجیتال از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده و رعایت اصول مدیریت ریسک و سرمایه با انتخاب تارگت و حدضرر مناسب می‌تواند ریسک معاملات را کاهش دهد.

اهمیت تحلیل‌ها در تعیین تارگت

برای این‌که تریدرها بتوانند تارگت‌های مناسبی را برای قیمت ارزهای دیجیتال پیدا کنند باید درک درستی از چرخه‌های بازارهای مالی و تحلیل‌های موجود در بازار ارزهای دیجیتال داشته باشند. اهمیت توجه به تحلیل فاندامنتال و چرخه بازار ارزهای دیجیتال زمانی بیشتر می‌شود که سرمایه‌گذارها در بازه‌های بلندمدت‌تری نسبت به خریداری بیت کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال اقدام کنند. در این حالت توجه به بازارهای خرسی و گاوی و بررسی دقیق عوامل تأثیرگذار در تحلیل فاندامنتال از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. در نهایت برای انتخاب تارگت در ارز دیجیتال تریدرها از ابزار تکنیکال استفاده می‌کنند. علاوه بر این تریدرهایی که در بازه‌های زمانی کوتاه‌تری در بازار ارزهای دیجیتال معامله می‌کنند نیز باید در کنار تحلیل تکنیکال به عوامل فاندامنتال موجود در بازار ارزهای دیجیتال توجه کنند.

زمان رسیدن به تارگت در ارز دیجیتال

برخی از تارگت‌ها برای ترید روزانه تعیین می‌شوند و برخی دیگر اهداف قیمتی بلندمدت‌تری هستند که تحلیل‌گرها برای آینده قیمت دارایی یا ارز دیجیتال موردنظر پیش‌بینی می‌کنند. بنابراین با توجه به زمان رسیدن به تارگت در ارز دیجیتال، تحلیل‌گر یا سرمایه‌گذار از تحلیل‌ها و ابزارهای مختلفی استفاده می‌کند. از طرفی دیگر برخی از تریدرهای روزانه نیز وجود دارند که هدف قیمتی ارزهای دیجیتال را در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت‌تری انتخاب می‌کنند. این تریدرها بیشتر از تحلیل تکنیکال برای مشخص کردن تارگت در ارز دیجیتال مربوطه کمک می‌گیرند. با انتخاب تارگت مشخص و حد ضرر مناسب تریدرها می‌توانند مدیریت ریسک و سرمایه مناسبی را انجام دهند.

انتخاب تارگت قیمت در معاملات شورت و لانگ

در بازارهای مالی در حالت کلی تریدر می‌تواند کالایی را بخرد یا بفروشد. در بازار ارزهای دیجیتال نیز تریدرها با توجه به شرایط بازار می‌توانند رمزارزی را بخرند یا بفروشند. در بازار ارزهای دیجیتال نیز همانند بازارهای مالی دیگر تریدر می‌تواند رمزارز موردنظر را در کف قیمتی خریداری کند و بعد از رسید قیمت به تارگت موردنظر آن را بفروشد.

نکته مهمی که در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد این است که بازار ارزهای دیجیتال بازاری دوطرفه است. این موضوع به این معناست که تریدرها می‌توانند از کاهش قیمت در بازار ارزهای دیجیتال نیز سود کسب کنند. بنابراین با توجه به این‌که تریدر از افزایش قیمت سود دریافت می‌کند یا از کاهش قیمت، می‌تواند از دو نوع معامله شورت یا لانگ برحسب شرایط استفاده کند

تارگت زدن در معاملات لانگ چیست ؟

هنگامی که تریدر می‌خواهد از افزایش قیمت ارزهای دیجیتال کسب سود کند وارد پوزیشن لانگ می‌شود. در پوزیشن لانگ تریدر روند قیمتی رمزارز موردنظر خود را با استفاده از تحلیل‌های مختلف، صعودی پیش‌بینی می‌کند. بنابراین تارگت در ارز دیجیتال مربوطه بالاتر از قیمت کنونی بازار انتخاب می‌شود. با رسیدن پوزیشن لانگ به تارگت موردنظر سفارش بسته می‌شود و در اصطلاح تارگت می‌خورد. با خوردن تارگت، تریدر از این معامله لانگ سود کسب می‌کند.

تارگت زدن در معاملات شورت

هنگامی که تریدر روند قیمتی بازار را نزولی پیش‌بینی می‌کند، برای کسب سود از این روند نزولی وارد پوزیشن شورت می‌شود. در این حالت قیمت تارگت در ارز دیجیتال موردنظر پایین‌تر از قیمت مارکت است. زمانی که روند قیمت مطابق با پیش‌بینی تریدر کاهش پیدا کند و به هدف موردنظر در پوزیشن شورت برسد در اصطلاح می‌گوییم تارگت معامله شورت زده شد. با خوردن تارگت در معامله شورت پوزیشن بسته می‌شود و تریدر از این معامله کسب سود می‌کند.

اهمیت عرضه و تقاضا در انتخاب تارگت ارز دیجیتال

قیمت را در بازارهای مالی میزان عرضه و تقاضا برای دارایی مربوطه تعیین می‌کند. در بازار ارزهای دیجیتال نیز قیمت رمزارزها را میزان عرضه و تقاضای موجود برای آن‌ها مشخص می‌کند. هنگامی که تقاضا نسبت به عرضه در ارز دیجیتال موردنظر افزایش پیدا می‌کند، قیمت ارز دیجیتال مربوطه بالا می‌رود و زمانی که میزان عرضه از تقاضا بیشتر می‌شود، روند قیمت کاهشی می‌شود.

بنابراین با پیدا کردن محدوده‌های مهمی که برای عرضه و تقاضا وجود دارند می‌توانیم تارگت را در ارز دیجیتال موردنظر تعیین کنیم. برای اینکه میزان عرضه و تقاضا را مشخص کنیم تحلیل‌های مختلفی در ارزهای دیجیتال وجود دارند

تعیین تارگت در ارز دیجیتال در بازار گاوی

روندهای صعودی بلندمدت، بازارهای گاوی را تشکیل می‌دهند. در این بازارهای صعودی قیمت در بازه‌های بلندمدت و میان‌مدت روندی صعودی دارد. تریدرهای ارز دیجیتال با شناسایی بازارهای گاوی سعی می‌کنند تا تارگت قیمت ارز دیجیتال موردنظر را بر مبنای بازار گاوی تعیین کنند. با توجه به این‌که در بازارهای گاوی روند کلی بازار ارزهای دیجیتال صعودی است بنابراین تریدرها سعی می‌کنند بیشتر پوزیشن‌های لانگ باز کنند تا بتوانند از روندهای صعودی موجود در بازار گاوی استفاده کنند.

انتخاب تارگت قیمت در بازار خرسی ارز دیجیتال

در فاز آخر از چرخه بازار در نهایت فروشنده‌ها بر خریدارها پیروز می‌شوند و با فروش‌هایی که انجام می‌دهند باعث می‌شوند تا قیمت ارزهای دیجیتال به کف‌های قیمتی پایین‌تری برسد. در این فاز فشار عرضه نسبت به تقاضا بیشتر می‌شود و تریدرها با توجه به روند نزولی غالب در بازار، تارگت‌های قیمتی پایین‌تری را برای ارزهای دیجیتال پیش‌بینی می‌کنند. در فاز خرسی یا نزولی ارزهای دیجیتال تریدرها معمولا از معاملات شورت استفاده می‌کنند تا بتوانند از بازار نزولی کسب سود کنند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.