ساختار بازار در معاملات Market structure چیست؟

ساختار بازار در معاملات Market structure چیست؟

معامله‌گرانی که از فعالیت در بازار کریپتوکارنسی به سود می‌رسند معمولا از ابزارها و تکنیک‌های حرفه‌ای و مشخصی استفاده می‌کنند. یکی از این تکنیک‌ها توجه به ساختار بازار است. در واقع شما با توجه به ساختار بازار در معاملات

Market structure حین انجام معامله می‌توانید روندها را تشخیص دهید و به این ترتیب معامله‌ای دقیق‌تر و سودمند داشته باشید.

در علم اقتصاد ساختار بازار در معاملات Market structure برابر است با تعداد شرکت‌هایی که در حال تولید یک محصول خاص هستند و بر همین اساس به انواع مختلفی تقسیم می‌شود. در بازار کریپتوکارنسی هم ساختار بازار در معاملات Market structure درست بر اساس رفتار قیمت یک دارایی تعیین می‌شود. قیمت آن دارایی هم که معمولا تحت تأثیر عواملی مثل عرضه و تقاضا و میزان خرید و فروش آن در بازار تغییر می‌کند. بنابراین می‌توان گفت که مفهوم کلی Market Structure در تمام بازارهای مالی دارای یک ریشه ثابت است.

ساختار بازار در معاملات Market structure چیست؟

ساختار بازار در معاملات Market structure (MS) جهت قیمت دارایی را با استفاده از یک نمای بزرگ شده به شما می گوید. معامله گران از آن برای تجزیه و تحلیل رفتار قیمت استفاده می کنند. صعودی، نزولی و دامنه سه نوع اصلی ساختار بازار هستند. برای تعیین نوع از مجموعه ای از پایین و اوج نوسان متوالی که نقاط نوسان نیز نامیده می شود استفاده می شود.

مفهوم ساختار بازار

مفهوم ساختار بازار یا Market Structure در دنیای کریپتوکارنسی عامل راهنمایی برای درک روند کلی بازار است. به طور کلی این مفهوم در بازارهای مالی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و اتفاقا تأثیر زیادی هم روی دیدگاه معامله‌گران آن بازار می‌گذارد. در واقع می‌توان این گونه گفت که ساختار بازار (MS) عامل تعیین‌کننده جهت قیمت دارایی‌ها در یک بازار است.

معامله‌گران در دنیای کریپتوکارنسی از ابزارهای مختلفی برای ترید سودآور استفاده می‌کنند. یکی از این ابزارها، مفهوم ساختار بازار است. آن‌ها به کمک این مفهوم رفتار قیمتی ارز دیجیتال مورد نظر خود را تجزیه و تحلیل می‌کنند. در نهایت ممکن است رفتار دارایی مورد نظر آن‌ها در یکی از دسته‌های نزولی (Bearish)، صعودی (Bullish) و خنثی قرار بگیرد.

ساختار بازار در معاملات Market structure برابر است با هر نوع چارچوب یا ساختاری که در آن معامله می‌شود. معامله‌گران بازار کریپتو به کمک تعیین ساختار بازار می‌توانند درک بهتری از شرایط و جریان فعلی بازار داشته باشند. همچنین نسبت به نوسان اوج، نوسان پایین و سطوح حمایت و مقاومت نیز اطلاعاتی بدست خواهند آورد. ساختار بازار در معاملات Market structure اطلاعات خوبی در اختیار تریدرها قرار می‌دهد؛ این مفهوم عامل مهمی برای تشخیص مقدار خرید و فروش یک دارایی در بازار است. از همین رو می‌توانید به تمایل اکثر تریدرهای فعال در بازار برای خرید و فروش یک دارایی پی ببرید و بر اساس آن حرکت بعدی خود را برنامه‌ریزی کنید.

چگونه می توانم ساختار بازار در معاملات Market structure را شناسایی کنم؟

اکنون که می‌دانید چگونه نقاط نوسان را شناسایی کنید، بیایید راه‌های درک ساختار بازار در معاملات Market structure را بررسی کنیم. همانطور که بحث شد، ساختار بازار با یک سری نقاط نوسان متوالی تعریف می شود. هنگامی که قیمت به طور متوالی اوج های بالاتر و پایین تر را چاپ می کند، صعودی است. از سوی دیگر، ساختار بازار زمانی نزولی است که بالا و پایین‌ترین قیمت متوالی چاپ می‌شود. زمانی که تصویر مخالفی وجود دارد (مثلاً، کف بالاتر و سقف پایین تر به طور همزمان)، بازار عموماً به عنوان یک بازار دامنه‌ای در نظر گرفته می‌شود. نحوه استفاده از ساختار بازار در معاملات Market structure

ساختار بازار در معاملات Market structure جهت کلی بازار را به شما می گوید. درک روندها می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید چه موقعیت هایی را انتخاب کنید، زیرا در یک روند نزولی به طور کلی شورتینگ آسان تر است. در عین حال، اشتیاق اغلب در یک روند صعودی آسان تر است.

با این حال، معامله‌گران بیشترین سود/زیان را زمانی می‌برند که ساختار تغییر کند. هنگامی که یک ساختار بازار در معاملات Market structure صعودی شکسته می شود و نزولی می شود، روند جدیدی ایجاد می شود. این روندها برای مدتی دوام می‌آورند – بنابراین، تشخیص زودهنگام این تغییرات می‌تواند سیگنالی عالی برای معامله به شما ارائه دهد.

انواع ساختار بازار در معاملات Market structure

انواع ساختار بازار در معاملات Market structure در دنیای رمزارزها بر اساس روندی ایجاد می‌شود که به شکل متوالی در حال نوسان است. این نوسان شامل نقاطی در پایین (کف) و نقاطی در اوج (سقف) می‌شود که به آن‌ها نقاط نوسان می‌گویند. بر همین اساس Market Structure در بازار کریپتو سه نوع مختلف است

  • ساختار بازار صعودی

ساختار صعودی در این بازار با مجموعه‌ای از نقاط اوج بالاتر (HH) و پایین‌تر (HL) تعریف می‌شود. این روند ادامه پیدا می‌کند تا زمانی که قیمت دارایی پایین‌تر (LL) را به ثبت برساند. هنگامی‌که تحلیلگران و کارشناسان بازار کریپتو این موضوع را تشخیص دهند، ساختار بازار را صعودی اعلام می‌کنند و معامله‌گران نیز بر همین اساس می‌توانند برای خرید آن دارایی مورد نظر اقدام کنند تا معاملات پرسودی را تجربه کرده باشند. علاوه بر این معامله‌گران باتجربه از این نوع ساختار بازار برای موقعیت‌های بلند مدت استفاده می‌کنند تا راهی برای کسب سود هنگفت در این بازار به دست آورده باشند.

  • ساختار بازار نزولی

حال اگر روند بازار مجموعه‌ای از نقاط کف و سقف پایین‌تر را نشان دهد، می‌توان گفت ساختار موجود در بازار از نوع نزولی است. این روند به همین شکل ادامه پیدا می‌کند تا در نهایت قیمت دارایی را در بالاترین نقطه به ثبت برساند. اگر معامله‌گران در چنین شرایطی بتوانند ساختار بازار در معاملات Market structure را تشخیص دهند، می‌توانند با اقدام برای فروش دارایی مورد نظر، معاملات پرسودی داشته باشند. ضمن اینکه تریدرهای حرفه‌ای می‌دانند که در چنین شرایطی بهتر است به دنبال موقعیت‌های کوتاه مدت باشند.

  • ساختار بازار جانبی (خنثی)

در این نوع Market Structure حرکت قیمت دارایی مورد نظر در بازار ارز دیجیتال به شکل افقی است. ضمن اینکه در این روند شاهد اوج‌های مساوی (EH) و کف‌های مساوی (EL) خواهیم بود. بنابراین روند قیمت آن دارایی یک روند خنثی و بدون اوج و فرودهای شدید است. در چنین شرایطی می‌توان گفت که ساختار بازار برای مدتی دارای یک ثبات قیمتی است. اهمیت ساختار بازار در معاملات ارزی

ساختار بازار در معاملات Market structure جزو آن دسته از عواملی است که هم برای معامله‌گران تازه‌کار و هم برای تریدرهای حرفه‌ای حائز اهمیت است؛ زیرا می‌توانند با استفاده از آن دید روشنی نسبت به نقدینگی و قیمت دارایی مورد نظر خود در بازار داشته باشند. ضمن اینکه تمام کارشناسان حرفه‌ای می‌دانند که ساختار بازار در معاملات Market structure تکنیکی برای درک روندها، شناسایی نقاط معکوس و درک شرایط فعلی بازار است؛ بنابراین با توجه به آن می‌توانند معاملات کارآمدتری داشته باشند.

ساختار بازار در معاملات Market structure انعکاسی از فرایند خرید و فروش یک دارایی در بازار و تغییرات روانی و احساسی معامله‌گران آن است. بنابراین تریدری که به آن توجه کند می‌تواند با بینش عمیق و درستی وارد معامله شود و از سرنخ‌هایی که به دست آورده است قدم بعدی خود را برنامه‌ریزی کند. ضمن اینکه ساختار بازار در معاملات Market structure کمک شایانی به ایجاد بازارهای کارآمد می‌کند. حال اگر با دانستن تمام این موارد برای داشتن یک معامله ارزی پرسود تمایل پیدا کرده‌اید، می‌توانید معامله خود را در یک صرافی مطمئن انجام دهید. در مجموع، ساختار بازار یک روش بسیار اساسی برای مطالعه تغییرات قیمت است و تصویر واضحی از جهت روند ارائه می دهد، مانند میانگین های متحرک. مزیت مطالعه ام اس در وقفه ها نهفته است که اغلب تاییدی بر برگشت است.

ساختار بازار در معاملات Market structure را می توان در تمام بازه های زمانی تحلیل کرد و می تواند در بازه های زمانی متفاوت باشد. ساختار بازار در معاملات Market structure با چارچوب زمانی بالاتر عموماً تمیزتر است. علاوه بر این، وقفه‌ها در این بازه‌های زمانی بسیار مهم‌تر از بازه‌های زمانی پایین هستند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.